Yleinen keskustelu

Täällä on nyt jännä viikko tulossa kun huomenna mennään tiimin kanssa illalliselle töiden jälkeen (ilmoitin ravintolaan jo, että oon raskaana ja mitä kaikkia ruokarajotteita sen myötä on ja lupasivat olla mainitsematta raskautta ja puhua vaan erityisruokavaliosta 😄) ja perjantaina on koko firman kesäpäivät ja illalla kesäjuhlat. Huomenna aion vaan sanoa, että oon autolla, koska mies on taas yövuorossa ja asutaan sen verran landella, ettei tänne enää illalla julkisilla pääse. Mutta perjantaille en oo keksinyt vielä mitään hyvää tarinaa, oon sen verran jo hehkuttanut noita kesäjuhlia ja monta kuukautta odottanut, että pääsee sinne bailaamaan 🤣😅 Saa nähdä miten jaksaa kaksi pitkää päivää, tuntuu että nyt on ihan ekstra väsynyt koko ajan 😴
 
Moikka! Uus höpöttelijä täällä.. oon foorumilla aiemmin pyörinyt lapsettomuus- ja hoitopuolella. Kaksi lasta ICSI:llä exän kanssa, meillä tuli ero loppuvuodesta ja nyt uuden kumppanin kanssa vahinkoraskaus. En jotenkin osannut ajatella että oikeasti mulle vois käydä vahinko, koska aiemmat on niin tekemällä tehty ja välissä kaksi keskenmenoa. Nyt on vissiin 4+6, plussasin kaksi päivää sitten, tein testin kun menkat ei alkaneet ja ihan leffaviivoja näyttää 🥲 Oon ollut ihan tosi shokissa ja pohtinut keskeytystäkin. Kyllä tämä kuitenkin pidetään, ja vähän ehkä ajatukset siirtyneet kohti positiivista. Harmittaa vaan lopettaa rakas harrastus, jota ei raskaana voi harrastaa (bjj), onneksi salitreenejä voi jatkaa. Ei asuta, eikä aiota asua kumppanin kanssa yhdessä, joten se luo sitten oman mausteensa soppaan 😅 Isommat lapset on enimmäkseen mulla, joten tuleehan sitä hommaa olemaan, jos tämä raskaus menee loppuun asti hyvin.
 
Täällä on nyt jännä viikko tulossa kun huomenna mennään tiimin kanssa illalliselle töiden jälkeen (ilmoitin ravintolaan jo, että oon raskaana ja mitä kaikkia ruokarajotteita sen myötä on ja lupasivat olla mainitsematta raskautta ja puhua vaan erityisruokavaliosta 😄) ja perjantaina on koko firman kesäpäivät ja illalla kesäjuhlat. Huomenna aion vaan sanoa, että oon autolla, koska mies on taas yövuorossa ja asutaan sen verran landella, ettei tänne enää illalla julkisilla pääse. Mutta perjantaille en oo keksinyt vielä mitään hyvää tarinaa, oon sen verran jo hehkuttanut noita kesäjuhlia ja monta kuukautta odottanut, että pääsee sinne bailaamaan 🤣😅 Saa nähdä miten jaksaa kaksi pitkää päivää, tuntuu että nyt on ihan ekstra väsynyt koko ajan 😴
Voithan sä sanoa että oot nukkunut huonosti ja vähän päätäkin särkee 🤣 ei se kyllä tosiaan holittomuutta selitä..
 
Voithan sä sanoa että oot nukkunut huonosti ja vähän päätäkin särkee 🤣 ei se kyllä tosiaan holittomuutta selitä..
Migreenitabletti on oiva ratkaisu. Torstainen auringonpaiste ja huonot aurinkolasit...jos ne sen vuosien jälkeen esille nostavat ja sen joudut ottamaan pystyäksesi yleensäkin päivään/ iltaanosallistumaan. Ja ainakin minua ko tabletit oikeasti myös väsyttävät kun kohtauksen läpitulon samalla kylläkin estävät.
 
