Yleinen

Hei kaikille, hyppään kans varovasti mukaan 🤭

Onnea kaikille plussanneille! ❤️

Tänään dpo 11 / rv 3+3.
Tämä vauva olisi meidän perheen kolmas. Taustalla yksi aikainen km, pitkiä ja epäsäännöllisiä kiertoja ja ovuloimattomuutta. Ja nyt sit tärppäsikin ekasta yrityskierrosta! 😅 Ollaan hyvin hämmentyneitä ja onnellisia, toki vielä on aikaista ja katsotaan päivä kerrallaan.

Toistaiseksi hyvin oireetonta, mulla vähän kipeät rinnat mutta ei kyllä juuri muuta, raskaustesti ainoa todiste että raskaana ollaan 🤣

Onko teillä ollut vielä ekoja raskausoireita?

Tänään dpo 11 / rv 3+3.
Tämä vauva olisi meidän perheen kolmas. Taustalla yksi aikainen km, pitkiä ja epäsäännöllisiä kiertoja ja ovuloimattomuutta. Ja nyt sit tärppäsikin ekasta yrityskierrosta! 😅 Ollaan hyvin hämmentyneitä ja onnellisia, toki vielä on aikaista ja katsotaan päivä kerrallaan.

Toistaiseksi hyvin oireetonta, mulla vähän kipeät rinnat mutta ei kyllä juuri muuta, raskaustesti ainoa todiste että raskaana ollaan 🤣

Ei oikeestaan mitään🤣 menkkakipuja aaltoilee, täälä 4+2 mutta ei kyllä huomais

Tänään dpo 11 / rv 3+3.

Hieman jotain ennakoivia raskausoireita oli mulla jo ennen plussaa, lähinnä siis alavatsakipuiluja ja nyt oon huomannut rinnoissa muutoksia ja näläntunne on yltynyt🤣

Täällä taisi tää jäädä tämä raskaus nyt kemialliseksi ja vain yritykseksi. Tuli jotenkin olo että pitäisi testata ja testit olikin nyt sitten haalenneet.. :Broken Heart: Joten todennäköisesti tässä vuotoa nyt sitten vaan odotellaan saapuvaksi.

Voi ei, tsemppiä kaikille teille joilla ei olekaan edennyt toiveiden mukaisesti 😞💔

Täällä taisi tää jäädä tämä raskaus nyt kemialliseksi ja vain yritykseksi. Tuli jotenkin olo että pitäisi testata ja testit olikin nyt sitten haalenneet.. :Broken Heart: Joten todennäköisesti tässä vuotoa nyt sitten vaan odotellaan saapuvaksi.
Olen todella pahoillani ❤️‍🩹

Voi ei miten surullinen uutinen, oon myös todella pahoillani 🥺❤️

Laphan alueella, jos ei varhaisultraa niin varmaan synnytystapa-arvio ainakin sitten myöhemmin🤔 Täällä se on vain ensisynnyttäjille, mutta varmaan taustoista riippuen myös muille
Ai laphan alueella saa varhaisultran ensisynnyttäjät? Täytyypä soitella piakkoin neuvolaan, jos noin🤩

Ai laphan alueella saa varhaisultran ensisynnyttäjät? Täytyypä soitella piakkoin neuvolaan, jos noin🤩
Mie varasin yksityiselle. Ensisynnyttäjille se synnytystapa-arvio🙏 Huomasin juuri itekki että vähän sekava tuo minun viesti🤣 Ei ole toki kokemusta miten helposti täällä sais varhaisultran julkiselle

Mites onks teillä vielä lomasuunnitelmia tälle kesälle?
Oma loma vasta elokuussa, niin mietin että mahtaakohan tulla aamupahoinvointia tässä raskaudessa. Reissu sattuu viikoille 10-12.

Lomat on jo tältä kesältä pidetty mutta rv8-9 osuvat kenttätyöt mietityttää. Asutaan niiden aikana 2vkoa mökissä varmaan aika tiiviisti joten jos silloin on pahoinvointia, sitä tuskin pystyy pitämään piilossa.

En käytä kosmetiikkaa juuri yhtään muutenkaan, joten olen ehkä jäävi arvioimaan. Varmaan miettisin hiusten värjäyksen/ripsienpidennysten kohdalla onko todella välttämätöntä ja välttäisin ainakin ensimmäisen kolmanneksen ajan kaiken varalta.
Voihan se myös olla että vaikutukset jäävät aika paikallisiksi (riippuu siitä imeytyykö jotain ihon läpi verenkiertoon laitettaessa tai sen jälkeen tai tuleeko höyryjä joita hengiteltäisiin) - en tiedä.

Oma loma vasta elokuussa, niin mietin että mahtaakohan tulla aamupahoinvointia tässä raskaudessa. Reissu sattuu viikoille 10-12.
Ollaan lähdössä sukulaisten kanssa reissuun, ja mietin että varmaan pakko reissun aikana kertoa kun ollaan niin tiivisti yhdessä 😂 ja varmaan arvaisivat muutenkin kun koko loman aikana ei ottaisi yhtään holillista juomaa ja välttelisi tiettyjä ruokia 🤭
Mulla on ollut myös aivan järkyttävän voimakasta väsymystä alkuraskauksissa aikaisemmin, katsotaan iskeekö se päälle tälläkin kertaa. Se viimeistään paljastaisi 😂

miten muuten suhtaudutte kosmetiikkaan nyt raskaana? hiusväreihin, ripsienpidennyksiin yms.
Itse ainakin mm dödön vaihdoin alumiinittomaan/hajusteettomaan ja hiusten värjäys loppui seinään😂 näyttää alkuun aika rajulta ku juurikasvu rupee puskee mut sikku tarpeeks oma väri näkyy ni se voi olla aika hienonki näköne, mut näin alkuun hattu on kova sana😂😎

Muokattu viimeksi:
Meikannut olen ihan normaalisti, ja esikoisen raskausaikana myös värjäsin hiuksiakin, olin juuri ajatellut että ensi viikolla kävisin taas kampaajalla ennen kuin lomille menen. Ei siis mulla ole noihin vaikuttanut, ja käytössä mulla on perusmarketin valikoima.

