Yleinen keskustelu

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sit mä uskallan kyl huomenna dpo 15 koittaa sen digitestin et näkyis 2-3. Mulla on eka lapsi ni ei oo mitään myöskään eikä mitään tietoa mitä ostaa 😄 kavereilla on kyllä pieniä lapsia niin heiltä voinee saada jotain tavaroita osteltua jahka jossain kohtaa uskaltaa kertoakin.
Onko muut kertoneet raskaudesta kenellekään tai millon meinasitte kertoa?
 
Hei, minä liityn kans seuraanne. Pakko tätä iloa on jonnekkin päästä jakamaan.❤️🥰

Lauantaina (dpo9-10) uskaltauduin testaamaan ja sain kuin sainkin herkkää testiin heti suhteellisen selkeän toisen viivan. 😍 Oireet pompahtikin sitten heti viikonloppuna voimakkaiksi... 🙈 Närästys, väsymys, itkuherkkyys, palelu... 🥶 En muista näin voimakkaita oireita näin alussa olleen yhdessäkään raskaudessa aiemmin. Neljäs lapsi olisi siis meidän taloon nyt tulossa, mikäli tämä loppuun saakka onnistuu. 👣🥰

Loppu viikosta varmaan voisi soitella neuvola-aikaa ja aika varma olen, että varhaisultrakin varataan kunhan tässä voi todeta kuukautisten jääneen pois... 😊
 
Mun hoidoista tiesi 4 kaveria ja on eläneet mukana koko hoitoprosessin ajan. Kerroin heille myös plussasta, kun kaikki negatkin oon heille kertonut.

Töissä jouduin kertomaan kahdelle pakon edessä viime viikolla. En todellakaan ois halunnut ennen puolta väliä kertoa, mutta työn luonne on sellanen, että tuskin saan pitkään enää pidettyä salassa😬

Mä oon kokenut 20. viikon keskenmenon, joten siksi haluan pitää asian salassa mahdollisimman pitkään.
 
Mä oon kertonut yhdelle kaverille, joka tietää hoidoista ja elänyt mukana tässä 😊 kerron vielä varmaan ainakin yhdelle lähiaikoina, kunhan plussa tuntuu vähän varmemmalta..

Mekin ollaan myyty paljon esikoisen juttuja, ei oo sänkyä tai turvakaukaloa, eikä monia vaatteitaan, mutta vaunut löytyy.. ne tekisi tosin mieli vaihtaa johonkin muuhun 😅 mutta varmaan samoilla kärrytellään, jos sinne asti päästään.
 
Olisipa lähipiirissä miehen lisäksi joku, jolle voisi kertoa luottaen että asia pysyy meidän välisenä. 😶 Ei siis ole tarkoitus kertoa kenellekkään ainakaan ennen sitä mahdollista varhaisultraa.

Meillä löytyy paljon vauvalle valmiiksi, kun kuopukselta ollaan säästetty. Tosin vain yhdelle vauvelille, jos sattuukin oleen kaksosraskaus kyseessä niin täytyis lähtä kaupoille...🤭😅
 
Hyppään mukaan joukkoon! Tänään oli virallinen testipäivä IVF-hoidon 5.-päiväisen alkion tuoresiirron jälkeen ja plussaa näyttää. Toki varovaiset fiilikset vielä, yhden koetun tuulimunan ja muutenkin pitkän hoitorumban jälkeen. Silti ilo ja toiveikkuus nostavat nyt päätään. Ihanaa olla raskaana! (Vaikkakin väsyttää niin, että olen juuri kesken työpäivää päiväunilla. 😅) Toivon kaikille meille onnea matkaan!
 
Hyppään mukaan joukkoon! Tänään oli virallinen testipäivä IVF-hoidon 5.-päiväisen alkion tuoresiirron jälkeen ja plussaa näyttää. Toki varovaiset fiilikset vielä, yhden koetun tuulimunan ja muutenkin pitkän hoitorumban jälkeen. Silti ilo ja toiveikkuus nostavat nyt päätään. Ihanaa olla raskaana! (Vaikkakin väsyttää niin, että olen juuri kesken työpäivää päiväunilla. 😅) Toivon kaikille meille onnea matkaan!
Ihanaa ❤️☀️ onnea ja tervetuloa mukaan ❤️ toivotaan, että nyt pieni pysyy matkassa ❤️
 
Oon kertonut raskaudesta puolison lisäksi yhdelle kaverille, jonka kanssa ollaan tästä yrityksestä puhuttu ja äidilleni, joka tuli eilen esittelemään mulle lahjaksi tulevaa keskeneräistä villapaitaa. Villapaita oli jo nykyisillä normaalimitoillani aika nafti hänen tiukan käsialan vuoksi, joten sanoin, että vois olla hyvä tehdä pikkasen väljempi, jotta paita mahtuu päälle vaikka vuoden päästä. 😅 Muuten en olisi hänelle vielä sanonut.

