Yleinen keskustelu

Mulla taas omasta mielestä (oviksen ja aiempienkin kiertojen perusteella) on nyt rv 5+5, mutta neuvolan mielestä vasta 5+0 🙄 En tiedä kuinka herkästi täällä laskettua aikaa siirretään. 🤷🏼‍♀️ Sinänsä mulla ei ole väliä, yliaikaiseksi ei mene millään eikä todennäköisesti edes siihen laskettuun, vaikka se olisi miten laskettu 😅 Aiemmin mulla on ollut 30pv kierto, nyt oli 25pv, joten aiemmin tällaista "ongelmaa" ei ole ollut. 😅
 
Mulla taas toisinpäin tuo kun kaksi lapsista syntynyt pari päivää täysaikaisuuden saavutettuaan, niin haluan olla varma ettei heillä numerot näytä liian aikaista jos syntys vaikka just 37+0. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Joo hyvä pointti!
 
Mulla taas omasta mielestä (oviksen ja aiempienkin kiertojen perusteella) on nyt rv 5+5, mutta neuvolan mielestä vasta 5+0 🙄 En tiedä kuinka herkästi täällä laskettua aikaa siirretään. 🤷🏼‍♀️ Sinänsä mulla ei ole väliä, yliaikaiseksi ei mene millään eikä todennäköisesti edes siihen laskettuun, vaikka se olisi miten laskettu 😅 Aiemmin mulla on ollut 30pv kierto, nyt oli 25pv, joten aiemmin tällaista "ongelmaa" ei ole ollut. 😅
No siis sun tapauksessahan on melkein parempi että neuvola olettaisi pienemmäksi niin saat sit ehkä herkemmin hoitoa jos alkaa ns. ”vieläkin aikaisemmin” supistelemaan.
 
Varasin varhaisultran ja silloin olis omien laskujen mukaan oviksesta laskettuna 6+3. Onkohan ihan hyvä aika käydä silloin?

Meillä myös neuvola laskee 28päivän kierron mukaan lasketun ajan. Nyt ei ole kuin yksi päivä sen mukaan heittoa, kun tämä kierto oli yllättäen lyhyt. Ennen on ollut pitkiä kiertoja ja silloin on häirinnyt väärät päivät enemmän, kun heittoa on ollut jopa viikon verran.

Vielä en ole uskaltanut neuvolaan soittaa, mutta täytyy kyllä huomenna koittaa muistaa soittaa soittoajalla, kun on edelleen ollut pientä vaaleanpunertavaa pyyhkimisvuotoa aina välillä. Koitan kinuta edes hcg mittausta, jos ei varhaisultraa saa julkiselta puolelta.
 
Varasin varhaisultran ja silloin olis omien laskujen mukaan oviksesta laskettuna 6+3. Onkohan ihan hyvä aika käydä silloin?

Meillä myös neuvola laskee 28päivän kierron mukaan lasketun ajan. Nyt ei ole kuin yksi päivä sen mukaan heittoa, kun tämä kierto oli yllättäen lyhyt. Ennen on ollut pitkiä kiertoja ja silloin on häirinnyt väärät päivät enemmän, kun heittoa on ollut jopa viikon verran.

Vielä en ole uskaltanut neuvolaan soittaa, mutta täytyy kyllä huomenna koittaa muistaa soittaa soittoajalla, kun on edelleen ollut pientä vaaleanpunertavaa pyyhkimisvuotoa aina välillä. Koitan kinuta edes hcg mittausta, jos ei varhaisultraa saa julkiselta puolelta.

Pitäis olla ihan ok aika varhaisultralle, on mahdollista ettei silloin vielä näy sydämensykettä (viimeistään 7-8 viikolla pitäis varmuudella näkyä). Toivottavasti pääsisit hcg-mittaukseen 🤞🌈
 
Varasin varhaisultran ja silloin olis omien laskujen mukaan oviksesta laskettuna 6+3. Onkohan ihan hyvä aika käydä silloin?

Meillä myös neuvola laskee 28päivän kierron mukaan lasketun ajan. Nyt ei ole kuin yksi päivä sen mukaan heittoa, kun tämä kierto oli yllättäen lyhyt. Ennen on ollut pitkiä kiertoja ja silloin on häirinnyt väärät päivät enemmän, kun heittoa on ollut jopa viikon verran.

