Yleistä löpinää

Mahallaan ei kyllä pysty nukkumaan ja välillä kyljellään myös on hankala nukkua. Selällään ite pystyn vielä olemaan mutta en oo ikinä pystyny sillai nukahtamaan. Tulee välillä öisin vaan torkuttua eikä kunnolla nukuttua just ton takia ettei löydä hyvää asentoa
 
Kyllä, nukun ja makaan edelleen vatsallani. Juurikin mietin onko jotain "aikaa" koska pitää lopettaa vai saako maata niin kauan kun itestä tuntuu hyvältä :D
 
Kyllä, nukun ja makaan edelleen vatsallani. Juurikin mietin onko jotain "aikaa" koska pitää lopettaa vai saako maata niin kauan kun itestä tuntuu hyvältä :D
Mä mietin eilen ihan samaa kun onnellisesti kyhnäsin vatsallani. Eteenkin kun mulla on tota vararengasta niin se kumpu ei oo ensimmäinen joka patjaan ottaa kiinni... Onkohan joku "hyvä aika" kääntyä selälleen :D
 
Mullon nii arka alavatsa ettei voi maata mahallaan. En oo maannu koko raskausaikana vatsalla. Tissit myös kipeet myös. Selällään ei voi maata kun puutuu jalat. Kyljellään tai kurkiasennossa makaan vuorotellen.
 
mie en oo koskaan tykänny nukkua mahallaan. Kyljellään tulee nukuttua. Mutta en tiedä, miten saan selkäni jumiin.

Tänään on ollut pirullinen päänsärky riesana, mikä väistyi vasta näin illalla.. Käytiin mökillä ja sain etupihan nurmikon jopa leikattua.. Saavutus!

Kummilahjakin tilattu :Heartred
 
Tästä nukkumisasennosta aasinsillalla ihan yleisesti nukkumiseen. Että kuinkahan paljon sitä oikeesti pitäis nukkua, ettei aamulla väsyttäisi?! :eek: Tuntuu, ettei mikään määrä unta riitä. Illalla menen nukumaan 22.30-23 aikaan ja noustaan pojan kanssa joskus 8-8.30. Eli ihan kelpo unet siinä ehtii kyllä vetää, mutta niin vaan joka aamu voisi helposti jäädä sänkyyn jatkamaan unia, jos ei tarttis nousta. Muistan kyllä olleeni ekassakin raskaudessa väsynyt ihan loppuun asti. En tiedä, voiko virkeyteen oikeasti vaikuttaa, kun en ole nyt juonut kahvia ollenkaan (etoo edelleen), normaalisti olen vetänyt 1-3 mukillista päivässä.
 
Mahalleen pötkötellää täällä tai puoli kylki/maha asennossa. Ei oo ollu ongelma vielä mut kyl se vatsa sit ilmoittaa kun riittää. Loppuajasta raskautta saakin ootella juurikin mahallaan nukkumisen iloa :joyful: Esikoisesta se oli juuri se odotetuin asia :facepalm:
 
Lapset kinusivat sisäleikkipuistoon... hullut. Mä olisin lähtenyt ulos. No täällä istun pöydässä ja toimitan maksumiehen virkaa kun mitä hullumpia ostoksia pitää tehdä. Helpolla täällä pääsee, tämä swingeling on huomattavasti rauhallisempi kuin Hoplop.

Huomenna olis tarkotus käydä Ähtärin eläinpuistossa, jos saan jonkun aikuisen kaveriksi. Ukolla tietty taas kerran päivystys. Mua rupee kuitenki väsyttää ratissa :D
 
Dopplerilla löytyy syke jo navan tienoilta :eek: ei ihme kun terkkari ei löytänyt kun etti häpyluun alta ja ihan alavatsalta. Kodun yläreuna maatessa tuntuu noin yhden sormenleveyden navan alla. Mulla on kyllä erittäin lyhyt selkä.

Kuunneltiin äsken lasten kanssa vauvaa. Kyllä oli isosisarukset ihmeissään kun kuuli pienen sydämen ja nauratti kun potki anturiin :) miestä ei kiinnosta kuunnella, yritin saada mukaan, telkkari oli kivampi.

Ajattelin vauvan saaneen shokkihoitoa kun olin saunassa ja uimassa ja hetken sai hakea ja ilmeisesti pikkusen herättää uniltaan. Toivottavasti ei pahasti häiritty :Heartred

Rv 15+1
 
Muokattu viimeksi:
Meillä oli myös aika korkealla, sen takia viimeksi neuvolassa kestikin niin kauan sykkeiden löytyminen kun terkkari etsi aivan liian alhaalta. Suunnilleen samasta kohtaa löytyi sykkeet kun mistä ultrassakin kuvattiin.
 
