Yleinen keskustelu

Heips, minäkin tulen varovaisen toiveikkaana mukaan. Odotan esikoista, nyt 6. viikko ja kaikki on kyllä mahottoman hurjaa ja jännittävää ja epäilyttävää!

Viime kesänä sain tietää raskaudesta 8. viikolla mutta ekassa ultrassa ei löytynyt sykettä ja koko vastasi vain vähän reilua 6 viikkoa 💔
Pelottaa tietysti että päästäänkö nyt pidemmälle ja varhaisultra kiinnostaa, mutta en tiedä saisiko siitä edes mielenrauhaa kun ensimmäisen kolmanneksen loppuun asti pitäisi kuitenkin jännittää? 😅

Toisaalta tämä ajankohta on vähän vaikea, keksin jo hätävalheena että osallistun kasvisruokahaasteeseen, jotta ei tarvitse selitellä miksi ei jouluhauki maistu 😆 viimeksi olin 8-11. viikoilla toodella väsynyt, nyt ne osuu mukavasti joululomalle!

Onnea plussanneille ja niille joilla ei ole juurikaan oireita.

Itse kärsin pahasta olosta x1000 aiempiin raskauksiin verrattuna. Viime viikolla juili niin kamalasti mahaan että kaksinkerroin sai olla pari iltaa.
Lisäksi vielä kivasti sattui yövuorot pariksi viikoksi näille alkuraskauden viikoille niin tuntuu että kuolen.

Viikko ultraan jossa selviää onko yks vai kaks (tämä nyt takaraivossa taustalla kummitellut kun oireet NIIIIN kauheat tähän alkuun). Luulis että kohtu ainaki ois niin venynyt 7kk takaa ettei tarviis nyt juilia niin paljoa. Meillä siis kuopus 7kk ikäinen nyt. Aiemmissa kolmessa raskaudessa on selvinnyt todella vähillä oireilla tähän verrattuna 🫥😶‍🌫️
Kiva toisaalta kun oireita on niin tietää jotain tapahtuvan.
Tänään 6+2.

Onnea plussanneille ja niille joilla ei ole juurikaan oireita.

Itse kärsin pahasta olosta x1000 aiempiin raskauksiin verrattuna. Viime viikolla juili niin kamalasti mahaan että kaksinkerroin sai olla pari iltaa.
Lisäksi vielä kivasti sattui yövuorot pariksi viikoksi näille alkuraskauden viikoille niin tuntuu että kuolen.

Viikko ultraan jossa selviää onko yks vai kaks (tämä nyt takaraivossa taustalla kummitellut kun oireet NIIIIN kauheat tähän alkuun). Luulis että kohtu ainaki ois niin venynyt 7kk takaa ettei tarviis nyt juilia niin paljoa. Meillä siis kuopus 7kk ikäinen nyt. Aiemmissa kolmessa raskaudessa on selvinnyt todella vähillä oireilla tähän verrattuna 🫥😶‍🌫️
Kiva toisaalta kun oireita on niin tietää jotain tapahtuvan.
Tänään 6+2.

Oi voi! Kaikki sympatiani sinulle - kuulostaa todella raskaalta! 🥺 yövuorot, seitsemänkuinen hoidettavana ja vahvat oireet...

Onko töistä mahdollista saada sairaslomaa, jos olo on aivan hirveä? Ei kannata vetää itseään aivan piippuun. (Vaikka se on kyllä itsellenikin tyypillistä aina sinnitellä viimeiseen asti). Jos aiemman raskauden perusteella voi arvella, milloin oireet saattavat helpottaa, auttaisiko kestämään, jos asettaisit jonkun päivämäärän tulevaisuuteen ja tähtäisit ajatuksissasi, että sinnittelet sinne asti ja se on joka päivä lähempänä 😌

Miltä kaksosten mahdollisuus sinusta ajatuksena tuntuu? Minulle se on aina ollut suuri haave, joka harvoille suodaan, mutta onhan se varmasti aikamoinen koetuskin.

Omissa raskauksissa olen huomannut, että oireet ovat sitä pahemmat, mitä vähemmän aikaa edellisestä raskaudesta on kulunut.

Tiedättekö miten nuo viikot lasketaan, kun on tehty PAS?
Mulla on kaksi eri sovellusta ja ne molemmat näyttää eriä. Ite yritin järkeillä (ja sainkin olevinaan selkeyden), mutta haluisin varmistuksen.

Mulla on kaksi eri sovellusta ja ne molemmat näyttää eriä. Ite yritin järkeillä (ja sainkin olevinaan selkeyden), mutta haluisin varmistuksen.
Itse käytin netissä olevaa laskuria ja sain saman tuloksen kuin klinikka. Esim. https://www.whattoexpect.com/ivf-due-date-calculator/ Siihen laitetaan siirtopäivä sekä alkion ikä (3 päivää vai 5 päivää).

Mä oon käyttänyt tätä kalenteria. Saa valittua IVF ja siirretyn alkion iän.