Hei, liityn mukaan keskusteluihin, lauantaina sain jotain testeihin näkymään, tänään selvä plussa. Ovulaation testasin KP 21, sen mukaan 4+0 olisi tänään ja toinen lapsi meille tulossa❤️ esikoinen antoi odotuttaa itseänsä pitkään ja aivan uskomaton olo että nyt ilmeisesti onnistui ekasta yrityskierrosta. Yhden keskenmenon olen saanut ennen esikoista 12. viikolla, jättänyt kyllä pelon aina tähän alkuraskauteen.
Vielä ei mitään oireita, esikoisen raskauskin oli melko vähäoireinen väsymystä lukuunottamatta. Ensi viikolla soittoa neuvolaan jos kaikki jatkuu tästä hyvin🤭
 
Hei, liityn mukaan keskusteluihin, lauantaina sain jotain testeihin näkymään, tänään selvä plussa. Ovulaation testasin KP 21, sen mukaan 4+0 olisi tänään ja toinen lapsi meille tulossa❤️ esikoinen antoi odotuttaa itseänsä pitkään ja aivan uskomaton olo että nyt ilmeisesti onnistui ekasta yrityskierrosta. Yhden keskenmenon olen saanut ennen esikoista 12. viikolla, jättänyt kyllä pelon aina tähän alkuraskauteen.
Vielä ei mitään oireita, esikoisen raskauskin oli melko vähäoireinen väsymystä lukuunottamatta. Ensi viikolla soittoa neuvolaan jos kaikki jatkuu tästä hyvin🤭
Oi onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! 🥰
 
Reilu 12 tuntia enää ultraan🥵🤩.
Nyt taas vatsa tuntuu selin makuulla turvonneelta. Tai siis alavatsa siltä, että siellä on jotain, vähintään turvonnut kohtu. Pari päivää ollut taas olemattomat tuntemukset (paitsi ummetus ja sen tuntemukset). Oon koittanut koko iltapäivän ja illan hokea itselle, että kuitenkin noin 90% todennäköisyys, että kaikki on hyvin. Se vähän rauhoittanut. En suostu uskoon, että kuuluisi taas siihen 10% jolla menee huonosti. Lähipiirissä niin paljon ikäviä asioita tapahtunut, että _pakko_ tulla jo jotain hyvääkin. Vaikka en kyllä vielä 4 viikkoa sitten pitänyt tätä mitenkään hyvänä asiana vaan katastrofina😅. Ja yhdelle tutulle totesin spontaanisti kun kuulumisia kyseli "mun elämä on paskaa ja kaiken lisäks yksi vahinkolapsikin kuvioissa, jonka kohtalo pitäisi päättää"😂🙈. Nyt tuntuu kamalalta moiset ajatukset.
Ei lapset ole vahinkoja vaikka yllärinä tuliskin🥰🤍
 
Täällä on nyt jännä viikko tulossa kun huomenna mennään tiimin kanssa illalliselle töiden jälkeen (ilmoitin ravintolaan jo, että oon raskaana ja mitä kaikkia ruokarajotteita sen myötä on ja lupasivat olla mainitsematta raskautta ja puhua vaan erityisruokavaliosta 😄) ja perjantaina on koko firman kesäpäivät ja illalla kesäjuhlat. Huomenna aion vaan sanoa, että oon autolla, koska mies on taas yövuorossa ja asutaan sen verran landella, ettei tänne enää illalla julkisilla pääse. Mutta perjantaille en oo keksinyt vielä mitään hyvää tarinaa, oon sen verran jo hehkuttanut noita kesäjuhlia ja monta kuukautta odottanut, että pääsee sinne bailaamaan 🤣😅 Saa nähdä miten jaksaa kaksi pitkää päivää, tuntuu että nyt on ihan ekstra väsynyt koko ajan 😴
Joku lääkitys on aina hyvä, ite oon käyttänyt migreeniä tai antibioottikuuria... Sitten jos joku alkaa uteleen että mihin vaivaan niin sanoo vaan että intiimijuttuja nii ei varmana kysele enempää :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: tai vaan että henk.koht.asioita enkä halua kertoa.
 
Mutta toi juomattomuuden selittely on kyllä todella raskasta! Ärsyttää, että suomalainen kulttuuri on vielä pitkälti sellainen, että alkoholittomuutta pitää selitellä ja jos oot nainen, niin ensimmäinen oletus on aina raskaus. Aika moni kuitenkin on nykyään muutenkin holiton joten näistä tällasista voitais kyllä luopua jo muutenkin. 🙄 Just tää että heti aletaan uteleen tai arvaileen jos ei juo...
 
