Yleinen keskustelu

Aiotteko hankkia/ootteko hankkinut jotain raskausajan kirjaa tai muuten vaan kirjoittaa jonnekin ylös raskausajan tuntemuksista? :Smiling Face With Smiling Eyes: Mulle kolahti aamulla postiluukusta kauan odotettu masutyypin ensimmäinen kirja. Täytin samaa kirjaa esikoisen odotusaikana ja nyt olin ajatellut, että kirjoittaisin vaan ns. päiväkirja tyylisesti, kun sukulaisella oli muistivihko, johon pyysi minuakin muutaman kerran kirjoittamaan. Mutta päädyin kuitenkin tilaamaan masutyypin kirjan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ihana, kun sen väri oli vaihtunut, niin on eri värinen kuin esikoisen, illalla sitä täyttämään :red-heart:

hcg 1234. Tänään rv6+0. Taulukon mukaan näyttäis olevan ihan hyvä kun alaraja 1080 🤔 ehkä en vaan tällä kertaa niin oirehdi, kuin aiemmista? Kannattaakohan mun pyytää silti vielä että mittaavat perjantaina vielä uudestaan että nouseeko arvo? 🤔

Olisi kyllä saanut olla korkeampikin tuo arvo ettei tarttisi niin murehtia, vaikuttaa että kaikilla muilla useampi tuhat vähintään tässä vaiheessa... mutta jos katsoo taulukoita niin iso haarukka niisssä kyllä on 6+viikoille 1080-56500. Aika niukasti oon tossa sisällä...

Olisi kyllä saanut olla korkeampikin tuo arvo ettei tarttisi niin murehtia, vaikuttaa että kaikilla muilla useampi tuhat vähintään tässä vaiheessa... mutta jos katsoo taulukoita niin iso haarukka niisssä kyllä on 6+viikoille 1080-56500. Aika niukasti oon tossa sisällä...
Olisko sulla mahdollista, että et olis noin pitkällä vielä? 🤔 Tiedätkö millon sulla oli ovis?

Laskin että jos on aina tuplaantunut arvo niin 28.4 olisi arvo ollut 5, plussan sain herkällä testillä 27.4 ja selvän haamulaisen pc:n testiin 28.4 🤔 liikaa nyt tulee mietittyä näitä.. 😔 olisiko näkynyt jo tuolloin noin pieni määrä.. 🤔 piinaavaa on nyt vain odotella ja katsoa saako uuden ajan verikokeisiin.

Laskin että jos on aina tuplaantunut arvo niin 28.4 olisi arvo ollut 5, plussan sain herkällä testillä 27.4 ja selvän haamulaisen pc:n testiin 28.4 🤔 liikaa nyt tulee mietittyä näitä.. 😔 olisiko näkynyt jo tuolloin noin pieni määrä.. 🤔 piinaavaa on nyt vain odotella ja katsoa saako uuden ajan verikokeisiin.
Mulla oli haamulainen pc:n testissä ja samana päivänä kävin hcg-mittauksessa ja sain arvon 8. Et kyl ne pc:n testit tosi pieneen määrään reagoi. Tämä siis aiemmassa raskaudessa.

Aiotteko hankkia/ootteko hankkinut jotain raskausajan kirjaa tai muuten vaan kirjoittaa jonnekin ylös raskausajan tuntemuksista? :Smiling Face With Smiling Eyes: Mulle kolahti aamulla postiluukusta kauan odotettu masutyypin ensimmäinen kirja. Täytin samaa kirjaa esikoisen odotusaikana ja nyt olin ajatellut, että kirjoittaisin vaan ns. päiväkirja tyylisesti, kun sukulaisella oli muistivihko, johon pyysi minuakin muutaman kerran kirjoittamaan. Mutta päädyin kuitenkin tilaamaan masutyypin kirjan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ihana, kun sen väri oli vaihtunut, niin on eri värinen kuin esikoisen, illalla sitä täyttämään :red-heart:
Kiva kun vinkkasit, en tiennytkään että odotusajalle on olemassa kirjoja ☺️ Olisi ihana kyllä saada muistoja talteen jo tästä vaiheesta. Nyt kaikki kuvat ja muistiinpanot ovat puhelimessa, eikä niiden säilymisestä ole takeita.

@marsupilami onnea raskaudesta! Kiva nähdä tuttuja täälä 🤩 Toivottavasti kaikki on hyvin, vaikka arvot mietityttää kovin. Omasta kokemuksesta voin sen verran sanoa ettei noi arvot aina tuplaannu tasaisesti joka toinen päivä mitä pidemmälle raskaudessa mennään ja silti voi kaikki mennä hyvin loppuun asti. 🥰

Heips, mäkin hyppään nyt mukaan! 👋 Tänään on 5+1. Ensimmäinen raskaus ja kaikki on siten uutta, ihmeellistä ja jännittävää. Vähän myös jännitti hypätä tähän porukkaan näin aikaisin, mutta täällä vaikuttaa olevan niin hyvä henki ja vertaistuki iloissa ja suruissa, että ihana päästä mukaan. 🥰

Oireet alkoivat jo ennen plussaa, aikaisin oli vahva tunne tärppäämisestä. Oon tehnyt kaksi testiä, onnellinen uutinen 1-2 viikkoa tuli digitestiin Dpo 11 (toissa su) ja 2-3 viikkoa Dpo 18 (viime su), vielä on yksi viikkodigi kuumottelemassa, josko malttaisin odottaa sen kanssa ensi viikkoon. Oireet ovat jatkuneet ja voimistuneet, vähän vaihdellen ja uusia tulee.

