Yleinen

BabyMama.

Kommentoinnin ninja
Jouluäidit 2020
Maaliskuiset 2026
Käynnistelen maaliskuisia, kun itse tein eilen positiivisen testin. Uskon että meitä alkaa olemaan jo muitakin? ☺️
(toivottavasti tää ketjun luonti meni oikein, ei ole kokemusta 🤭)

Moikkuli, täällä kans yksi varovasti ilmottautuu. ☺️ Mulla on useita km taustalla ja ollaan oltu hoidoissa, niin en oikein uskalla vielä täysin innostua. Olen nyt 2 testiä tehnyt ja viivat vaan vahvistuvat.

Täälläkin varovainen ilmoittautuja :smiling-eyes: Yks keskenmeno maaliskuussa ja ikää 41. Tein viime tiistaina ekan positiivisen ja oon seuraillu että vahvistuvat kyllä. Laskettu aika pitäs olla maaliskuun ihan alussa.

Hei tuun myös varovasti jo mukaan linjoille. Tein juhannusaattona jo ensimmäisen positiivisen testin. Laskettu pitäisi olla myös ihan maaliskuun ensimmäisinä päivinä :Speak No Evil Monkey: Ollaan yritetty esikoista ja kaikki on aivan uutta ja tiedon janossa sekä jännityksessä vertaistuki tuntuu nyt tärkeeltä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Kiva kun tänne tuli muitakin!
Mulla ei täyttä varmuutta ole missä kohtaa raskaus on koska olin just nämä kuukautiset unohtanut merkitä, ja muistan vain viikon päivän 🤦🏼‍♀️ tein testin oireiden perusteella.
Mutta joko 4+5 tai 3+5. Epäilen enemmän 3+5 sillä tein kaksi testiä, ensimmäisen toissapäivänä ja toisen tänään. Selkeä vahvistuminen mikä mulle kielisi raskauden ihan ensi vaiheista 👍🏻

Heippa! Varovaisesti liityn mukaan. Plussasin eilen eli hyvin alussa mennään (3+4), laskettu olisi kai 8.3.2026.

Taustalla on lapsettomuutta ja keskenmenoa, eli varauksella suhtaudutaan siihen meneekö kaikki hyvin. Päivä kerrallaan. 💛 Kotona on yksi taapero joka pitää ajatukset pääosin muualla, mikä on varmasti ihan hyvä.

Onnea kaikille kanssa-maaliskuisille! 😍

Muokattu viimeksi:
Ehkä mäkin uskaltaudun sanomaan hei vaikka kaikki on vielä ihan alussa ja ikää yli 35. Esikoista on haaveiltu/yritetty puolisentoista vuotta ja matkan varrella ollut kaksi keskenmenoa. Keväällä aloitettiin tyroksiinilääkitys jonka juuri nyt toivon kovasti auttavan siihen että pikkusintti pysyisi mukana.

Oon vielä ihan pyörällä päästäni eikä ainakaan vielä oo iskenyt pelko persiiseen. Ei ollut juuri mitään oireita mutta koska illalla on viinilliset juhlat tulossa, menin tekemään dpo11 herkän testin ihan vaan kaiken varalta - ihanasti vielä, kerrankin kumppani tiesi ennen minua kun ajoi minut pois vessasta kesken testinteon/hampaiden harjauksen, ja sitten tuli halaamaan ja suukottamaan kun olin mittaamassa kahvia pannuun suostumatta kertomaan montako viivaa siinä näkyi 🥹🥰

Oi kuulostaa ihanalle tuo raskaustestin teko, yhdessä tulevan isin kanssa! 😍
Toivotaan että nyt sujuisi kaikki hyvin! 🙏🏻

Tajusin tänäön kun söin karkkia, että tosiaan mustat karkit on raskaudessa kielettyä. Ja mitä ihmettä oon kyllä aivan hukassa kaikista ruokasuosituksista, edellisestä raskaudesta kun on se viisi vuotta jo! Ja sitten vasta tajusin raskausvitskutki hakea kaupasta, onneks oon Btä syöny ja siinä mukana foolihappo, vaikkakin ei raskauden osalta riittävästi olekaan. No nyt on! 😃

@BabyMama. itsekkin joutunut nyt hieman opettelemaan noita ruokasuosituksia! ja lunttailen varmaan jatkossakin niitä et mitä nyt kannattikaan vältellä 🤣

Tänään ensimmäiset ihmiset sai tietää raskaudesta - eli mun hammaslääkäri ja -hoitaja tän päiväisellä käynnillä 😂 Siinä sitten yhdessä naureskeltiin sitä et just he hoidon takia tän sai ekoina ulkopuolisina tietää. Vaikka aika epäuskonen fiilis tässä itsellä edelleen on ja kovasti ootellaan varhaisultraa, ehkä sen jälkeen uskaltaa ajatella oikeasti olevansa raskaana.

