Yritystä odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vaiana sä oot ensimmäinen nimi jonka muistan palstalta! Plussasit muistaakseni aika pian sen jälkeen kun olin itse alkanut kirjoittelemaan tänne. Toivotaan et pian taas onnistaa :)

Mulla tulee kuun lopussa 6kk sektiosta, eli puolivälissä ollaan.. tosin jostain luin että jossain suositus on vaan 9kk eikä 12kk. Toisaalta kun oli se vakava raskausmyrkytys niin ehkä olisi fiksumpi odottaa rauhassa. Mutta kun ei malttaisi!

Yhdet menkat on tullut, mutta siitäkin on jo ainakin kaks kuukautta. :sour: Turha vissiin haaveilla säännöllisestä kierrosta.
Hei ihanaa, minäkin muistan sinut! Onnea teidän pienokaisesta! :)
Rauhassa varmasti kannattaa ottaa, mutta ymmärrän todella tunteesi ;)
Meillä on muuten tuttavapiirissä todettu, että aina 6kk synnytyksestä iskee se jäätävä vauvakuume taas. Kutsutaan sitä 6kk kuumeeksi :hilarious: mitä lie hormonaalista siihenkin liittyy.

Itsellä taitaa todella kierto tehdä alkuaan, mutta samalla muistutti minua endoepäilystä :arghh::bored:
Eilen oli niiiiin kamalat kivut kohdussa, suolistossa ja reidessä. Vatsa turposi järjettömäksi palloksi ja voin pahoin :sad001
Samaa oli toista yrittäessä.. raskaana ja paljon imettäessä ei mitään oireita.
Siksi en kovin usko, että plussaisin nopeasti.

Alkaisi nyt sitten vaan, niin pääsisi yk1 alkamaan. Pitääkin virkistää muistia tuon bbt:n kanssa.. Se ketju tosin taitaa olla hyvin hiljainen :grin mutta ilman lämpöjä en ovista aio tikuttaa!

Heippa kaikki! Mulla jäi kirjoittelu sen jälkeen kun päätettiin vielä siirtää yrityksen aloitusta tulevien häiden takia, mutta nyt kun on enää kaksi pillerilaattaa jäljellä ( :eek: mihin se aika meni??) niin alkaa tuo kiinnostus näihin juttuihin taas nostella päätään. Olen kyllä käynyt täällä välillä kurkkimassa. :angelic:

Itsellä taitaa todella kierto tehdä alkuaan, mutta samalla muistutti minua endoepäilystä :arghh::bored:
Eilen oli niiiiin kamalat kivut kohdussa, suolistossa ja reidessä. Vatsa turposi järjettömäksi palloksi ja voin pahoin :sad001
Samaa oli toista yrittäessä.. raskaana ja paljon imettäessä ei mitään oireita.
Siksi en kovin usko, että plussaisin nopeasti.

Alkaisi nyt sitten vaan, niin pääsisi yk1 alkamaan. Pitääkin virkistää muistia tuon bbt:n kanssa.. Se ketju tosin taitaa olla hyvin hiljainen :grin mutta ilman lämpöjä en ovista aio tikuttaa!
Onnea yritykseen ja nopeaan päätökseen :)

Oon täällä jo alkanu suunnittelemaan, koska kierukan otattaisi pois:hilarious: milloin kannattaisi yritys aloittaa kun ikää on jo taas lisää (huomenna 31) ja en ihan jaksa uskoa, että tällä kertaa tärppää ihan ekasta kierrosta niin kuin tästä kakkosesta. Esikoinen tärppäsi yk 9.

Joo ei täälläkään pelkoa, että mies ottaisi itse asiaa puheeksi. Tänään mies istui molemmat pojat sylissään ja totesin, että "tohon vielä yksi pieni mahtuisi."Niin mies totesi, että "ei mahdu, tää on hyvä näin" :shifty: Vastasin kyllä, että en hyväksy kieltävää vastausta :hilarious: Ompahan tossa sitten työmaata, että saa pään kääntymään:hungover:

Hahaa, ihana laulelu, pitää vissiin itsekkin koittaa:hilarious:
Itsellä myös vähän mietityttänyt toi menisikö pakka sekaisin:nailbiting: Itse haluaisin myös kohtuu pienellä ikäerolla kaikki:)

Minäkin oon miettinyt että haluaisin kyllä tämän ehkäisyn sitten hyvissä ajoin mäkeen, että ehtisi kierto palautua ja näkisi mille mallille se muutenkin asettuu, kun aiemmin ollut aika oppikirjamainen ja kellontarkka. Eli varmaan alkuvuodesta ehkäisy veks. :rolleyes: kun miehen töiden vuoksi hyvin mahdollista että joka kuukausi ovulaatio ei ole edes hyödynnettävissä.

