Yleinen keskustelu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta mieleen juolahtavasta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!
 
Alettaisko keskustella tänne ihan yleistä tästä alkuraskaudesta? 🥰

Minulla on ollut tosi onnellinen ja kiitollinen ja ihan uskomaton olo.. Oireina rinnat turvonneet ja arat, vasen rinta enemmän ja siinä ihan aristava kohta, olisiko jo maitorauhanen suurentunut. Alavatsalla välillä kramppikipua ja paineen tunnetta. Usein pissahätä. Mielikin herkistynyt. Mutta periaatteessa aika sama olo kuin yleensäkin ennen kuukautisia..siksi tässä vielä jännittääkin paljon. Rv 3+5 taitaa olla tänään 💗

Miehelle puhun 6v tytön kuullen pregnancy sitä ja tätä..oon ihan varma että aika pian vahingossa möläytän 😅

Kiinnostaa moniko meinaa varhaisultraan? Minä aion mennä joskus rv8. Aiemmin saatu keskenmeno jättänyt sen pelon, että haluan mahd ajoissa nähdä sykkeen.
 
Mulla kans rinnanpäät arat, mutta ei pahasti. Vatsassa tuntuu nipistelyä ja välillä paineentunnetta. Jano lisääntynyt. Herkistynyt myös. 🥹
En tiedä onko oire mutta vatsalihakset menee tosi herkästi kramppiin jos teen sohvalta esimerkiksi nopean nousun ja meen vielä kyyryyn enemmän. Mun lapset on 10,12 ja 14vuotiaita, hitsi kun tekis mieli kertoa mutta pakko malttaa.

Oon jo varannut varhaisultran meitä hoitavalle klinikalle . 19.1. On aika ja sillon olis noin 6+3.

Testailen pc llä nähdäkseni vahvistumisen. Millon sitä vois tehdä toisen digin jos nyt olis 3+5?
 
Pullahtaakohan kohtu ylös kuinka nopeasti näin 10v edellisestä raskaudesta vai voiko odotella että tavallaan samalla tavalla tulis kun odottaisi ensimmäistä? Mulla on kyllä ylipainoa että ulospäin ei kyllä varmaan näy muutakuin ”lihomisena” 😝 mutta itsehän sen tuntee kyllä maatessa aika hyvin sitten kun sieltä kuopastaan tulee. En malta kyllä odottaa 😅😍
 
Kaipa mäki tänne tulen höpöttelemään vaikka oon vähän taikauskoinen, ei ole menkat edes myöhässä vielä. Testasin kuitenkin eilen kun oli tarkoitus ottaa lasi viiniä ja homejuustoa uudenvuoden kunniaksi, mutta jäivätpä nauttimatta. 🙈 en kyllä meinaa muutenkaan vielä uskoa tätä kun oli vasta yk1. Ihan käsittämätöntä. Ajattelin kyllä mennä varhaisultraan jos pysyy kyydissä, koska mikään yllärikohdunulkoinen ei kyllä kiinnostele.
 
Ihanaa Mamiksx4, teille siis todellinen iltatähti tulossa 😍 Koska ootte ajatelleet kertoa isommille? Uskon, että keho muistaa ja pomsahtaa masu esiin nopeammin kuin ekassa raskaudessa! Mä teen digin huomenna ja voin kertoa miltä näyttää, tuolloin taitaisi olla 4+0 🤔 Mutta siis jos mietit koska näkyy isommat viikot niin uskoisin että rv 5 alkaen vasta näkyy se 2-3. Ja rv 6 näkyy 3+.

Mäkin aloin miettiä kun lueskelin, että rv 6+3 alkaen pitäisi näkyä syke ultrassa, että menisin jo tuohon aikaan. Tai rv7+ jos malttaa, että varmasti näkyy.

Minulla oireet lisääntyneet selkeästi..nyt toinenkin tissi turvottava ja arka, ja toinen entisestään suurentunut, ihan yhdessä yössä iso kasvuharppaus 😅 Kaipaan jo mukavampia liivejä ja taidan jo tällä viikolle mennä imetysliivikaupoille. Alavatsa on tosi turvonnut! Tiheästi pissahätä. Itkettää herkästi tai herkistyy vähän kaikesta. Ja alkoi ylettömän paljon harmittaa kun unohdin ostaa smoothieen pinaattia. Niin mies lähti hakemaan 😅 Tekee mieli hiilaria ja suolaista...vaaleaa leipää ja suolakeksejä. Ja sit kaikkea raikasta, marjaa ja hedelmää. Muistan että samat mieliteot aiemmissakin alkuraskauksissa.

