Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tohdin sit varatakin jo varhaisultraan ajan. Olisikohan silloin laskujeni mukaan 7+4 tjtn.🤔 Ihan siksi varasin, kun vähän tiukka aikataulu milloin päästäis, joten oli hyvä varata tietty aika ettei se kerkeä mennä. Jospa ei joutuis perumaan. 🙏🏼 Ainakin kaikki vaikuttaa hyvältä. Oireet on edelleen vahvat ja viivat on vahvistunu. 🥰

Keväällä kemiallinen, niin vähän ajatukset välillä siihen eksynyt ja ei ihan vielä ole niin varmat fiilikset kun tosiaan kuukautiset vasta ylihuomenna alkais. Mutta toisaalta en kemiallisessa saanut missään vaiheessa noin vahvoja viivoja, mitä nyt olen saanut eikä oireetkaan ollut mitenkään tätä luokkaa.

Mutta ah, iloinnut olen tästä raskauden alusta jo! Meinaa itkettää ihan, kun mietin mikä onni oli raskautua juuri nyt, ja ei vaan voi olla ajattelematta asiaa kokoajan. 😍

@Tiitikkä Ymmärrän että kemiallinen pelottaa, mulla oli kans ennen esikoista kemiallinen ja seurailin viivojen vahvistumista joka päivä kun aloin odottaa esikoista - samaa teen nyt ja mun mielestä mun viivat on myös jo nyt vahvemmat mitä siinä kemiallisessa, niin se rauhoittaa vähän ☺️Mä varasin kans samasta syystä va-ultran kuin sä, mun ultra on kai 7+1, ei olisi muille päiville edes mahtunut kiireiden takia. Toivotaan, että kummankaan meistä ei tarvii perua aikoja❤️ tuntuu hassulta jo tehdä konkreettisia juttuja tän raskauden takia, mutta yritän muistuttaa itseäni, että luultavasti kaikki menee hyvin ja etukäteen varailut vaan helpottaa arjen suunnittelua

@Pottis ymmärrän hyvin! Ihanaa, kun viiva on nyt vahvistunut 😍 mulla kaksi clearblueta kaapissa, teen varmaan viikonloppuna, jos voisi nähdä 2-3

Ihanaa lukea täältä muiden samassa tilanteessa olevien ajatuksia ja tuntemuksia, niin tutulta kuulostaa ja helpottaa, kun ei ole yksin tämän epävarmuutensa ja toisaalta intonsa kanssa. Aivan järkyttävä väsymys ja nälkä selkeimmät oireet täällä. Söin tänäänkin kolme lämmintä ruokaa, joista yksi oli pizza ja silti voisin syödä vielä lisää (ja olen siis hyvin pienikokoinen). Väsymys taas tuntuu joka solussa, vaikeaa keskittyä töihin tai saada asioita aikaan, on kuin sumussa ja tervassa taapertaisi. Ja haluaisi niin, että viikot kuluisi nopeaa. Selaan myös vähän väliä näitä palstoja tai muuta raskauteen ja vauvaan liittyvää… 😅 Millaisia oireita teillä muilla on ja miten pärjäätte väsymyksen kanssa?

@S33 ihan samat fiilikset 🙈 en malttaisi mitään muuta kuin miettiä raskaus ja vauva juttuja 😅 mä nukuin lounaalla etätöissä päikkärit ja olin ihan pökkyrässä mun seuraavassa kokouksessa.. hyvä, että muistin omaa nimeä 🙈 on jotenkin ihan sumuinen ja väsynyt fiilis, joskus onnistun pääsemään hetkellisesti siitä irti, mutta on hankalaa. Sit kans heräilen yöllä, viime öinä herännyt 2-3 aikaan hirveään nälkään, enkä oo saanut oikeen enää unta ja nyt viime yönä heräsin neljältä, jospa tää heräily pikkuhiljaa loppuisi. Nälkä vaivaa myös päivällä ja ollut sellaisia hetkellisiä nausean hetkiä, mutta ei mitään hirveää vielä.