Mutta enpäs sitten saanut sitä pillerireseptiä, oli kyllä niin tollo lääkäri :arghh::smiley-angry017

No, ei just nyt vuodakaan mutta mikähän todennäköisyys olisi ettei taas loppuviikosta vuoda :smiley-angry019 täytynee sitten suunnata köyhtymään yksityiselle gynelle, jos vuoto taas alkaa, koska en todellakaan jaksa alkaa vaihtamaan ehkäisyä tässä vaiheessa mihinkään kierukkaan. :facepalm:

Kirjotti se runsaiden kuukautisten hoitoon käytettävää lääkettä, mutta ei paljon lohuta, että vuotaako niinkö hanasta vai ei ihan niin paljon, jos menkat tulee viiden päivän välein :meh:

Minäkin oon miettinyt että haluaisin kyllä tämän ehkäisyn sitten hyvissä ajoin mäkeen, että ehtisi kierto palautua ja näkisi mille mallille se muutenkin asettuu, kun aiemmin ollut aika oppikirjamainen ja kellontarkka. Eli varmaan alkuvuodesta ehkäisy veks. :rolleyes: kun miehen töiden vuoksi hyvin mahdollista että joka kuukausi ovulaatio ei ole edes hyödynnettävissä.

Mutta enpäs sitten saanut sitä pillerireseptiä, oli kyllä niin tollo lääkäri :arghh::smiley-angry017

No, ei just nyt vuodakaan mutta mikähän todennäköisyys olisi ettei taas loppuviikosta vuoda :smiley-angry019 täytynee sitten suunnata köyhtymään yksityiselle gynelle, jos vuoto taas alkaa, koska en todellakaan jaksa alkaa vaihtamaan ehkäisyä tässä vaiheessa mihinkään kierukkaan. :facepalm:

Kirjotti se runsaiden kuukautisten hoitoon käytettävää lääkettä, mutta ei paljon lohuta, että vuotaako niinkö hanasta vai ei ihan niin paljon, jos menkat tulee viiden päivän välein :meh:
Ajattelin myös, että alkuvuodesta voisi ehkäisyn jättää pois. En kylläkään tiedä vaikuttaako kierukka tai sen pois ottaminen miten kiertoon.. Jos täällä on jollain kokemusta vaikuttiko miten kiertoon niin kertokaa ihmeessä :) Nyt on ainakin hieman lyhentänyt kiertoa kokoajan.
Toi reissutyö tuo kyllä aina omat haasteensa:wacky:

No voi hitsit mikä lääkäri:mad: Toivottavasti noi tulvimiset alkaisi nyt rajottumaan ja asettuisi nyt muutenkin. :shifty:

Onks teillä mitään uutta luvan saanti rintamalla? :)

Muokattu viimeksi:
Ajattelin myös, että alkuvuodesta voisi ehkäisyn jättää pois. En kylläkään tiedä vaikuttaako kierukka tai sen pois ottaminen miten kiertoon..

Sulla Sindy ilmeisesti hormonikierukka? Mulla kupari, joten oletus on ettei vaikuttaisi millään lailla, mutta ainahan sitä miettii, kun ei ole aikaisempia raskautumisia ennen ollut, että jos kuitenkin on tehnyt jotain ”tuhoa” tuolla. :sorry:

Ajattelin myös, että alkuvuodesta voisi ehkäisyn jättää pois. En kylläkään tiedä vaikuttaako kierukka tai sen pois ottaminen miten kiertoon.. Jos täällä on jollain kokemusta vaikuttiko miten kiertoon niin kertokaa ihmeessä :) Nyt on ainakin hieman lyhentänyt kiertoa kokoajan.
Toi reissutyö tuo kyllä aina omat haasteensa:wacky:

No voi hitsit mikä lääkäri:mad: Toivottavasti noi tulvimiset alkaisi nyt rajottumaan ja asettuisi nyt muutenkin. :shifty:

Onks teillä mitään uutta luvan saanti rintamalla? :)

Pitää toivoa että tämä nyt tasaantuisi eikä tarvisi sinne yksityiselle lähteä :rolleyes:

Eipä oikeastaan, mennään nyt varmaan sellaisella linjalla että annetaan asian muhia. Esikoisen uhma on niin puhjennut kukkaan että ehkä parempi vaan olla puhumatta mitään uusista lapsista hetkeen :hilarious:

Oon keskittynyt tähän lenkkeilyyn ja ruokavalion siistimiseen (ja mietiskelen lenkillä että oispa kiva jos sais tämän hyvän liikkumistahdin säilytettyä raskauteen asti ja sen aikanakin :grin) mitenkähän nämä ajatukset saisi johonkin muuhun kun tuntuu että _ihan kaikki_ pyörii vaan mahdollisen kolmannen raskauden ympärillä :smiley-angelic006

