Yleinen keskustelu

Hei mä tuun tänne, kun tämmösen ketjun nyt löysin myös.

Mulla siis eka haamu testissä viime perjantaina ja nyt ahkeran testailun myötä viivat pikkuhiljaa vahvistuu. LA ehkä jossain tammikuun lopulla, en tiedä tarkalleen. Raskausoireet mulla alkoi heti seuraavana päivänä ekasta testistä ja kärsin nyt pahoinvoinnista kolmatta päivää. Mikään ei tunnu oikein auttavan tähän, paitsi syöminen hetkellisesti. Vinkkejä, mitä napostelisin taukoamatta? :D

Mun naposteluvinkit: viinirypäleet, pensasmustikat (jäiset), porkkana, vesimeloni, pähkinät/mantelit (myös suolattuja kokeiltu), sellaset Tucin ihme leipäsnäksit, sipsit, smoothiet

Itselläkin kyllä vähän hankaluuksia keksiä mitään, kun sit jotkut alkaa ällöttämään ja moni tossakin listattu on vaan yök nyt 😁

Mun naposteluvinkit: viinirypäleet, pensasmustikat (jäiset), porkkana, vesimeloni, pähkinät/mantelit (myös suolattuja kokeiltu), sellaset Tucin ihme leipäsnäksit, sipsit, smoothiet

Itselläkin kyllä vähän hankaluuksia keksiä mitään, kun sit jotkut alkaa ällöttämään ja moni tossakin listattu on vaan yök nyt 😁
Mä oon koittanu syyä banaania ja elovenan välipala keksejä 😅 Kaikki terveellinen on yök niin tuo pientä haastetta syyä terveellisesti ku ei tee mieli muutaku jotaki oikein ihanaia lihoja ja kaikkea epäterveellistä😅
Oliko sulla ultra kans täs lähiaikoina vai muistanko väärin?

Luskelen varovaisesti täällä taustalla, en uskalla ihan täysin hypätä mukaan ennen kun omat raskaustestin viivat alkaa tummua. Ai että kun on taas loppukuun laskettu aika, pääsee usein vasta viimeisten joukossa myötäelämään näitä etappeja. :rolling:

Mä kans hyppään mukaan, jotain jo kirjoitellut mutta kesti ennekun ehdin lukea kaikki yleisen keskustelun viestit 😂

Toinen lapsukainen tulossa, esikoinen 1v1kk ❤️ Kovasti jännittää miten kaikki sujuu kahden kanssa.
Plussan tein 12.5. Oireet on hälventyny ja mietin pitäisikö tehdä vielä uusi testi 🙈

Mulla on haasteita jotenkin laskea noita raskausviikkoja, mulla oli tosi epäsäännöllinen kierto, kaikkea 22-36 väliltä. Menkat alko 7.4, eikö rv lasketa niin että se eka vuotopäivä on 0+0? Tällöin mun laskujen mukaan nyt ois 6+0.. Miksi sitten kierron pituus vaikuttaa raskausviikkoihin? En ymmärrä.. eri laskurit antaa eri viikkoja, 5+3-6+0🙈 mihin uskallan varata varhaisultran.. epäilen että ovis oli 24-25.4 oireiden perusteella.. Miten en ollu näin pihalla ekassa raskaudessa 😂 äitiaivot vissiin nyt tekee sen että en vaan ymmärrä 🤣

Mä kans hyppään mukaan, jotain jo kirjoitellut mutta kesti ennekun ehdin lukea kaikki yleisen keskustelun viestit 😂

Toinen lapsukainen tulossa, esikoinen 1v1kk ❤️ Kovasti jännittää miten kaikki sujuu kahden kanssa.
Plussan tein 12.5. Oireet on hälventyny ja mietin pitäisikö tehdä vielä uusi testi 🙈

Mulla on haasteita jotenkin laskea noita raskausviikkoja, mulla oli tosi epäsäännöllinen kierto, kaikkea 22-36 väliltä. Menkat alko 7.4, eikö rv lasketa niin että se eka vuotopäivä on 0+0? Tällöin mun laskujen mukaan nyt ois 6+0.. Miksi sitten kierron pituus vaikuttaa raskausviikkoihin? En ymmärrä.. eri laskurit antaa eri viikkoja, 5+3-6+0🙈 mihin uskallan varata varhaisultran.. epäilen että ovis oli 24-25.4 oireiden perusteella.. Miten en ollu näin pihalla ekassa raskaudessa 😂 äitiaivot vissiin nyt tekee sen että en vaan ymmärrä 🤣
Noi laskurit toimii vaan, jos kuukautiskierto on säännöllinen, ja ne varmaan laskee siis sun ovulaatio ajankohdaksi puolet sun kierron pituudesta - siksi kysyvät sitä pituutta. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Koska malliesimerkkikansalaisella olisi 28 päivän kierto ja ovulaatio 14 päivän kohdalla.

Mä laitoin laskuriin oletetun ovulaatiopäivän sen sijaan. Neuvola toki laskee menkoista.

Kiva Mirse kun aktivoidut täällä kans - mulla kans SOS olo, että millaiselta elämä näyttää kun tää 1v1kk tästä ehtii (onneksi) kasvaa :D

Raskaus totta kai lasketaan hedelmöittymisestä, mutta koska sitä ei voi yleensä tarkkaan tietää niin helpoin laskea viimeisistä kuukautisista ja olettaa et kierto on keskimääräinen 28pvä ja ovulaatio puolessa välissä eli 14 pvä kohdalla eli myös hedelmöittyminen. Käytännössä siis raskauden 2 ekaa viikkoa ei ikinä olla raskaana, kun hedelmöitys tapahtuisi 2+0. Mutta ultrat sitten tarkentaa sitä jos ei oo ollu klassisen tarkka kierto. Mut joo noilla kuukautisilla ois 6+0 ja ovulaatiolla 5+3.

