Yleinen keskustelu

Mulla on vasta vähän reilu 20 viestiä täällä mutta varmaan laitan kans pyyntöä sitten ku 30 tulee täyteen 😁 Aikaista tässä toki mullaki on ja ehtii vielä käydä mitä vaan... Mutta kyllä jotenki lievittää tätä jännittämistä kun sen voi jakaa muiden kanssa 😊
 
Mulla on 23.1 tulossa aika julkiselle, koska silloin piti lapsettomuustutkimukset polkaista käyntiin. Nyt sitten tulikin plussa ennen sitä. Mitä mieltä olette, menisittekö itse silti käynnille vai peruisitteko koko homman? Kyse on vielä terveyskeskuksen lääkärin ajasta, joten en toimillani vie kenenkään muun paikkaa tutkimusten osalta. Jotenkin haluaisin mennä, jotta voitaisiin vielä ottaa verikokeita ja saisin jutella näistä peloistani aikaisten keskenmenojen vuoksi. Terkkarin polilla on myös ultramahdollisuus, mutta tuohon vastaanottoaikaan mulla olisi vasta 5+0, niin silloin tuskin edes mitään näkyy vielä. Toki voisi näkyä jotain kaikua, että tietäisi onko alkio oikeassa paikassa 🤔.
 
@Candy86 meillä vähän sama tilanne ja olisko sama ikäkin 🥰 oltiin muutama vuosi sitten hoidoissa, joissa kevyemmät hoidot eivät tuottaneet tulosta. Siirryttiin ivf, ja kesken hoitojen meillä tärppäsikin luomusti esikoinen❤️ nyt tässä aikamme yritetty kakkosta, viikolla olin jo yhteydessä lisääntymisyksikköön että palaisimme hoitoihin, mutta perjantaina piirtyikin testiin kaksi viivaa 🥰 aloin testaamaan negaa, kun lähdettiin miehen isän luo viikonlopuksi niin tietäisi odotella menkkoja alkavaksi. Katsotaan miten tällä kertaa käy, keskenmenoja on taustalla mutta toivomme parasta 🌈❤️
 
Mulla on 23.1 tulossa aika julkiselle, koska silloin piti lapsettomuustutkimukset polkaista käyntiin. Nyt sitten tulikin plussa ennen sitä. Mitä mieltä olette, menisittekö itse silti käynnille vai peruisitteko koko homman? Kyse on vielä terveyskeskuksen lääkärin ajasta, joten en toimillani vie kenenkään muun paikkaa tutkimusten osalta. Jotenkin haluaisin mennä, jotta voitaisiin vielä ottaa verikokeita ja saisin jutella näistä peloistani aikaisten keskenmenojen vuoksi. Terkkarin polilla on myös ultramahdollisuus, mutta tuohon vastaanottoaikaan mulla olisi vasta 5+0, niin silloin tuskin edes mitään näkyy vielä. Toki voisi näkyä jotain kaikua, että tietäisi onko alkio oikeassa paikassa 🤔.
Menisin varmaan, jos kuitenkin olisi verikokeiden ottamisellekin tarvetta ja näin 😄 Meillehän kävi silleen, että oltiin varattu lääkäriaika (yksityiselle), sitte tulinkin raskaaksi ja peruttiin se. No, sehän meni kesken (taas). Nyt sentään, jos kävisi taas niin huonosti, olisi kolmas kerta ja pääsisi vissiin sentään julkiselle tutkittavaksi...
 
Doppleri-asiaan, meillä on vielä tallella vanha ja jossain kohtaa aijon kyllä sitä kokeilla. Mutta varotuksen sananen sen käytöstä, esikoista odottaessa saatiin kotona kuuluviin vasta melko myöhään, olisko 14 viikon tienoilla. Muistan, että käytiin minun huolien vuoksi rv8 aikoihin neuvolassa jotta kuuntelisivat sykkeet ja saisin vähän rauhaa. Olivat varanneet jonkun kokeneen hoitajan siihen tätä varten, mutta pitkästä yrityksestä huolimatta mitään ei saatu kuuluviin. Nämä on niin yksilöllisiä, toisilla kuuluu jo tosi varhain ja toisilla vasta myöhemmin, ja kaikki voi silti olla hyvin. Eli ei kannata panikoida jos sillä ei heti saa ääniä kuuluviin, vaikka helpommin se on sanottu kuin tehty 😶‍🌫️ meidän laite on kyllä ihan kivikautinen joten siksikin voi olla ettei kovin varhain se toiminut 🤭
 
