Yleinen

Varasin eilen varhaisultraan ajan ja sain samalla lugesteronit tukemaan raskautta varhaisultraan asti. Onko muilla kokemuksia tästä?

Heippa! Onnea plussanneille. ❤️ Täällä ilmoittautuu myös uusi maaliskuisen odottaja, viikkoja tänään 4+5. Laskettu aika olisi 6.3.

Olemme sateenkaariperhe, itse olen 32v, ja minulla on ennestään kolme lasta (8, 11 ja 13v). Hidasteeksi yhteisen lapsen saamiselle on muodostunut sekundäärinen lapsettomuus, jolle ei ole löytynyt syytä. Nyt kuitenkin vihdoinkin kahden vuoden yrityksen jälkeen tuli plussa testiin. 🥰

Meille varattiin lapsettomuuspolin kautta aika alkuraskauden ultraan, joka on 23.7. Koko ajan on pieni pelko ja huoli, että onko kaikki ok ja meneekö kaikki kuten on suunniteltu. Mutta luotan tulevaan kuitenkin ja yritän pysyä positiivisena!

Mitään mainittavia oireita ei oikeastaan ole. Olen väsynyt, mutta olen myös omien töiden ohella luonnonvaraisten eläinten hoitaja, eli väsymys on pysyvä olotila. Välillä tulee vihlaisuja/repimistä alavatsalle, jos nopsaan liikahtaa. Pahoinvointi on mahdollisesti alkamassa, viime yönä ja tänään on ollut etomista. 🤔

Me ei olla kerrottu raskaudesta vielä kenellekään, kerrotaan vasta 13. viikon kieppeillä. 😇 Kumppani alkoi heti plussan jälkeen suunnittelemaan toisen auton ostoa ja isompaan asuntoon muuttamista, itse yritän rauhanomaisesti toppuutella, että eipäs vielä hätiköidä. 🥲

Tsemppiä kaikille!

Meillä tää on kahdeksas lapsi. Ennestään on 7 lasta, vanhin 16 ja nuorin pian 2. Väliin mahtuu yksi kkm vuonna 2018. Nyt todellakin toivon, että raskaus jatkuis onnellisesti loppuun asti eikä mitään sen kummempia komplikaatioita tulis. Tän tulokkaan la on päivää myöhemmin kuin meidän vanhin täyttää 17. Ultra tosin kertoo sitten totuuden ja voi hyvinkin muuttua vielä.

Mulla itsellä on olemassa vakituinen työ josta olen nyt hoitovapaalla ja samalla opiskelen. Nyt kesän ajan teen tän mun uuden alan töitä eli olen kaupungin kotihoidossa hoitajan sijaisuudessa. Olen aiemmalta koulutukseltani tradenomi ja tehnyt vuosikausia isännöintiä. Mitta kuitenkin tuli täyteen ja päätin vaihtaa täysin alaa. Opiskelen kahdessa eri korkeakoulussa, toisessa sairaanhoitajaksi ja toisessa kätilöksi. Jos nyt kaikki menee hyvin, olisi mahdollista valmistua juuri ennen äippälomalle jäämistä sairaanhoitajaksi ja äippäloman aikaan jatkaa opintoja kätilöksi.

Varasin eilen varhaisultraan ajan ja sain samalla lugesteronit tukemaan raskautta varhaisultraan asti. Onko muilla kokemuksia tästä?
Ei oo, mutta oon kuullut monelta näistä hyviä kokemuksia. Toivottavasti kantavat sinne asti!

Me oltiin ajateltu että tällä kertaa odotetaan omassa rauhassamme ensimmäinen kolmannes eikä ainakaan aktiivisesti levitetä tietoa ympäriinsä sitä ennen. Mutta vanhemmat oli viikonlopun käymässä ja kun lapsettomuuskamppailusta tietävä äiti kysyi että mites, onko sillä rintamalla mitään uutta, en osannut ryhtyä valehtelemaankaan joten sieltähän se koko tarina tulla syöksähti.

