Yleinen keskustelu

@Viivi92 meille myös kolmas tulossa ja mietityttää samat asiat. Tarvitsee pistää istuimet tai auto vaihtoon. 😵‍💫 Ja miten sitä tarvittaessa yksin pärjää kolmen kanssa missään kun kahdenkin pienen kanssa usein haasteita.
Ja tuo että saako niitä kaikkia sitten enää ikinä samaan aikaan hoitoon, tuskin 😅

@Viivi92 meille myös kolmas tulossa ja mietityttää samat asiat. Tarvitsee pistää istuimet tai auto vaihtoon. 😵‍💫 Ja miten sitä tarvittaessa yksin pärjää kolmen kanssa missään kun kahdenkin pienen kanssa usein haasteita.
Ja tuo että saako niitä kaikkia sitten enää ikinä samaan aikaan hoitoon, tuskin 😅
Joo en tiiä voiko kolmen kanssa lähtee mihkään yksin 😆 minkä ikäsiä teillä on?

Joo en tiiä voiko kolmen kanssa lähtee mihkään yksin 😆 minkä ikäsiä teillä on?
Tuskin voi, paitsi jos vanhemmat on valjaissa kiinni xD no ei vaan, mutta aika vauhdikkat 3 ja 5 vuotiaat lapset löytyy.

Ja vielä lisäyksenä se, että oon tuon 3 vuotiaan jäljiltä myynyt lähes kaiken vauvatavaran ja muun, eli isot hankinnat taas edessä. Onneks turvakaukaloa joka ostettiin tuolle 3 vuotiaalle uutena niin en saanut myytyä joten se on valmiina ja vaunut löytyy, mutta muuten aikalailla saa kaiken hankkia.

Minkä ikäiset @Viivi92 teillä on?

Tuskin voi, paitsi jos vanhemmat on valjaissa kiinni xD no ei vaan, mutta aika vauhdikkat 3 ja 5 vuotiaat lapset löytyy.

Ja vielä lisäyksenä se, että oon tuon 3 vuotiaan jäljiltä myynyt lähes kaiken vauvatavaran ja muun, eli isot hankinnat taas edessä. Onneks turvakaukaloa joka ostettiin tuolle 3 vuotiaalle uutena niin en saanut myytyä joten se on valmiina ja vaunut löytyy, mutta muuten aikalailla saa kaiken hankkia.

Minkä ikäiset @Viivi92 teillä on?
1,5v ja 4v 😅

Te kenellä on varhaisultra tuossa joulukuun puolenvälin tienoilla, niin milloin teillä on eka neuvola, ootteko jo varanneet? Katoin että suositus mulle olis että se on joulun ja loppiaisen välissä, mutta ei siinä tietysti mitään vapaita aikoja enää ollut 😄 Toisaalta en tiedä onko niin kiireinen, kun on kuitenkin se varhaisultra HUS:n kautta. Ehkä pitää soitella ja kysellä 😊

Te kenellä on varhaisultra tuossa joulukuun puolenvälin tienoilla, niin milloin teillä on eka neuvola, ootteko jo varanneet? Katoin että suositus mulle olis että se on joulun ja loppiaisen välissä, mutta ei siinä tietysti mitään vapaita aikoja enää ollut 😄 Toisaalta en tiedä onko niin kiireinen, kun on kuitenkin se varhaisultra HUS:n kautta. Ehkä pitää soitella ja kysellä 😊
Mulla varhaisultra 11.12. (oli pakko hieman aikaistaa mielenrauhan takia) ja eka neuvola 31.12.

Katoin siis että ekat vapaat ajat on 14.1., vähän menee ehkä pitkälle, pitää soitella 😊

Hei kaikille!

Ajattelin varovaisesti alkaa tänne jo kirjoittelemaan. Ihana, että voi jo täällä höpötellä tuntemuksia, vaikka toki vielä mikään ei oo varmaa.