Menisin varmaan, jos kuitenkin olisi verikokeiden ottamisellekin tarvetta ja näin 😄 Meillehän kävi silleen, että oltiin varattu lääkäriaika (yksityiselle), sitte tulinkin raskaaksi ja peruttiin se. No, sehän meni kesken (taas). Nyt sentään, jos kävisi taas niin huonosti, olisi kolmas kerta ja pääsisi vissiin sentään julkiselle tutkittavaksi...
Mulla kolmen kerran jälkeen ottivat myös julkiselle. Mutta joo, kyllä mä varmasti sinne menen, passittavat sieltä sitten kotiin jos niin kokevat 😁. Hurjasti tsemppiä sulle ❤️. Aika samankuuloinen tarina kuin mulla 🥰. Mä menin viimeisimmän km jälkeen yksityiselle, koska en jaksanut odottaa julkisen aikaa. Yksityiseltä sitten määrättiin noi Luget tähän kiertoon, josta nyt jälleen plussasin 😊.
 
Mulla on 23.1 tulossa aika julkiselle, koska silloin piti lapsettomuustutkimukset polkaista käyntiin. Nyt sitten tulikin plussa ennen sitä. Mitä mieltä olette, menisittekö itse silti käynnille vai peruisitteko koko homman? Kyse on vielä terveyskeskuksen lääkärin ajasta, joten en toimillani vie kenenkään muun paikkaa tutkimusten osalta. Jotenkin haluaisin mennä, jotta voitaisiin vielä ottaa verikokeita ja saisin jutella näistä peloistani aikaisten keskenmenojen vuoksi. Terkkarin polilla on myös ultramahdollisuus, mutta tuohon vastaanottoaikaan mulla olisi vasta 5+0, niin silloin tuskin edes mitään näkyy vielä. Toki voisi näkyä jotain kaikua, että tietäisi onko alkio oikeassa paikassa 🤔.
Minä varmaan myös menisin. Voihan sinne mennä silleen ettei tiennyt mitä tekisi ja tuntuu epäuskoiselta. Tiedä vaikka sitä kautta vaikka jonkun ultran saisi 🤞🏼 ja kun tosiaan ei se kenenkään paikkaa hoidoissa vie. Me saatiin sillon viime kerralla varhaisultra kun hoidot oli ehtineet jo alkaa, vaikkei sitä kautta plussa tullutkaan.
 
Meidän kunnassa ilmeisesti ekalla neuvolakäynnillä ultrataan, joten yritän malttaa siihen. Voisi pyytää sen vähän aiemmin jos olis mahdollista, 7-8 viikolle, kun muistelin että se normisti olis joskus 10viikon tienoilla täällä
 
Minä varmaan myös menisin. Voihan sinne mennä silleen ettei tiennyt mitä tekisi ja tuntuu epäuskoiselta. Tiedä vaikka sitä kautta vaikka jonkun ultran saisi 🤞🏼 ja kun tosiaan ei se kenenkään paikkaa hoidoissa vie. Me saatiin sillon viime kerralla varhaisultra kun hoidot oli ehtineet jo alkaa, vaikkei sitä kautta plussa tullutkaan.
Joo totta, voihan se olla että antavat herkemmin ultra-aikaakin tällä historialla 😊.
 
