Yleinen keskustelu

Tänään on kyllä ollut ihan epäuskoinen olo, onkohan tää sittenkään totta 😳 hirveästi ei oireita vielä ole, rintojen arkuutta lukuunottamatta, niin unohtaa välillä että ehkä tässä raskaana olisi. Onko muilla sama🙄
 
Soitin tänään neuvolaan, kun täällä tosiaan ultrataan myös neuvolassa niin ajattelin soittaa ja kysyä jos ajan voisi saada suht aikaisin niin se vois korvata sen varhaisultran. Neuvola-aika meni rv10 tienoille, mutta sieltä soittelee se hoitaja huomenna kelle aika on, niin voin häneltä kysyä voisko hän ultrata myös jo aiemmin 🥹 ihanaa palvelua sain kyllä puhelimessa ❤️
 
Mie soitin neuvolaan heti ja eka aika on 7.2 ja sillon on rv 8+2. Miulla on tot verenpaineongelmaa ni sen takia oli pakko soittaa heti! Sain jo ekan ajan äitiyspolillekin😅 Luulen että seuranta tulee olemaan aika tiivistä tän raskauden aikana.
Millä viikoilla on äitipoliaika sulla?
 
Mitä kaikkia sovelluksia on tarjolla iPhonelle? Ilmaisia siis. Musta on niin kiva lueskella niitä.
Nyt on Flo, Preglife, Preggers ja Raskaus +. Jotain muuta millä voisi päivääni ilostuttavat 😍 Lisäksi kiva näyttää lapsille kans kuvia niin näkevät ja voivat ihmetellä kuinka pieni se vielä on ❤️
 
Aiotteko ottaa (tai aiemmin raskaana ollessanne oletteko ottaneet) kuvia mahan kasvusta esim viikko viikolta? Seurailetteko painon nousua kotona myös vai jätättekö neuvolan huolehdittavaksi sen? 😁
 
Aiotteko ottaa (tai aiemmin raskaana ollessanne oletteko ottaneet) kuvia mahan kasvusta esim viikko viikolta? Seurailetteko painon nousua kotona myös vai jätättekö neuvolan huolehdittavaksi sen? 😁
Jos tämä suinkin jatkuu niin kuukausittais voisi kuvan ottaa!
Painon nousua myös kotona varmaan seurailen😁
 
Aiotteko ottaa (tai aiemmin raskaana ollessanne oletteko ottaneet) kuvia mahan kasvusta esim viikko viikolta? Seurailetteko painon nousua kotona myös vai jätättekö neuvolan huolehdittavaksi sen? 😁
Otin jo aloituskuvan, ainakin kerran kk voisi ottaa.

Mulla on ylipainoa, punnitsen kotona ja kirjaan sitten neuvolakorttiin. En tarvitse siitä mitään ylimääräistä saarnaa, joten en aio käydä vaakalla neuvolassa.
Käyn kuitenkin kuntosalilla jos vaan kykenen 3-4 kertaa viikossa. Pyrin syömään terveellisesti. Muutin vuosi sitten tottumuksia ja aloin siis liikkumaan ja syömään säännöllisemmin. Paino ei ole liikahtanutkaan mihinkään mutta kehonkoostumus on muuttunut. Lihasta on tullut 💪 Olo muutenkin paljon paljon parempi kuin lähtötilanne. Normaalisti käyn vaakalla ehkä 1-2kk välein. Nyt seuraan tiiviimmin, mutta en ota siitä stressiä jos tiedän että en esimerkiksi ole muuttanut syömistottumuksia. Olen joskus rampannut päivittäin ja päivän mieliala sen mukainen mitä vaakalukema näyttänyt. Siitä kun olen vihdoin päässyt eroon niin en ajatellut enää stressata sitä jos heittää kilon tai kaks. Ihan jo treenistä seuraava päivä nostaa kun nestettä kertyy lihakseen.
 
Mä ajattelin itse myös kuvata ainakin kerran kuussa 😊. Painoa en yleensä normaalissakaan elämässä seuraa, mutta nyt ajattelin, että voisi vähän alkaa seurailemaan. Aion myös siistiä ja monipuolistaa ruokavaliotani ja keskittyä oikeanlaiseen liikuntaan kehoa kuunnellen.
 
Mä ajattelin itse myös kuvata ainakin kerran kuussa 😊. Painoa en yleensä normaalissakaan elämässä seuraa, mutta nyt ajattelin, että voisi vähän alkaa seurailemaan. Aion myös siistiä ja monipuolistaa ruokavaliotani ja keskittyä oikeanlaiseen liikuntaan kehoa kuunnellen.
Minulla on kyllä täysin sama suunnitelma😊
 
Aiotteko ottaa (tai aiemmin raskaana ollessanne oletteko ottaneet) kuvia mahan kasvusta esim viikko viikolta? Seurailetteko painon nousua kotona myös vai jätättekö neuvolan huolehdittavaksi sen? 😁
Aion ottaa, varmaan 5 viikon välein! Ekassa raskaudessa otin kuvia, mutta en mitenkään säännöllisesti ja se jäi vähän harmittamaan. Ekan kuvan ajattelin ottaa 5+0 😊

Edellisessä raskaudessa paino pompsahti vikalla kolmanneksella yllättäen reilusti ylöspäin, joten tällä kertaa kiinnitän erityisen paljon huomiota ruokavalioon ja seurailen painoa myös kotona.
 
Aiotteko ottaa (tai aiemmin raskaana ollessanne oletteko ottaneet) kuvia mahan kasvusta esim viikko viikolta? Seurailetteko painon nousua kotona myös vai jätättekö neuvolan huolehdittavaksi sen? 😁

Aiemmin en oo valokuvia ottanu ja en usko että otan nytkään🤔 ainakaan mitenkään säännöllisesti.

Joo siis miehä oon vaakaorja🙄 Käyn siinä ihan liikaa ja sit ketuttaa jos/kun paino on noussut. Tää on tosi hankala paikka itelle, oon aiemmissa raskauksissa ollu 20kg kevyempi. Ja nyt pelkään ihan hulluna painon nousua ja tuntuu etten uskalla syyä mitään ettei paino vaan ala nousee😳
 
En varmaankaan aijo painoa seurata muutako sen mitä neuvolassa katsovat. Kuvia sen sijaan otan, otin esikoisen raskaudessa ja voi miten on ollut ihana niitä kuvia katsoa 😍 ehdottomasti peukku salaisen puolen masukuville✨ jospa huomenna itsekin sille puolelle liityn.
 
Heiii auttakaa typerää. Mistä nään oman viestimäärän ja mite sinne taas pääsikää😭😂
 
Heipsan! Täällä olisi myös yksi syyskuisen odottaja. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Tein plussatestin 10.1. ja siihen tuli haalea viiva. Kävin työmatkalla hakemassa kaupasta vielä digitaalisen (ei viikkoja) ja normi clearbluen testin ja tein ne työpaikan vessassa, olipahan sekin kokemus. :Face With Tears Of Joy: Kyllä kaikkiin plussa tuli, ja alkaa pikkuhiljaa siltä näyttämään, että meille olisi tulossa kolmas lapsi syyskuussa. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:
 
Takaisin
Top