Yleistä löpinää

Mä pidän sormia kaulavaltimolla pulssin löydettyäni ja kaikki sykkii täysin samaan tahtiin... pulssini on nopea kyllä, 100-110, mutta vauvalla uskoisin olevan 150-170 väliltä.

(Pojallani oli n.150 raskausajan ja tyttärellä noin 170)

Joo siis vauvan syke on nopeampi. Pyörii tosiaan siinä 150-170 välillä muistaakseni. Kokeile vaikka vähän eri asentoja tai jotain ku ymmärsin ainakin ite että voi tosiaan piilotella vauva että on vaikea saada sykettä kuulumaan :)

No kyllä se sitten varmaan on sinun pulssisi. Pikkuinenhan mahtuu kyllä vielä piilottelemaan hyvin tässä alkuvaiheessa, eiköhän se ole vain heittelemessä kuperkeikkoja jossain taaempana. Vaikka tiedän, ettei mikään muu oikein rauhoita kuin se, että oikeasti saa jonkin todisteen siitä, että lapsella on kaikki hyvin.

Itse kuulin sydänäänet tosi selvästi rv 10+3 ja siitä eteenpäin. Rv 11+0 en sitten löytänytkään enää helposti, kuulin selvästi istukan suhinan alhaalta keskeltä ja toisinaan sikiön äänen sieltä sivusta. Päätin, että en enää kiusaa pientä dopplerilla etenkin, kun istukka on siihen eteen tunkenut. Luotan, että pieni siellä kasvaa ja 6.6. päästään tapaamaan np-ultrassa.

Mä haen tänään dopplerin postista, sain kaverilta lainaan. Nyt ultran mukaan 10+6 ja toivotaan, että jumpsutus löytyy! Ajattelin kans, että en turhan usein viitsi kokeilla, mutta katsotaan kuinka käy! Ainakin varhaisultran mukaan oli kiinnittynyt takaseinään, joten toivon, että kuuluu!

Mulla on istukka etuseinässö ja se kyllä vaikeutta sykkeen löytymistä! Ekan kerran sain äänet kuuluviin rv 9, sit ei enää kuulunutkaan. Nyt aina kun yritän ettii saan vain tosi lyhyeksi ajaksi kuuluviin jos sitäkään. Pohdin että myyn doplerin pois kohta kun stressaa vaan, harmittaa että tilasin pari viikko sit koko doplerin kun oisin voinu vaikka bolakorun hankkii niillä rahoilla. Kotihoidon tuella ei ole just varaa mtn ylimäärästä hankki :D

Mistä tietää mis istukka on? Ei mulla ultrassa ainakaan mitään sanottu :o

Törkeet vatsakivut ollu eilen ja tänää. Eilen viiltäviä kipuja molemmin puolin alamahaa, nopeita ja lyhyitä. Aina esim. Liikahtaessa. Tänään alavatsaa kiristää ja kipuilee kummasti, kipeästi eikä helpota millään :(

Muokattu viimeksi:
Mulle sanottiin np-ultrassa. Esikoisesta sanottiin vasta rakenneultrassa kun itse kysyin. Ei sinäänsä niin väliä missä se istukka on kunhan ei ole kohdunsuulla.

Mulla on istukka etuseinässö ja se kyllä vaikeutta sykkeen löytymistä! Ekan kerran sain äänet kuuluviin rv 9, sit ei enää kuulunutkaan. Nyt aina kun yritän ettii saan vain tosi lyhyeksi ajaksi kuuluviin jos sitäkään. Pohdin että myyn doplerin pois kohta kun stressaa vaan, harmittaa että tilasin pari viikko sit koko doplerin kun oisin voinu vaikka bolakorun hankkii niillä rahoilla. Kotihoidon tuella ei ole just varaa mtn ylimäärästä hankki :D
Just se. Dopplerista vouhkataan että siitä saa mielenrauhan ja ah ihanaa odottaa... mä saan ainaki kuitenkin koko laitteesta hermoromahduksen ja heitin menemään.

Vauvan normaalisyke on 120-180 välillä.. ylärajasta en ihan sata varma ole, mutta alaraja on 120.

Miehen kaverit ovat häntä 20v nuorempia ja kovia ottamaan alkoholia. Mies sanoi tänää että me odotetaan ettei mamma voi juoda. Nämä pojat keksi sitte, että aina löytyy siis selvä kuski! Iha en lämmenny ajatukselle. No poikalauma ny tulos silti juomaan meille, taijan lähteä evakkoon :( kulkekoot taxilla.

Mä oon ihmetellyt yhtä asiaa mahan kasvussa pitkään jo. Mulla alkaa aina ylävatsakasvaan ennen kuin alavatsa. Miksi se on tälläipäin? Voiko siihen vaikuttaa suolisto joka painuu kohdun tieltä pois? Vai joku muu asia?

Ainakin mulla tuntuu enemmän painetta ylävatsalla jos syön paljon ja jotenkin tuntuu siltä että tommoset suoliston murinat yms olis ylempänä kuin aiemmin. Mut en kans tiiä onko vaan kuvitelmaa tää kaikki

Minulla on tullut mahaa lisää koko matkalta, ei vain alavatsaan. Samoin mahalaukku tuntuu pienentyneen, mitä en ole oikein hahmottanut vielä. Otan edelleen yhtä suuria annoksia ja kiroan sitten ähkyissäni :D

Kyllähän se suolisto lyttääntyy ylöspäin jo aika aikaisin ainakin vau.fin raskausanimaation perusteella. Olin jotenkin kuvitellut, että kohtu mahtuisi kasvamaan pidempään ilman suoliston tönimistä, mutta ilmeisesti ei.

Takaisin