Voi hitto, että alkoi ahdistamaan. Aamulla heräsin lievien virtsis oireiden kanssa, aamupäivästä tuli pyyhkiessä hieman verta ja nyt verenvuoto on lisääntynyt. Edelleen kuitenkin vain pyyhkiessä ja huomattavasti vähäisempää kun menkkojen aikana. Tiedän, että tämä voi olla normaaliakin, mutta kyllä se silti säikäyttää.

Sain onneksi nopeasti lähetteen labraan. Nyt kaikki varpaat ja sormet ristiin, että tosiaan vain kyse virtsiksestä ja sattumalta samaan ajankohtaan päsähtäneestä normaalista vuodosta.. 😟

Voi hitto, että alkoi ahdistamaan. Aamulla heräsin lievien virtsis oireiden kanssa, aamupäivästä tuli pyyhkiessä hieman verta ja nyt verenvuoto on lisääntynyt. Edelleen kuitenkin vain pyyhkiessä ja huomattavasti vähäisempää kun menkkojen aikana. Tiedän, että tämä voi olla normaaliakin, mutta kyllä se silti säikäyttää.

Sain onneksi nopeasti lähetteen labraan. Nyt kaikki varpaat ja sormet ristiin, että tosiaan vain kyse virtsiksestä ja sattumalta samaan ajankohtaan päsähtäneestä normaalista vuodosta.. 😟

Tsemppiä kovasti! Virtsis on normaali raskausoire. Mutta toivottavasti tuo vuoto olisi vain tahatonta vuotoa. Tutkitaanko nyt virtsistä ja HCG?

Jätin yhteydenottopyynnön omaolon kautta vain virtsiksen osalta, sivulauseessa mainitsin vuodosta. Vuotoon ei otettu mitään kantaa. 🤔
Neuvolaan voi soittaa ja kysyä asiasta. En tiedä onko teillä neuvolan chat toimintoa ja voiko sitä jo käyttää. Muistaakseni vuodon väristä ja koostumuksesta pystyy seuraamaan onko harmitonta vai ei. En viitti nyt mitään sanoa, kun en enään muista niitä 🫣

Itse käytin netissä olevaa laskuria ja sain saman tuloksen kuin klinikka. Esim. https://www.whattoexpect.com/ivf-due-date-calculator/ Siihen laitetaan siirtopäivä sekä alkion ikä (3 päivää vai 5 päivää).
Mä oon käyttänyt tätä kalenteria. Saa valittua IVF ja siirretyn alkion iän.

Kiitos! Tämä selkeytti asiaa hyvin. Olin laskenut oikein. 😊

Tsemppiä! Toivotaan, että tosissaan on harmitonta vuotoa. Yllättävän yleistä on, että vuotoa tulee. ❤️

Selviskö mitään? Tai parantuiko/paheniko tilanne?

Itse olen kokenut monta km ja useamman onnistuneen raskauden. Minun kohdalla vuoto on aina ollut huono juttu, vaikka ihan kätilön työni puolesta tiedän kyllä että harmitonta vuotoa voi olla ja kaikki menee silti hyvin. Sormet ja varpaat ristiin teidän puolesta 🤞🏻

Taas on kohta yks päivä selvitty tästä krapulakuolemasta 🤣😵‍💫 onneks nyt on muutama vapaapäivä ennen seuraava yötyöputkea.

Varhaisultrassa käyty, kaikki oli hyvin ja sydän sykki 😍 Koko vastasi noin 6+6/7+0 kuten arvelinkin, lasketun ajan heitti heinäkuun lopulle. Neuvolan alustava LA on kuitenkin elokuussa, joten pysyttelen täällä kunnes tarkentuu.

Olipahan helpottava käynti, olin aivan stressissä koko aamun. Seuraavaksi voisin laittaa dopplerin tilaukseen, jokusen viikon jälkeen voi alkaa sitten kuulostelemaan sydämenlyöntejä ☺️

Varhaisultrassa käyty, kaikki oli hyvin ja sydän sykki 😍 Koko vastasi noin 6+6/7+0 kuten arvelinkin, lasketun ajan heitti heinäkuun lopulle. Neuvolan alustava LA on kuitenkin elokuussa, joten pysyttelen täällä kunnes tarkentuu.

Olipahan helpottava käynti, olin aivan stressissä koko aamun. Seuraavaksi voisin laittaa dopplerin tilaukseen, jokusen viikon jälkeen voi alkaa sitten kuulostelemaan sydämenlyöntejä ☺️

Voi, ihanaa, että olet jo päässyt näkemään oman pienokaisesi ❤️ ja kaikki vaikutti hyvältä 😊 Se on upeaa, kun voi saada konkreettisemman todisteen raskaudesta ja uskaltaa jo suunnata ajatuksia tulevaisuuteen.

Mulla alkoi tänään alavatsakivut ja verinen vuoto. 🥺 En haluaisi uskoa, että meni kesken. 😔 Mulla menossa 5+5. Ei sitä varmaan vielä pysty lääkärissäkään mitenkään todentaa?
Mulla oli kans vuotoa viime raskaudessa mutta syntyi terve lapsi. Tosin ei muistaakseni kipua. Toivottavasti sait soitettua neuvolaan tms? ❤️

Takaisin