Yleinen

Meillä oli näpsästi eilen esikoisen 2v neuvola, ni sain samalla ilmoitettua plussasta ja täytettiin alkutiedot valmiiksi, thn loman takia eka neuvola menee elokuun puolelle. Täällä on nipt käytössä jo kaikille, onko teillä muualla suomessa kanssa? 😊

Mille sairaanhoitoalueelle kuulut? Ois ihan super, jos pääsisi niptiin! Omalla kohdalla käytössä oli lääkitys josta ei oo tutkimustuloksia raskauden aikana (tai ennen) ja se vähän arvelluttaa. Ei siis ollut suunnitelmissa raskautua, mutta tässä sitä ollaan kuitenkin 😅

Mille sairaanhoitoalueelle kuulut? Ois ihan super, jos pääsisi niptiin! Omalla kohdalla käytössä oli lääkitys josta ei oo tutkimustuloksia raskauden aikana (tai ennen) ja se vähän arvelluttaa. Ei siis ollut suunnitelmissa raskautua, mutta tässä sitä ollaan kuitenkin 😅
Tyks, täällä ilmeisesti ollu jo pari vuotta käytössä.

Tyks, täällä ilmeisesti ollu jo pari vuotta käytössä.

Joo, onpa hyvä juttu! Kuulun itse HUSiin, onkohan jollain ajankohtaista tietoa onko tällä alueella nipt vai seulonnat...?🤔

Joo, onpa hyvä juttu! Kuulun itse HUSiin, onkohan jollain ajankohtaista tietoa onko tällä alueella nipt vai seulonnat...?🤔
Helsingissä Nipt, muualla HUS alueella seulonnat. Tuntuu tosi epäreilulta että saman sairaanhoitopiirin alueella näin epätasaarvoiset käytännöt.

Mulla menossa nyt kai 4+2 tai 4+3 ja hieman nyt epäilyttää voiko kaikki olla normaalisti. Muistelen, että pahoinvointi olisi aina alkanut jo tässä kohtaa, mutta nyt on vaan vähän heikkoa oloa.. Onko muita joilla ei juurikaan vielä oireita?

Mä soitin nyt ja varasin neuvolan. Muistin että ne laskee siellä oman kierron pituuden mukaan lasketun ajan mutta ottivat vaan kuukautisten alkamispäivän mukaan ja sen mukaan se siirty 11.3 vaikka tiedän koska ovis oli ja sen mukaan olis 13.3.. eli mennään neuvolan omalla ja siirtävät sitte ultrassa jos tarve 😅

Esikoisesta näytti poikaa, poika tuli. Nyt näyttäis tyttöä🥹 Kaikki otetaan avosylin vastaan🫶 Isoveli ennustanut poikaa🤣 Ennen raskautta jo höpötellyt veljestä😳
Onpas hauska!
Meillä on kaksi poikaa ja tämän kalenterin mukaan myös kaksi poikaa! 😂
Nyt ennustaisi että tämä kolmas olisi tyttö 🤭

Mä soitin nyt ja varasin neuvolan. Muistin että ne laskee siellä oman kierron pituuden mukaan lasketun ajan mutta ottivat vaan kuukautisten alkamispäivän mukaan ja sen mukaan se siirty 11.3 vaikka tiedän koska ovis oli ja sen mukaan olis 13.3.. eli mennään neuvolan omalla ja siirtävät sitte ultrassa jos tarve 😅
Mulla on lyhyt kierro (~23päivää), niin en ees kertonu niille mitä ite veikkaan viimesimmäksi kiertopäiväksi (en oikeestikkaa ollu merkinny, mut muistan viikonpäivän eli +/-1vko), vaan ootan sen ultran jotta saa mahollisimman realistisen 😃

Helsingissä Nipt, muualla HUS alueella seulonnat. Tuntuu tosi epäreilulta että saman sairaanhoitopiirin alueella näin epätasaarvoiset käytännöt.

Johan nyt. En asu Helsingissä mutta sinne on mentävä synnyttämään niin minneköhän sitä sitten kuuluu.. 😂🥲
Hirvittää jo valmiiksi ruuhkainen paikka ja monen hengen huoneet. Oon ollut onnekas ja aina saanut olla synnytyksen jälkeisen ajan kahdestaan vauvan kanssa omassa rauhassa❤️

Mua ärsyttää se ettei neuvola mukauta laskettua aikaa jos tietää oviksen! 😆 Varsinkin kun harvemmin ultran perusteella muutetaan (oisko se jtn 3-4pv mitä pitää heittää että muutetaan). Mä ihan muina kapinallisina annoin neuvolaan yhdellä päivällä väärän menkkojen alkupäivän jotta saan "viralliseksi" lasketuksi ajaksi sen mikä on ovulaation mukaan oikea laskettu aika. 😆

Muokattu viimeksi:
Mua ärsyttää se ettei neuvola mukauta laskettua aikaa jos tietää oviksen! 😆 Varsinkin kun harvemmin ultran perusteella muutetaan (oisko se jtn 3-4pv mitä pitää heittää että muutetaan). Mä ihan muina kapinallisina annoin neuvolaan yhdellä päivällä väärän mekkojen alkupäivän jotta saan "viralliseksi" lasketuksi ajaksi sen mikä on ovulaation mukaan oikea laskettu aika. 😆
Tää oli siis munkin tavoite mutta unohdin että ne ei kysy kierron pituutta ku meinasin siinä huijata et ois oikee 😅 nii kusi siinä, muuten olisin kans sanonu menkkojen alkamispäivän eriksi et ois osunu kohdilleen

Voi ei @Pogo 💔💔💔 Oon hurjan pahoillani 🫂

Niukkoja on oireet (4+4) ehkä nyt kun tarkkailusta on alkuinnostus laantunut. Viime yönä hajoilin siihen että mitä jos viivat ei enää tästä vahvistukaan ja matka tyssää alkuunsa. Mutta kyllä niissä taas parin päivän takaiseen muutosta erottaa mikä antoi luottoa... Sen jälkeen kun olin aamuyön testistressin jälkeen saanut nukuttua lisää oli jopa hassu hetki kun sekunnin ajaksi tuntui ihan kuin jotakin olisi noussut vatsasta kurkkuun, vaikka etovaa oloa ei missään vaiheessa tuntunutkaan ja taisin jatkaa unia sängystä nousematta.

Takaisin