Meillä ei oo enää jäljellä muita vauvojen tarvikkeita kuin Tulan kantoreppu, äp-makuupussi ja lakanat sekä parit muistolaatikkoon jääneet vaatteet. Äitiyspakkauksen laatikko patjoineen saattaa olla myös varastossa. Vaunujen osalta täytyy selvittää, missä kunnossa noi meidän Cybex Talos-rattaiden runko on, että kannattaisko siihen ostaa vaunukoppa vai ostanko käytettynä jotkut. Pari vuotta sitten ajattelin, että ei lähdetä enää uuteen vauvavuoteen ja myin viimeisetkin vaatteet pois, mutta näin ne mielipiteet muuttuu. 😄

Onnea uusille plussanneille! 😍
 
Tajusin tänään töissä, etten voi jatkossa oikein käydä meidän tuotannon puolella, kun siellä käsitellään liuottimia. Se on vähän hankalaa, kun meidän tiimin palaverit on viikottain pidetty tuotannon puolella, vaikka meitä on muutama, jotka ovat toimiston puolella hommissa. Täytyy varmaan kysyä neuvolan puolelta miten toimia… aiemmissa raskauksissa ei oo ollut vastaavaa tilannetta kun oon ollut eri työpaikassa silloin. En haluaisi vielä kertoa töissä raskaudesta. 😔
 
Tajusin tänään töissä, etten voi jatkossa oikein käydä meidän tuotannon puolella, kun siellä käsitellään liuottimia. Se on vähän hankalaa, kun meidän tiimin palaverit on viikottain pidetty tuotannon puolella, vaikka meitä on muutama, jotka ovat toimiston puolella hommissa. Täytyy varmaan kysyä neuvolan puolelta miten toimia… aiemmissa raskauksissa ei oo ollut vastaavaa tilannetta kun oon ollut eri työpaikassa silloin. En haluaisi vielä kertoa töissä raskaudesta. 😔
Onpa inhottava tilanne 😔 ymmärrän hyvin, että ei haluaisi kertoa vielä. Voisikohan esimiehelle pelkästään kertoa ja pyytää muuttamaan käytäntöä toisen tekosyyn takia tai vaikka keksiä, että alkanut saamaan migreenin oireita aina kun on käynyt samassa paikassa liuottimien kanssa? 🙈 Ja pyytää, että voitais vaihtaa kokouspaikkaa? Vaikea tilanne kyllä 🫣
 
Täällä kans viivat vahvistuu 😍 mulla on tosin enää yksi samanlainen testi jäljellä.. järki sanoo, että ei kannata tilata lisää, mutta tekisi mieli.. pitää ainakin malttaa olla testaamatta huomenna, nyt kun voin olla varma, että viivat tosiaan on tähän mennessä tummenneet. Pari digiä on kaapissa, mutta ne ei tässä vaiheessa vielä oikeen kerro mitään.. milloinkohan uskaltaisi testata sillä, että näyttäisi 2+3, 1+2:n sijaan 😅

Täällä kun on oireista puhuttu niin mulla kans iho kukkii ja siis on kamala nälkä.. herään yöllä 3 aikoihin ja tekisi mieli vaan syödä 🤭 ei vielä vahvaa pahoinvointia, mutta tunnistan tämän nälän ja kuinka se varmaan viikon päästä tuntuu jo vatsataudilta 🙈 mitenkähän sitä malttaisi alkaa nukkua ihan aamuun asti? Mun mielestä viime raskaudessa heräilin kans tosi aikaisin ja olin paljon yöllä valveilla - johtuukohan jännityksestä vai onkohan vaan oire 😅
Tunnistan tän unettomuuden! Ekassakin raskaudessa nukuin tosi huonosti ja täällä se jälleen on. Yöt on pyörimistä.

