Yleinen keskustelu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta mieleen juolahtavasta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!

Uusia ketjuja saa tietenkin kaikki tammikuiset aloittaa vapaasti, ihan mistä aiheesta vain haluaa keskustella. 😊 Jokusen ketjun tulen teille raskauden edetessä aloittamaan - ellette ole itse ehtineet tehdä vastaavia ensin.

Rohkeesti hyppään jo tänne ja yritän nauttia plussasta, vaikka nää ensimmäiset päivät on vaikeita. Arvoin joulukuisten ja tammikuisten ryhmien välillä, mutta mennään nyt tikutetun oviksen ja lämmönnousujen mukaan👌Tänään sen perusteella siis dpo15 ja 4+1🥰

Muokattu viimeksi:
Mulla netin raskauslaskuri näytti kuukautisten alkamispäivän ja oletetun kierron pituuden mukaan 1.1.2026 ja oviksen mukaan laskettuna 2.1.2026 tai 3.1.2026. Menin nyt tuon ensimmäisen mukaan, koska esikoisenkin laskettu aika oli aika tarkalleen se sitten. 😄

Mua myös kuumottaa nää ekat viikot. Edellinen raskaus sujui ihan ongelmitta, mutta ainahan se keskenmeno pelottaa. Viimeksi mulle vinkattiin tällainen sivusto ja käyn siellä aina katsomassa todennäköisyyttä keskenmenoon: https://datayze.com/miscarriage-chart

Helpottaa ainakin omalla kohdalla nähdä, miten todennäköisyys pienenee päivä päivältä. ☺️

Mulla jäi tänään paperiin ihan pieni aavistus verta, mutta luin sitten, että se on suht tavallista alkuraskaudessa oletettujen kuukautisten aikaan. Onneksi saa aina heti tiedon netistä näihin! Tein samassa tilanteessa myös mun viimeisen raskaustestin, johon tuli ihan leffaviivat.

@AstarteDream Olipa mielenkiintosta nähdä noita todennäköisyyksiä! Omilla tiedoilla meni kyllä prosentit vielä korkealla, mutta tosiaan päivä kerrallaan eteenpäin🥰
Oon vertaillut omien testien vahvistumista muiden omiin ja zoomaillut naurettavan monta kertaa edestakaisin netistä löytyviä kuvia🫣 Eihän se mitään hyödytä, eikä mielenrauhaa tuo. Osaispa asennoitua ihan rauhassa vaan tulevaan, kun mihinkään ei voi kuitenkaan vaikuttaa.
Sulla vahvistunut kyllä testi tosi hyvin👌😍

Mäkin arvoin joulukuisten ryhmän ja tämän välillä, menin sinne jo esittäytymäänkin mutta sitten kuitenkin monet siellä on ihan eri tilanteessa jo kuin me tammikuun alkulaiset 😊 ja inseminaation mukaan la ois kuitenkin tuo 5.1.

Mä oon kans käynyt lukemassa joulukuisten juttuja, mutta jos tää raskaus etenee samalla tavalla kuin edellinen, niin pikkuinen syntyy tukevasti tammikuun puolella. 🤭 Esikoinen syntyi rv 42+2. 😁🥵

Edit. Tässä on alkanut pohtia myös, milloin mahdollinen pahoinvointi ja väsymys alkavat. Viimeksi olin opintovapaalla, joten pystyin potemaan aika vapaasti, mutta nyt olisi melkein parivuotias taapero ja vaativa työ mukana. 😓 Onneksi se vaihe ei kestä kauaa.

Mä oon kans käynyt lukemassa joulukuisten juttuja, mutta jos tää raskaus etenee samalla tavalla kuin edellinen, niin pikkuinen syntyy tukevasti tammikuun puolella. 🤭 Esikoiseni syntyi rv 42+2. 😁🥵

Edit. Tässä on alkanut pohtia myös, milloin mahdollinen pahoinvointi ja väsymys alkavat. Viimeksi olin opintovapaalla, joten pystyin potemaan aika vapaasti, mutta nyt olisi melkein parivuotias taapero ja vaativa työ mukana. 😓 Onneksi se vaihe ei kestä kauaa.
Oi, no niin sitten voisi kuvitella että seuraavakin tulee vähän myöhemmin🥰 mun esikoinen syntyi 38+2, joten sillä ajattelin että joulukuu saattaisi olla osuvampi. Mutta toisaalta kiva, kun täällä on nyt teillä sama tilanne menossa kuin mulla😊

Samaa pohdintaa täälläkin, kuin muilla. Laskureiden mukaan la 2.-3.1., mutta esikoinen syntyi 41+2 (jos nyt osasin laskea oikein), niin ollaan myös todennäköisesti tukevasti tammikuisia.

Täällä ollut jo liuta erilaisia tuntemuksia ja oireita, joten vähän jännittää kuinka pahaksi tämä vielä tästä muuttuu. Ensimmäisen kanssa olin suhteellisen oireeton alkuraskaudessa. Onneksi nyt ei kerkiä samalla lailla keskittyä omiin oloihin tuon pian 2v taaperon kanssa.

