Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka! Liityn kans tänne kirjoitteleen 😊 Eka lapsi meille. Noista aikaisista plussista, plussasin jo 3+2 kuukautisista laskettuna, kierto n. 29-30 päivää. Tuntui kans aikaiselta. Ovulaatiota siis en ole tikuttanut, joten ei ole varmuutta milloin se on ollut. Ainoa oireena rintakipu joka alkoi jo monta päivää ennen plussaa, muuta ei vielä! Tuntuu epätodelliselta, tänään 4+3 🥰

Kiristääkö muilla housut vatsan kohdalta?

Minulla jo kiristää navan kohdalta korkeavyötäröiset housut. Pitää vaatekaappi katsoa läpi mitä löytyy ja sitten housu ostoksille😅. En muista, että esikoisen aikaan olisi jo ollut näillä viikoilla kiristävää tunnetta housuissa. Myös jalat koukussa rinnan edessä vähän ahdistaa vatsan kohdalta.

Hei, minäkin liityn uhkarohkeasti tänne. To iltana tuli haalea plussa. Ihan vähän on vahvistunut testi ja menkat on myöhässä. Toivottavasti jatkaa vahvistumista. Jänskättää. Stressasin ihan valtavasti raskaudunko ollenkaan. Ensimmäinen lapsi ja 35v. Mies 39v. Onnellinen, mutta epätodellinen olo. Tuntuuko kenestäköön muusta, että kaipais jotain konkreettisempaa, kuin viivan testissä. Toki ihan pieniä oireita on ollut.

@problemsolved kyllä, ehdottomasti kaipaisin! Meilläkin ensimmäinen ja olen sua vähän vanhempi. Hoidotkin oli juuri alkamassa. Luulen että tää rupeaa tuntumaan todellisemmalta sitten kun pääsen varhaisultraan, mutta siihenkin on vielä vajaa 2vk aikaa. Ei ole muita oireita ollut kuin rintojen kipuilu mikä sekin tosin vähentynyt.

Onnea kaikille uusille plussaneille ☺️❤️

Täällä on nyt nukuttu päikkäreitä joka päivä ja silti väsymys tuntuu painavalta 🫣 myös närästys on lisääntynyt ja rinnat yhä arkana.. maltoin tänään kans olla testaamatta, mutta voi olla, että huomenna testaan jos tulisi tasavahvat viivat 😅

Hei, minäkin liityn uhkarohkeasti tänne. To iltana tuli haalea plussa. Ihan vähän on vahvistunut testi ja menkat on myöhässä. Toivottavasti jatkaa vahvistumista. Jänskättää. Stressasin ihan valtavasti raskaudunko ollenkaan. Ensimmäinen lapsi ja 35v. Mies 39v. Onnellinen, mutta epätodellinen olo. Tuntuuko kenestäköön muusta, että kaipais jotain konkreettisempaa, kuin viivan testissä. Toki ihan pieniä oireita on ollut.

Mä olen sua nuorempi roimasti, mutta meillä niin monta keskenmenoa takana ja minulla pcos, että kyllä. Kyllä kaipaisin. Toivoisin, että osaisin paremmin nauttia yms, mutta lähinnä stressaa oireettomuus, vaikkei se mitään kerro. Ja toki myös oireet, kuten selkäkipu, mitä nyt ollut, ahdistaa..
Minulle varmasti konkretisoituu vasta nt.ultrassa, että siellä jotain on..😬

Minusta tuntuu myös, että tarvisin jotain konkreettisempaa kuin viivan raskaustestissä. Eka lapsi haaveissa / tulossa ja ikää myös 35v. Yksi tuulimuna ja lääkkeellinen tyhjennys takana. Vaikeaa vielä iloita tosissaan plussasta, kun viime kerta varjostaa mieltä. Ja oireetkin tosi lieviä olleet viime päivinä. Kaiketi pitää vaan luottaa, että kaikki menee hyvin - ja jos ei mene, niin surra sitä sitten. Turhaa murehtia ennakkoon, kun se ei kuitenkaan muuta lopputulosta millään tavalla. 😀 Mitkä viikot teillä meneillään ja millaisia oireita? Onko oireissa vaihtelua päivittäin?

Mä myös toivoisin jotain konkreettisempaa. Viides raskaus, mutta kolmas lapsi tulossa. Ikää 39v. Aiemmat menetykset on mielessä, mutta kuten @S33 sanoi, niin turha murehtia etukäteen❤️

Mulla tänään 5+6. Uusi viikko käynnistyy aina maanantaisin😅 Mulla tissikipu jatkuu, on ehkä päivisin lievempää ku aiemmin, mutta öisin kipu entisellään. Väsymys on kova, nukahtelen sohvalle joka ilta. Ei oikein muita oireita tällä hetkellä. Pahoinvointia/etovaa oloa on ollut lähinnä vaan yöllä herätessä nälkäsenä.

