Yleinen keskustelu

Onpa ihana! Mitä kaikkea löytyy sisäsivuilta? Itse oon haaveillut Oot niin ihana-vauvakirjasta, voi kun tällä kertaa pääsisi sen hankkimaan 😍
Jokaiselle viikolle on oma aukeama alkaen rv5sesta ja sitten on listoja esim mitä vauvalle pitää hankkia ja voi ruksata mitä on jo hankittu, mitä tarvii sairaalakassiin. Muistosivuja paljon ja viimeisenä vielä Olet täällä 🩷 -aukeama 😍

Jokaiselle viikolle on oma aukeama alkaen rv5sesta ja sitten on listoja esim mitä vauvalle pitää hankkia ja voi ruksata mitä on jo hankittu, mitä tarvii sairaalakassiin. Muistosivuja paljon ja viimeisenä vielä Olet täällä 🩷 -aukeama 😍
Oi kuulostaa kyllä tosi kivalta! Pitää laittaa harkintaan itsellekin 😍 Oishan se ihana olla sit jo odotusajastakin joku muisto

Ooo, voiskohan nää mennä tosiaan työterveyteen, ei auta ku koittaa kehdata kysyä 🫢
Mulla on ollut aiemmin vakuutukseen menevä kontakti yksityiselle, otin riskin ja koitan josko puhelinaika menis vielä samaan korvattavuuteen, vaikka nyt on plussa tullut. Sain cyglocestit, ensin meinasi että ei hänen mielestä ole tarvetta jatkaa mutta kun ei kysyin että onko haittaa, niin sanoi että voi hän sen kirjoittaa jos haluan 😁 eli otetaan nyt varman päälle.
Kannattaa kysyä! Meillä on tosi kattava työterveys niin kysyin ja oisin mennyt varmaan omakustanteisesti, jos ei olisi onnistunut. 😊

Kaikissa raskauteen/vauvaan liittyvissä jutuissa oon ehkä hieman ekstra vaativa verrattuna pelkästään itseen liittyviin terveysasioihin. Mama bear kuoriutuu taas. 🐻

Vielä vähän vajaa 100 viestiä niin saadaan salainen ryhmä 😁

Jännittää niin hitokseen huominen varhaisultra, jotenkin alitajuisesti koittaa jutella täällä mahdollisimman vähän jos tuleekin huonoja uutisia🥵.
No tuokin totta, mä oon täällä jo ihan täpönä kirjotellu joka ketjuun vaikka vasta huomenna pitäis menkat alkaa 🫣 että mistä sitä tietää vielä että mitä ehtii tapahtua... 😩

No tuokin totta, mä oon täällä jo ihan täpönä kirjotellu joka ketjuun vaikka vasta huomenna pitäis menkat alkaa 🫣 että mistä sitä tietää vielä että mitä ehtii tapahtua... 😩
Tää on ristiriitaista kun tekis mieli kirjoitella ja analysoida ja pohtia, mutta sitten kuitenkin joku ääni tauskalla huutelee, että "äläs vielä innostu"😒. Esikoisen taskauden pelkäsin koko raskausajan hänen menetystään. Taustalla "vain" yksi kohdunulkoinen raskaus, mutta se jätti kyllä syvät jäljet ja pelot. Lähipiirissä ainoa ku/km kokenut ja monella monia lapsia ilman pitkää yritystä tai muita huolia niin se jotenkin kolahti, että nyt mää olen se jolle nää tilastot osuvat😩. Vaikka kaikki todennäköisyydet pitäisi olla puolella, että kaikki menee hyvin. Olen 30v, normaali painoinen, en käytä alkoholia, tupakoinnin lopetuksesta vuosia jnejne😅.

Tää on ristiriitaista kun tekis mieli kirjoitella ja analysoida ja pohtia, mutta sitten kuitenkin joku ääni tauskalla huutelee, että "äläs vielä innostu"😒. Esikoisen taskauden pelkäsin koko raskausajan hänen menetystään. Taustalla "vain" yksi kohdunulkoinen raskaus, mutta se jätti kyllä syvät jäljet ja pelot. Lähipiirissä ainoa ku/km kokenut ja monella monia lapsia ilman pitkää yritystä tai muita huolia niin se jotenkin kolahti, että nyt mää olen se jolle nää tilastot osuvat😩. Vaikka kaikki todennäköisyydet pitäisi olla puolella, että kaikki menee hyvin. Olen 30v, normaali painoinen, en käytä alkoholia, tupakoinnin lopetuksesta vuosia jnejne😅.
Tiedän tunteen ja symppaan sua kovasti :red-heart: ne menetykset jättää jälkensä eikä sille mitään voi.