Täällä vähän ahdistaa, miten käy, kun mua särkenyt päätä migreenin lailla koko illan ( nyt jo monena iltana putkeen, pakko on ollut ottaa ihan panadolia kun on ollu niin huono olo) mut minusta normitestikin on edellistä aamua vahvempi ja illalla testatessa lyhyemmällä pidätyksellä testi oli vähintään saman vahvuinen kuin aamullakin. Mutta voih, miten pelottaa silti, että meneekö kesken. 🫣 vai oisko vaan alkuraskauden hormoniarvojen noususta johtuvaa..En kestä, jos tässä taas käy huonosti..

Jatkan pölinää itsekseni: tein vielä illasta herkän, joka lojui kaapissa ja siinä oli kyllä vahvemmat viivat kuin kertaakaan näiden päivien aikana, vahvempi viiva kun aamulla. Normitestit tietenkin vahvistuvat hitaammin. Mutta onko täällä muita, joita pelottaa keskenmeno kovasti?
Meillä pelko lienee aiheellinen 3 keskenmenon jälkeen.. Vaikka tiedän, ettei panikointi auta mitään, mutta silti...Nämä raskaudet on vaan niin kovin toivottuja 🥹

@zar_ paljon tsemppiä sinne! Toivon kovasti että tämä vauva pysyy❤️

Mua pelottaa myös keskenmeno. Ensimmäinen raskaus ikinä ja multa löytyy perinnöllinen tukosriskiä lisäävä mutaatio fv leiden joka osaltaan lisää keskenmenon riskiä myös raskauden 2 ja 3 kolmanneksella. Sellainen olo ollut etten uskalla uskoa että kaikki menee hyvin jotta voin suojella itseäni siltä mahdollisuudelta ettei menisikään hyvin.

Ihanaa lukea täältä muiden samassa tilanteessa olevien ajatuksia ja tuntemuksia, niin tutulta kuulostaa ja helpottaa, kun ei ole yksin tämän epävarmuutensa ja toisaalta intonsa kanssa. Aivan järkyttävä väsymys ja nälkä selkeimmät oireet täällä. Söin tänäänkin kolme lämmintä ruokaa, joista yksi oli pizza ja silti voisin syödä vielä lisää (ja olen siis hyvin pienikokoinen). Väsymys taas tuntuu joka solussa, vaikeaa keskittyä töihin tai saada asioita aikaan, on kuin sumussa ja tervassa taapertaisi. Ja haluaisi niin, että viikot kuluisi nopeaa. Selaan myös vähän väliä näitä palstoja tai muuta raskauteen ja vauvaan liittyvää… 😅 Millaisia oireita teillä muilla on ja miten pärjäätte väsymyksen kanssa?
Ihanaa, että teitä muitakin tulee tänne 😍 Tervetuloa munkin puolesta ❤️

Täällä tänään 5+3, eilen oli koko päivän järjetön päänsärky ja ei tehnyt yhtään mieli ruokaa. Tänään fiilis tuntuu vähän samalta; aamupalan jälkeinen olo on etova. Voisin juoda vaan, syöminen ei oikein huvita. Ekasta raskaudesta tuttu närästys alkaa myös nostaa päätään. Järjetön väsymys, joka iskee yleensä iltapäivästä ja 9 on pakko jo mennä nukkumaan!

Itsellä niin epäuskoinen olo koko raskaudesta, etten oikein uskalla iloita. Mieli on lähinnä huolestunut ja ahdistunut. Meillä vielä todennäköisesti muutto edessä parin kk sisällä, joka ei yhtään auta asiaa 😒

Oon pahoillani teidän puolesta, joilla jo paljon menetyksiä ja sairauksia, joiden takia km riski on korkeampi. Varmasti tilanne stressaa ja mietityttää 💔 toivottavasti vahvistuvat testit ja oireet luo kuitenkin tunnetta siitä, että kaikki voisi tällä kertaa mennä hyvin ❤️ nyt on teidän vuoro!