Eilen pyöräilin lasten kanssa 2x6km ja vasen munasarja kipuili koko illan sen jälkeen. Se alkoi muistutella itsestään jo kesken matkan😬 Pyöräily ei siis houkuttele yhtään. Kävely ois kivaa, jos ei väsyttäis niin paljoa😩😴

Mun nuorempi lapsi on kysynyt/vihjannut jo ainakin kolmesti, että oisin raskaana. Ekan kerran 3+3. Olin just saanut haalean plussan ja hetken päästä lapsi kysyy kesken muun touhuamisen, että "ooksä raskaana?" Hän on useemman kerran puhunut myös kaksosista. En tiedä mistä nää hänen puheet ja raskausaavistukset kumpuaa. Mä oon kyllä itekin sellanen, että joskus tiedän asioita etukäteen, ne vaan tulee selkeinä asioina tai kuvina mun mieleen😊

Kaksostoiveesta täällä olikin ollut puhetta aiemmin. Mulla myös kaksostoive, mutta tiedän, että yhden alkion siirrolla sellasen todennäköisyys on todella pieni. Mun ihan eka luomuraskaus oli kaksosraskaus, mutta se meni kesken 8. viikolla. Mutta saahan sitä haaveilla. Yhdestäkin olen toki onnellinen😍 Ultraan enää reilu viikko!🥳

Tsemppiä kaikille näiden ekojen viikkojen hitauteen❤️

33v eka raskaus ikinä. Mä olin ekan reilun viikon ihan hermoraunio mutta nyt 4+6 oon toistaseks löytäny jonku sisäisen suhteellisen zen-tilan. Varhaisultraan on 2 viikkoa, ennen sitä ei voi tehdä muuta ku odottaa että näkee kasvaako tuolla oikeasti jotain.

Oireiden läsnäolo on helpottanut ahdistusta. Pahoinvointi on päivittäin läsnä vaikkei onneksi kovin pahana, hengästyttää ihan vaan kävelykin, ravaan jatkuvasti pissalla ja heräilen joka yö useempaan otteeseen.

Toivottavasti kaikilla täällä etenisi raskaudet hyvin loppuun asti ❤️

Täällä 4+3.. mä kans toivoisin jotain konkreettisempaa kuin viivan testiin, mutta yritän muistuttaa itselleni, että ultraan ei oo enää kuin vähän alle 3 viikkoa.. se tuntuu ikuisuudelta nyt tässä tilassa, mutta objektiivisesti ajateltuna se on tosi lyhyt aika 😅 mulla oli kaksi follia ultrassa, eli "todistetusti" kaksosten mahdollisuus on.. mä itse toivon kyllä enemmän yhtä, mutta jos on kaksi niin varmasti alkushokin jälkeen olisin vain iloinen kaksosista. Onhan se ollut sellainen "salainen haave", mutta luulen että vauva-aika olisi helpompi yhden kanssa 😅

Mulla kans oireet vaihtelee ja on joskus voimakkaampia ja joskus kevyempiä. Mua kans pelottaa lopettaa cyclogestit, jotka on ollut tukemassa luteaalia. Hoitaja sanoi, että ne voi lopettaa plussaan, mutta monessa muussa paikassa niitä käytetään 38 päivää plussan jälkeen ja viimeisimmässä folliultrassa lääkäri neuvoi käyttämään lääkkeet loppuun, vaikka plussa tulisi.. eli aika ristiriitaisia ohjeita 😅 Nyt vähensin yhteen per päivä ja varmaan meen sillä tämän viikon, kun ei niistä oo mulle tai alkiolle haittaa, mutta luo mielenrauhaa.

Minusta tuntuu myös, että tarvisin jotain konkreettisempaa kuin viivan raskaustestissä. Eka lapsi haaveissa / tulossa ja ikää myös 35v. Yksi tuulimuna ja lääkkeellinen tyhjennys takana. Vaikeaa vielä iloita tosissaan plussasta, kun viime kerta varjostaa mieltä. Ja oireetkin tosi lieviä olleet viime päivinä. Kaiketi pitää vaan luottaa, että kaikki menee hyvin - ja jos ei mene, niin surra sitä sitten. Turhaa murehtia ennakkoon, kun se ei kuitenkaan muuta lopputulosta millään tavalla. 😀 Mitkä viikot teillä meneillään ja millaisia oireita? Onko oireissa vaihtelua päivittäin?
Samalla tavalla yritän ajatella. Tällä hetkellä olen onnellinen lähinnä siitä tiedosta, että todistetusti voimme yhdessä hedelmöittyä 😆 totta kai on surullista, jos tämä ei jatkuisikaan. Mutta ainakin tiedän nyt, että raskautuminen on mahdollista.