Ensimmäisen raskauden aikana en edes osannut ajatella että jotain voisi mennä vikaan, jotenkin sitä ajatteli plussan saatuaan että noniin tässä ollaan raskaana ja siitä syntyy sitten aikanaan vauva - en ollut vielä täällä palstallakaan pyörinyt siis ennen sitä :No Evil Monkey: sitten toinenkin raskaus meni samaa kaavaa sinne nt-ultraan saakka. Sen jälkeen onkin sitten saanut unohtaa sellaiset ajatukset että ne pienet prosentit ei voisi muka omalle kohdalle osua :side_tear: mutta tosiaan suurempi todennäköisyys sille kuitenkin on että kaikki menee hyvin! Pitää yrittää muistaa, että jos samat prosentit kerrottaisiin missä muussa tahansa asiassa, esim. että sulla on 10 % mahdollisuus voittaa arvonnassa - sehän tuntuis ihan mitättömältä näin käännettynä, että ei se varmana osu. Sitten kun näissä jutuissa prosentit on usein vielä pienempiä niin silti ajattelee, että no varmasti se just mulle osuu vaikka paljon suurempi mahdollisuus on siihen että ei osu :No Evil Monkey:

Toivotaan siis että me on omat prosenttiosuutemme jo otettu eikä enempää osu :folded: Ja koitetaan kaikki pitää mielessä että edelleen ne todennäköisyydet on aina enempi sillä puolella että kaikki menee hyvin :red-heart:

Tiedän tunteen ja symppaan sua kovasti :red-heart: ne menetykset jättää jälkensä eikä sille mitään voi.

Ensimmäisen raskauden aikana en edes osannut ajatella että jotain voisi mennä vikaan, jotenkin sitä ajatteli plussan saatuaan että noniin tässä ollaan raskaana ja siitä syntyy sitten aikanaan vauva - en ollut vielä täällä palstallakaan pyörinyt siis ennen sitä :No Evil Monkey: sitten toinenkin raskaus meni samaa kaavaa sinne nt-ultraan saakka. Sen jälkeen onkin sitten saanut unohtaa sellaiset ajatukset että ne pienet prosentit ei voisi muka omalle kohdalle osua :side_tear: mutta tosiaan suurempi todennäköisyys sille kuitenkin on että kaikki menee hyvin! Pitää yrittää muistaa, että jos samat prosentit kerrottaisiin missä muussa tahansa asiassa, esim. että sulla on 10 % mahdollisuus voittaa arvonnassa - sehän tuntuis ihan mitättömältä näin käännettynä, että ei se varmana osu. Sitten kun näissä jutuissa prosentit on usein vielä pienempiä niin silti ajattelee, että no varmasti se just mulle osuu vaikka paljon suurempi mahdollisuus on siihen että ei osu :No Evil Monkey:

Toivotaan siis että me on omat prosenttiosuutemme jo otettu eikä enempää osu :folded: Ja koitetaan kaikki pitää mielessä että edelleen ne todennäköisyydet on aina enempi sillä puolella että kaikki menee hyvin :red-heart:
Olipas hyvä toi vertaus arvontaan. Ja ihan totta kyllä. Itellekin ne epätodennäköisyydet on jo kerran osunut ja toistamiseen on vielä epätodennäköisempää, niin miksi sitä pelkää niin paljon. Ihmismieli on aina yhtä jännittävä😅

Jännittää niin hitokseen huominen varhaisultra, jotenkin alitajuisesti koittaa jutella täällä mahdollisimman vähän jos tuleekin huonoja uutisia🥵.
Toivotaan kovasti, että kaikki ois hyvin! Huomenna onneksi sit selviää! Varmasti tää vika vuorokausi vaan matelee kun odottaa 🥰

Olipas hyvä toi vertaus arvontaan. Ja ihan totta kyllä. Itellekin ne epätodennäköisyydet on jo kerran osunut ja toistamiseen on vielä epätodennäköisempää, niin miksi sitä pelkää niin paljon. Ihmismieli on aina yhtä jännittävä😅
Siis tää arvontavertaus oli kyllä tosi hyvä! Miten hyvien asioiden kohdalla sitä ajatteleekin, että tosi epätodennäköistä että kävisi tuuri ja osuisi omalle kohdalle, mut sit ikävien asioiden kohdalla se sama prosentti tuntuu huomattavasti todennäköisemmältä.

Vitsi, että olen kiitollinen tästä ryhmästä! Näin alussa kun ei olla uskallettu kenellekään vielä raskaudesta kertoa, niin helpottaa kyllä tosi paljon kun täällä voi avautua ja kysellä kaikesta 🩷

Sama täällä @Hannie_ , siksi mäkin täällä koko ajan roikun ja kommentoin kaikkea mahdollista (anteeksi 😆) kun oma pää pyörii vaan ihan täysin tän asian ympärillä ja ei voi vielä kenellekään muulle puhua... Tää alkuraskauden kihelmöivä odotus, jännitys ja pelko on kyllä uskomatonta. Yritän kyllä keskittyä enempi siihen hyvään puoleen, päivä kerrallaan....

