Yleinen keskustelu

Mulla ainakin nyt tän viikon (tänään 4+6) vaihdellut tosi paljon. Välillä on oksettava olo tai etomista, mut välillä on ihan normaali olo. En ole kertaakaan oksentanut. Yleensä iltapäivällä alkaa kuvotus. En tiedä onko tää normaalia, kun ensimmäinen kyseessä.
 
Okei hyvä vähän tietää. Mulla on parina yksittäisenä hetkenä ollut tosi heikko olo, mutta tänään kun oli vähän nälkä niin jouduin oikein "oksentamaan" vaikka mitään ei tullut. Ruoka auttoi hieman. Vatsassa myös sellaista ikävää nipistelyä, ja heijastelee reisiin. Mitään vuotoja ei just nyt ole.
 
Miulla alko jatkuva etova olo toissapöivänä. Aaltoilee päivän mittaan, iltapäivällä alkaa pahin vaihe🙄 Yhesti tullut oksennus suuhun🤢 Ja nyt on vasta 4+4.
 
Omalta osalta etova olo alkoi viime viikolla (rv 5) ja on nyt ollut päivittäistä. Kokoajan on enemmän tai vähemmän etova olo, en ole kuitenkaan oksentanut. Kamalimmaksi olo menee, jos tulee nälkä - silloin pitää saada ruokaa ja mieluiten heti. Olen varannut naposteltavia (porkkanaa, omppua) ja nopeaa suolaista (suolakeksit ja riisikakut) noihin tilanteisiin, ja ne auttaa vähän olon taittumisessa. Jos jaksaisi napostella ihan kokoajan, niin olo olisi varmaan parempi, mutta aika hankala on yrittää joka hetki jotain märehtiä...
 
Heippa, voisin myös liittyä mukaan, en ole aiemmin kirjoitellut tänne foorumille mutta lueskellut keskusteluja kyllä. :) Meillä olisi ensimmäinen lapsi toiveissa, ja nyt pari päivää sitten juuri plussasin. Tätä edeltävästi jo kaksi keskenmenoa kokeneena on kylläkin vähän luotto kärsinyt siihen, että plussa myös johtaisi johonkin... 🙄 Mutta ajattelin nyt tällä kertaa silti rohkaistua tänne kirjoittelemaan, niin pääsee vähän purkamaan ajatuksia, kun en muutoin halua vielä tässä vaiheessa kellekään asiasta kertoa :P
 
Onko se pahoinvointi ollut teillä jatkuvaa vai hetkittäistä?
Tänään ollu ekaa kertaa koko pv olo ku pahassa krapulassa tai vatsataudin ensitunnelmissa. Aamulla oli jo huono olo, ja iltaa kohti pahenee, kuten muissakin raskauksissa 🤢🤮 ruokaa ei voi ajatellakaan, pelkkä haju meinaa saada laatan lentämään. Nyt istun kaupan pihalla ja mietin, mitä ihmettä saisi alas.. Ehkä hedelmiä, smoothieita... Jotain raikasta voi vähä ajatellakin 🤢🤢😊
 
Mulla myös ollut iltapainotteista pahoinvointi. Pieni syöminen voi auttaa. Pahimmassa vaiheessa ei oikein mikään auta. En oksenna, mutta velloo ja on olo niin kuin krapulassa / vatsataudissa.
 
Täälläkin vissiin oli äitejä, joilla useampi raskaus takana.. Näkyykö teillä maha jo? Siis "ongelma" on se, että olen aika hoikka, 8.s lapsi ja eteenpäin voimakkaasti kallistuva kohtu. Mun vatsa pömppää, tottakai turvotuksesta.. Eikä puhuta mistään pienestä mahasta, näytän, kun olisin pitemmälläkin raskaana. En haluaisi töissä vielä muiden tietoon tätä, miten tämän piilottaa, jollain miesten hupparilla vai? Viimeksi rv 10-12 ja työkaverit oli supissut jo mun raskaudesta, olivat siis mahasta sen päätellyt. Muuten ei siis väliä, maha saa muuten näkyä ja odotankin sen kasvua, mutta nyt pitäs saada salattua vielä. Mulla esim oma talvitakki menee enää juuri ja juuri kiinni.
Tunikat on aika hyviä peittämään. Vältä ainakin raitapaitoja, ne isontaa :D

Mulla on kans turvotusta, 5 raskaus. Ihan selvästi huomaa että en oo omissa mitoissani. Koitan kyllä olla syömättä ylimääräsiä jos se auttais asiaa. Yritän pitää painonnousun mahdollisimman pienenä.
 
@Minkki88 kiva kuulla, toivottavasti ylimääräiset kivut pysyvät poissa! 😊

@KermaKannu Ihana masu jo 🤩 mulla ei ole kokemusta peittelystä, mutta voisiko toimia joku musta istuvampi t-paita tms. ja siihen päälle auki joku reilumpi neule tai vaikka huivi, jossa jotain väriä joka veisi huomiota muualle? 🤔
Huivihämäys vois toimia!
 
Mulla ainakin nyt tän viikon (tänään 4+6) vaihdellut tosi paljon. Välillä on oksettava olo tai etomista, mut välillä on ihan normaali olo. En ole kertaakaan oksentanut. Yleensä iltapäivällä alkaa kuvotus. En tiedä onko tää normaalia, kun ensimmäinen kyseessä.
On se normaalia. Mutta todennäköisesti pahenee siitä jos nyt on jo pahoinvointia. Kannattaa soittaa neuvolaan jos olo menee ihan hirveeksi.
 
Joko pääsitte sinne salaisten puolelle? Mä pääsen sinne varmaa vasta maanantaina :S
 
Tunikat on aika hyviä peittämään. Vältä ainakin raitapaitoja, ne isontaa :D

Mulla on kans turvotusta, 5 raskaus. Ihan selvästi huomaa että en oo omissa mitoissani. Koitan kyllä olla syömättä ylimääräsiä jos se auttais asiaa. Yritän pitää painonnousun mahdollisimman pienenä.
Joo, mä kans yritän pahimpaan oloo syödä hedelmiä jne... Mulla yleensä kiloja tulee se 10-15kg koko raskaudessa, lähtöpaino n. 54kg. Yritän kans vähä kahtoo nyt mitä syö. 🤣🫣🫠
 
Mä en oo päässyt. Oli aamulla vasta 16 viestiä kasassa. Mut tänään olen huolella kirjoitellut. Mulla on pohdinnan alla nyt se varhaisultra. Aikoja ei oikein löydy tai en pääse helpolla lähtemään töistä. Yhtään iltapäiväaikoja ei ollut🤔 En nyt sit tiedä mitä pitäisi ajatella. En halua alkaa selittelemään poissaoloja kenellekään.
 
Takaisin
Top