Tervetuloa uusille ja ompa ihana huomata teitä hoitoalkuisiakin täällä!
Mulla ihan alussa koko setti vielä, dpo 12 vasta ja kyllähän tämä kesken voi meidän taustoilla mennä milloin vaan, mut toistaiseksi testit on vahvistuneet ja mulla ei ole oireita, muuta kun karsea atooppinen ihottuma kasvoissa ja turvotus vatsalla/vessahätä. Alavatsalla on ollut myös tuntemuksia enemmän kuin ekassa raskaudessa.
Minä en kerro, kun vasta joulun jälkeen mahdollisesti. Puhtaasti töihin liittyvien seikkojen takia ja osin sen takia, että en varmaan saa kaikilta tiimissä ymmärrystä kuitenkaan. Minulla tosin tosi hyvä ja ihana esimies eli työn suorittamisessa tuskin tulee olemaan haasteita tai muutenkaan työjärjestelyissä, ja haaveilenkin tällä kertaa, että pystyisin olemaan töissä koko raskausajan normaalisti. Ekan kanssa jäin sairaslomalle jo puolesta välistä, koska raskaus oli vaikea ja työ eri kuin mitä nyt teen, fyysisempi. Me ei olla kerrottu kellekään vielä, jos tää menee hyvin, mummot ja papat saa tietää nt ultran aikaan, jouluksi ja muille kerrotaan, kun aika tuntuu oikealle. Meillä on kolme menetettyä raskautta jo, niin ei pysty hirveän aikaisin kertomaan, kun mitä vaan voi käydä ja en jaksa sitten selitellä, kun niin moni ei ymmärrä..
Jos tätä iloa jatkuu pidempäänkin, olen ihmeissäni. Sillä minun eka raskaus oli aivan tosi raskas jo heti alkujaan. Poikaa odottaessa olisin voinut elää jääkaapissa, nälkä oli järkyttävä ja ihan koko ajan. Olisin syönyt vaan kaikkea suolaista ja epäterveellistä, koska mikään muu ei mennyt alas pahoinvoinnin vuoksi. Tässä raskaudessa etoo vain hetkittäin ja useimmat ruuat oksettaa, eikä minulla ole nälkä!! Mikä on ihan ihmeellistä, että en himoitse erityisesti mitään, paitsi valkosipulisalaattikastiketta
Muutenkin saa ihan miettiä, mitä voisin syödä, kun tuntuu ja maistuu suussa niin vastenmieliselle, tänään maistoin esikoisen teffbanaani-välipalapuuroa ja meinasin oksentaa, en saanut yhtä ainoaa kulausta alas koko settiä.. Toisin kun ekan kohdalla jatkuva ruokailu helpotti pahoinvointia.
Nyt en voi edes ajatella ruokaa...
En tiedä, ehkä on vaan höpöhöpöä, mutta aavistelen, että nyt tulee tyttö. Tiesin viimeksikin heti, että tulee poika ja aavistukseni osui oikeaan.
Tai sit vaan jotain raskaushuuruja nämä pohdiskelut, oireet on ainakin täysin erilaiset näissä kahdessa raskaudessa. Olen pirteämpikin kun normaalisti, mikä on aivan outoa
Poikaa odottaessa olisin ollut valmis nukkumaan jo heti plussattuani 24/7.
Alla vielä mukavasti vahvistunut plussa.