Yleinen keskustelu

Heräsin yöllä vasemmalla puolella tuntuvaan alavatsakipuun ja tietenkin sain sitten valvoa panikoiden ja googletellen kohdunulkoisen oireita. Voihan tuollainen olla ihan jotain ummetustakin tai kysta tms, mutta yön tunteina sitä miettii vain pahimmat skenaariot. Mitään vuotoa ei ole ollut koko aikana, mutta jotenkin tuo muniksiin paikallistuva tuntemus pelottaa.

Aikaistin nyt varhaisultraa parilla päivällä ensi keskiviikolle, josko sinne saakka kestäisi odotella. Tosi huonosti on aikoja täällä päin, ja muutenkin turha mennä liian aikaisin jos mahdollinen syke ei vielä näykään. Mutta tuo ku:n mahdollisuus olisi kyllä hienoa saada suljettua pois asap, en saa mielenrauhaa ennen sitä.

Muokattu viimeksi:
Heräsin yöllä vasemmalla puolella tuntuvaan alavatsakipuun ja tietenkin sain sitten valvoa panikoiden ja googletellen kohdunulkoisen oireita. Voihan tuollainen olla ihan jotain ummetustakin tai kysta tms, mutta yön tunteina sitä miettii vain pahimmat skenaariot.

Aikaistin nyt varhaisultraa parilla päivällä ensi keskiviikolle, josko sinne saakka kestäisi odotella. Tosi huonosti on aikoja täällä päin, ja muutenkin turha mennä liian aikaisin jos syke ei vielä näykään. Mutta tuo ku olisi kyllä hienoa saada suljettua pois asap, en saa mielenrauhaa ennen sitä.
Mä kyllä soittelisin terveyskeskukseen jo nyt mikäli tulisi kipuja oirearviointia varten. Näin meillä neuvolasta heti ohjeisivat tehtävän. Tällöin saisi myös hoitoa nopeammin, jos kyseessä olisi kohdun ulkopuolinen tai jokin muu syy. Ei tarvitsisi odotella ultraan asti.

Heräsin yöllä vasemmalla puolella tuntuvaan alavatsakipuun ja tietenkin sain sitten valvoa panikoiden ja googletellen kohdunulkoisen oireita. Voihan tuollainen olla ihan jotain ummetustakin tai kysta tms, mutta yön tunteina sitä miettii vain pahimmat skenaariot. Mitään vuotoa ei ole ollut koko aikana, mutta jotenkin tuo muniksiin paikallistuva tuntemus pelottaa.

Aikaistin nyt varhaisultraa parilla päivällä ensi keskiviikolle, josko sinne saakka kestäisi odotella. Tosi huonosti on aikoja täällä päin, ja muutenkin turha mennä liian aikaisin jos mahdollinen syke ei vielä näykään. Mutta tuo ku:n mahdollisuus olisi kyllä hienoa saada suljettua pois asap, en saa mielenrauhaa ennen sitä.
❤️ toivottavasti vain joku venyvä kysta...Mulla kans välillä tuntunut kipua ja repäisyjä ja vihlaisuja oikealla puolella...toivon vaan että ovat ihan asiaan kuuluvia tai endoon liittyviä. Ensi torstaina olisi neuvolalääkärin ultra 👍😍 olen niin toiveikas sen suhteen mutta ei uskalleta vielä kertoa tästä kellekään...ehkä joulun aikaan sitten

Mä kyllä soittelisin terveyskeskukseen jo nyt mikäli tulisi kipuja oirearviointia varten. Näin meillä neuvolasta heti ohjeisivat tehtävän. Tällöin saisi myös hoitoa nopeammin, jos kyseessä olisi kohdun ulkopuolinen tai jokin muu syy. Ei tarvitsisi odotella ultraan asti.
Tää oli niin hetkellinen juttu (ehkä tunnin verran yöllä) eikä mikään kauheen voimakas kipu niin ehkä yritän vaan kärvistellä tuonne keskiviikkoon saakka vaikka mielenrauha onkin täysin poissa.
Mutta jos jotain uutta ilmenee niin soittelen kyllä terkkariin.