Mulla itselläni on takana kemiallinen ja keskeytynyt keskenmeno viikolla 8, nämä oli esikoista yrittäessä. Tässä toisen yrittäessä on mennyt kaksi vuotta ilman merkkiäkään raskaudesta, niin jotenkin nyt oon vaan niin iloinen, että plussa tuli. Ehkä iloitsen enemmän siitä, että voin taas uskoa sen mahdollisuuteen, että voin tulla yhä raskaaksi. Raskauden jatko tietysti jännittää, mutta mua itseäni ihan ihmetyttää miten luottavaisin ja rauhallisin mielin jotenkin oon nyt. Tämä voi toki olla vaan hetkellistä 😅

Minäkin hyppään nyt varovaisesti tänne mukaan. Esikoista odotan ja eka plussani ikinä pärähti testiin viime viikon maanantaina kun oli menossa dpo 13. Viime la dpo 18 tein vielä uuden testin ja hienosti oli tummunut vahvaksi viivaksi. Minulla on aika varhaisultraan rv 7 tienoilla noin parin viikon kuluttua. Aika on lapsettomuuspolille koska oltiin juuri hoitoja aloittamassa. Tästä kierrosta olisi itse asiassa lähdetty inseminaatioon.

Kaikki tuntuu vielä niin uskomattomalta ja koko ajan pelkää pahinta. Ei tunnu yhtään siltä että olisi raskaana, eikä oikein ole muita oireitakaan kuin rinnat vaihtelevasti kipeät. Tosin nekin on olleet kipeät aika lailla jo ovulaatiosta saakka.

Miten muilla on alkaneet oireet vaikka aiemmissa raskauksissa tai onko jo nyt jotain?

Minäkin hyppään nyt varovaisesti tänne mukaan. Esikoista odotan ja eka plussani ikinä pärähti testiin viime viikon maanantaina kun oli menossa dpo 13. Viime la dpo 18 tein vielä uuden testin ja hienosti oli tummunut vahvaksi viivaksi. Minulla on aika varhaisultraan rv 7 tienoilla noin parin viikon kuluttua. Aika on lapsettomuuspolille koska oltiin juuri hoitoja aloittamassa. Tästä kierrosta olisi itse asiassa lähdetty inseminaatioon.

Kaikki tuntuu vielä niin uskomattomalta ja koko ajan pelkää pahinta. Ei tunnu yhtään siltä että olisi raskaana, eikä oikein ole muita oireitakaan kuin rinnat vaihtelevasti kipeät. Tosin nekin on olleet kipeät aika lailla jo ovulaatiosta saakka.

Miten muilla on alkaneet oireet vaikka aiemmissa raskauksissa tai onko jo nyt jotain?
Mulla ei ole oireita...😅 Sekös tässä ihmetyttääkin..kovaa päänsärkyä on ollut, mut muuten vaan alavatsaa nippailuja ja tää on kyllä outoa, kun esikoisen raskaudessa oksensin jo lähes heti plussasta..😅
Ekassa raskaudessa oireet oli voimakkaita ihan heti. Ei olisi voinut erehtyä siitä, että olen raskaana. Se väsymyskin oli ihan kuollettavaa.🤭 Et sen puoleen nyt tuntuu oudolle.🫣😅

Onnea plussasta 🥰

Toisaalta toivoisi että tulisi jotain kunnon oireita että tuntuisi todemmalta, mutta luulen että ehkä se voi olla ihan kivakin jos ei ole esim vaikka oksentamassa koko ajan. 🙈😄 Kunhan vaan kaikki olisi kunnossa. 🩷 Malttamattomana odotan että pääsisi jo ultraan!

Mulla on vaan tätä hentoa pahoinvointia nyt ollut. Rinnat ei oo yhtään kipeät ja vaikuttaa että kaikilla muilla on 😅 toki ne ei mulla yleensäkään ole kipeät kuukautistenkaan ajan niin ehkä se selittää miksei ole nytkään

Tuli muuten sellainen mieleen, kun yleensä olen aika sokerihiiri, mutta nyt tuntuu makeanhimo vähän niinkuin kadonneen! Namitkin pysyneet kaapissa syömättä. 🤭 Onkohan tämä joku raskausoire.