Joo totta, voihan se olla että antavat herkemmin ultra-aikaakin tällä historialla 😊.
Niimpä, kannattaa ehdottomasti yrittää ja tuoda esiin niitä pelkoja, jos ne heltyisi ultraamaan 😊 tai antamaan vaikka ultraan ajan muutaman viikon päähän niin jotain paremmalla todennäköisyydellä näkyisi🤞🏼
 
Kysymys petihommista 😁. Ootteko uskaltaneet ihan normaalisti peittoa heilutella alkuraskaudessa? Meillä on ollut tässä petihommia, mutta kokoajan vähän pelko takaraivossa, että voiko siitä olla haittaa tässä alussa. Oon kyllä lukenut ettei pitäisi olla, ellei ole jostain rajummasta sessiosta kyse 😃. Miten te muut suhtaudutte seksiin raskaana ollessa ja erityisesti alkuraskaudessa?
 
Kysymys petihommista 😁. Ootteko uskaltaneet ihan normaalisti peittoa heilutella alkuraskaudessa? Meillä on ollut tässä petihommia, mutta kokoajan vähän pelko takaraivossa, että voiko siitä olla haittaa tässä alussa. Oon kyllä lukenut ettei pitäisi olla, ellei ole jostain rajummasta sessiosta kyse 😃. Miten te muut suhtaudutte seksiin raskaana ollessa ja erityisesti alkuraskaudessa?
Pitäisi uskaltaa ihan normaalisti. Limakalvot saattaa vuotaa jos ne kuivat.
On se erilaista varsinkin sitten kun vatsa kasvaa. Mutta ainakin meillä mies tykkää kovin uhkeammasta ulkomuodosta 😍 Itselläkin himot kasvaa raskauden aikana. Toivottavasti tässä myös 😉
 
Meillä ihan normaalisti toki oman voinnin mukaan. Kyllähän sitä välillä tulee mietittyä hetkellisesti, että voiko aiheutua jotain, mutta eipä se koskaan ole mitenkään vaikuttanut. Ainoastaan edellisen raskauden aikana kun oli ihan kunnon verenvuotoa, jätettiin harrastelut sikseen. Lopulta todettiin hematooma ja oltiin niin kauan sitten olematta kunnes vuoto loppui 😊
 
Minuu on alkanu hirvittää että tää on kohdunulkonen🫤 välillä jomottaa vasenta alamahaa ja nivusta ikävästi. Ja vasen kylki myös kipuilee välillä. Miten sitä pysyy järjissään vielä 2,5 viikkoa ennen ultraa🤯
 
Just kuuntelin Podcastin, Onnen kuplia (löytyy Spotifystä), ja siinä mainittiin, että vatsan seutu voi olla kovinkin kipeä johtuen siitä että munasarjat turpoavat. Vihlaisuja voi olla ja sekin ihan normaalia. Toivottavasti kaikki hyvin siellä ❤️
 
Toivotaan🙏 oireiden perusteella ovulaatio tapahtu vasemmalta ni kuvittelen et se on siellä vasemmalla johtimessa.. Onneks ei oo mitään vuotoja ollu eikä kipu oo jatkuvaa.
 
Se oli jakso nro 9 ja oli muutenkin kivasti tehty, joten kannattaa kuunnella ☺️
 
Kysymys petihommista 😁. Ootteko uskaltaneet ihan normaalisti peittoa heilutella alkuraskaudessa? Meillä on ollut tässä petihommia, mutta kokoajan vähän pelko takaraivossa, että voiko siitä olla haittaa tässä alussa. Oon kyllä lukenut ettei pitäisi olla, ellei ole jostain rajummasta sessiosta kyse 😃. Miten te muut suhtaudutte seksiin raskaana ollessa ja erityisesti alkuraskaudessa?
Senkun vaan touhuumaan jos tekee mieli. Ehkä ei kannata hirveen rajusti touhuta. Mulla tuli vähän vaaleeta verta kun oli liian rajua seksiä mut se loppu yhden päivän jälkeen, onneksi... jatkossa otetaan rauhallisemmin.. :smiling-eyes::Smiling Face With Halo:

Edit lisäys: siis ei ollenkaan kirkasta verta vaan semmosta ihan vaaleeta. Mut oli silti vähä jännän äärellä kun en ollut aluks varma mistä se johtuu.. aikasemmin ei nimittäin ole käyny tälleen...
 
Takaisin
Top