Yleinen keskustelu

Tulos tuli... hcg 1304 😭 eli ei kovin paljoa noussut viidessä päivässä (1234 viimmeksi) 😪 ei vuotoa tai kipuja... lääkäri arvioi tilanteen torstaina. Joka tapauksessa tilanne toivoton 💔

Hyvää odotusta teille kaikille ❤️🙏 ja kiitos että sain hetken kulkea mukananne ❤️
Pahoittelut :Broken Heart:

Itsekin jännitän saanko pysyä täällä, kun viivat oli alkuun hailummat kuin edellisessä raskaudessa ja nyt maanantaina tuli vuotoa, joka kylläkin loppui seuraavana päivänä. Edellisessä raskaudessa ei tullut missään vaiheessa vuotoja.

Noniin tämä aamu starttasi sitten oksentamalla aamupala pihalle ennen viimeistä puurolusikallista 🥹 aiemmissa raskauksissa oli phv mutta en koskaan oksentanut niin nyt kauhulla odotan kuinka tämä kolmas nyt etenee 🥹 samalla toki heti miehelle ääneen mietin että oiskohan nyt sit tyttö tai geminiraskaus 🤪 tuskinpa, vahva poikaveikkaus kyllä nytkin🤣
Mutta just maanantaina alotin mun unelmaduunissa pitkän tauon jälkeen ja harmittaa ihan sikana jos joudun paljon saikuttamaan ja paljastaa raskauden ennenku saisin mahdollisesti jatkoa työsoppariin🥹🥹 tänään 7+1, ensikäynti käytiin mun kohdalla nyt nopsaa puhelimessa viime vkolla 😅 taidan olla ainut joka meinaa malttaa odotella nt -ultraan saakka raskauden toteamista uällä..? Saa nähdä muutanko mieleni, mutta en raaskisi laittaa rahaa varhaisultraan vaikka haluisin toki tietää että masussa kaikki nii kuin pitää🙃

Mä oon kans oksennellut lähes plussauksesta lähtien ja olo ollut aika kurja. Mulla on siis kaks poikaa ja yks tyttö. Muistan tytön odotuksesta et oksentelua enemmän kuin poikien odotuksessa. Sillä kans mietin et onko tulossa tyttö. Kyllä mullakin on käynyt kaksoset mielessä mut eilen varhaisultrassa ei kyl näkynyt musta mitään kaksosiin viittaavaa.

Mä oon kerran ennen kuin plussasin oksentanut kun alkoi yskittää niin paljon että ruoka tuli ylös. Niin en tiedä onko raskausoire se. 😅 Muuten vain ainakin tänään rintoja kiristää ja tuntuu vähäsen herkiltä. Ei niin pahasti edes kuin pahimmillaan jo ollut. Tosin vielä aika aikaista että kaipa se pitäisi olla iloinen että vielä ainakaan ei mitään pahempia oireita ole.

Täällä ollaan jo luovuttu tammikuisesta haaveesta. Kropan toiminta hämmentää kyllä, kaikki on mennyt viime kierrossa ihan sekaisin. Onko kellään mitään rauhoittavia selityksiä tähän? Edellisessä kierrossa siis aloitettu yritys. Ovulaatiohuippua en saanut kiinni, mutta voimakkaita oireita kyllä tunnistin normaaliin aikaan. Ovulaation jälkeen luteaalivaiheessa oirekirjo valtava ja täysin normaalista poikkeava; rinnat turposi kaksinkertaisiksi ja kipeiksi (tätä ei koskaan liittynyt muuhun kuin raskauteen), menkkakipuja, pahoinvointia ja pari aamuoksennusta. Sitten menkat alkoivatkin yllättäen 4 päivää normaalia aiemmin, ja kestivät 3 päivää normaalia vähemmän. Aivan siis täysin epänormaali kierto tavalliseen hyvin säännölliseen verrattuna. Nyt menossa kiertopäivä 10 ja aamulla verenvuotoa, ensin kirkasta ja sitten vaaleanpunaista, samalla nyt koko ajan menkkajomotuksia. Ovulaatiotestejä olen tehnyt mielenkiinnosta. Eilen kp9 tuli selkeä viiva (alla kuva), mutta ei kuitenkaan vissiin plussa. Tänään tein uuden testin ja ei viivan viivaa. Mitä ihmettä tämä on?? Voiko joku selittää tai rauhoitella, vai onko tässä varattava aikaa lääkäriin, että mikä on nyt mennyt sekaisin.