Mulla ois just kohta maistraatti vihkiminen muutaman todistajan kanssa. Laitoin jopa kutsuun skumppapullon ja kippistelykuvan🙈 yritän nyt pähkäillä tarjotaanko ollenkaan skumppaa vai saanko jotenkin huomaamattomasti omaan lasiin holitonta😁
Mä joskus tein niin että kippistelin ja sitte kaadettiin raskaudesta tietävän kaverin lasiin munkin juomat salavihkaa... Mutta ei toimi kovin pienessä porukassa kyllä ja vaatii että joku tietää :No Evil Monkey:

Ps. Onnea :smiling face with heart-eyes:
 
Mä joskus tein niin että kippistelin ja sitte kaadettiin raskaudesta tietävän kaverin lasiin munkin juomat salavihkaa... Mutta ei toimi kovin pienessä porukassa kyllä ja vaatii että joku tietää :No Evil Monkey:

Ps. Onnea :smiling face with heart-eyes:
Meitä on aika pieni porukka, miehelle voisin toki kaataa. Kiitos vinkistä, pidetään tää mielessä🥂🙈
 
Täytyy vaa ite näpytellä vielä muutamat viestit, et pääsee sit mukaan salaiseen ryhmään. 😁
 
Tosta salailusta. Mä oon nyt ottanut sen asenteen, että ihan pokkana vaan juon juhlissa alkoholittomia ja ei kukaan oo kysynyt miksi en juo alkoholia! Takana mm. häät ja polttarit :D Paitsi ihan pari läheistä mutta ne arvasi jo muutenkin. Auto + joku "sairaus" on hyvä selitys jos joku nyt viitsii kysellä ja jos oikein hankala paikka olisi, niin ehkä vaan lähtisin aiemmin pois, nyt ainakin on helppo vedota, että lapsi on sairas kotona tai jotain muuta siihen liittyvää. Esikoista odottaessa selvisin helpolla kun oli korona-aika (syksy 21) ja sit kun rajoitukset hellitti niin ei kyllä tarvinnut enää selitellä :D
 
Mutta toi juomattomuuden selittely on kyllä todella raskasta! Ärsyttää, että suomalainen kulttuuri on vielä pitkälti sellainen, että alkoholittomuutta pitää selitellä ja jos oot nainen, niin ensimmäinen oletus on aina raskaus. Aika moni kuitenkin on nykyään muutenkin holiton joten näistä tällasista voitais kyllä luopua jo muutenkin. 🙄 Just tää että heti aletaan uteleen tai arvaileen jos ei juo...
Ite olen vähän ennaltaehkäisevästi ollu jo selvinpäin esim viime pikkujouluissa, niin sitten ei heti aleta spekuloimaan jos yhtäkkiä lopetan juomisen 😀 Ja siellä pippaloissa kuulin myös ekaa kertaa termin sober curious, mikä toisaalta vähän hassun kuuloinen, kyllähän kaikki tietää mitä on olla selvinpäin, ei sitä kohtaan tarvi utelias olla 😅 Tosin mulla on myös maksasairaus, niin se on ollut aika itsestäänselittävä vastaus juomattomuuteen.
 
Toi juomattomuus ja salailu on joo vähän ristiriitaa herättävä. Ite harvemmin muuten kieltäydyn juomasta, joten kyllä mut tuntevat ihmiset sen helposti arvaa. Just oli kausityöpaikan "päättärit" ja pari läheistä työkaveria hoksas heti, mutta muut ei ehkä. Toki aktiviteettinäkin oli semmoinen, mihin normaalisti olisin innoissani osallistunut, mutta ei suositeltu raskaana oleville. Sit tähän vielä, kun yhdistää sen, että tupakoin ennen raskautta ja yhtäkkiä sekin on jäänyt pois😅
 
Mä en oo vielä soittanut, kun jännittää niin hitosti🤭😁 Mutta ehkä nyt loppuviikon aikana! Tuntuu vaan hankalalta, kun pitäisi kesken työpäivän pystyä soittamaan. 😅
 
Takaisin
Top