Sama juttu, joulukuisia seuraillut ja miettinyt mihin ajankohtaan omaa varhaisultraa vois jo miettiä. Vaikka ihan varovasti piti iloita...😅 Mulla synnytykset on aiemmin alkanu välillä 39+1 - 41+5, joten en edes lähde ennustamaan niiden perusteella mitään😄 Hassua miten pienestä on kiinni, kummanko vuoden vauva mahdollisesti on tulossa🥰

Samaa pohdintaa täälläkin, kuin muilla. Laskureiden mukaan la 2.-3.1., mutta esikoinen syntyi 41+2 (jos nyt osasin laskea oikein), niin ollaan myös todennäköisesti tukevasti tammikuisia.

Täällä ollut jo liuta erilaisia tuntemuksia ja oireita, joten vähän jännittää kuinka pahaksi tämä vielä tästä muuttuu. Ensimmäisen kanssa olin suhteellisen oireeton alkuraskaudessa. Onneksi nyt ei kerkiä samalla lailla keskittyä omiin oloihin tuon pian 2v taaperon kanssa.
Mulla oli viime viikolla pari kertaa sellainen etova olo ja ajattelin jo et ei kai vielä. 😅 Toisaalta kyllä hyvä, että taapero pitää kiireisenä, niin ei ehdi omia olojaan paljoa analysoida. Viime raskaudessa olin pari viikkoa ihan vuoteen oma, mutta toivotaan, että tää raskaus olisi vähän erilaisempi.

Sama juttu, joulukuisia seuraillut ja miettinyt mihin ajankohtaan omaa varhaisultraa vois jo miettiä. Vaikka ihan varovasti piti iloita...😅 Mulla synnytykset on aiemmin alkanu välillä 39+1 - 41+5, joten en edes lähde ennustamaan niiden perusteella mitään😄 Hassua miten pienestä on kiinni, kummanko vuoden vauva mahdollisesti on tulossa🥰
Mun on kans vaikea edetä tän asian kanssa varovasti, kun ajatukset sinkoilee jo kaikkeen ultrien ajankohdista vanhempainvapaan pituuteen. 😂 Meidän hyvinvointialueella on eka ultra neuvolalääkärin vastaanotolla, joten mä maltan varmaan odotella sinne, vaikka olisikin ihana nähdä pikkuinen mahdollisimman pian. 🥰

Mulla oli viime viikolla pari kertaa sellainen etova olo ja ajattelin jo et ei kai vielä. 😅 Toisaalta kyllä hyvä, että taapero pitää kiireisenä, niin ei ehdi omia olojaan paljoa analysoida. Viime raskaudessa olin pari viikkoa ihan vuoteen oma, mutta toivotaan, että tää raskaus olisi vähän erilaisempi.

Mun on kans vaikea edetä tän asian kanssa varovasti, kun ajatukset sinkoilee jo kaikkeen ultrien ajankohdista vanhempainvapaan pituuteen. 😂 Meidän hyvinvointialueella on eka ultra neuvolalääkärin vastaanotolla, joten mä maltan varmaan odotella sinne, vaikka olisikin ihana nähdä pikkuinen mahdollisimman pian. 🥰

Mulla on ollut nyt jo kans etomista, huhhuh! Mutta ihanaa😍 ja joo ultraa tässä kanssa kovasti odottelen, yksi kkm takana ennen esikoista, joten varautuneen iloisesti suhtaudun tähän raskauteen. Hoitojen kautta saan yhden varhaisultran, jännityksellä odotan😍

Moikka! Mä nyt varovasti tuun tänne jo juttelee. Kamala pelko jatkuvasti, pysyykö tää kaveri mukana :No Evil Monkey: Tein lauantaina raskaustestin, kun menkat oli myöhässä jo pari päivää. Mulla on lyhyehkö kierto, niin tulee hirveen aikasin testattua. Se Clearbluen viikkonäyttöinen testi anto raskaana 1-2 viikkoa, eli tuntuu, että tää ois hyvin alussa, vaikka menkkojen perusteella sillon ois ollu 4+1 jo :Grimacing Face:

Ootteko muut jo soittaneet neuvolaan? Mä en uskalla soittaa sinnekään aiempien kokemusten vuoksi. Muutettiin vielä vuoden alussa toiselle paikkakunnalle, niin vähän arveluttaa, saanko varhaisultraa näillä mun taustatiedoilla. Vanhalla paikkakunnalla olisin varmasti päässyt, niinkuin esikoisenkin kohdalla. Ootteko muut päässyt varhaisultraan kunnalliselle?