Olen 38-vuotias yhden lapsen äiti. Onnekseni ensimmäisestä IVF-kierroksesta jäi alkioita pakkaseen ja tämä oli nyt kolmas siirto. Ekasta tuli kkm noin viikolla 9-10. Pelko on suuri, että taas menee vikaan, mutta täytynee yrittää nauttia juuri tästä hetkestä.

Tein eilen testin CB herkällä digitaalisella aikaisin aamulla, mutta siitä viisi tuntia sain toiseen testiin haalean haamun. Tänään dpo 11 tuli siihen samaan digitaaliseen selkeä plussa ja viikkonäytöllinen näytti jo 1-2. Nyt jännitetään eka et vahvistuuko plussa, vai jääkö kemislliseksi. Ja sit jännitetään varhaisultraa, jossa viime kerralla sain huonoja uutisia. Murehtiminen ei kyl lopu missään kohtaa. 😅

Tsemppiä kaikille odotukseen! ❤️

Siis miten kipee voi kurkku olla ja ihan tuolta syvältä! Helpotti jo päiväks välissä mut viime yönä taas paheni ja tuntuu oikeesti siltä kun oisin nielassu kaktuksen, muita flunssan oireita ei liiemmin ole. Tietty sitä tuli heti kipeeks ku raskaus alko 🤧😮‍💨

Siis miten kipee voi kurkku olla ja ihan tuolta syvältä! Helpotti jo päiväks välissä mut viime yönä taas paheni ja tuntuu oikeesti siltä kun oisin nielassu kaktuksen, muita flunssan oireita ei liiemmin ole. Tietty sitä tuli heti kipeeks ku raskaus alko 🤧😮‍💨
Mulla myös kurkku kipeänä! 😵‍💫 Lapset olleet kipeinä, kuumetta ollut myös. Nyt odottelen tuleeko minullekkin jotain enemmän vai jääkö tähän kurkkukipuun ja aivasteluun.

Mulla on neuvola 20.12. mikä on kaksi päivää aikasemmin ennen rv8. Valitettavasti se oli ainoa vaihtoehto kun sitten seuraavat ajat olisi olleet rv11, eli liian myöhään. Varasin ajan Maisasta, mutta soitin vielä perään, että onko paha kun on kaksi päivää liian aikaseen. Sanoivat, että ei haittaa. Mieluummin se kuin viikon myöhempään.

Mutta joo tulee aika vaikeasti tämä joulu tähän 😅

Mulla on neuvola 20.12. mikä on kaksi päivää aikasemmin ennen rv8. Valitettavasti se oli ainoa vaihtoehto kun sitten seuraavat ajat olisi olleet rv11, eli liian myöhään. Varasin ajan Maisasta, mutta soitin vielä perään, että onko paha kun on kaksi päivää liian aikaseen. Sanoivat, että ei haittaa. Mieluummin se kuin viikon myöhempään.

Mutta joo tulee aika vaikeasti tämä joulu tähän 😅
Nojoo, joulu vähän nyt sekoittaa! Laskin nyt että tuo mun varaama aika on jo rv 11+5, eli toivotaan että sieltä soittamalla saa jonkun aikaisemman ajan 🙈

Varasin juuri ennen joulua 21. päivälle varhaisultran, mutta sillon viikkoja vasta 6+6 sovellusten mukaan. Onkohan tuonne ihan turha mennä noin aikaisin? 🥺

Olisi niin ihanaa, kun pääsisi edes sen pienen pienen ihmeen näyttämään isovanhemmille ja toki myös saada itselle varmistusta raskaudesta.

Varasin juuri ennen joulua 21. päivälle varhaisultran, mutta sillon viikkoja vasta 6+6 sovellusten mukaan. Onkohan tuonne ihan turha mennä noin aikaisin? 🥺

Olisi niin ihanaa, kun pääsisi edes sen pienen pienen ihmeen näyttämään isovanhemmille ja toki myös saada itselle varmistusta raskaudesta.
Oon ollut hoitojen kautta raskaana useamman kerran. Sieltä tulee automaattisesti varhaisultra-aika ja se on ollut joka kerta 7+1. En tiedä millon aikasintaan varhaisultraan voi mennä, mutta eihän 6+6 ja 7+1 ole kuin pari päivää. Luulisi, että hoidossa ainakin otetaan varman päälle.