Sulla Sindy ilmeisesti hormonikierukka? Mulla kupari, joten oletus on ettei vaikuttaisi millään lailla, mutta ainahan sitä miettii, kun ei ole aikaisempia raskautumisia ennen ollut, että jos kuitenkin on tehnyt jotain ”tuhoa” tuolla. :sorry:
Joo hormonikierukka on :)

Pitää toivoa että tämä nyt tasaantuisi eikä tarvisi sinne yksityiselle lähteä :rolleyes:

Eipä oikeastaan, mennään nyt varmaan sellaisella linjalla että annetaan asian muhia. Esikoisen uhma on niin puhjennut kukkaan että ehkä parempi vaan olla puhumatta mitään uusista lapsista hetkeen :hilarious:

Oon keskittynyt tähän lenkkeilyyn ja ruokavalion siistimiseen (ja mietiskelen lenkillä että oispa kiva jos sais tämän hyvän liikkumistahdin säilytettyä raskauteen asti ja sen aikanakin :grin) mitenkähän nämä ajatukset saisi johonkin muuhun kun tuntuu että _ihan kaikki_ pyörii vaan mahdollisen kolmannen raskauden ympärillä :smiley-angelic006
Toivotaan tosiaan, että tasoontuisi itsestään:)
Joo täällä kanssa nyt sama ongelma, että ajatukset pyörii vaan just mahdollisen kolmannen raskauden ympärillä, täytyy vissiin alkaa suuntaa sitä energiaa vielä enemmän vaikka niihin häihin välillä:hilarious:

Toivotaan tosiaan, että tasoontuisi itsestään:)
Joo täällä kanssa nyt sama ongelma, että ajatukset pyörii vaan just mahdollisen kolmannen raskauden ympärillä, täytyy vissiin alkaa suuntaa sitä energiaa vielä enemmän vaikka niihin häihin välillä:hilarious:

Häät on kyllä varmaan ihan hyvä keino siirtää ajatuksia muualle :) meilläkin olisi yhteiset synttärijuhlat tulossa nyt elokuussa, mutta koska tämä koronatilanne niin ei oo oikein viitsinyt hirveästi suunnitella :banghead: toki nythän on toistaiseksi lupakin juhlat järjestää kun kokoontumisrajoitus nousi sinne viiteenkymmeneen ja meitä olisi 25 suunnilleen. Mutta oli tarkoitus esim. lähteä tuolta Haaparannan puolelta hakemaan kuohareita ja viinejä niin saas nyt nähä että milloin sinnekin ees pääsee ilman että tarvitsee vedota johonkin perustuslakiin ja vietellä sitten 14 vrk karanteenissa :arghh::shifty:

Häät on kyllä varmaan ihan hyvä keino siirtää ajatuksia muualle :) meilläkin olisi yhteiset synttärijuhlat tulossa nyt elokuussa, mutta koska tämä koronatilanne niin ei oo oikein viitsinyt hirveästi suunnitella :banghead: toki nythän on toistaiseksi lupakin juhlat järjestää kun kokoontumisrajoitus nousi sinne viiteenkymmeneen ja meitä olisi 25 suunnilleen. Mutta oli tarkoitus esim. lähteä tuolta Haaparannan puolelta hakemaan kuohareita ja viinejä niin saas nyt nähä että milloin sinnekin ees pääsee ilman että tarvitsee vedota johonkin perustuslakiin ja vietellä sitten 14 vrk karanteenissa :arghh::shifty:
Oo juhlien suunnittelu on kyllä kivaa:happy:harmi vaan kun Korona varmasti jarruttelee:confused:
Eikös niitä ole myös sellaisia paikkoja, mistä pystyy tilaamaan juomat (esim. Saksasta) koti ovelle? Ei tarvis ainakaan karanteenia miettiä:wink

Heippa Frigg! Kiva kun tulit taas juttelemaan. Hui, kohtahan ne pillerit loppuu. :)

Huomio, olipa tollo lääkäri. :( Kunpa se jatkuva vuotelu nyt loppuisi.

Mä en osaa lähteä täältä niin huutelen välistä satunnaisen säännöllisesti. Ei ole uskoa nopeaan plussaan vaikka ehkäisy nyt onkin jätetty.

Oo juhlien suunnittelu on kyllä kivaa:happy:harmi vaan kun Korona varmasti jarruttelee:confused:
Eikös niitä ole myös sellaisia paikkoja, mistä pystyy tilaamaan juomat (esim. Saksasta) koti ovelle? Ei tarvis ainakaan karanteenia miettiä:wink

En oo sen tarkemmin tosiaan tutustunut kun tämä oli se meidän alkuperäinen suunnitelma ennen kuin tämä korona-häslinki iski. Täytyis varmaan miettiä muitakin vaihtoehtoja. :confused004

Heippa Frigg! Kiva kun tulit taas juttelemaan. Hui, kohtahan ne pillerit loppuu. :)

Huomio, olipa tollo lääkäri. :sad001 Kunpa se jatkuva vuotelu nyt loppuisi.