Paha olo on vielä onneksi pysytellyt melko tkaa-alalla. En koskaan tosin oksentanut esikoisestakaan vaan selvisin pelkällä kuvotuksella. Samanlaiselta vaikuttaisi nyt, ainakin vielä. Tänään 5+1 ❤️
 
Onpa kiva, kun tänne tullut paljon plussanneita! 😊

Mie oon kertonut raskaudesta vasta yhdelle hyvälle ystävälle, kun halusin edes jonkun kanssa päästä juttelemaan aiheesta. Varmaan kerron perheelle varhaisultran jälkeen, jos siinä kaikki ok. Edellisessä raskaudessa kerrottiin vasta nt-ultran jälkeen, mutta en varmaan tällä kertaa halua odottaa sinne asti. Jos siellä olisi joku vikana, niin kuitenkin haluaisin jakaa asian perheen kesken, niin samapa se on varmaan kertoa ennen sitäkin. Ekalla kerralla taisi mukana olla häivähdys jotain taikauskoakin, että kaikki meneekin pieleen, jos asian paljastaa ennen aikojaan. 😅 Miusta olisi ihana päästä jakamaan raskautta läheisten kesken, mutta mies on sulkeutuneempi, niin sovittiin tohon varhaisultraan ainakin odotella.

Etovaa oloa ollut jo pari viikkoa, mutta tänään ekaa kertaa tuli ihan kunnon pahoinvointi bussissa. Kaikin voimin sai hengitellä, ettei oksentanut sinne bussiin... Kylläpä tää pahoinvointi on alkanut nyt aikaisin, ja unohdin jo, miten inhottavalta se tuntuu. Voi olla, että pitkä lokakuu vielä edessä. 😵‍💫 Onneksi mies on koko syksyn vanhempainvapaalla ja itsellä lähinnä etäopiskelua ohjelmassa, niin voi olla kotona lepäilemässä, jos oikein huonot olot vielä iskee. Väsymystäkin ollut jo ilmassa heti iltapäivästä alkaen.
 
Onpa inhottava tilanne 😔 ymmärrän hyvin, että ei haluaisi kertoa vielä. Voisikohan esimiehelle pelkästään kertoa ja pyytää muuttamaan käytäntöä toisen tekosyyn takia tai vaikka keksiä, että alkanut saamaan migreenin oireita aina kun on käynyt samassa paikassa liuottimien kanssa? 🙈 Ja pyytää, että voitais vaihtaa kokouspaikkaa? Vaikea tilanne kyllä 🫣
Esimies on viimeinen, jolle haluaisin kertoa tässä kohtaa. 🙈 Mietin kans et olisko toi migreeniväite hyvä, kun oon jutellut jo aiemmin siitä miten saan voimakkaista hajuvesistä päänsärkyä. Siinä olis helpompi pysyä tarinassa.
 
Tervetuloa uusille ja ompa ihana huomata teitä hoitoalkuisiakin täällä!❤️

Mulla ihan alussa koko setti vielä, dpo 12 vasta ja kyllähän tämä kesken voi meidän taustoilla mennä milloin vaan, mut toistaiseksi testit on vahvistuneet ja mulla ei ole oireita, muuta kun karsea atooppinen ihottuma kasvoissa ja turvotus vatsalla/vessahätä. Alavatsalla on ollut myös tuntemuksia enemmän kuin ekassa raskaudessa.

Minä en kerro, kun vasta joulun jälkeen mahdollisesti. Puhtaasti töihin liittyvien seikkojen takia ja osin sen takia, että en varmaan saa kaikilta tiimissä ymmärrystä kuitenkaan. Minulla tosin tosi hyvä ja ihana esimies eli työn suorittamisessa tuskin tulee olemaan haasteita tai muutenkaan työjärjestelyissä, ja haaveilenkin tällä kertaa, että pystyisin olemaan töissä koko raskausajan normaalisti. Ekan kanssa jäin sairaslomalle jo puolesta välistä, koska raskaus oli vaikea ja työ eri kuin mitä nyt teen, fyysisempi. Me ei olla kerrottu kellekään vielä, jos tää menee hyvin, mummot ja papat saa tietää nt ultran aikaan, jouluksi ja muille kerrotaan, kun aika tuntuu oikealle. Meillä on kolme menetettyä raskautta jo, niin ei pysty hirveän aikaisin kertomaan, kun mitä vaan voi käydä ja en jaksa sitten selitellä, kun niin moni ei ymmärrä..