Jotenkin nuo testitkin vahvistui alkuun niin hitaasti että siinäkin kohtaa jo epäilin että onkohan jotain vialla. Toivottavasti olis kuitenkin kaikki hyvin ❤️

Liitteet

• IMG_3893.jpeg
    IMG_3893.jpeg
    858.6 KB · Katsottu: 20
Sain lähetteen päivystykseen ja täällä nyt jonotan verikokeeseen ja sitten lääkärille. Lämpöäkin oli hieman. Saas nähdä mitä tästä tulee, haluaisin vaan ultraan ja muusta viis 😑
Tsemppiä kovasti! Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin ❤️

Sain lähetteen päivystykseen ja täällä nyt jonotan verikokeeseen ja sitten lääkärille. Lämpöäkin oli hieman. Saas nähdä mitä tästä tulee, haluaisin vaan ultraan ja muusta viis 😑
Toivottavasti kaikki on hyvin, ja tsemppiä päivystysjonoihin. Hyvä kun otit yhteyttä päivystykseen. Tunnin verran yöllä kestävä kipu kuulostaa rajulta ♥️

@Benelobe olen pahoillani, voimia suruun! Toivottavasti toisen lapsen aika kuitenkin koittaa mahdollisimman pian sen jälkeen kun se taas alkaa hyvältä tuntua.

@Saaruski, kävin aikaisin aamulla labrassa ja näin iltapäivällä verkkoviestin tuloksista ja lausunnosta. Mut varmaan vaihtelee sen mukaan miten paljon kiireisiä asioita tulee terveyskeskukseen hoidettavaksi.

@Toinenkierros toivottavasti kyse ei ole mistään vakavammasta!

Kiitos tsempeistä kaikki! ❤️
Eivät ultranneet, gyne oli kuulemma tuumannut ettei näillä oireilla ja verikoetuloksilla viittaa mikään kohdunulkoiseen.
Olipas turha 3,5h reissu 😵‍💫 Mutta yritän nyt vaan olla pää kylmänä keskiviikkoon saakka.
Hcg oli 32000, mulla nyt 5+5 tai 6+0 laskutavasta riippuen.

Mieki varovaisesti tänne tulen juttelemaan, nyt näyttäisi olevan 4+5 ja eka neuvola Tammikuun alussa. Varhaisultra ei kuulu joten olen varaamassa aikaa yksityiselle että pääsen näkemään että kaikki hyvin😁 esikoinen tulossa joten on tässä ollut hieman pää pyörällä 😁

Mulle taisi tulla eilisen tunnemyrskyn (ja ylipitkän työpäivän) jälkeen flunssa, eilen illalla oli kova palellus ennen nukkumaan menoa ja nyt on selvästi kurkku kipeänä. Ja vielä pitäisi illalla aloittaa n. 20h kestävä matka että pääsee työpaikkakunnalta kotiin 😖 Onneksi vaihdoin yöjunalipun poikkeuksellisesti makuupaikalliseen, ja jos tuun aikasin töiden jälkeen kotiin pakkaamaan, siihenkin saattaisi jäädä muutamia tunteja aikaa huilata ennen lähtöä.
Paranemisia sinne! Mä en oo ollu kipee melkein vuoteen, mut eilen kipeyty kurkku ja eilen illalla lämpöä 37,5. Nyt enää jäljellä pieni kurkkukipu.

Heippa!

Ajattelin eka kertaa liittyä tällaiseen ketjuun, vaikka nyt on jo kuudes raskaus ja kuudes vauva tulossa.

Olen viittä vaille 37-vuotias ja olin jo kaikille sanonut että viisi lasta on meille täysi perhe. Kumminkin vauvakuume kalvoi ja ehkäisy tuntui ajatuksena epämiellyttävältä. Halusin pitää pientä ovea auki mahdollisuudelle ja samalla tein mielettömästi ajatusprosessointia hyväksyäkseni että aikani synnyttäjänä ovat ohi. Yritin keskittyä työelämään ja etsiä uusia työtehtäviä (joita minulle ei suotu).