Onks kellään ollut raskausoireena päänsärkyä? Vai onko mulla vaan niskat jumissa :No Evil Monkey: Muuten ollut tosi vähän oireita, mut ei ollut esikoisestakaan aikoinaan. Vatsa toimi viime viikolla niin hyvin, että epäilin jo mahatautia :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Moikka! Mä nyt varovasti tuun tänne jo juttelee. Kamala pelko jatkuvasti, pysyykö tää kaveri mukana :No Evil Monkey: Tein lauantaina raskaustestin, kun menkat oli myöhässä jo pari päivää. Mulla on lyhyehkö kierto, niin tulee hirveen aikasin testattua. Se Clearbluen viikkonäyttöinen testi anto raskaana 1-2 viikkoa, eli tuntuu, että tää ois hyvin alussa, vaikka menkkojen perusteella sillon ois ollu 4+1 jo :Grimacing Face:

Ootteko muut jo soittaneet neuvolaan? Mä en uskalla soittaa sinnekään aiempien kokemusten vuoksi. Muutettiin vielä vuoden alussa toiselle paikkakunnalle, niin vähän arveluttaa, saanko varhaisultraa näillä mun taustatiedoilla. Vanhalla paikkakunnalla olisin varmasti päässyt, niinkuin esikoisenkin kohdalla. Ootteko muut päässyt varhaisultraan kunnalliselle?

Onks kellään ollut raskausoireena päänsärkyä? Vai onko mulla vaan niskat jumissa :No Evil Monkey: Muuten ollut tosi vähän oireita, mut ei ollut esikoisestakaan aikoinaan. Vatsa toimi viime viikolla niin hyvin, että epäilin jo mahatautia :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mulla kans oli lauantaina 4+1, ja sain sit sunnuntaina tuon digitaalisen eli 1-2 viikkoa. Eiköhän se siitä vahvistu😊 toki just oman kokemuksenkin vuoksi suhtaudun silti varauksella, mutta yritän olla myös toiveikas❤️ neuvolaan uskaltauduin soittamaan tänään! Joka tapauksessa ne ajat menee niin pitkälle, että ehtii kyllä sitten perua jos tarvitsee.

Mulla oli aiemmin etenkin alkuraskaudessa paljon myös migreeniä. Kävin akupunktiossa ja siitä oli apua. Mulla on kans migreenilääkitys, mut käytän sitä vaan jos panadol ei auta ollenkaan. Panadol ei mulla auta pahaan kohtaukseen käytännössä lainkaan ilman Buranaa, joten sitten migreenilääke.

Mä soitin heti plussattua neuvolaan, vaikka heidän sivuilla luki et vasta rv 6-7 sitten tarvii ottaa yhteyttä. 😅 Käytiin kuitenkin lääkkeet läpi ja hän varasi soittoajan ensi viikolle, jolloin sitten sovitaan tarkemmin ajat. ☺️

Moikka! Mä kans oon arponut että kirjottelisiko joulukuisiin vaiko tänne… Kierron mukaan la olisi 30.12., mutta ovulaatio oli myöhempään kuin normaalisti. Esikoinen syntyi 42+0 eli luulen, että oli la mikä hyvänsä syntyisi tämäkin vauva vasta pitkästi tammikuun puolella (ehkä myös salaa toivoisin niin). 🤭

Mulla tosiaan 5kk ikäinen esikoinen, enkä todella ajatellut että voisi tärpätä näin nopeasti. Etenkin kun täysimetän. Esikoista yritettiin pitkään, yksi kohdunulkoinen oli välissä kunnes aloin odottaa esikoista.

Vaikka vähän jännittääkin pieni ikäero esikoisen ja tämän vauvan välillä, ollaan kyllä niin iloisia tästä tärpistä ja toivotaan, että saataisiin pieni syliin asti 🥰 Uskon, että pääsen kunnalliseen varhaisultraan, mutta jos en niin sitten aion kyllä käydä jossain yksityisellä.

Tarrasukkia paljon kaikille. Toivottavasti saadaan kunnon tammikuisten kööri. 🥰

Meillä on miehen kanssa jo ikää ja vaikka ajatus suht pienestä ikäerosta oli meillä keskusteluissa, niin vasta nyt uskaltauduttiin yrittämään, kun esikoinen jo nukkuu yöt hyvin. Unen merkitys näköjään vain kasvaa, mitä lähemmäs neljääkymppiä tässä etenee. 🙈 Kuitenkin tuleva ikäero tuntuu ihan hyvältä ja meille sopivalta. ☺️

Jes, ehkä mä tänään soitan neuvolaan, kun kaikki tuntuu olevan hyvin ainakin vielä :red-heart: ja samalla voi tiedustella tuota varhaisultran mahdollisuutta..

Meillä tulisi lapsille ikäeroa reilu 3 vuotta. Haaveilin pienestä ikäerosta, koska itsellä siskon kanssa vain vuosi ikäeroa :smiling face with heart-eyes: Mutta meni eka vuosi suostutellessa miestä ja nää loput sit yrittämiseen :No Evil Monkey: Jospa esikoisen meneillään oleva uhmaikä ois lyhyt ja ehtisi loppua ennen seuraavan syntymää :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Meilläkin esikoinen syntyi viikolla 42+0, niin eiköhän seuraavasta tule vahvasti tammikuinen :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mulla on ollut sellaisia lieviä pahoinvoinnin aaltoja ja viime yönä hikoilin ihan hillittömästi. 😅 Sit on kans ollut sellaisia pieniä nippailuja alavatsassa.

Edit. Päänsärkyä myös ehkä hieman tavallista enemmän. Mulla on siis muutenkin migreeniä.

Muokattu viimeksi:
Takaisin