Mäkin ilmoittaudun tänne varovasti 🥹❤️ taustalla kolme vuotta sekundaarista lapsettomuutta, hoitoja ja menetyksiä 💔 en siis todellakaan uskalla vielä luottaa siihen, että kaikki menee hyvin, mutta baby steps. Nyt ne testit näyttää plussaa, niin yritetään mennä sillä eteenpäin ❤️ mä niin toivon, että me saataisiin tämä maaliskuinen syliin asti ❤️ laskettu olisi 8.3 😍🥹 mutta kyllä pelottaa 🥹

Mäkin ilmoittaudun tänne varovasti 🥹❤️ taustalla kolme vuotta sekundaarista lapsettomuutta, hoitoja ja menetyksiä 💔 en siis todellakaan uskalla vielä luottaa siihen, että kaikki menee hyvin, mutta baby steps. Nyt ne testit näyttää plussaa, niin yritetään mennä sillä eteenpäin ❤️ mä niin toivon, että me saataisiin tämä maaliskuinen syliin asti ❤️ laskettu olisi 8.3 😍🥹 mutta kyllä pelottaa 🥹
Musta on niin uskomatonta että oot täällä, eikös sullaki oo lokakuinen -21🥰

Musta on niin uskomatonta että oot täällä, eikös sullaki oo lokakuinen -21🥰
On joo 😍❤️ ihanaa, että meidän pian 4-vuotiaat saa ehkä vihdoin tulla isosisaruksiksi ❤️ toivon, että me molemmat saadaan pysyä ryhmässä loppuun asti 🌈 mikä sulla olisi la?

Kiva kun alkaa kasvaa porukka 🫶🏻 Mää ootan jo kovasti että päästään salaiselle puolelle missä ainakin mun on helpompi puhua avoimemmin.

Tekeekö muut ns. välietappeja? Mulla on tapana, ensimmäinen on viikon kuluttua (5+0, ei mene enää kemiallisesta), seuraava 7+0 (jos varhaisultrassa kaikki hyvin niin km% taas putoaa pienemmäksi), 9+0 (oma tavoitteeni) ja tietenki 12+0 (onhan se vain maagista päästä sen yli!). 🤭

Ite en oo vielä puhunut kellekkään kavereille tai perheelle. Yhdelle ainakin varmaan kerron piankin, ihan viimeistään ar-ultran jälkeen. Olen sen kans jakanut aina raskausuutiset puolin ja toisin. Nyt jännittää kertoa kun tiedän että ovat miehensä kanssa jo vuoden yrittäneet lasta, tuloksetta. Tuntuu melkein kuin valehtelisi kun en oo vieläkään kertonut. 😬

Ja tajusin just kuinka vanhanaikainen ja juntti aiempi kommenttini oli, enhän minä voi automaattisesti tietää onko puolisot isejä vai äitejä. Anteeksi!

Muokattu viimeksi:
Ja tajusin just kuinka vanhanaikainen ja juntti aiempi kommenttini oli, enhän minä voi automaattisesti tietää onko puolisot isejä vai äitejä. Anteeksi!
Ei hätää, en kiinnittänyt asiaan ollenkaan huomiota! Me ollaan ihan tavan heteropari mutta musta tuntuu jostain syystä luontevammalta puhua kumppanista tai puolisosta kuin miehestä.

Tsemppiä erityisesti teille (meille) joiden iloa varjostaa myös pelko uudesta menetyksestä! 💛 Toivotaan että saadaan nämä maaliskuiset pitää. 💛

Jos viivat jatkaa kehittymistä niin ensi viikolla voisi varata neuvolan ja varhaisultran. Niin jännittävää 😍

Me varattiin hätähousuina jo varhaisultra 18.7. rvt silloin 7+5 alustavasti.

Onneks meillä on tiedossa 4 päivän lomamatka vielä tässä välissä ja muuta kivaa suunnitelmaa niin saa muutakin ajateltavaa tässä tulevien viikkojen aikana - ehkä viikot sit kuluis nopeammin 🙊

Takaisin