Yleinen keskustelu

mä soitin maanantaina, sain juhannusviikolle ekan neuvola-ajan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: aattelin soitella hyvissä ajoin kun kuitenkin neuvolassaki lomat pyörii ja saa paremmin ite vaikuttaa kellonaikaan ym
 
Täällä tais ainakin olla ohjeistus, että eka aika pitää varata soittamalla🤔 Olispa helppoo vaan netistä varailla itelle sopivaan aikaan🤩
 
Ei oo täällä maalla Maisaa eikä muutakaan sovellusta tai sivustoa mistä varailla 🙈 onkohan Maisa muualla ku pääkaupunkiseudulla? 🤔 mutta joo mäkin varasin jo, vaikka vasta 4+1, just lomien takia aattelin kun halusin tietylle hoitajalle vielä 😌
 
Mutta siis, eka neuvolahan on usein vasta ehkä 8+ jotain tai jopa 9+ että ei sillä kiire ole 😊
 
Joo Maisa taitaa olla vaan pääkaupunkiseudulla. 🤔 Mutta hyvä varmaan olla ajoissa, niin saa jonkun fiksun ajan ehkä😊

Ootteko te laskeneet viikot oviksesta vai miten ootte määritelleet hedelmöitysajankohdan?
 
Ai, jännä että tollanen palvelu on vain sairaanhoitopiirikohtainen :/

Mulle siirrettiin 5 pv ikäinen alkio, niin siitä oli helppo laskea
 
Joo Maisa taitaa olla vaan pääkaupunkiseudulla. 🤔 Mutta hyvä varmaan olla ajoissa, niin saa jonkun fiksun ajan ehkä😊

Ootteko te laskeneet viikot oviksesta vai miten ootte määritelleet hedelmöitysajankohdan?
Mulla kerkes olla yksi kierto synnytyksen jälkeen ja ilmeisesti olisi ollut pidempi kierto koska ovulaatio plussan testasin vasta kp 21. Oon laskenut viikot nyt oviksesta, varsinkin kun plussa vasta nyt tuli näkyviin. (Nyt siis 4+0, menkoista laskettuna olisi 4+6)
 
Ootteko te laskeneet viikot oviksesta vai miten ootte määritelleet hedelmöitysajankohdan?
Neuvolassa laskevat viikot viimeisistä kuukautisista, vaikka ovulaatio olisikin heittänyt oppikirjan kp 14:sta. Jos ultrassa todetaan että koossa on viikon tai ylikin heittoa, niin silloin LA:ta lähdetään muuttamaan. Tämä pätee jos ei ole takana mitään erikoisen pitkää kiertoa.

Itse lasken alusta asti siis suosiolla neuvolan mukaan viikot vaikka ovulaatiosta laskettuna LA olisi nytkin 2pv myöhemmin.

Ja hedelmöitysajankohdan tiedät kun ovistestiin on plussa tullut, eli 24-48h plussan jälkeen. Olettaen että on ovulaatiotestin tehnyt 😊
 
Mä soittelin neuvola-aikaa heti ku olin muutaman testin ensin tehnyt. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Tais olla 30.4. ja ens viikon maanantaina olis nyt ensimmäinen neuvola ^^

Ja jos laskettaisiin neuvolan ohjeiden mukaan viikot, olisin jo 8+6 viikolla. Mut mä osaan sanoa tasan tarkkaan parin päivän tarkkuudella milloin hedelmöittyminen on tapahtunu ja hedelmöittymispäivän mukaisesti olisin noin 7+2.:Slightly Smiling Face:
Mulla ollu pillereiden lopetuksen jälkeen kierrot tosi pitkiä, yllätyin että edes ovuloin. Kierrot kestäny 43-57päivää. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Uskalatudumpa minäkin mukaan keskusteluun! Oon täällä taustalla seurannu teidän muiden kuulumisia jonkin aikaa, niin pakko se on nyt itsekin tulla tänne höpöttelemään. Meille ois tulossa kolmas lapsi tammikuussa. Oon tästä samalla innoissani ja samalla ihan paniikissa, kun asutaan aika ahtaasti jo nyt ja sit pitäis varmaan uutta autoakin miettiä. Kuopuksen jälkeen hävitin myös aika paljon kaikkea vauvakamaa, kun en jotenkin aatellu että tää kolmas olis realistinen haave, mutta tässä sitä nyt ollaan. Mulla alkaa kesäloma ihan kohta ni jotenkin henkisesti oon yrittäny jarrutella näitä raskausoireita ja aatellu, että voin olla kunnolla raskaana vasta kun loma alkaa.
 