On tämä tosiaan käsittämätöntä 😍
 
Ihanaa Mamiksx4, teille siis todellinen iltatähti tulossa 😍 Koska ootte ajatelleet kertoa isommille? Uskon, että keho muistaa ja pomsahtaa masu esiin nopeammin kuin ekassa raskaudessa! Mä teen digin huomenna ja voin kertoa miltä näyttää, tuolloin taitaisi olla 4+0 🤔 Mutta siis jos mietit koska näkyy isommat viikot niin uskoisin että rv 5 alkaen vasta näkyy se 2-3. Ja rv 6 näkyy 3+.

Mäkin aloin miettiä kun lueskelin, että rv 6+3 alkaen pitäisi näkyä syke ultrassa, että menisin jo tuohon aikaan. Tai rv7+ jos malttaa, että varmasti näkyy.

Minulla oireet lisääntyneet selkeästi..nyt toinenkin tissi turvottava ja arka, ja toinen entisestään suurentunut, ihan yhdessä yössä iso kasvuharppaus 😅 Kaipaan jo mukavampia liivejä ja taidan jo tällä viikolle mennä imetysliivikaupoille. Alavatsa on tosi turvonnut! Tiheästi pissahätä. Itkettää herkästi tai herkistyy vähän kaikesta. Ja alkoi ylettömän paljon harmittaa kun unohdin ostaa smoothieen pinaattia. Niin mies lähti hakemaan 😅 Tekee mieli hiilaria ja suolaista...vaaleaa leipää ja suolakeksejä. Ja sit kaikkea raikasta, marjaa ja hedelmää. Muistan että samat mieliteot aiemmissakin alkuraskauksissa.

On tämä tosiaan käsittämätöntä 😍
Mä haluaisin kertoa lapsille varmasti jo heti varhaisultran jälkeen, meillä voisi olla yhteinen pieni salaisuus❤️ mutta täytyy puhua miehen kanssa.
Nuorin (poika)ei haluaisi ollenkaan perheeseen uutta väkeä joten täytyy miettiä miten hänelle asian kertoisi . Ja että kerrotaanko kaikille samaan aikaan vai erikseen. Miten teillä tehty ? Tiedän että tytöt on haltioissaan🥹 Ne on toivonut vauvaa jo kaksi vuotta.

Tänään treeneissä huomas kyllä että meinas puhti loppua . Ja ne kun vatsalihakset, en vaan pysty ku kramppaa. Tein sit jotain korvaavaa.
Ostin itselle pre mama ohjelman salille. Teen ensin tän voimaohjelman loppuu , mulla on kolmisen viikkoa sitä enää niin uskallan tehdä sen kunhan toetysti kuuntelen omaa kroppaa niinkuin tänään tein👍

Nälkä kyllä lisääntynyt, ja pissalla saa käydä useammin.

Nyt pitäö lähteä töihi , ois kyl jääny lämpimään sänkyyn mieluummin 🤗
 
Ihanaa Mamiksx4, teille siis todellinen iltatähti tulossa 😍 Koska ootte ajatelleet kertoa isommille? Uskon, että keho muistaa ja pomsahtaa masu esiin nopeammin kuin ekassa raskaudessa! Mä teen digin huomenna ja voin kertoa miltä näyttää, tuolloin taitaisi olla 4+0 🤔 Mutta siis jos mietit koska näkyy isommat viikot niin uskoisin että rv 5 alkaen vasta näkyy se 2-3. Ja rv 6 näkyy 3+.

Mäkin aloin miettiä kun lueskelin, että rv 6+3 alkaen pitäisi näkyä syke ultrassa, että menisin jo tuohon aikaan. Tai rv7+ jos malttaa, että varmasti näkyy.

Minulla oireet lisääntyneet selkeästi..nyt toinenkin tissi turvottava ja arka, ja toinen entisestään suurentunut, ihan yhdessä yössä iso kasvuharppaus 😅 Kaipaan jo mukavampia liivejä ja taidan jo tällä viikolle mennä imetysliivikaupoille. Alavatsa on tosi turvonnut! Tiheästi pissahätä. Itkettää herkästi tai herkistyy vähän kaikesta. Ja alkoi ylettömän paljon harmittaa kun unohdin ostaa smoothieen pinaattia. Niin mies lähti hakemaan 😅 Tekee mieli hiilaria ja suolaista...vaaleaa leipää ja suolakeksejä. Ja sit kaikkea raikasta, marjaa ja hedelmää. Muistan että samat mieliteot aiemmissakin alkuraskauksissa.

On tämä tosiaan käsittämätöntä 😍
Mäkään en o ihan perillä miten toi digi toimii, mutta eilen 4+5 (omien laskujen mukaan :D) tulos oli 2-3 :) meinasin, jos loppuviikosta kokeilisi, tulisiko tuo 3+....
 