Tänään oli virallinen testipäivä ja soitin klinikalle ja ilmoitin plussasta ☺️ Kätilö varasi ultran, mutta koska mulla on työmatkoja, meni ultra viikolle 8, eli oon tyytyväinen, että sain varattua varhaisultran jo aikaisemmin toiselle klinikalle. Eka meinasin, että ehkä tätä myöhempää ultraa ei tarvitse sitten ollenkaan, mutta luulen että oon vaan iloinen, kun tämä ultra lähestyy ja on jotain odotettavaa 😅

Tuli muuten sellainen mieleen, kun yleensä olen aika sokerihiiri, mutta nyt tuntuu makeanhimo vähän niinkuin kadonneen! Namitkin pysyneet kaapissa syömättä. 🤭 Onkohan tämä joku raskausoire.
Oispa mulla sama!

Mulla tekee mieli kaikkea nopeaa energiaa ja naamakin kukkii, mitä se ei kyllä yleensä tee.. johtuu varmaan hormooneista, mutta ei nää mun syömiset varmaan helpota asiaa 😂 jopa kaulaan tullut iso näppy 🙈 oli kyllä samanlainen iho viimeksi alkuraskaudessa 🫣

Onko teillä kellään muulla ollut vuotoja tässä alkuraskaudessa? Ei siis ole mitään runsasta, ihan tuhrua vaan, mutta kyllä taas syviin vesiin vetää, kun nyt jo toisen kerran tulee. Just ennen testipäivää reilu viikko sitten vuoteli hennosti muutaman päivän ja nyt taas 😒 Pitkästä aikaa uskaltauduin treenille eilen ja voiko se nyt olla siitä?! Mitään kipuja ei kyllä ole, lähinnä paineen tunnetta alavatsalla, ihan tuossa häpyluun yläpuolella.

Onneksi saan lukea teidän muiden ihania hempeitä hehkutuksia täällä, se keventää omaakin mieltä 🥰❤️

Mulla ei ole oireita...😅 Sekös tässä ihmetyttääkin..kovaa päänsärkyä on ollut, mut muuten vaan alavatsaa nippailuja ja tää on kyllä outoa, kun esikoisen raskaudessa oksensin jo lähes heti plussasta..😅
Ekassa raskaudessa oireet oli voimakkaita ihan heti. Ei olisi voinut erehtyä siitä, että olen raskaana. Se väsymyskin oli ihan kuollettavaa.🤭 Et sen puoleen nyt tuntuu oudolle.🫣😅

Onnea plussasta 🥰
Sama täällä, oireet ihan minimaaliset:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:. Esikoisesta en pystynyt aamupalaa syömään ollenkaan heti plussan jälkeen ja nyt ois koko ajan nälkä. Mietityttää onko kaikki hyvin vai onko tämä tosi vähä oireinen alkuraskaus.

Väsymys ei ole niin paha, vaikka nytkin tuntuu väsymystä. Viime viikolla nukahdin sohvalle iltaisin, mitä ei ole pitkään aikaan tapahtunut. Yösin heräilen ja olen usein sen pari tuntia hereillä ja nälkä ehtii iskeä siinä:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:, harvoin nukahdan melkein samantien yöllä.

Sama täällä, oireet ihan minimaaliset:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:. Esikoisesta en pystynyt aamupalaa syömään ollenkaan heti plussan jälkeen ja nyt ois koko ajan nälkä. Mietityttää onko kaikki hyvin vai onko tämä tosi vähä oireinen alkuraskaus.

Väsymys ei ole niin paha, vaikka nytkin tuntuu väsymystä. Viime viikolla nukahdin sohvalle iltaisin, mitä ei ole pitkään aikaan tapahtunut. Yösin heräilen ja olen usein sen pari tuntia hereillä ja nälkä ehtii iskeä siinä:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:, harvoin nukahdan melkein samantien yöllä.

No mä olen ihmetellyt myös sitä, että olen ihan liian tehokas vrt. ed. raskauteen. Silloin olin valmis nukahtamaan vaikka pystyyn, mutta nyt olo ollut yllättävän energinen. Väsymys painaa lähinnä iltaisin, että ei tee mieli valvoa kovin myöhään (olen kunnon iltakukkuja) mut kyllä tää 3v pitää mut myös erittäin kiireisenä vapaapäivinäkin, joten tiedä sitten 😅
Enemmän on ollut niitä vatsantuntemuksia, nipistelee alavatsaa ja turvottelee. Ja vessahätä on toki usein. Mut mitään erityisempää ei ole. Nälkäkin vaan satunnaisesti.

Takaisin