Nyt kun pääsi töistä kotiin niin entistä enemmän alkoi jännittää huominen ultra🥵. Pitkä ilta edessä😅. Toivottavasti ei sentään veisi yöunia tämä jännitys. Onneksi ultra on heti aamulla.

Nyt kun pääsi töistä kotiin niin entistä enemmän alkoi jännittää huominen ultra🥵. Pitkä ilta edessä😅. Toivottavasti ei sentään veisi yöunia tämä jännitys. Onneksi ultra on heti aamulla.
Täällä jännätään mukana! Koita nyt illalla tehdä jotain mukavaa, jolla saisi ajatukset muuhun, niin toivottavasti saisit sitten nukuttua hyvin. Mekin otettiin ultra ensi viikolle heti aamulle! Viimeksi oli iltapäivällä ja muistan ettei töiden teosta tullut silloin oikein mitään, kun odotteli vaan sitä 😄

Hirveen vaikea keskittyä töihin kun on omat ajatukset ihan muissa jutuissa 🤭 menkat pitäisi alkaa kyllä vasta huomenna, joten sinällään tässä ollaan vielä hyyyyvin alkuvaiheessa, mutta kuitenkin. Ärsyttää kun viime raskaudessa löysin sellasen hyvän sivuston, jossa sai kaikki mahdolliset päivämäärät listattuna (milloin syke voisi näkyä, milloin ultrat aikaisintaan jne) enkä löydä millään google-haulla sitä enää! En siis yhtään muista mistä se oli, mutta oli tosi kätevä kun oli selkeitä etappeja mihin odotella 😄

Mulla on ollut terolut + estrogeeni joten niiden jatkosta varasin heti soittoajan lääkärille. Estrogeeni pitää käsittääkseni lopettaa, mutta ajattelin kysyä voisiko keltarauhastukea jatkaa mielenrauhan vuoksi jossain muodossa... Mulla ei ole keskenmenoa taustalla mutta ikä ja haluaisin vaan ottaa oikein varman päälle... 😮‍💨 sain nuo molemmat kun on ollut vähän kroppa jo sekaisin ja tiputteluvuotoa ollut usein ennen menkkoja, siitä epäilen että olisko se keltarauhasen toiminnassa nyt tullut haasteita. Oliko täällä kellään tukea käytössä raskauden alussa?
Hoitojen takia oli mutta vaan plussasta pari päivää eteenpäin. No saatoin käyttää pari päivää yliajan hupsista🫣🤭

Reilu 12 tuntia enää ultraan🥵🤩.
Nyt taas vatsa tuntuu selin makuulla turvonneelta. Tai siis alavatsa siltä, että siellä on jotain, vähintään turvonnut kohtu. Pari päivää ollut taas olemattomat tuntemukset (paitsi ummetus ja sen tuntemukset). Oon koittanut koko iltapäivän ja illan hokea itselle, että kuitenkin noin 90% todennäköisyys, että kaikki on hyvin. Se vähän rauhoittanut. En suostu uskoon, että kuuluisi taas siihen 10% jolla menee huonosti. Lähipiirissä niin paljon ikäviä asioita tapahtunut, että _pakko_ tulla jo jotain hyvääkin. Vaikka en kyllä vielä 4 viikkoa sitten pitänyt tätä mitenkään hyvänä asiana vaan katastrofina😅. Ja yhdelle tutulle totesin spontaanisti kun kuulumisia kyseli "mun elämä on paskaa ja kaiken lisäks yksi vahinkolapsikin kuvioissa, jonka kohtalo pitäisi päättää"😂🙈. Nyt tuntuu kamalalta moiset ajatukset.

Mä koitan itse pysyä optimistisena, et sit ku ultraan aikanaan pääsee, ni siel näkyy pikkunen. 😍 Koitan kaikin keinoin välttää stressiä ja ylihuolehtimista. Ens maanantaina eka neuvola, kai siellä sit jutellaan siitä ekasta ultrastaki sit? 😅 On tää hienoo olla ensikertalainen ku ei tiedä mistään mitään.

Mä koitan itse pysyä optimistisena, et sit ku ultraan aikanaan pääsee, ni siel näkyy pikkunen. 😍 Koitan kaikin keinoin välttää stressiä ja ylihuolehtimista. Ens maanantaina eka neuvola, kai siellä sit jutellaan siitä ekasta ultrastaki sit? 😅 On tää hienoo olla ensikertalainen ku ei tiedä mistään mitään.
Tää on just oikea asenne, pidä se 👌🏻 ehdottomasti parempi niin. Äläkä anna meidän stressailijoiden masentaa sua 🤭 varmasti käydään läpi aikatauluja missä vaiheessa eka ultra on, ja pitääkö ite varata aika vai antavatko sieltä jo. Vaihtelua kun näissäkin on paikkakunnittain. Ja muistat että kaikesta saa siellä kysyä jos eivät hoksaa sanoa! ☺️
Kaikki me on joskus oltu ensikertalaisia 🤗

Takaisin