Jee nyt meillä on oma salainen ryhmä! 🤩 Voidaan vähitellen sit siirtyä myös sinne puolelle keskustelemaan tän lisäksi
 
Siis mulla on aivan krapulainen olo, kun olin eilen siellä tiimi-illallisella ja vasta vähän ennen puolta yötä kotona. Väsymys tekee ihan höpsön olon, ihan kuin ois ollut kunnolla juhlimassa 😄 Illallinen meni super hyvin ja sain omat annokset, tosi huomaamattomasti ja sujuvasti meni kaikki!
 
Jee nyt meillä on oma salainen ryhmä! 🤩 Voidaan vähitellen sit siirtyä myös sinne puolelle keskustelemaan tän lisäksi
Mun pitää saada omat viestit vielä täyteen ennen kun voin siirtyä😁 en oo aiemmin ollu näissä salaisissa ryhmissä, tuliko erikseen ohje vai pitikö laittaa vaan se yksityisviesti?
 
Mun pitää saada omat viestit vielä täyteen ennen kun voin siirtyä😁 en oo aiemmin ollu näissä salaisissa ryhmissä, tuliko erikseen ohje vai pitikö laittaa vaan se yksityisviesti?
Joo sit kun se 30 viestiä täällä Tammikuiset 2025 alla on täynnä, niin ylläpitäjälle yksityisviestillä pyyntö että haluais mukaan sinne! 🤗 Ja tuolla aloituksessa, jossa puhutaan salaisesta ryhmästä, on myös ohjeet miten voi helpoiten tarkistaa oman viestimäärän!
 
En ole huomannut, että missään olisi puhuttu tästä. Niin kumpaa teillä toivotaan, tyttöä vai poikaa? 😊
Mulla on aina ollut ajatus että ehdottomasti haluan tytön, mutta kyllähän sellanen miniversio isästään ois aika ihana myös 😍
 
En ole huomannut, että missään olisi puhuttu tästä. Niin kumpaa teillä toivotaan, tyttöä vai poikaa? 😊
Mulla on aina ollut ajatus että ehdottomasti haluan tytön, mutta kyllähän sellanen miniversio isästään ois aika ihana myös 😍
Meillä on yksi poika ja poikaa kyllä toivoisin. Vaikea nähdä itseään tytön äitinä🙈
 
Onko kellään kokemusta alkuraskauden väsymyksen vuoksi sairausloman hakemisesta tai ylipäätään ko. asian puheeksi ottamisesta lääkärillä? Itsestä tuntuu, että päivisin on yhä enemmän väsynyt ja töiden teko ei oikein edisty väsymyksen vuoksi. Välillä tuntuu, että päivät menee puoliunessa, eikä mitään järkevää saa aikaiseksi
 
Mä ehkä ihan pikkusen enemmän toivoisin tyttöä, puoliso taas poikaa. 😅 Mutta kumpi vaan sieltä tulee niin rakastetaan yhtä lailla. 😍
 
Niin ja täytyis listautua tuonne Tammikuiset odottajat listaan, jos haluaa salaiseen ryhmään. Mun täytyy varmaan odottaa sitä et saan ultrassa tietää pikkuisen koon, koska tällä hetkellä la on ihan täys arvaus.
 
Takaisin
Top