En ole tutkinut mikä viikko on menossa.3+6? Kp 28. Viime kierrot olleet 24-27 välillä. Rfsu testejä edelleen teen 🙈 ja tänään toka pissa oli todella paljon haaleampi, kuin eilinen haalea tulos.. Joten pysyn vähän pessimistisenä vielä hetken tän suhteen. Nyt ei ole oikein oireita. Aamuisin jotkut asiat maistuu pahalta. Tänään mm puolukka maistui mädältä kananmunalta. Ei ole ollut kohtukipuja nyt. Kiinnittymiseen aikaan oli paljon oireita. Mutta itse en jotenkin oireettomuutta stressaa, tiedän ettei se koko ajan tunnu joltain. Mieluummin näin, kuin jatkuva pistävä kipu.

Tuntuu, että suurin osa olisi menossa varhaisultraan? Itse en mene ellei semmoista saa neuvolassa.

@Jolinda Mulla ohjeena käyttää Cyclogestia varhaisultraan asti. Ja joissain paikoissa ohjataan käyttämään kunnes 12 viikkoa täynnä🤔🤷🏻‍♀️

Mulla on varattuna kaks varhaisultraa samalle päivälle 7+1. Toinen kätilölle ja toinen lääkärille. En osaa vielä päättää, että kumpaan sit lopulta menen. Lääkäri varmaan osais sanoa tuohon Cyclogestiin paremmin🤔

@Jolinda Mulla ohjeena käyttää Cyclogestia varhaisultraan asti. Ja joissain paikoissa ohjataan käyttämään kunnes 12 viikkoa täynnä🤔🤷🏻‍♀️

Mulla on varattuna kaks varhaisultraa samalle päivälle 7+1. Toinen kätilölle ja toinen lääkärille. En osaa vielä päättää, että kumpaan sit lopulta menen. Lääkäri varmaan osais sanoa tuohon Cyclogestiin paremmin🤔
Hyvä kuulla, ehkä mä luotan lääkäriin, joka alunperin sanoi, että käytän lääkkeet loppuun kun tulee plussa- se kuitenkin määräsi reseptillä niitä niin paljon, että riittää kyllä varhaisultraan ilman ongelmia.. outo vaan toi hoitajan ohje, varsinkin kun varmistin pari kertaa, kun olin ihan ihmeissäni, että pitäis nyt lopettaa 😅

Iltaisen väsymyksen vastapainoksi on itsellä jotenkin super paljon päivisin virtaa! Oon siivonnu talon kohta nurkasta nurkkaan pieniä yksityiskohtia myöten. :Grinning Face: Nämä on näitä positiivisia "raskausoireita". Kai se vaan tekee kun on niin onnellinen asiasta, niin hyvällä mielellä jaksaa touhuta! Ja varmaan yrittää kuluttaa aikaa äkkiä eteenpäin kohti ultraa:Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:

Täällä omien laskujen mukaan 5+1. Viikonlopun aikana piti tehdä vielä digitesti, mutta en uskaltanutkaan. 🙈 Ehkä alkuviikosta sitten.

Pohdin tuossa juuri tuota oireettomuutta ja tietty googletellut asiaa. Ehkä mulla onkin oireita, mutta en vain tunnista niitä raskausoireiksi. Rinnat kun oli jo ovulaatiosta saakka kipeät, mutta plussauksen jälkeen helpotti. Vähäistä kipuilua on kuitenkin edelleen ollut, vaihtelevasti. Enemmän on sellasia pms-oireita. Ärsyynnyn ja kiukustun suht helposti. 😃 Iltaväsymystäkin ehkä havaittavissa, mutta vaikea sanoa johtuuko juuri raskaudesta.

Tässä ote yhdestä artikkelista:

Kaikki raskausoireet eivät ole selitettävissä hormonaalisilla muutoksilla. Myös sillä on vaikutusta, kuinka paljon odottajalla on aikaa ja mielenkiintoa kuulostella oman kehon tuntemuksia.

Oireeton alkuraskaus voi myös olla vain kuvitelmaa. Hyvin kiireinen, työkeskeinen tai pikkulapsiperheen arkea pyörittävä äiti ei välttämättä ehdi huomaamaan alkuraskauden pieniä oireita, vaikka niitä olisikin.