Minä täällä myös tämän 1v1kk kanssa viimeksi tänään aamulla mietiskelin, että kuinkahan kädet täynnä sitä onkaan kun vain hampaita pestissäni lapsi ehti sen sataan paikkaan tutkimaan ja tiputtelemaan tavaroita 😂 jatkuvaa hallittua kaaosta!
Onneksi tietenkin sitten tammikuussa hänkin on jo kovasti vanhempi ja tänään pari vuotiasta kummipoikaa katsoessa ajattelin, että kyllä ne 2 vuotiaat ovatkin jo kovin osaavia ❤️

Kiitos ajatusavusta! 😂

Komppaan aiempia siinä että nää ryhmät on kyllä tosi tärkeä vertaistuki! Ihana lukea miten jokkmu ajattelee just samoja asioita ja ei oo ns. yksin omien ajatusten kanssa ❤️ Huikeeta @Empsu94 ja @Nellinen ollaan jo toista kertaa samassa ryhmässä 😍

Mä myös just tänään pottaillessa 1v kanssa pohdin että missäs se vauva on sillä aikaa kun teen tätä ja tuota ja ööyä mutta just noin, silloinhan nää vuotiaat on jo paljon isompia ja kai sitä kaikesta selviää 😂❤️

Meillä on täällä lähes 2-vuotias ja kunnon uhma päällä. Itse toivon, että se vähän helpottaa siihen mennessä, kun kuopus syntyy. 🤭😅 Ei jaksais ihan joka päivä taistella samoja taisteluita niin että vauva on siinä mukana. 🙈 Onneks ehkä pikkusen on alkanut helpottaa, kun hän on alkanut tajuta, et äiti ja isi ei vaan anna tietyissä asioissa periksi. 😁

Meillä on täällä lähes 2-vuotias ja kunnon uhma päällä. Itse toivon, että se vähän helpottaa siihen mennessä, kun kuopus syntyy. 🤭😅 Ei jaksais ihan joka päivä taistella samoja taisteluita niin että vauva on siinä mukana. 🙈 Onneks ehkä pikkusen on alkanut helpottaa, kun hän on alkanut tajuta, et äiti ja isi ei vaan anna tietyissä asioissa periksi. 😁
Oh no, toi on sit meidän tulevaisuus 🤣

Ihania viestejä täällä! 🥰 Nyt minäkin rohkenin mukaan.

Tänään 4+4 ja laskettu aika sovelluksen mukaan 22.1. Mulla takana kaksi kemiallista 8/24 ja 12/24, joiden jälkeen pidettiin omasta tahdosta taukoa vauvanteosta. Nyt tästä kierrosta ruvettiin taas yrittämään ja näytti heti tärpänneen. Eilen plussasin todella vahvan plussan rfsu liuskatestillä. Ensimmäistä vauvaa yritetään.

Jännittää ihan älyttömästi jääkö tämäkin kemialliseksi, mutta jotenki oma olo tällä kertaa aiempia varmempi. Tuntuu että vahvin oire kemiallisissa oli se että kaikki ei ole hyvin eikä sitten ollutkaan. Tällä hetkellä vähän rintoja aristaa ja välillä lievää menkkamaista kipua alavatsalla, muuten ei mitään oireita. Oireet myös tulee ja menee. Viimeksi raskaus päättyi 5+4 joten päätin että odottelen tämän kanssa ainakin sen yli ennen kuin soitan neuvolaan.

Toivottavasti kaikki menee hyvin! ❤️

Muokattu viimeksi:
Mulla oli kans viime syksynä kemiallinen joka päättyi suunnilleen kans rv 5+. Oireet oli tosi vähäiset ja testiviiva haalea. Nyt viiva on vahvistunut ja oireita on ollut paljon paljon enemmän. Luottavaisin mielin siis. Huomenna olis eka ultra et katotaan saako kylmää vettä niskaan. Vähän nuo oireet kyllä aaltoilee kun viime viikolla oli tosi huono olo jatkuvasti ja väsymys. Nyt se vähän helpottanut.

Heippa!
Minäkin liityn teidän seuraan vaikka oon vielä ihan shokissa plussasta!

Taustaa: meillä on takana kolmen vuoden yritys ja lapsen saaminen piti olla lähes mahdotonta mun pahan endometrioosin takia. Toinen leikkaus kuitenkin ilmeisesti auttoi asiaa ja tässä sitä ollaan! ❤️ Oltiin jo ehditty asennoitumaan siihen, että meidän perhe on tässä ja odotettiin innolla tulevaa. Meidän aikaisemmat lapset on jo 11 ja 13-vuotiaita, joten uuden äärellä ollaan taas.

Ihana, kun täällä kaikki on niin innoissaan tulevasta, se helpottaa vähän omaa oloa. 🥰

Oon tosi epävarma lasketusta ajasta. Mulla on ollut nyt melko lyhyt kierto ja ovis oletettavasti ollut melko aikaisessa vaiheessa - en oo jaksanut sitä seurata kovin tarkasti enää pitkään aikaan. Mutta viikot jotain 4+2 - 5+2 väliltä. 😅 Listaudun nyt aluksi sovelluksen perusteella, jolloin la olisi 21.1.

Olin myös hätäinen ja soitin tänään jo neuvolaan. 😁 Yritin vähän ennakoida, että ehtisi ensikäynnin saamaan ennen lomia ja sainkin sen jo juhannusviikolle.

Olitteko muut jo varanneet neuvola-aikoja?

Takaisin