Yleistä löpinää

Pilvilinna

Kunnioitettu kommentaattori
Tänne yleistä löpinää. Omia fiiliksiä, ajatuksia, suunnitelmia, pähkäilyjä. Stressipalleroita purkamaan. Iha mitä vain!


:talk017
 
Mun fiilikset on aika sekavat. Varsinkin, kun väsymys on järkyttävää! Pitäis alkaa pähkäilee esikoisen synttäreitä ja kahden kuukauden päästä ois muuttokin.. Ja sekös stressaa! Samana päivänä samalle pihalle muuttaa yli 30 ihmistä ja mie maha-asukki massussa ja esikoinen jaloissa. Eikä meillä ole muuttoapuja.... Isovanhemmat muuttaa vielä samalle pihalle ja samana päivänä.. Joten ainoat täällä asuvat apurit on samassa jamassa.. Heilläkään ei oo muita apuja kuin me. Voitte vaa uskoo, että oon vähän..... What!?:bag::banghead::blackeye:
 
Mä oon tänään koko päivän tehny muuttoo kolmen tunnin yöunilla ja kyllä oon aivan puhki! Vielä pitäis jaksaa keittiö tyhjentää ja tehdä loppusiivous. Mun ei oo kauheesti mitään tarvinnut kannella, mutta on se vaan silti raskasta... Tiistaina alotan uuden työn päiväkodissa. Stressiä siis täälläkin havaittavissa... Jospa tää meno pikkuhiljaa sitten rauhottuu :) Tänään myös aattelin soittaa äidille ja kertoa raskaudesta aprillipäivän kunniaksi! :D Hän on aina pilaillut aprillina ja nyt on mun vuoro, tosin nyt ei kyseessä olekaan pila, vaan ihan tosi asia. Saa nähdä uskooko :D
 
Kertokaa mitä mun kannattaa tehdä! En siis ymmärrä noista raskaus ajan tuista yhtään mitään eli siihenkin vähän apua. Ei tää vielä ajankohtainen, mutta tässä mietin! Elikkä mun työsopimus loppuu 1.7 päiväkodissa. Suurin osa uusista soppareista alkaa vasta elokuussa, jollon oon jo yli puoli välin en ehtisi olla töissä max.2-3kk. Mut sekin voi olla vähän vaikeeta varsinkin lastenhoitajana kun joutuu nostelemaa ja on aika fyysistä kun henkistä. Jos jään tollon 1.7 työttömäksi voinko jo hakea jotain tukia, jos voin niin mitä? Työkkärissä ne heittää mut heti johonkin duuniin koska meidän alalla on niin paljon töitä. Oon myös siis hakemassa aikuisopislelemaan, mutta lähiopetusta on niin vähän, että en ole oikeutettu edes opiskelutukiin. Neuvoja vinkkejä mistä saan vastauksen tähän asiaan?
 
Ei varmaa sen kummempia kuin normi tuet. Etkö saa ansiosidonnaista? Harvemmin ne sillon työntää duuniin ja varsinkin kun sanoo, että jäät sillon ja tällön äitiyslomille ni yleensä saattaavat kirjoittaa työttömyyden sen alkuun. Näin mulla päälle 2-vuotta sitten.

Nimim. Hoitsu
 
Ei hitto :D menin sit kertoo äidilleni raskaudesta ja tajusin vasta sen jälkeen, että se aprillipäivä onki vasta huomenna! Voi perse, mutta ei se mitään :D Ainakin oli kovin iloinen! :)
 
Mulla on monta vuotta heitelly paino tosi paljon. Nyt kun kävin vaa'alla niin kilo lähteny kuukaudessa!:0 Ei hyvä ei! Oon siis hitusen alipainoinen! Yrittäny 2v lihottaa itteeni ja sit joulukuussa alotin ton salin et sais kiinteyttää kroppaani.:) Nyt pitää varmaa oottaa sit kun vauva on syntyny.
 
Mulla on monta vuotta heitelly paino tosi paljon. Nyt kun kävin vaa'alla niin kilo lähteny kuukaudessa!:0 Ei hyvä ei! Oon siis hitusen alipainoinen! Yrittäny 2v lihottaa itteeni ja sit joulukuussa alotin ton salin et sais kiinteyttää kroppaani.:) Nyt pitää varmaa oottaa sit kun vauva on syntyny.
 