Uskallatteko hankkia jo näin alkuviikoilla jotain vauvalle, jos kohdalle sattuu?

Mä oon tässä kuopuksen jälkeen saattanut hyvinkin ostella kirpparilta jos oon löytänyt jonku supersievän bodyn tms, ja myös raskaus/imetysvaatteita, koska niitä ei ihan joka paikassa oo suurella tarjonnalla joten oon kyllä käyttäny tilanteen hyväksi esim kun näin Blaan imetyshupparin varmaan toista vuotta sitten kirpparilla. Tuolla se odottaa, ehkäpä vuoden päästä on parhaillaan käytössä.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::thumbs-up:Ehkä kun lapsia on jo siunaantunut, niin on helpompi ollu luottaa, että kyllä se neljäskin sieltä joskus tulee, ja siksi oon viitsinyt ostaa jemmaan... Ja edelleen siis kuopukselta säilytetty suurin osa vauvavaatteista. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Täällä omien laskujen mukaan 5+1. Viikonlopun aikana piti tehdä vielä digitesti, mutta en uskaltanutkaan. 🙈 Ehkä alkuviikosta sitten.

Pohdin tuossa juuri tuota oireettomuutta ja tietty googletellut asiaa. Ehkä mulla onkin oireita, mutta en vain tunnista niitä raskausoireiksi. Rinnat kun oli jo ovulaatiosta saakka kipeät, mutta plussauksen jälkeen helpotti. Vähäistä kipuilua on kuitenkin edelleen ollut, vaihtelevasti. Enemmän on sellasia pms-oireita. Ärsyynnyn ja kiukustun suht helposti. 😃 Iltaväsymystäkin ehkä havaittavissa, mutta vaikea sanoa johtuuko juuri raskaudesta.

Tässä ote yhdestä artikkelista:

Kaikki raskausoireet eivät ole selitettävissä hormonaalisilla muutoksilla. Myös sillä on vaikutusta, kuinka paljon odottajalla on aikaa ja mielenkiintoa kuulostella oman kehon tuntemuksia.

Oireeton alkuraskaus voi myös olla vain kuvitelmaa. Hyvin kiireinen, työkeskeinen tai pikkulapsiperheen arkea pyörittävä äiti ei välttämättä ehdi huomaamaan alkuraskauden pieniä oireita, vaikka niitä olisikin.
Toi on kyllä niin selvä ainakin omalla kohdalla, että jos on aikaa vaan olla kotona ja tunnustella oireita niin bongailee joka ikisen nipsasun vatsasta. Nyt en tunne kuin lähinnä iltaisin sänkyyn mennessä, eikä varmaan ole kyse siitä etteikö moisia olis päivällä ollut, vaan illalla vasta joutaa keskittyä tuntemuksiin! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Uskallatteko hankkia jo näin alkuviikoilla jotain vauvalle, jos kohdalle sattuu?

Mä oon tässä kuopuksen jälkeen saattanut hyvinkin ostella kirpparilta jos oon löytänyt jonku supersievän bodyn tms, ja myös raskaus/imetysvaatteita, koska niitä ei ihan joka paikassa oo suurella tarjonnalla joten oon kyllä käyttäny tilanteen hyväksi esim kun näin Blaan imetyshupparin varmaan toista vuotta sitten kirpparilla. Tuolla se odottaa, ehkäpä vuoden päästä on parhaillaan käytössä.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::thumbs-up:Ehkä kun lapsia on jo siunaantunut, niin on helpompi ollu luottaa, että kyllä se neljäskin sieltä joskus tulee, ja siksi oon viitsinyt ostaa jemmaan... Ja edelleen siis kuopukselta säilytetty suurin osa vauvavaatteista. :Smiling Face With Smiling Eyes:
En uskalla..En silloin ekan kanssa myöskään. Ostelin vasta raskauden viimeisten kuukausien aikana enemmän ja ekat jutut vasta sitten kun oltiin yli puolen välin reilusti 😅😬 Varmaan tässä raskaudessa sama juttu, et en hetkeen vielä uskalla..

En uskalla. Ehkä sit lähempänä puolta väliä alan tekemään hankintoja pikkuhiljaa. Isommat hankinnat jätän viimeiseksi, mutta rahaa pistän sivuun jo alusta alkaen. Aattelin keväällä alkaa kytätä vaunuja torista, että sit ku ne sopivat sieltä löytyy niin voi sit heti ostaa.

Ootteko uskaltanu hankkia kaukaloa käytettynä?

Takaisin