Nyt sitten viime sunnuntaina alkoi etoa ja tein positiivisen testin. Olin alkuun järkyttynyt ja peloissani. Edelleen sulattelen uutista ja yritän ymmärtää, että vielä tämän ikäisenäkin sain tulla raskaaksi. Keskenmenon mahdollisuus on toki mielessä, vaikka sellaista minulla ei ole aiemmin koskaan ollut. Raskaaksi tulemista on joskus joutunut kyllä odottelemaan yli vuoden.

Neuvola-ajan varaaminen on osoittautunut tosi haastavaksi, kun kukaan ei vastaa puhelimeen vaan pitäisi jättää soittopyyntö, mutta työpäivän aikana en pääse niihin vastaamaan.

Varhaisultrassa en ole koskaan käynyt enkä myöskään muista tehneeni raskauksissa kuin yhden testin per raskaus, joten tuskin tälläkään kertaa muutan tuttua käytäntöä. Olen tapoihini kangistunut, mutta koska tämä mitä luultavimmin on viimeinen kerta (jos nyt enää näin uskallan ikinä sanoa) niin jotain haluaisin tehdä aivan uudella tavalla. Esimerkiksi kirjoitelöa tänne 😆 ja hankkia vauvalle sitterin, jos sinne asti päästään.

Mulla esikoisen raskaudessa 5-6 viikoilla heräsin useampana yönä n. Klo 2 sellaiseen toispuoleiseen kipuun, että olin kippurassa ja otsa hiestä märkänä. Silloin en osannut edes huolestua 😃 mutta siis kaikki meni hyvin ja arvoitukseksi jäi että mistä moinen kipu, joka oli kuitenkin niin kova että ihan oksetti

Ja siis vatsakipu nimenomaan ja aina vain yöllä

Mieki varovaisesti tänne tulen juttelemaan, nyt näyttäisi olevan 4+5 ja eka neuvola Tammikuun alussa. Varhaisultra ei kuulu joten olen varaamassa aikaa yksityiselle että pääsen näkemään että kaikki hyvin😁 esikoinen tulossa joten on tässä ollut hieman pää pyörällä 😁
Noniin, samassa tilanteessa ollaan ja aika samoissa päivissäkin mennään! Mulla myös esikoinen, 5+0 tänään ja eka neuvola 3.1. varattu. :) Varasin myös varhaisultran yksityiseltä ja sain sen juuri ennen joulua 19.12.

Mulla esikoisen raskaudessa 5-6 viikoilla heräsin useampana yönä n. Klo 2 sellaiseen toispuoleiseen kipuun, että olin kippurassa ja otsa hiestä märkänä. Silloin en osannut edes huolestua 😃 mutta siis kaikki meni hyvin ja arvoitukseksi jäi että mistä moinen kipu, joka oli kuitenkin niin kova että ihan oksetti
Lohduttavaa kuulla, ehkä tää oli vaan jotain harmitonta ☺️

Äh, mä en nyt osaa päättää varaisinko aikaa sinne varhaisultraan. Tuntuu että sinne 7.1 varhaisultraan joka neuvolan kautta on, niin on ikuisuus. Oon nyt jotenkin tosi arka kertomaan tästä raskaudesta kenellekään ennen ultrassa käyntiä. Siskolleni oon kertonut, mutta en muille.

Onnea plussasta @Pigviini @Ranatar!

Ompas tylsää, että ajanvarauksesta on tehty noin hankalaa, toivottavasti saat Ranatar ajan pian varattua!

Jaa täällä alko jo tämä joka raskauden varma merkki, eli uni loppuu ihan kesken 😃 oon nukkunu n. 4h eikä väsytä YHTÄÄN. Joten, te joilla on kolme lasta, niin miten selvitään kolmesta 😆 jotenkin kaks tuntuu hallittavalta, mut kolme ei 😀 ja mihin autoon sitä ees mahtuu kolme istuimellista?? Jotenki tää kolmas lapsi jännittää ihan eri lailla, saako näitä edes hoitoon ikinä vai ripotellaanko eri paikkoihin 😆

Takaisin