En oo edes kertonut puolisolle että äiti tietää kun siitä tulisi hälle ehkä olo että pitää reiluuden nimissä kertoa myös omille vanhemmille. Ja kyllähän se heti alkoi hieman hössöttämään että nyt pitää saada myöhemmäksi säästettävät ruoat välittömästi pakkaseen ja onhan meidän jääkaappi tarpeeksi kylmällä, ja ethän sinä tyttöhyvä saa nyt nostella painavia tavaroita jne 😓☺️ Samaa hyvää tarkoittavaa hoseltamista joka on ollut meidän pääasiallinen konfliktin lähde teinivuosista lähtien mutta voihan sen ottaa vaan merkkinä siitä että hän välittää. Onneksi kumppani ei puhu suomea niin että olisi tajunnut mitä on tekeillä 😅

Noniin on nyt eka neuvola varattuna! 😊
Oli vaikeasti saatavilla koska kesä ja lomat, ehdotteli eka heinäkuun puolelle mut olis ollu niin aikanen että en halua lomalla nii aikasin laittaa herätyskelloa 😆 elokuulle siis ja ihan paikan päällä, ei ees tullu puhetta etäkäynnistä.

Noniin on nyt eka neuvola varattuna! 😊
Oli vaikeasti saatavilla koska kesä ja lomat, ehdotteli eka heinäkuun puolelle mut olis ollu niin aikanen että en halua lomalla nii aikasin laittaa herätyskelloa 😆 elokuulle siis ja ihan paikan päällä, ei ees tullu puhetta etäkäynnistä.
Mä en oo vielä soittanut, ajattelin ensi viikolla soittaa sitten 😊 mietin kans että vaikuttaakohan kesä kuinka aikoihin.

Mulla oli esikoisen raskaudessa lugesteron noin rv10 asti. Taustalla oli yksi keskenmeno ja jonkun verran lyhyitä luteaaleja ja tiputtelua ym. kierroissa. Sain julkiselta (lapsettomuuspoliklinikka jonka asiakkaita oltiin) reseptin pyytämällä :)

Nyt tässä raskaudessa en saanut julkiselta lugeja joten kävin yksityisellä joka kirjoitti reseptin. RV8+0 asti suositteli käyttämään ja siitä asteittain lopetus noin 9+0 mennessä.

Mä varasin neuvola-ajan heti jo ekana plussapäivänä, se ois yhdeksännellä raskausviikolla heinäkuussa☺️

Varhaisultraa en rohkene varata vaikka harkitsinkin asiaa, kun pelkään että jos tulee huonoja uutisia. Etenkin kun parin viikon päästä on tulossa kiva vklp, ettei menisi pilalle se🙈 ollaan menossa siis mieheni kanssa erääseen autotapahtumaan, ja naureskeltiin jo mieheni kanssa että mennään sinne autotapahtumaan nimenomaan rV8, hauskaa😂🤭🚗

Mäki olisin mielelläni ens viikolla vasta soitellut, mutta työt menee just ärsyttävästi ja en sieltä haluis soitella. Enkä myöskään sit lomalla esikoisen läsnäollessa, kun ne pienet korvat on todella tarkat 😃

Mä kävin eilen ottamassa verikokeet kilpirauhaslääkityksen mahd. säätöä varten, ja samalla varattiin alustava neuvola-aika (viikolta 7+) muiden alkuraskauden asioiden läpikäymistä varten.

Meillä oli näpsästi eilen esikoisen 2v neuvola, ni sain samalla ilmoitettua plussasta ja täytettiin alkutiedot valmiiksi, thn loman takia eka neuvola menee elokuun puolelle. Täällä on nipt käytössä jo kaikille, onko teillä muualla suomessa kanssa? 😊

Mä odotan huomiseen ja vasta sen jälkeen kommentoin sen kummemmin. Jos HCG lukema on olematon niin tiedän tuomion mutta jos se onkin selkeästi noussut niin ehkä silloin uskaltaa vähän huokaista.

