Yleinen keskustelu

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Eben85 Ei oo ollu vuotoja tässä raskaudessa. Ymmärtääkseni turhuttelu/niukka vuoto on aika yleistä alkuraskaudessa ilman, että se tarkottaa mitään sen kummempaa. Toivottavasti kyse on vain siitä. Tsemppiä! ❤️

Oireet oli pari päivää hyvin minimaaliset, näitä Dolly Partoneita lukuunottamatta😅 Kävin sit kuitenki ostamassa pari lisätestiä. Jos niillä ois joku psykologinen merkitys ja sais rauhoiteltua itseensä. Tänään 5+3, varhaisultraan pari viikkoa (vieläkin)😬

Alavatsa on turvonnut, menkkajomotuksia, nippailuja ja pissahätä on normaalista poikkeavaa. Eli ehkä oireita🤔 Palelu, järkyttävä nälkä, närästys ja väsymys on aika vakiot jo vuosien takaa😅 Sanoinko jo Dollyt🍉🍉😂

Mä oon tutkinut NIPT-testien tarjontaa tänään. Kaikesta sitä voikin saada päänvaivaa itelleen😵‍💫

Onko jollain faktatietoa, että nouseeko hcg esim tuulimuna ja kohdunulkoisessa raskaudessa samalla tavalla ku normiraskaudessa?
 
@Emri Miulla oli ekassa raskaudessa myös oireena, että makeanhimo katosi. Ennen raskautta joka päivä teki kamalasti mieli sokeria ja yhtäkkiä se loppui alkuraskaudessa kuin seinään. 😁 Valitettavasti jossain vaiheessa alkuviikkojen jälkeen alkoi taas vaan sokeri maistua, olis voinut tää oire vaikka jäädä pysyväksi. 🤣 Tässä raskaudessa ei oo vielä tullut mitään ruokahimoja tai ällötyksiä. Oottelen kyllä kovasti, että alkaisi taas kahvi etoa, kun sen juomista on muuten niin vaikea lopettaa. Monena päivänä ollut nyt päänsärkyä, enkä tiedä johtuuko hormoneista (kun on muutenkin migreenitaipumusta) vai onko vaan vieroitusoire, kun olen vähentänyt kahvin lipittämistä...

@Eben85 Tosi paljon tsemppiä! Noi vuodot on ihan kamalia, kun aiheuttaa niin paljon epätietoisuutta ja huolta. Toivottavasti ei meinaisi mitään, raskauden aikana vähäiset verenvuodot kai on aika normaaleita, vaikka ne säikäyttääkin. Miulla tuli edellisellä kerralla joskus aika myöhään vielä (muistaakseni oli nt-ultran jälkeen) monena päivänä ihan näkyvääkin verenvuotoa, mutta se ei merkannut mitään. Ihan lohdutuksena vaan tämä, että ei välttämättä ole vaarallista ollenkaan.

Mie kanssa mietin tota treenaamista, kun jossain lähteissä lukee, että voi alkuraskaudessa urheilla kuten ennenkin ja toisissa taas neuvotaan jättämään vatsarutistukset yms heti pois. Olin alkuviikosta salilla ja tuntui, että joissain selkäliikkeissä ja sivulankuissa tuli selvää painetta jo vatsan seudulle. Ihan pelästyin. En varmaan uskalla noita "kiellettyjä" liikkeitä nyt sitten tehdä, vaikka periaatteessa näin varhain pitäisi kai olla vielä ok. 🫣 Pitää kyllä kuitenkin miettiä, miten treenata keskivartaloa, kun synnytyksen jälkeen tullut kaikenlaisia selkäkipuja ja pelkään, että ne räjähtää vielä raskauden edetessä ihan käsiin.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top