Yritän hieman hillitä tiedonjanoa, sen verran on mennyt harrastuksesta ensin viime kuukausina raskautumis- ja piinapäiväjuttujen lukeminen ja nyt kaikkien mahdollisten raskausoireiden ja todennäköisyyksien selvittely. 🙈😅 Josko tässä pystyisi elämään hetkessä päivä ja viikko kerrallaan. ☺️

Tervetuloa @Jalofiina ja onnea raskaudesta! Helpompi päästä mukaan juttuun mitä aikaisemmin tulee mukaan ja pääsee sit salaiselle puolelle minne jutut yleensä siirtyy. Mulla myös oireita ennen plussaa ja vahva tunne siitä että nyt olen raskaana. Niin ja mulle tää on jo tuttua, mutta silti mennyt tää päivä ihan raskauskuplassa 🤩

Mä sain herkällä testillä tosi haalean viivan 24.4 ja ihan vähän tummempi oli 25.4, silloin kävin myös heti verikokessa ja vastaus oli vain 8U/l. Eli ihan mahdollista. 😊

Hei kaikille! 👋
Tuun myös mukaan. Varoitan jo etukäteen että olen virolainen joka on asunut Suomessa 4 vuotta, eli pahoittelut jos tulee kirjoitusvirheitä, toivottavasti ei haittaa. 🙈 Naimisissa olen suomalaisen kanssa ja hän välillä korjaa mun tekstejä. 😃

Tänään 6+1 ja pelottaa ihan hirveästi kun ei ole oikeasti mitään oireita, paitsi vähän väsymystä ja herkät tissit. Mutta se saattaa johtuu progesteronin tukilääkityksestä.

Lauantaina eli 6+3 on tulossa varhaisultra ja toivottavasti on kaikki ok. 🤞

Tervetuloa mukaan @Nuppunen @Jalofiina ja @Pohjola!

Ihanaa kun on jo nyt näin iso ja aktiivinen porukka koossa! 🤩 Ite oon ollu, kuten bannereista näkyy, molemmista aikasemmista lapsista kans lasketun ajan ryhmissä ja ne on ollu kyl niin mahtavia ja ihana vertaistuki. ❤️ Molempien ryhmien kanssa ollaan miitattu monta kertaa livenäkin ym. Nuoremman ryhmä on edelleen aktiivinen.

Oon kuitenkin kavereilta kuullu, et kaikki ryhmät ei oo yhtä aktiivisia ja oonkin sit jännänny, et saanko viel kolmannen kerran yhtä upean ryhmän kuin kahdesta aikaisemmasta. Ainakin tähän mennessä vaikuttaa hienolta ryhmältä! 😘🤩

Ihanaa kun on jo nyt näin iso ja aktiivinen porukka koossa! 🤩 Ite oon ollu, kuten bannereista näkyy, molemmista aikasemmista lapsista kans lasketun ajan ryhmissä ja ne on ollu kyl niin mahtavia ja ihana vertaistuki. ❤️ Molempien ryhmien kanssa ollaan miitattu monta kertaa livenäkin ym. Nuoremman ryhmä on edelleen aktiivinen.

Oon kuitenkin kavereilta kuullu, et kaikki ryhmät ei oo yhtä aktiivisia ja oonkin sit jännänny, et saanko viel kolmannen kerran yhtä upean ryhmän kuin kahdesta aikaisemmasta. Ainakin tähän mennessä vaikuttaa hienolta ryhmältä! 😘🤩
Niin kiva että täällä on sellainen porukka mistä saa vertaistukea, kun oma kaveriporukka on tosi pieni ja kaikilla on jo isommat lapset, eli ihan yksin mieheni kanssa ollaan tässä matkassa. 🥰

Kiitos!

Mulla on ollut kaksi aktiivista ja kaksi hiljaisempaa ryhmää. Yhdessä liityin mukaan niin myöhään, ettei oikein päässyt kunnolla itse vauhtiin sitten siellä. Niin nyt ajattelin että täytyy olla mukana alusta asti. Onko salaisella puolella jo paljon keskustelua? Tässä yritän ahkeroida viestejä, että voisi mahdollisesti perjantaina päästä itsekkin sinne.

Itse muistan kans aiemmista raskauksista, että tämä oli ihan paras vertaistukikanava. Silloin minulla ei oikein ollut ketään kavereita vastaavassa tilanteessa, joten olin aika yksin ajatuksieni kanssa. Meillä oli silloin myös aktiivinen porukka ja hyvältä vaikuttaisi tämänkin ryhmän porukka! 😍

Kiitos!

Mulla on ollut kaksi aktiivista ja kaksi hiljaisempaa ryhmää. Yhdessä liityin mukaan niin myöhään, ettei oikein päässyt kunnolla itse vauhtiin sitten siellä. Niin nyt ajattelin että täytyy olla mukana alusta asti. Onko salaisella puolella jo paljon keskustelua? Tässä yritän ahkeroida viestejä, että voisi mahdollisesti perjantaina päästä itsekkin sinne.
Ei oo vielä siellä puolella ku ihan pari viestiä. Ehkä huomenna saadaan sinne lisää porukkaa, niin alkaa aktivoitua. Mut hyvähän se on alkuun mahd paljon tääl julkisella jutella, et saadaan porukkaa mukaan, ennen kuin tämä puoli hiljenee 😊

Takaisin