Yleinen keskustelu

Mulla oli myös nyt noin viikko-kaksi sitten influenssa ja kovasti pelästyin sitä. Kävin lääkärissä ja sain hyvät lääkkeet siihen. Toki vieläkin huolestuttaa, että onko se vaikuttanut alkioon, mutta yritän olla stressaamatta niin kauan kunnes pääsen neuvolaan ja ekaan ultraan.
 
Tää voi nyt kuulostaa hysteeriselta mutta oon nyt parina päivinä lankkaillut kenkiä ja sitten tajusin et niissä kenkälankeissakin on liuottimia😕 En nyt tietenkään mitenkään impannut ja lyhytaikaisesti että onkohan tuosta jotain haittaa voinut tulla? Eihän se nyt sentään mitään spraymaalia ole jne. Terveisin hysteerikko
 
Beanen, ei varmasti ole aiheutunut haittaa. Määrät ovat kuitenkin niin pieniä. Remonttimaalauksen jättäisin raskaana pois, mutta muuten en olisi huolissani.
Mä oon just aloittamassa remonttimaalausta 🤣

Ilmeisesti ei pitäisi olla haittaa vesiliukosilla, sanoo teratologinen.
 
Miten ootte saaneet nenän auki flunssassa kun sumutteita ei saa käyttää😭 en pysty yhtää nukkuu, ku en osaa nukkua suun kautta hengittäen?
 
Miten ootte saaneet nenän auki flunssassa kun sumutteita ei saa käyttää😭 en pysty yhtää nukkuu, ku en osaa nukkua suun kautta hengittäen?
Öö auttaako suolaliuos kannusta kaatamalla suoraan nenään ja sitte jos pystyt nukkuu vähä ylävartalo/pää koholla? Samat niksit ku vauvoille ja taaperolle. :rolling:
 
Öö auttaako suolaliuos kannusta kaatamalla suoraan nenään ja sitte jos pystyt nukkuu vähä ylävartalo/pää koholla? Samat niksit ku vauvoille ja taaperolle. :rolling:
Tosin vauvoilleha laitetaan vaan muutama tippa sitä ainetta nenään.. eikä kannusta kaatamalla :rolling::rolling:
 
Öö auttaako suolaliuos kannusta kaatamalla suoraan nenään ja sitte jos pystyt nukkuu vähä ylävartalo/pää koholla? Samat niksit ku vauvoille ja taaperolle. :rolling:
Oon mää jo kolme kertaa kannuttanu suolaliosta nenään, mut ei mitään vaikutusta🥲 pystyssäki tahtoo olla aiva tukossa nenä, vaikka yleensä se auttaa.
 
Miten ootte saaneet nenän auki flunssassa kun sumutteita ei saa käyttää😭 en pysty yhtää nukkuu, ku en osaa nukkua suun kautta hengittäen?
Mulle lääkäri määräsi sumutteen (reseptillä), eli ei ne täyskiellossa ole. Kannattaa ehdottomasti jutella lääkärin kanssa asiasta. Samaa sanoo myöskin teratologinen tietopalvelu: (https://www.hus.fi/potilaalle/saira...idin-laakeneuvonta-teratologinen-tietopalvelu)

"Tukkoisen nenän hoitoon voi tarvittaessa lyhytaikaisesti käyttää ksylometatsoliinia tai oksimetatsoliinia sisältäviä nenäsuihkeita. Nämä lääkkeet supistavat kuitenkin voimakkaasti verisuonia, ja tarkan annosteluohjeen noudattaminen on tärkeätä. Sumutteena oleva valmiste on yleensä helpompi annostella kuin tipat."
 
Miten ootte saaneet nenän auki flunssassa kun sumutteita ei saa käyttää😭 en pysty yhtää nukkuu, ku en osaa nukkua suun kautta hengittäen?
Oon samoilla linjoilla kuin @Katajainen ja tiedän itsekin useamman jolla mennyt avaava nenäsuihke raskausaikana. Joillain mennyt aika pitkäänkin.