Pilvilinna mitkä on normi tuet?:0 kun kelan sivuilla oli niin paljon erilaisia et päähän tossa meni ihan sekasin. Kait mä saan sit ansiosidonnaista jos oon ollu 11kk yhtäjaksoisesti töissä 38,18 vko tunnil?
 
En tiiä yhtään noista miten kauan pitää olla töissä, kun itse olin 5-vuotta putkeen töissä ilman mitään, niin mulle tuli siis täyteen. Niin en osaa sanoa. Liiton sivuiltahan ne ehdot näkyy ja nekin vissiin liitto kohtaset. Työttömyystuki? Ja jos saat niin asumistukea myös? Voitha sie laskea kelan sivulta asumistuen määrän. Mie oon tosi huono näis neuvomaan. :D Parasta, kun menee ja kysyy Kelalta paikan päällä.
 
Hempuliini, mä komppaan Pilvilinnaa, et soita Kelaan tai käy visiitillä. Ite oon ainakin saanu puhelimitse tosi hyvää palvelua Tällainen numero näytti löytyvän netistä: Lapsiperheiden tuet 020 692 206

Ja ansiosidonnaista saa tosiaan vaan sillon, jos kuuluu liittoon ja sen tiimoilta sitten yhteys omaan liittoon tai jos ei kuulu liittoon niin soittoa TE-toimistoon.
 
Treenako kukaan?ennen plussaa treenasin iltaisin maha lihaksii,jalkoi ja käsi. Punnersin ja lankutin. Nyt kun plussasin on alkuun jäänyt vähemälle harjottelut,punnerukset ja lankutukset jätin kokonaan ja osat mahalihakset. Aikasemmin treenasin 4x vk mutta nyt väsymyksen takia treenan vain 1-2x viikossa. Kuinkakoha kauan niitä mahalihaksi uskalla tehdä? Neuvolasta sanoivat et ekan kolmanneksen saa tehdä vielä mut kun toinen lapsi kyseessä niin kaiketi masu alkaa nopeemmin kasvaa.
 
Oon treenannu viimeks viime keväänä punttia, syksyn tehojumppaa sekä nyt keväällä mitä oon pystynyt raskauksilta ja km:lta käymään. Kotona on crosstrainer sillä yritän vitkuttaa menemään, kun tästä väsymys helpottaa. Kävelyä oon harrastanut pari vuotta 10-20km päiväs ja 4-7kertaa vkossa. Sitäkin tulen taas harrastaa enempi, kunhan loppuu röppökelit ja väsymys helpottaa :grin 20kg kahvakuulalla oon kotona kyykkyjä tehny, mut niitä tuskin saa tehdä ni en oo niitäkään tehny. Pyöräillyt oon nyt, kun tiet on lumesta sulat niin on parempi pyöräkärryn kaa ajella. Vähä se on kivaa! Kesäsin tulee pyöräiltyä vain, kun en uskalla lumessa ajaa poika kyydissä.
 
Mä en jaksa aprillipäivää, mitä ikinä lukeekin niin saa miettiä onko totta vai ei. Ja viellä aivan järkyttävä flunssa päällä mulla ja esikoisella ilmeisesti tullu uudestaan angiina. Johan se 4 päivää ehti oleen ilman antibiottikuuria. Tää päivä menikin lekurissa suurimmaksi osaksi.
 
Voimia teidän perheelle Anis81!

Toi oli ainut pila tänään minkä katoin "vahingossa", muuten kyllä oon aina inhonnut aprillipäivää. Se on vaan aina ollut must niin pirun tyhmä. Ne pilatkin on hölmöjä. Tosin menin tänään lankaan äitini pilaan.. Se kyl nauratti, että miten tyhmä sitä voikaan olla välillä vai onko se vain tää raskaus? :rolleyes:
 
Mun kaveri laitto ihan hirveen pilan facessa! Liittyen sen raskauteen yms. Musta se oli tosi vääränlainen pila!
 
Takaisin
Top