Mä lopetin hiustenvärjäyksen kun aloin odottaa esikoista, enkä oo sen jälkee värjännyt enää. Aurinkorasvan kävin jo ostaa semmosen, mikä raskaana sopii ja kevyesti meikkaan muutenkin, ni siihen tuskin tulee raskausaikana tehtyä muutoksia. 😊

Itellä toisena lomapäivänä on varhaisultra, joten se myös määrittelee aika paljon miten loma sujuu. :tears:
Ollaan äidin ja muksun kans suunniteltu pientä kylpyläreissua, ja onneksi on lapsi mukana niin ei tarvitse keksiä tekosyitä miksi en juo alkoholia. En aio kertoa tästä perheelle ennen kuin on kunnallisen ekassa ultrassa käyty ja päästy riskiviikoilta pois.
Ja koko perheellä mennään käymään näillä näkymin Itä-Suomessa viikko sitten elokuun puolella.

Kertomisesta puheenollen, onko täällä paljon tulevia isosisaruksia? Missä kohtaa olette suunnitelleet kertomista? Itse haluaisin kertoa mahdollisimman myöhään, koska sen verran pieni vielä että ei ajantajua oikein hahmota, ja olisi pitkä aika odotella jos aikaisin kertoo. Toki kysymyksiä kasvavasta mahasta osaa jo esittää kun aika on, ja onkin aiemmin jo kysellyt onko äitillä vauva mahassa ja milloin sinne vauva tulee ja eilenkin kyseli milloin hänelle tulee pikkusisko. Saa kohta keksimällä keksiä että miten ne väistää kun valehdella en halua. :Smiling Face With Open Mouth

Kertomisesta puheenollen, onko täällä paljon tulevia isosisaruksia? Missä kohtaa olette suunnitelleet kertomista? Itse haluaisin kertoa mahdollisimman myöhään, koska sen verran pieni vielä että ei ajantajua oikein hahmota, ja olisi pitkä aika odotella jos aikaisin kertoo. Toki kysymyksiä kasvavasta mahasta osaa jo esittää kun aika on, ja onkin aiemmin jo kysellyt onko äitillä vauva mahassa ja milloin sinne vauva tulee ja eilenkin kyseli milloin hänelle tulee pikkusisko. Saa kohta keksimällä keksiä että miten ne väistää kun valehdella en halua. :Smiling Face With Open Mouth

Täällä on 1v10kk taapero. Ei olla hänelle mitään vielä sanottu, lähinnä koska tykkää sit tietysti toistella joitain asioita paljon ja "väärissä paikoissa". 😄 Meillä on yksi raskausaikanen kuva minusta seinällä, ja sitä ollaan usein katsottu ja kerrottu että siinä kuvassa äitin mahassa on hän vauvana. Hän sitä usein osoitteekin ja ja sanoo "vauva, vauva". Luulisin et sit kun on nää epävarmimmat viikot takana ja aletaan kertoa läheisille, niin otetaan sit myös taaperon kanssa enemmän arjessa puheeksi että äitin mahassa on taas vauva. ☺️ Ja sit kun maksu kasvaa niin asia ehkä taaperollekin konkreettisempaa.

Hei kaikille, uskaltaisinkohan jo varovasti mukaan..
Ensiksi onnea kaikille plussanneille🩷

Yllättäen täysin negatiivinen dpo10 tehty testi muuttui seuraavana päivänä haaleaksi positiiviseksi ja on vahvistunut vähitellen. Tänään olisi laskujeni mukaan rv4+1 tai 4+2. Olin äärettömän pettynyt dpo 10 saatuun negatiiviseen ja oli aikamoinen ylläri se seuraavan päivän positiivinen 😁 Pieni paniikkikin on jo ehtinyt nousta, kun asiat realisoituu, vaikka toivottu ja odotettu raskaus onkin kyseessä.
Eli meille tämä olisi kolmas yhteinen ja molemmille viides lapsi. Isommat lapset ovat koululaisia ja kolme nuorinta on 4v, 3v ja 1v4kk.
Vähän hassua tässä on se, että olen odottanut maaliskuista jo kolmesti aiemminkin. 😅

Raskausoireita on paineentunne nivusissa ja alavatsalla, sekä menkkakrampit. Pahoinvointi on ollut rajua aiemmissa, todella toivon että pääsisin helpommalla tällä kertaa. Sitä odotellessa.

Me ollaan kerrottu melkeen jo koko perheelle, hieman innostuttiin liikaa😂🤭
Mut oon tälleen miettiny et ehkä oon ite sitä ihmistyyppii et haluun että kaikki tietää ja on tukena koko matkan ajan ja miten tahansa kävikin, tietävät että ainakin pikkuisen olleen olemassa❤️

Mut mitä si tulevaisuudessa tulee taas sisaruksille kertomiseen, en osaa vielä sanoa, en ehkä ainakaan näin äkkiä kerro😄

Takaisin