Tää on varmaan tätä hyöty vs haitta -pohdintaa. Ei ole hyvä, jos äiti ei nuku. Taatusti melkoinen kuormitustila elimistölle. Toisaalta suihkemuotoinen avaava ei kuitenkaan juurikaan imeydy verenkiertoon eli haitat kohdun sisälle varmastikin varsin pienet. Käyttäisin itsekin, jos en saisi nukuttua. Ja sängyn pääty koholle?
 
Kuulemma flixonase tipat voisi olla kaikista tehokkaimmat raskaudessa, niitä voisi pyytää reseptille. Avaavat suihkeet saattaa pahentaa hormonaalista nuhaa vaikka alkuun saattavat auttaakin.
 
Mulle lääkäri määräsi sumutteen (reseptillä), eli ei ne täyskiellossa ole. Kannattaa ehdottomasti jutella lääkärin kanssa asiasta. Samaa sanoo myöskin teratologinen tietopalvelu: (https://www.hus.fi/potilaalle/saira...idin-laakeneuvonta-teratologinen-tietopalvelu)

"Tukkoisen nenän hoitoon voi tarvittaessa lyhytaikaisesti käyttää ksylometatsoliinia tai oksimetatsoliinia sisältäviä nenäsuihkeita. Nämä lääkkeet supistavat kuitenkin voimakkaasti verisuonia, ja tarkan annosteluohjeen noudattaminen on tärkeätä. Sumutteena oleva valmiste on yleensä helpompi annostella kuin tipat."
Kiitos, pitää olla tänään lääkäriin yhteyksissä.

@Mamiksx4 lähin tuntuu nenäkannu vain pahentavan asiaa🥲

@Prairie joo kyllä tää nukkumattomuus alkaa painaa. Pitää tänään soitella lääkärille, että jos sais luvan käyttää edea kerran päivässä eli nukkuessa.

@Nila tuommosista en ole kuullutkaan, pitääpä ottaa selvää!
 
Huhhuh, lieneekö aikanen herääminen vai tänään alkanut 5+0 syy tälle väsymykselle. Jäätää niin törkeesti 😃 voispa vaan napsauttaa Batteryn jääkaapista auki 😵‍💫
Pystyn samaistumaan. Tänään oon ollu kans aivan pelit seis. 😵‍💫

Välillä tuntuu siltä, että pitäis käydä kylmässä suihkussa että heräis tähän päivään. 😬😅
 
Mulla myös 5+0 alkoi nyt tuomalla mukanaan oireita, lieviä kyllä edelleen 😅. Tänään vaivannut lievä närästys. Ei oikein tee mieli syödä mitään ja tekis vaan mieli juoda maitoa😂. Mieliteko kai sekin. Lisäksi huomasin aamulla suihkussa, että nännit on kyllä isommat kuin ennen, sekä nypykät että pihat. Sohvalta tai sängystä ylösnoustessa hetkellinen huimaus. Semmosta tänään 😆.
 
Heippa kaikille!
Olen täältä sivusta seuraillut keskusteluja, mutta hypätäänpä nyt all in itsekin. Ensin loppuvuoden maanisesti tihrustin muiden "plussa vai ei" kuvia, mutta nyt alkukuusta pärähti kaksi viivaa ilman mitään odotuksia. Tällä hetkellä menossa viikot 6+3, mutta oireet on todella vähäiset odotuksiin nähden, mikä tekee olosta tai tilantesta iloitsemisesta vähän epätodellista. Toisaalta, pelkään etovaa oloa / pahoinvointia jo valmiiksi muutenkin, joten yritän olla vain positiivisella mielellä sen kannalta.. Mennään päivä kerrallaan ja odotellaan ensimmäistä neuvolaa, joka parin viikon päästä. Täälläpäin kun ei noita edullisia varhaisultriakaan ole :/
 
Takaisin
Top