IMG_3434.jpeg
Ei ollut kuin yksi PC kaupassa, tänään testasin rfsun ja kai sitä raskaana edelleen ollaan😍 en tiedä viitsinkö ”haaskata” digiin, kun ehdin jo tilata kasan ovis- ja raskausliuskoja ennen plussaa, ne eivät ole ehtineet edes postiin 😂 vaikka tuo digi olis kyl mahtava kun näyttää tosiaan nuo viikot..
 
Täällä rintoja aristaa ja alavatsassa on nipistellyt jo viikon. Ensikertalaisena sitä ei oikein tiedä vielä, mitä odottaa, joten kaikkia tuntemuksia kuulostelen mielenkiinnolla. Ehkä erikoisin juttu on ollut jatkuva palelu, en usko että olen kipeäksikään tulossa kun muita oireita ei ole. Varsinkin ulkoilun jälkeen iskee joku ihan ihme horkka!
 
Mä oon tosiaan huolissani nyt kun viiva ei ole vahvistunut 2vrk aikana 😞 Odotin jo tummempaa. Oireet on selkeästi lisääntyneet. Rinnat selkeästi turvonneet ja kipeytyneet entisestään, paljon enemmän kuin yleensä ennen menkkoja. Eilen ihmeellisiä kuumia aaltoja ja nytkin mulla koko ajan tosi kuuma, vaikka ulkona -24. Tää ei ole yhtään tyypillistä mulle! Yleensä palelen. Tää rauhoittaa mua vähän.

Clearblue näyttää raskaana, mutta en tajunnut aiemmin että en ottanut viikkonäytöllistä. Jätin neuvolaan takaisin soittopyynnön 1.ajan varaamiseksi. Nyt omien laskujen mukaan dpo 16 mutta en tehnyt ovistestiä, vain oireiden perusteella.. joten voihan olla, että ovis olikin oletettua myöhemmin. Ei voi kuin toivoa parasta 💗

Mä haluaisin kertoa lapsilleni mun synttäreiden aikaan. Jos kaikki menee hyvin, silloin olisi jo n rv10 ja varhaisultra käytynä. Voisin tuolloin kertoa yllätyksenä myös vanhemmilleni 💗
 

Liitteet

  • IMG20240102103434.jpg
    IMG20240102103434.jpg
    2.6 MB · Katsottu: 29
  • IMG20240102103549.jpg
    IMG20240102103549.jpg
    2.5 MB · Katsottu: 29
Toivottavasti Valoran viiva tummenee pian :red-heart:! Voisitko lainailla mulle niitä lämpöjä, niin ei tarvisi täällä parin peiton alla palella :tears: . Muuten kyllä toistaiseksi ihan hyvä olo.
 
Mulla tuli ekat oksut aamulla🤢
Normaalisti nukun yövuorosta kolmeen asti mutta tänään heräsin jo puoli kahdentoista aikaan. Täytyy ottaa päikkärit myöhemmin tänään.
 
Mä oon tosiaan huolissani nyt kun viiva ei ole vahvistunut 2vrk aikana 😞 Odotin jo tummempaa. Oireet on selkeästi lisääntyneet. Rinnat selkeästi turvonneet ja kipeytyneet entisestään, paljon enemmän kuin yleensä ennen menkkoja. Eilen ihmeellisiä kuumia aaltoja ja nytkin mulla koko ajan tosi kuuma, vaikka ulkona -24. Tää ei ole yhtään tyypillistä mulle! Yleensä palelen. Tää rauhoittaa mua vähän.

Clearblue näyttää raskaana, mutta en tajunnut aiemmin että en ottanut viikkonäytöllistä. Jätin neuvolaan takaisin soittopyynnön 1.ajan varaamiseksi. Nyt omien laskujen mukaan dpo 16 mutta en tehnyt ovistestiä, vain oireiden perusteella.. joten voihan olla, että ovis olikin oletettua myöhemmin. Ei voi kuin toivoa parasta 💗

Mä haluaisin kertoa lapsilleni mun synttäreiden aikaan. Jos kaikki menee hyvin, silloin olisi jo n rv10 ja varhaisultra käytynä. Voisin tuolloin kertoa yllätyksenä myös vanhemmilleni 💗

Noissa liuskoissa näkyy kyllä vahvistumista mun silmään 🤔 vai milloin noi oli tehty ? Toivotaan parasta! ❣️

Muakin paleli aamulla aivan järkyttävästi, lisäksi aivastaessa tai yskäisyn aikana tuntuu noita repäisykipuja. Naama myös kukkii..
 
Liuskat tehty dpo 12, 14, 16. Ja mulla saattoi tosiaan vaihtua nuo dpo 14 ja 16 paikat 😩 En ole enää varma kumpi on kumpi. Mutta hienoisen vahvistumisen näin aamulla siinä dpo 16 verrattuna dpo 14. Niin niin niin paljon toivon ettei jää kemialliseksi 💗
 
Takaisin
Top