Yleinen keskustelu

Muuta en ole vielä havainnut kuin että makeaa ei tee mieli niin paljon kuin ennen

Mun tekis mieli jotain kunnon veristä pihviä😭😂. Tulee pitkät kuukaudet jos tää himo ei laannu😒😂

Ihanaa että muillakin jtn mielihaluja! On nää kyllä hauskoja 😄

Sit seuraavaan aiheeseen, onko kokemusta hiivatulehduksesta tai bakteerivaginoosista? Mulla ei oo ikinä ollut kumpaakaan mutta nyt vähän pelkään 😩 Alapäätä kutisee ja kirvelee, alkoi eilen. Ahdistaa kun tiedän että kaikki tulehdukset voi olla raskaudelle haitallisia. Apteekista ilmeisesti saa ihan ilman reseptiäkin jtn apuja, täytyy ehkä lähteä sinne kyselemään. En vaan tiedä kumpi tää nyt sit vois olla 😅

Mulla on ollut joskus bakteerivaginoosi ja se oli oireeton, lääkäri huomasi kun otti papakokeen. Hiivatulehduksiakin on ollut ja jestas se kutina🤯. Lisäksi valkovuoto on hiivassa sellasta kokkareista yleensä.

Hiiva kai on aika yleinen oire mitä oon lukenut. 🤔Ei ole kokemusta siitä itsellä.

Mulla myös muutamassa alkuraskaudessa ollut nimenomaan hiiva. Ymmärtänyt myös että on melko yleinen vaiva raskaana ollessa.

Taidan olla ihan hölmö. Tuli yhtäkkiä mieleen, että kaapissahan on vielä liuskatestejä. Pakko oli sitten tehdä sellainen ja "yllätys" siihen piirtyi kirjaimellisesti Heti kaksi viivaa 😃 5+4 tilanteessa ei kovin yllättävää. Oireettomuutta ollut nyt muutama päivä ja kai ajattelin, että testillä voisin päätellä jotain. Keskeytynyt keskenmeno mietityttää ja ahdistaa. Ehkä nyt sitten noista vahvoista viivoista pitää päätellä, että kaikki on hyvin eikä pitäisi mennä asioiden edelle.

Että ei ole täällä mielihaluja eikä pahoinvointia ja toivottavasti hiiva yms pysyy poissa myös 😬

Taidan olla ihan hölmö. Tuli yhtäkkiä mieleen, että kaapissahan on vielä liuskatestejä. Pakko oli sitten tehdä sellainen ja "yllätys" siihen piirtyi kirjaimellisesti Heti kaksi viivaa 😃 5+4 tilanteessa ei kovin yllättävää. Oireettomuutta ollut nyt muutama päivä ja kai ajattelin, että testillä voisin päätellä jotain. Keskeytynyt keskenmeno mietityttää ja ahdistaa. Ehkä nyt sitten noista vahvoista viivoista pitää päätellä, että kaikki on hyvin eikä pitäisi mennä asioiden edelle.

Että ei ole täällä mielihaluja eikä pahoinvointia ja toivottavasti hiiva yms pysyy poissa myös 😬
Mäkin tein eilen vielä viimesen liuskatestin! 😂 Ja alkuviikosta ajattelin tehä vielä sen viikkonäytöllisen digin, kun haluisin saada siihen sen 3+ tuloksen. On tää alkuraskaus ja odottelu kyllä piinaavaa aikaa 🩷

Katsoin just, että meillä on koossa jo 325 viestiä, jee! Vielä pitää jonkun verran jaksaa tykittää ennen kuin saadaan salainen ryhmä auki, mutta eiköhän tänne pian ala löytää lisää tammikuisiakin 😄
Tästä tuli mieleen, että näkeekö itse laittamien viestien määrää mistään, eikös niitäkin pitänyt olla tietty määrä päästäkseen salaiseen ryhmään? 🤔 Vai muistanko aivan väärin 😅

Tästä tuli mieleen, että näkeekö itse laittamien viestien määrää mistään, eikös niitäkin pitänyt olla tietty määrä päästäkseen salaiseen ryhmään? 🤔 Vai muistanko aivan väärin 😅
Oon itse laskeskellut tuolta viestihistoriasta

Sellaista mietin tässä samalla kun aamupalaa yritän saada menemään alas, että mitä mahtaa olla näin evolutiivisesti ajatellen hyötyä siitä, että odottavalle äidille tulee pahoinvointia 🤔🤨 Järjellä ajatellen voisin kuvitella siitä olevan kuitenkin sikiölle hyötyä että äiti kykenee syömään 🤷🏻‍♀️😅
Vai onko tämä jäänne jostain muinaisilta ajoilta, kun luolaihmiset on saattaneet vahingossa syödä myrkkymarjoja ja evoluutio keksi pahoinvoinnin, jotta luolaäidit osaisi syödä turvallisesti ja välttää kuolettavaa ruokaa 🧐🫐😂

Hirveen vaikea keskittyä töihin kun on omat ajatukset ihan muissa jutuissa 🤭 menkat pitäisi alkaa kyllä vasta huomenna, joten sinällään tässä ollaan vielä hyyyyvin alkuvaiheessa, mutta kuitenkin. Ärsyttää kun viime raskaudessa löysin sellasen hyvän sivuston, jossa sai kaikki mahdolliset päivämäärät listattuna (milloin syke voisi näkyä, milloin ultrat aikaisintaan jne) enkä löydä millään google-haulla sitä enää! En siis yhtään muista mistä se oli, mutta oli tosi kätevä kun oli selkeitä etappeja mihin odotella 😄