Mä tilasin esikoiselle synttärilahjaksi läppärin, täyttää 10. Mihin tää aika menee? ja miks mä en saanu 10v lahjaks läppäriä? :D
 
huhhuijaa.. pitkään on pienen vessan viemäri odottanut avajaa.. Ja minä luokittelen sen miesten hommaksi.. Meillä, kun isäntä on todennut: " hän tekee miesten hommat ja minä naisten työt." Mutta eipä noita viemäreitä muut rupea puhdistelee, jos en minä itse..
Nytpä on sitten vessat pesty, imuroitukin tänään ja pesin myös lattiat pikaisesti.

Nyt odottelen anoppia ja tytärtä kotiin.. Huomenna lähtee kaksi vanhinta kahden yön leirille ja nyt hieman mietityttää, miten jaksaa lapsukainen, joka on ollut mummolassa ja pitänyt valvoa yli puolen yön =/.

Jos tässä hetken istuisi..
 
Mietin tuota doppleria. Voiko se tulkita vatsan äänet väärin? Esim. Suolessa liikkuvan ilman sikiön sykkeeksi? Mulla tosiaan kuuluu syke navan kohdalta ja jos ei sieltä niin sitten noin 5-10cm navan alapuolelta hieman vasemmalta. Syke ei myöskään ole aina jatkuva, vaan kuuluu hetken ja sitten ei kuulukkaan. Kyllä sen pian löytää uudestaan lähettyviltä ja taas vain hetken kuuluu kunnes katoaa. Olen laskenut sykkeen ja se on noin 145-155 välillä. Sitten nämä jotka tulkitsen potkuiksi, voivatko olla ilmaa suolessa? Sellainen terävä "töks" ääni, jopa kova.

Mietin vain, että liekö nuo käsikauppa Doppler kuitenkaan niin hyviä kuin neuvolan vastaavat. No huomenna se selviää kuuluuko neuvolan dopplerilla mitään taaskaan. Jos ei löydy, vaadin kyllä päästä äippäpolille ultraan että onko sykettä enää ensinkään ja olenko ollut kotona innoissani vaan jostain suolipierusta.

Minulla käytössä paljon parjattu angel sounds.

Olenpas minä tänään taas skeptinen :D
 
Muokattu viimeksi:
Syke voi kadota sen vuoksi välillä, että vauva on aika liukasliikkeinen vielä ja voi siirtyä anturin alta pois. Jos anturi on paikallaan, niin sanoisin että sellaset "kolahtelut" olisi potkuja. En usko että ilmaa voisi mitenkään sykkeeksi tulkita, potkuksi ehkä.
 
Voikohan doppler saada jotain kaikua jonka tulkitsee ja päästää ulos sikiön sykkeenä joka ei ole kuitenkaan syke?

Doppler ei tietääkseni ole mikään suora kaiutin vatsasta ulkomaailmaan, vaan kone tuottaa äänet saamiensa kaikujen mukaan.

Tästä tuli mieleen, että kuunneltiin esikoisen kanssa vauvaa ja hänellä oli sellaiset kuulokkeet joissa oli se mikrofonisanka samassa. Poika käänsi mikrofonin esille ja sanoi siihen "hei vauva! Täällä on isoveljesi *****! Mitä kuuluu?" :D siinä vaiheessa minä meinasin saada naurukuoleman...
 
Muokattu viimeksi:
Aamulla vaille 10 vein vanhimmat 2 lasta srk-talolle, mistä lähti bussikuljetus. Lähtivät srk:n järjestämälle leirille kahdeksi yöksi.
Sieltä sitten pikaisesti käymään porukoilla. Äiti antoi pinaattia ja salaattia. Ekaluokkalaisella oli klo 11 puheterapia, mihin kerkesin just kotio. Nyt olen kaksistaan kuopuksen kanssa, kun setä kävi hakemassa ekaluokkalaisen ja eskarilaisen mukaansa liikennepuistoon.

Tänään tuli myös meidän 10v häälahja, minkä isäntä oli meille tilannut. Nahkaiset 2+3 hengen istuttavat sohvat. Toimitusaika oli kuusi (6) viikkoa.. Ja hääpäivä vasta elokuussa XD.

Ryöppään pinaattia ja ruoaksi yritän tehdä pinaattikeittoa, jos vain osaan. Senhän pitäisi olla helppoa ja nopeaa tehtävää?
 
Takaisin
Top