Yleistä löpinää

Ja mullakin on välillä sellainen olo, että miettii mihin on tullut ryhdyttyä.. Eka lapsi alkaa olla jo kivan omatoiminen, nukkuu hitusen paremmin öitä ja pärjää leikeissä hetken itsekseen. Niin joskus huomaan ajattelevani miten paljon helpompaa olisi näin..
Aina kuitenkin tyrmään ajatuksen saman tien ja toivon, että kaikki menee hyvin.
Muistan, että näitä samanlaisia epäilyjä ja pelkoja oli esikoisenkin aikaan.

Riippuu mikä verikoe sul on neiti_huu, jos ihan vaan seulontaverikokeet niin saa syödä/juoda ihan normaalisti.

Mulla kans niitä kaikenmaailman ajatuksia, välillä olen tosi iloinen ja innoissaan odotan kaikkea mutta toisena hetkenä olen ihan kauhuissaan ja mietin että oonko ihan hullu että menin tekee niin pienellä ikäerolla toisen ja että mitä jos en pärjää kahden pienen kanssa tai sitten esikko kärsii kun ei saa enää jakamatonta huomio. Esikoisesta en käynyt tämmösii tunteita raskaana läpi, oli ainostaan positiivisi ajatuksia ja sitten kävin nää kaikki tunteet synnytyksen jälkeen läpi joten olen nyt vaan tyydyväinen jos nyt tulee raskauden aikana kaiken näkösii tunteita niin ehkä ei tulee sitten tällä kerta synnytyksen jälkeen.
Mua on viime päivät kanssa ahdiatanud mahaan,iltaisin mun masu on ihan pinkeä ja tuntuu inhottavalle.. en tiiä johtuuko nyt huonosti nukkumisesta tai siitä että mies illat pois ja olen esikon kanssa kaksistaan melkein koko päivän. Sit mua ahdistaa henkeä koko-ajan ja tuntuu että sydä tykyttää, en tiiä pitääkö koht lääkärin mennä.. ens viikon pe onneksi neuvola niin pääse tarkistaa hemoglobiinin ja kysyy että kuuluko ihan normi raskausoireisiin nämä.
Rv 13+4

Senni, siis ihan se eka, joka tehdään 10+ viikolla ennen ultraa. Mä en tiedä mistä näkisin mitä näytteitä multa otetaan.. Mutta eikös siinä lähinnä tarkisteta tauteja?

Jos ei ole sokerirasitustestiin menossa vaan noi perus seulonnat ja alkuraskauden normaalit verikokeet niin ihan normaalisti saa syödä ja juoda. Aamulla ei kahvia, mutta muuten normaalisti saa syödä jne.

Kiitos! Arvasin, että täältä saa luotettavamman vastauksen kuin googlesta. :)
Meillä on aamulla eka tytön aika silmäpolille ja verikoe on vasta puolilta päivin. En tiedä miten olisin kestänyt sinne asti syömättä, kun muutenkin on huono olo.
Mutta kun ajattelin saada kaksi kärpästä samalla iskulla, koska labra on samassa rakennuksessa..

Kannattaa muistaa myös se että paastot pyritään ottamaan ennen klo 10 aamulla. Ihan just ettei tartte olla syömättä ihan järkyttävän pitkään. Näin ainakin mulle ohjeistettu noista näytteistä täällä Turussa.

Kilpirauhasarvoja testatessa ei ainakaan tarvitse olla syömättä, ainoastaan jättää kilpirauhaslääkityksen ottamatta jos sellainen on.

Oon nyt päättäny et meen työpaikan kesäjuhliin. Esimiehellekin kerroin raskaudesta ja että sen takia en tiedä tulenko juhliin vai en (koska ovat kosteanpuoleisia yleensä). Esimies kuitenikn rohkaisi ja sano että tottakai tuut, jos joku kysyy niin sanot vaan että sulla on esim. tärkeä peli seuraavana päivänä. Nyt oon kyllä miettiny, et miten mä ikinä jaksan pysyä hereillä, takas kotona oon vasta joskus puolen yön aikaan :confused: vähän tullut toi väsymys takasin..

Minua stressaa aivan älyttömästi se, ettei np-ultran verikokeiden tuloksia ole vieläkään tullut. Verikokeet otettiin kuitenkin jo 9.5., ja kaikki muut tuntuvat saaneen ne käytännössä katsoen heti. Ultrastakin on jo beljä päivää, ja ultraaja sanoi, että tulokset tulevat kantaan luultavasti parissa päivässä. En saa nyt mietittyä mitään muuta kuin sitä, että onkohan tuloksissa jotain häikkä, kun niitä ei anneta.

Alise täällä ainakin soittavat kotiin jos oli jotain häikkää niissä. Mut muuten luki tossa infolapussa että 10 päivän sisällä pitäisi tulla kirjeitse tulokset kotiin.

On tuo doppler vaan kätevä , kävin tänään ostamassa kun joku myi. Heti kotiin päästyäni oli pakko koittaa.. Kyllähän ne sydänäänet sieltä löytyi, melko nopeetakin Ekasta eikä toisesta oo ollut doppleria, nyt ajattelin hankkia.

Kui paljo vatsasta pitäisi kuulla muuta ääntä kuin sikiön syke? Mulla "tuulee" keskellä alavatsaa ja kuuluu oma pulssi ja alavatsan sivuilta kuuluu oma pulssi.

Muttei kuulu vauvaa...

Muokattu viimeksi:
Caarina: minun käsittääkseni se tuulen kuuloinen on istukka. Ehkä sinulla on se edessä estämässä sydänäänten kuulumista.

Vauvan kuulin hetken 9+3 oikealta alhaalta kun olin kyljelläni. Enää ei kuulu mistään. Mun käsittääkseni istukka voi jatkaa elossa vaikka sikiö kuolee.

(Ihan pikkasen rupes naurattaa tää mun pessimististyys...) :-D

Caarina: tiedän niin hyvin tuon tunteen, itsekin panikoin ihan jatkuvasti. Oletko varma, että kuulet oma pulssisi? Vauvan pulssi kai hidastuu vähitellen, se ei ole enää ihan niin supernopea välttämättä kuin aiemmin, mikä hämmensi jossain vaiheessa. Tai sitten tyyppi vaan piilottelee, minullakin kestää aina todella pitkään löytää pulssi, ja se saattaa kadota nopeasti. Eiköhän kaikki kuitenkin ole hyvin :)

Takaisin