Jos tätä iloa jatkuu pidempäänkin, olen ihmeissäni. Sillä minun eka raskaus oli aivan tosi raskas jo heti alkujaan. Poikaa odottaessa olisin voinut elää jääkaapissa, nälkä oli järkyttävä ja ihan koko ajan. Olisin syönyt vaan kaikkea suolaista ja epäterveellistä, koska mikään muu ei mennyt alas pahoinvoinnin vuoksi. Tässä raskaudessa etoo vain hetkittäin ja useimmat ruuat oksettaa, eikä minulla ole nälkä!! Mikä on ihan ihmeellistä, että en himoitse erityisesti mitään, paitsi valkosipulisalaattikastiketta 😂 Muutenkin saa ihan miettiä, mitä voisin syödä, kun tuntuu ja maistuu suussa niin vastenmieliselle, tänään maistoin esikoisen teffbanaani-välipalapuuroa ja meinasin oksentaa, en saanut yhtä ainoaa kulausta alas koko settiä.. Toisin kun ekan kohdalla jatkuva ruokailu helpotti pahoinvointia. 🙈 Nyt en voi edes ajatella ruokaa...

En tiedä, ehkä on vaan höpöhöpöä, mutta aavistelen, että nyt tulee tyttö. Tiesin viimeksikin heti, että tulee poika ja aavistukseni osui oikeaan.🙈 Tai sit vaan jotain raskaushuuruja nämä pohdiskelut, oireet on ainakin täysin erilaiset näissä kahdessa raskaudessa. Olen pirteämpikin kun normaalisti, mikä on aivan outoa 😂🙈 Poikaa odottaessa olisin ollut valmis nukkumaan jo heti plussattuani 24/7.😂

Alla vielä mukavasti vahvistunut plussa.😊
 

Liitteet

  • 20240930_102732.jpg
    20240930_102732.jpg
    673.7 KB · Katsottu: 1
  • 20240930_175939.jpg
    20240930_175939.jpg
    2.1 MB · Katsottu: 1
Me ei vielä haluta kertoa ennen nt-ultraa, vasta sen jälkeen. Jos tämä etovaolo yltyy kunnon pahoinvoinniksi niin sitten pitää töissä työparille kertoa, ettei ihmettele jos säntään äkkiä pois huoneesta. Vähän jännittää, että huomaavatko vanhempani kun ollaan menossa heillä käymään parin viikon päästä, riippuu kyllä oireista.

Oireena on ollut pieni etovaolo, väsymys, rinnat ovat kosketus arat, jatkuva nälkä ja oudot unet sekä yöheräilyt. Esikoisesta etovaolo oli pahempi etten pystynyt syömään aamupalaa, nyt vielä maistuu aamupala hyvin. Esikoinen on vähän ihmetellyt minun väsymystäni, mutta kerroin hänelle että nukuin huonosti. Hänelle ei vielä kerrota, kun kertoisi vahingossa kaikille😅.

Esikoisen vanhoja vauvan tarvikkeita muutaman myin pois ja osan annoin siskolleni. Heillä on vielä tarvetta suurimmalle osalle niistä, että pitää kevään aikana mennä vauvan tarvikkeita ostamaan.

Perjantaina varasin neuvolaan ajan, lokakuun loppu puolelle sain sen.
 
Kaksi testiä takana, viimeisin cleabluen Digi jossa 1-2 vko. Kiertopäivä olisi ollut 27. Menkat pitäisi alkaa torstaina. Vatsassa juilii välillä, toki nyt on vaan nälkä ja haaveilen ruisleivästä. Onko tämä totta? Kysyn vaan..

Toissakesä 2023 tuli km 10+3, viikko ennen esikoisen synttäreitä juhannuksen alla. Kesä meni sumussa. Ehkä kroppa tietää olevansa nyt riittävän vahva.

Voi olla että palaan viikon päästä takaisin vasta kommentoimaan. Josko sitten ei tarvisi niin kovasti enää jännittää. Tunne sisällä on kyllä erilainen kuin viimeksi. Ei niin vaikea..
 
Takaisin
Top