Meillä on yhdellä tytöllä neuvola noin kuukauden päästä silloin voi varata aikaa jos siihen on syytä. Tiedän sieltä saatavan infon niin antaa olla siihen asti.

Mulla oli esikoisen raskaudessa lugesteron noin rv10 asti. Taustalla oli yksi keskenmeno ja jonkun verran lyhyitä luteaaleja ja tiputtelua ym. kierroissa. Sain julkiselta (lapsettomuuspoliklinikka jonka asiakkaita oltiin) reseptin pyytämällä :)

Nyt tässä raskaudessa en saanut julkiselta lugeja joten kävin yksityisellä joka kirjoitti reseptin. RV8+0 asti suositteli käyttämään ja siitä asteittain lopetus noin 9+0 mennessä.
Okei, kiitos kun jaoit sun kokemuksen ❤️

Onko teille tullut tilanteita vastaan että ootte joutunu väistämään passiivista tupakointia ?
Mulla aika moni lähipiirissä polttaa (myös mies välillä) ja pitääkin vähän etäisyyttä ottaa🤭 itsekin olen ex tupakoija mutta lopetin 2 vuotta takaperin ja tottakai jos tämmöinen siunaus olisi aikaisemmin suotu olisi tupakointi seinään muutenkin loppunut🙏
Harmittavinta on se, että mun äitillä on paha tapa polttaa sisällä kotonansa, kävin eilen siellä mut en kauaa viipynyt. En oikeastaan voi lainkaan käydä siellä nyt kun en haluu pienestikään riskeerata tätä raskautta❤️🙈

Muokattu viimeksi:
Onko teille tullut tilanteita vastaan että ootte joutunu väistämään passiivista tupakointia ?
Mulla aika moni lähipiirissä polttaa (myös mies välillä) ja pitääkin vähän etäisyyttä ottaa🤭 itsekin olen ex tupakoija mutta lopetin 2 vuotta takaperin ja tottakai jos tämmöinen siunaus olisi aikaisemmin suotu olisi tupakointi seinään muutenkin loppunut🙏
Harmittavinta on se, että mun äitillä on paha tapa polttaa sisällä kotonansa, kävin eilen siellä mut en kauaa viipynyt. En oikeastaan voi lainkaan käydä siellä kun en haluu pienestikään riskeerata tätä raskautta❤️🙈
Väistän monesti muutenkin joten ei oo mitenkään ”erilainen” tilanne nyt

Mä kans normaalistikin väistän mutta nyt vielä tarkemmin ja kauemmas. Mulla on vain yksi tuttavaporukka jossa polttajia (ja sattumoisin tästä porukasta sitten 90% polttaa) ja oon kyllä aina yhtä järkyttynyt että polttavat siinä muiden, ei-tupakoijien edessä. Mun mielestä ihan äärettömän epäkunnioittavaa ja ärsyttävää. 😬 Erityisesti olin tosi kiusaantunut kun esikoista viimeisillään odottaessa (kaikki tiesi raskaudesta) osa silti kävi polttamaan mun vieressä, tosin lopettivat kun huomautettiin.

Ootteko katsoneet kumpi tulee tän mukaan? 😆
Mulla esikoisesta tää näytti muistaakseni oikein. Nyt näyttää tyttöä, saa nähdä meneekö oikein! 😆
Esikoisesta näytti poikaa, poika tuli. Nyt näyttäis tyttöä🥹 Kaikki otetaan avosylin vastaan🫶 Isoveli ennustanut poikaa🤣 Ennen raskautta jo höpötellyt veljestä😳

Ootteko katsoneet kumpi tulee tän mukaan? 😆
Mulla esikoisesta tää näytti muistaakseni oikein. Nyt näyttää tyttöä, saa nähdä meneekö oikein! 😆
Mulla näyttäs ton mukaan tulevan poika😂 me molemmat oikeestaan puolison kaa veikataan tyttöä nyt jo mutta onkin jännä nähdä kumpi sitten lopulta tulee😍❤️

Takaisin