Edit. Yhdellä sivustolla mainittiin, että jos kaipaa nimenomaan sykkeen näkemistä, niin sit aika 7+0 aikaisintaan. Mutta muuten ultraan voi mennä aikaisemmin (ja syke voi jo silloin näkyä, mutta jos ei näy, niin ei tarvitse vielä huolestua).

Komppaan Pöllöliiniä, ei välttämättä tuolloin syke vielä näy. Yleensä suositellaan vähän myöhempää aikaa, jotta syke näkyisi. Mikä tuntuu susta parhaimmalta vaihtoehdolta?

Mullakin varhaisultra osuu nyt 6+3, mutta ihan neuvolasta sen mulle varasivat että näkee vähän tilannetta ennen joulua. 😁Esikoisen kanssa menin vahingossa jo 5+3 (epäsäännöllinen kierto), silloin ei näkynyt koko sikiötä tai sykettä, niin siinä sitten ahdisteltiin pari viikkoa ennen seuraavaa aikaa, jolloin vastasi viikkoja 7 ja kaikki oli ok!

Ite kävin ensimmäisestä varhaisultrassa neuvolan lasketun mukaan 8+5, mutta siellä vastasikin 6+5 ja näkyi syke.
@banaanikärpänen onko se varhaisultra omakustanteinen vai neuvolan kautta, tai tuleeko myöhemmin vielä varhaisultra neuvolan kautta. Että maltatko sitten odottaa monta viikkoa sinne nt-ultraan 🙈

Mutta kyllä siellä noilla viikoilla jo voi käydä!

Mä aattelin ryhtyä selvittelemään näitä maanantaina, toiveissa olisi vu yksityiseltä joulunalusviikolla tai joulun välipäivinä jos vaan aikoja riittää. 7+0 (17.12.) oltais vielä aamu työpaikkakunnalla missä saattaisi olla enemmän valinnanvaraa, mutta aikataulut taitaa mennä niin tiukille ettei varmaan onnistu ilman että missaisin työpaikan perinteiset jouluglögit. Sit kun on siirrytty joulun viettoon pikkupaikkakunnille, lienee turha haaveilla että lähimmässä seutukeskuksessa saisi ajan joulun ja uv:n välipäiville. Tietty 16.12. ilta-aika voisi kans olla vaihtoehto jos sattuu aikoja löytymään.

Jos tällä sapluunalla ei onnistu, tulee sen luokan aikatauluhaasteita työmatkojen kannalta että on kyllä varmaan aika sama odottaa sitä nt-ultraa, vaikka kertaalleen jo vannoin että toista kertaa en itseäni varhaisultratta siihen tilanteeseen laita. (Ei sillä, voihan vu:ssa näyttää kaikki olevan kunnossa ja nt:ssä ei sitten enää olekaan.)

Neuvolan suhteen ensikäyntejä tarjottiin meidän sh-piirissä muistaakseni myös etäkäyntejä, joten yritän varmaan saada sellaisen joskus tammikuun alkuun - vielä en oo kerinnyt tarkistamaan mille viikolle sen taas pitikään osua.

Ite kävin ensimmäisestä varhaisultrassa neuvolan lasketun mukaan 8+5, mutta siellä vastasikin 6+5 ja näkyi syke.
@banaanikärpänen onko se varhaisultra omakustanteinen vai neuvolan kautta, tai tuleeko myöhemmin vielä varhaisultra neuvolan kautta. Että maltatko sitten odottaa monta viikkoa sinne nt-ultraan 🙈

Mutta kyllä siellä noilla viikoilla jo voi käydä!
Omakustanteinen on, en ole varma onko meillä neuvolan kautta varhaisultraa. Eivät ainakaan maininneet mitään, kun soitin neuvolaan. 🤔

Takaisin