Mä en osaa lähteä täältä niin huutelen välistä satunnaisen säännöllisesti. Ei ole uskoa nopeaan plussaan vaikka ehkäisy nyt onkin jätetty.

Eiköhän sulla ryhmän "emona" oo ihan hyvä syy täällä käydä kurkkimassa, ja kun noin pitkä odotus on takana niin menee varmaan hetki ennen kuin siihen yrittämiseen osaa asennoitua. Toivomme kuitenkin pikaista tärppiä :Heartbigred ja itse kyllä mielelläni tiiraisin mahdollisia positiivisia raskaustestejäkin :happy:

Juu, lääkärikoulussa ei ollut selvästikään opetettu toisten lääkärien konsultoimista. Jäi kyllä kaikin puolin sellainen olo, että teki töitä ihan vasemmalla kädellä eikä kyllä yhtään tarttunut minun kysymyksiini tai esille tuomiini huoliin. Tällä tavoin vuotaessa pitäisi kai ihan ekana poissulkea raskaus ja sen jälkeen myoomat ja polyypit :scratch no, raskauden voin kyllä itse helposti todeta mahdottomaksi (sikäli kuin tällaisella vuotamisella muutenkaan mitään elämää voisi kohdussa olla) mutta muutkin syyt olisi tietysti ollut kiva poissulkea. Mutta tuskin tämä lääkäri edes osasi ultrata :rolleyes:

Huomio, olipa tollo lääkäri. :sad001 Kunpa se jatkuva vuotelu nyt loppuisi.

Kiva kun käyt kurkkimassa:) Eihän nää foorumit koskaan taida liian aktiivisia olla:hilarious: Ja tosiaan mielellään kuullaan sinunkin kuulumisia täällä ja jännäillään. Plussatuulia:happy:

Mies alkaa vissiin jo vähän lämmetä ajatukselle kolmosesta :wideyed: heitti eilen itse sellaisen kommentin mikä liittyi mahdollisesti tulevaan kolmoseen:)

Kiva kun käyt kurkkimassa:) Eihän nää foorumit koskaan taida liian aktiivisia olla:hilarious: Ja tosiaan mielellään kuullaan sinunkin kuulumisia täällä ja jännäillään. Plussatuulia:happy:

Mies alkaa vissiin jo vähän lämmetä ajatukselle kolmosesta :wideyed: heitti eilen itse sellaisen kommentin mikä liittyi mahdollisesti tulevaan kolmoseen:)
Samaa mieltä! :)

Ja hei jessss! ;) ihanaa, jos hän alkaa vielä itse asiasta vihjaamaan :rolleyes:

20200515_131918.jpg

Aikamoinen vahvistuminen ovistestissä pariin edelliseen :D Vähän taas jomottelee, joten ehkäpä tämä keho tästä heräilee ja koittaa ovuloida? :excited001

Mä taidan liittyä kans teidän seuraan tänne turisemaan. Meillä on ennestään yksi lapsi (1/19) ja nyt mä olen alkanut kuumeilemaan TODELLA kovasti toista. Vauvakuume on välillä nostanut aikaisemminkin päätään, mutta raskas ja väsyttävä vauvavuosi on hillinnyt sitä. Lisäksi ristiriidat parisuhteessa ovat myös lieventäneet, mutta niitä on nyt saatu puitua urakalla ja asiat rullaa taas mukavasti. Mies olisi varmasti ihan mukana sitten, kun mä vaan näytän vihreää valoa. Itse keksin koko ajan vaan syitä miksi ei vielä. Toisaalta mietin, että miten sen alun jaksaa uudestaan. Elämä on nyt niin leppoisaa, kun kaikki nukkuu melko hyvin ja mahavaivat ei vaivaa.

Lisäksi kuvittelen välillä olevani raskaana vaikka mulla on kuparikierukka. :hilarious: Epäilen välillä, että se ei ole ihan paikoillaan. En tosin viimeksikään tullut raskaaksi vaikka oli jo luiskahtanut kohdunkaulaan. Tuttujen lisääntyminen ympärillä ei yhtään auta tätä tilannetta. Kahdeksan tuttua tai puolituttua on nyt raskaana. :dead:
Onko täällä kohtalotovereita?

View attachment 89234

Aikamoinen vahvistuminen ovistestissä pariin edelliseen :D Vähän taas jomottelee, joten ehkäpä tämä keho tästä heräilee ja koittaa ovuloida? :excited001
Hyvin on alkanut vahvistumaan:) Jospa se kierto sieltä käynnistyisi nyt juuri sopivasti olette päättäneet yrityksen aloittaa, jännää:happy:

Takaisin