Mulla on ollut terolut + estrogeeni joten niiden jatkosta varasin heti soittoajan lääkärille. Estrogeeni pitää käsittääkseni lopettaa, mutta ajattelin kysyä voisiko keltarauhastukea jatkaa mielenrauhan vuoksi jossain muodossa... Mulla ei ole keskenmenoa taustalla mutta ikä ja haluaisin vaan ottaa oikein varman päälle... 😮‍💨 sain nuo molemmat kun on ollut vähän kroppa jo sekaisin ja tiputteluvuotoa ollut usein ennen menkkoja, siitä epäilen että olisko se keltarauhasen toiminnassa nyt tullut haasteita. Oliko täällä kellään tukea käytössä raskauden alussa?

Hirveen vaikea keskittyä töihin kun on omat ajatukset ihan muissa jutuissa 🤭 menkat pitäisi alkaa kyllä vasta huomenna, joten sinällään tässä ollaan vielä hyyyyvin alkuvaiheessa, mutta kuitenkin. Ärsyttää kun viime raskaudessa löysin sellasen hyvän sivuston, jossa sai kaikki mahdolliset päivämäärät listattuna (milloin syke voisi näkyä, milloin ultrat aikaisintaan jne) enkä löydä millään google-haulla sitä enää! En siis yhtään muista mistä se oli, mutta oli tosi kätevä kun oli selkeitä etappeja mihin odotella 😄

Mulla on ollut terolut + estrogeeni joten niiden jatkosta varasin heti soittoajan lääkärille. Estrogeeni pitää käsittääkseni lopettaa, mutta ajattelin kysyä voisiko keltarauhastukea jatkaa mielenrauhan vuoksi jossain muodossa... Mulla ei ole keskenmenoa taustalla mutta ikä ja haluaisin vaan ottaa oikein varman päälle... 😮‍💨 sain nuo molemmat kun on ollut vähän kroppa jo sekaisin ja tiputteluvuotoa ollut usein ennen menkkoja, siitä epäilen että olisko se keltarauhasen toiminnassa nyt tullut haasteita. Oliko täällä kellään tukea käytössä raskauden alussa?
Mulla on nyt cyclogestit! Kävin mittauttamassa itse progearvot ja sit varasin soittoajan yksityiselle. Gyne oli itseasiassa sitä mieltä, että se mun arvo ei ois mitenkään liian alhainen, kun se oli kuitenkin mun luonnollinen arvo (en ollut syönyt luteaalivaiheessa keltarauhastukea) mutta laittoi mulle silti reseptin, sanoi ettei siitä haittaakaan oo. Ja ite olin sitä mieltä että se oli turhan alhainen (koska tietysti googlailujeni perusteella oon pätevämpi tän arvioimaan kuin lääkäri 🤣), joten alotin ne sit heti ja aion jatkaa sinne rv8 asti.

En tiedä onko tän progetuen ansiota vai vaan sattumaa mutta ainakaan ei oo nyt sit vielä minkäänlaista pyyhkäisy-tai tiputteluvuotoa ollut, kuten viimeksi. Toivottavasti jatkuiskin näin! Mietin jopa että varaisinko toisen varhaisultran sit siihen rv8 ihan lääkärille ja vois sit samalla ehkä tarkistaa tippuuko se progearvo liikaa, kun lopetan lääkkeet. Ja jos joo, niin voisko jatkaa rv12 asti. Epäilyttää että ois jtn ongelmaa siinä että istukan pitäis rueta tuottamaan progea, kun viimeksi meni just siinä rv8-9 kesken.

Mulla esikoinen tärppäs heti eikä ollu mitään lääkityksiä tai edes tietoakaan alhasista proge-tasoista ja kaikki meni hyvin.

Nyt hain lääkkeet yksityiseltä, kun tuli tsekattua progetasot, kun yritystä kestikin kauan. Sain työterveydestä verikokeet raskausajan tsekkaukseen ja sen sekä aikaisen VU:n jälkeen oli soittoaika yksityiselle jatkosta. Niiden ohjeiden mukaan vähennän ja lopetan lääkkeet.

Mulla esikoinen tärppäs heti eikä ollu mitään lääkityksiä tai edes tietoakaan alhasista proge-tasoista ja kaikki meni hyvin.

Nyt hain lääkkeet yksityiseltä, kun tuli tsekattua progetasot, kun yritystä kestikin kauan. Sain työterveydestä verikokeet raskausajan tsekkaukseen ja sen sekä aikaisen VU:n jälkeen oli soittoaika yksityiselle jatkosta. Niiden ohjeiden mukaan vähennän ja lopetan lääkkeet.
Ooo, voiskohan nää mennä tosiaan työterveyteen, ei auta ku koittaa kehdata kysyä 🫢
Mulla on ollut aiemmin vakuutukseen menevä kontakti yksityiselle, otin riskin ja koitan josko puhelinaika menis vielä samaan korvattavuuteen, vaikka nyt on plussa tullut. Sain cyglocestit, ensin meinasi että ei hänen mielestä ole tarvetta jatkaa mutta kun ei kysyin että onko haittaa, niin sanoi että voi hän sen kirjoittaa jos haluan 😁 eli otetaan nyt varman päälle.

Takaisin