Liitteet

• WhatsApp-Kuva 2025-05-22 klo 10.10.11_925c70db.jpg
    WhatsApp-Kuva 2025-05-22 klo 10.10.11_925c70db.jpg
    370.8 KB · Katsottu: 31
Täällä ollaan jo luovuttu tammikuisesta haaveesta. Kropan toiminta hämmentää kyllä, kaikki on mennyt viime kierrossa ihan sekaisin. Onko kellään mitään rauhoittavia selityksiä tähän? Edellisessä kierrossa siis aloitettu yritys. Ovulaatiohuippua en saanut kiinni, mutta voimakkaita oireita kyllä tunnistin normaaliin aikaan. Ovulaation jälkeen luteaalivaiheessa oirekirjo valtava ja täysin normaalista poikkeava; rinnat turposi kaksinkertaisiksi ja kipeiksi (tätä ei koskaan liittynyt muuhun kuin raskauteen), menkkakipuja, pahoinvointia ja pari aamuoksennusta. Sitten menkat alkoivatkin yllättäen 4 päivää normaalia aiemmin, ja kestivät 3 päivää normaalia vähemmän. Aivan siis täysin epänormaali kierto tavalliseen hyvin säännölliseen verrattuna. Nyt menossa kiertopäivä 10 ja aamulla verenvuotoa, ensin kirkasta ja sitten vaaleanpunaista, samalla nyt koko ajan menkkajomotuksia. Ovulaatiotestejä olen tehnyt mielenkiinnosta. Eilen kp9 tuli selkeä viiva (alla kuva), mutta ei kuitenkaan vissiin plussa. Tänään tein uuden testin ja ei viivan viivaa. Mitä ihmettä tämä on?? Voiko joku selittää tai rauhoitella, vai onko tässä varattava aikaa lääkäriin, että mikä on nyt mennyt sekaisin.
Oletko tehnyt raskaustestiä?

Kannattaa tehdä varmuudeksi, etenkin jos teit ne ennen kuukautisia - harvemmin silloin kukaan saa positiivusta tulosta. :) Se 4 päivää etukäteen tullut vuoto on voinut olla kiinnittymisvuotoa, jos se ei ole ollut tosi runsasta. Testaa ensin raskuden varalta, ennen kun soitat lääkärille - ne varmaan kysyvät kuitenkin samaa. PregCheck on hyvä testi, monelle se antaa luotettavia tuloksia.

Kannattaa tehdä varmuudeksi, etenkin jos teit ne ennen kuukautisia - harvemmin silloin kukaan saa positiivusta tulosta. :) Se 4 päivää etukäteen tullut vuoto on voinut olla kiinnittymisvuotoa, jos se ei ole ollut tosi runsasta. Testaa ensin raskuden varalta, ennen kun soitat lääkärille - ne varmaan kysyvät kuitenkin samaa. PregCheck on hyvä testi, monelle se antaa luotettavia tuloksia.
Testasin nyt varmuudeksi, ja selvä negatiivinen on. Kummallinen keho, miksi pitää alkaa nyt temppuilla.

Testasin nyt varmuudeksi, ja selvä negatiivinen on. Kummallinen keho, miksi pitää alkaa nyt temppuilla.
Aikoinaan kun mulla oli kemiallinen raskaus, niin mun kierto oli sen jälkeen vähän sekaisin, vuoto oli myös poikkeava. Voisiko olla, että sulla on ollut kemiallinen raskaus, eli päättynyt heti alkumetreillä, mutta jo se hormonin muutos kehossa aiheuttaa nyt pientä hämminkiä kehossa. :red-heart:

Aikoinaan kun mulla oli kemiallinen raskaus, niin mun kierto oli sen jälkeen vähän sekaisin, vuoto oli myös poikkeava. Voisiko olla, että sulla on ollut kemiallinen raskaus, eli päättynyt heti alkumetreillä, mutta jo se hormonin muutos kehossa aiheuttaa nyt pientä hämminkiä kehossa. :red-heart:
Tämä minullakin on käynyt mielessä..täytynee seurailla oloja vielä tovi ennenkuin otan yhteyden lääkäriin.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville! ❤️ Itsellä ei ole vielä alkanut, mutta en muista, että edellisissäkään olisi ollut. Muistan, että jotkut hajut etoivat, mutta ei muuta.

Välillä mietityttää, että onko kaikki ok, kun ei mitään pahoja oireita vielä. Mutta sitten toisaalta kaikkea pientä on.

Mulla ei myöskään ole ollut tarkoituksena mennä varhaisultraan, mutta saa nähdä muuttuuko mieli. 😁

Tänään sai yrjöttyä ihan jo ruokaakin ulos, mikä on inhottavaa ku silloin nousee tota hapanta mahanestettä kurkkuun ja nyt on sit kurkku arkana 🫩

Musta tuntuu, että mulla on pahoinvointi tasaantunut. Tai siis plussan jälkeen oli muutama tosi paha pahoinvointipäivä ja nyt ei enää oikein ole ollut. Epäilyttää myös heti, että onko kaikki kunnossa. Tosin olen myös flunssassa, että voi sekoittua jotenkin siihen kipeyteenkiin. 😄

Mä en ajatellut mennä varhaisultraan. Mulla on kesäloma tossa heti kesäkuun alussa niin on muutenkin kaikkea mökkeilyä ym siihen suunniteltuna. Katotaan saanko missä vaiheessa neuvolan varattua ja minne ihmeen väliin senkin saa mahtumaan. 😄

Mun tekisi kyllä mieli mennä varhaisultraan. Edellisessä en koskaan päässyt kun kerkesin varata ja samana iltana alkoi vuoto ja meni kesken. 🥺 En edes ole vielä neuvolaankaan soittanut, ajattelin että jos ensi viikolla soitan. Tosin olisi pari asiaa lääkkeistä joita käytän että olisi varmaan hyvä soittaa ja samalla varmistaa ne lääkkeet.

Mun tekisi kyllä mieli mennä varhaisultraan. Edellisessä en koskaan päässyt kun kerkesin varata ja samana iltana alkoi vuoto ja meni kesken. 🥺 En edes ole vielä neuvolaankaan soittanut, ajattelin että jos ensi viikolla soitan. Tosin olisi pari asiaa lääkkeistä joita käytän että olisi varmaan hyvä soittaa ja samalla varmistaa ne lääkkeet.
Lääkkeistä voi soittaa myös HUS:n teratologiseen tietopalveluun. Soittelin sinne kanssa alkuraskaudesta, kun en plussan jälkeen uskaltanut syödä unilääkkeitäni, mutten sitten myöskään nukkunut viikkoon. 😏

Huomenta! Saatteko te muut miten nukuttua? Musta tuntuu, että nukun tosi huonosti. Heräilen koko ajan ja illlalle en meinaa nukahtaa vaikka kuinka väsyttäisi. 😴

Oon nukkunut vaihtelevasti. Pääosin ihan hyvin, mut tuntuu, että näen paljon unia ja heräilen ja sitten oon ihan pihalla, että mitä täällä oikein tapahtuu 😅 Sillon ihan plussan jälkeen taisin nukkua aika huonosti.

Huomenta! Saatteko te muut miten nukuttua? Musta tuntuu, että nukun tosi huonosti. Heräilen koko ajan ja illlalle en meinaa nukahtaa vaikka kuinka väsyttäisi. 😴
Ekoina viikkoina heräilin 5h unien jälkeen, mut nyt oon nukkunut taas ihan ok.

Koko ajan väsyttää joten tiiä kuinka sitä loppujen lopuksi nukkuu 😅 iltapäivisin kun koittaa ottaa päiväunia niin eipä tule uni

Takaisin