Yleistä löpinää

Mulla on ollu ihme virta piikkejä tänään. Jaksoin raivata, imuroida, luututa ja vielä tampata matotkin. Nyt on voittaja fiilis. ☺

Olin joskus ostanut dopplerin kirpparilta kun sain niin halvalla. Eilen tuli sitten vähän sellainen olo että voisin kokeilla toimiiko se ollenkaan. ja miten ollakaan kuulin pikkuisen sydänäänet jo..... onko tosiaan mahdollista kun viikkoja vasta 9+5

Kyfi, kyllä monet ovat ilmeisesti saaneet kuuluviin jo silloin. Itse kuulin ensimmäistä kertaa rv 10+3 vaikka olin sitä ennen kokeillutkin muutaman kerran. Olin tosin valmistautunut, että varmaan vasta rv 12+ alkaen voisi kuulua.

Uimavahdin ominaisuudessa päätin siivota meidän vilpolan. 3 tuntia meni kun hiiren paskoista kloriitilla pesin porstuaa. Nyt on selkä niin kipuinen, notta meinasi lähteä vasen jalka alta useaan. Ahdistaa kun alkaa jo olemaan puhtia muuhun kun makaamiseen mutta selkä ei anna laittaa. :(

Minä oon ainakin aikasemminssa raskauksissa ajellut ruohot ihan huoletta ☺

En kyl ole ikinä kuullut että ruohonleikurista haittaa olisi, raskaana kun voi tehdä melkeinpä kaikkea mitä normaalistikin :) mulla 14kk esikko hyppi mun mahalla koko ajan enkä usko että siitäkään mtn haittaa on kun onha se sikiö tosi suojassa siellä masussa :)

Ihme aatoksia tänään ollut...

Mietin ettei se maailmanloppu ole jahka raskaus olisi keskeytynyt np ultrassa ja hetken jo mietin että mille viikoille abortti oli mahdollista tehdä jos kuitenkin päätyisin siihen ja jatkaisin normaalisti entistä elämääni.

Siis täh?? Mitä nää ajatukset ny oli, onko jotain henkistä itsesuojeluvaistoa tai jotain stressireaktiota suuresta huolesta? Koska vauva on kuitenkin toivottu vaikkakin vahinko.

Vai olenko vain sekoamassa?

Täällä koko lähipiiri noroviruksessa eli oksentelee kaikki.. Hetken jo toivoin että jes ei ole meille tarttunut mutta eiköhän tuo mies aloittanut oksentelun ja kuumettakin on reippaasti... Nii ja tautiin myös kuuluu ilmeisesti ripulikin. Yyh toivottavasti ei minuun iske tuo kun saa oksennella joka aamu tän raskaudenki puolesta!

Caarina itellä kans ollu samanlaisia mietteitä aina välillä.. Lähinnä ehkä siksi koska tuntuu että kaikki valittaa mulle nyt jostain ja teen kaiken väärin niin miten muka pärjäisin lapsen kanssa..

Tavallaan miettii että oisko vaan helpompaa jos ei olisi tullut raskaaksi, kun työt meni hankalaksi ja ääh.. Osittain tässä on kyllä kyse varmaan siitä että vaan pelottaa toi oma pärjääminen raskauden aikana kun tää alku on ollut niin hankala :(

Caarina ja Fuji: ihan samoja aatoksia on tullut täälläkin. Onnellinen olen vauvasta, mutta muutos pelottaa...onhan muut lapset jo niin isoja (5v ja 12v).. Tulee joskus sellaisia hetkellisiä ajatuksia, että "ei h#lvetti, mitä sitä onkaan tekemässä..vanaha akka."

Heh, just lueskelin kirjasta minkä neuvolasta sain niin noista ajatuksista mitä voi putkahdella. Niistä kehotetaan puhumaan jonkun kanssa, että tulee luottavaisempi fiilis asian suhteen. Kuitenkin raskaus on (mun mielestä ainakin) tosi iso asia. Oli myös maininta et ei kannata potee syyllisyyttä, noi ajatukset vaan kasvattaa sua vanhemmuuteen :smile:

Joo samaa mieltä kyllä että kannattaa keskustella.. Just sen takia myös tullut noita mietteitä ku tietää että tässä muuttuu nyt paljon asiat tän raskauden aikana ja se tietysti myös hieman ainakin mua pelottaa kun ei ole ennestään lapsia meillä.

Kuinmyös vähä pelottaa jännittää koko tilanne. Omassa päässä liikkuu myös tosi paljon erilaisia ajatuksia. Juurikin, että mitä jos olisimmekin odottaneet vielä hetken, miten taloudellinen tilanne.. asunnossa vielä remonttikesken, miten parisuhde muuttuu ynnä muuta. Mut sitten ajattelen myös, että ikinä ei voi olla tarpeeksi valmistautunut saamaan lapsia. Monella on paljon huonompi tilanne kuin itsellä ja hyvin ovat pärjänneet :-)

Tänään on ollu jotenkin ihan pallo olo. Mahaa painaa ja se näyttää siltä kuin olisin pitemmälläkin. Väsyttää ja olen nukkunu paljon päikkäreitä. Olin siis poikani kanssa kotona kun hän oksensi edellisen päivän ja pidin hänet vielä tämän päivän kotona. Toki pyykkäsin kaikki pyykit ja vaihdoin lakanat sun muut, mutta silti jotenkin tosi epämiellyttävä olo. Maha ahistaa ja tekis mieli irrottaa se tosta kropasta....

Samoja ajatuksia ollut täälläkin. Mietin tosin miten pärjään kahden pienen lapsen kanssa :D kaikki ajatukset on täysin normaaleja kunhan ei valtaa mieltä kokonaan eli yhtenä hetkenä ajattelee moisia hirveitä juttuja mutta toisena taas kaikkea hyvää :) jos kokoajan ajattelisin kauhujuttuja niin silloin hakisin keskustelu apua mutta kun mieli sinkoilee päästä päähän niin se on ihan normaalia :)

Aaaapuva!
Mulla on huomenna se eka verikoe, enkä yhtään muista pitikö sitä varten olla syömättä? :eek:
Kahvia ilmeisesti ei saa juoda aamulla? Päässä lyö ihan tyhjää, kun yritän miettiä, mitä neuvolassa sanottiin. :D

Takaisin