Vielä en ole uskaltanut neuvolaan soittaa, mutta täytyy kyllä huomenna koittaa muistaa soittaa soittoajalla, kun on edelleen ollut pientä vaaleanpunertavaa pyyhkimisvuotoa aina välillä. Koitan kinuta edes hcg mittausta, jos ei varhaisultraa saa julkiselta puolelta.
Kuulostaa positiiviselta, että vuoto on vain vaaleanpunaista ja vähäistä 🙏 Jaksamista ultraan pääsyn odotukseen ♥️
 
Hei olipa hyvä, että tuli puheeksi tää neuvolan 28 päivän kierto-oletus. Mulla on lyhyempi ni tiedän sitten sanoa sinne kans menkkojen aloituspäiväksi pari päivää aiemman 😄 tiedän kumminkin oikeasti, milloin se oviskin on ollu.
 
Varasin varhaisultran ja silloin olis omien laskujen mukaan oviksesta laskettuna 6+3. Onkohan ihan hyvä aika käydä silloin?

Meillä myös neuvola laskee 28päivän kierron mukaan lasketun ajan. Nyt ei ole kuin yksi päivä sen mukaan heittoa, kun tämä kierto oli yllättäen lyhyt. Ennen on ollut pitkiä kiertoja ja silloin on häirinnyt väärät päivät enemmän, kun heittoa on ollut jopa viikon verran.

Vielä en ole uskaltanut neuvolaan soittaa, mutta täytyy kyllä huomenna koittaa muistaa soittaa soittoajalla, kun on edelleen ollut pientä vaaleanpunertavaa pyyhkimisvuotoa aina välillä. Koitan kinuta edes hcg mittausta, jos ei varhaisultraa saa julkiselta puolelta.
Tämä ei kuulosta pahalta 🤍 soita sinne ja pyydä. Ja varhaisultra sitten ainakin viimeistään rauhoittaa edes jonkun verran mieltä 🙏🏻
 
Varasin varhaisultran ja silloin olis omien laskujen mukaan oviksesta laskettuna 6+3. Onkohan ihan hyvä aika käydä silloin?

Meillä myös neuvola laskee 28päivän kierron mukaan lasketun ajan. Nyt ei ole kuin yksi päivä sen mukaan heittoa, kun tämä kierto oli yllättäen lyhyt. Ennen on ollut pitkiä kiertoja ja silloin on häirinnyt väärät päivät enemmän, kun heittoa on ollut jopa viikon verran.

Vielä en ole uskaltanut neuvolaan soittaa, mutta täytyy kyllä huomenna koittaa muistaa soittaa soittoajalla, kun on edelleen ollut pientä vaaleanpunertavaa pyyhkimisvuotoa aina välillä. Koitan kinuta edes hcg mittausta, jos ei varhaisultraa saa julkiselta puolelta.
Jos on hyvät laitteet (kaikilla yksityisillä on) niin on just hyvä aika! Siis jos haluaa tiedon mahd pian.

Esikoisesta kävin samoilla päivillä eli 6+3, nyt varasin 6+4. Toki jos oviksesta ei ois tietoa, niin sit kannattais varata niin että on vähintään 6+3 eli myöhäisimmän lasketun ajan mukaan. Ymmärtääkseni esim. Kaunis odotus suosittelee aikaisintaan 6+3, mutta he ovat ottaneet siihen päivön-parin turvamarginaalin eli yleensä jo 6+2 näkyisi syke.

Muoks: ja tsemppiä vuotojen kanssa, tuttua tosiaan ja vaaleanpunainen on harmittomin väri kun tulee yleensä limakalvolta tai kohdunkaulan paremmalta puolelta.
 
Esikoisesta kävin varhaisultrassa (omasta pussista) 6+jotain, silloin ei vielä kuulunut sykettä. Mulla ei ollut hajuakaan kierron pituudesta, koska olin juuri lopettanut pillerit, joita olin käyttänyt vuosia. Sanoin neuvolassa, etten tiedä kierron pituudesta, mut varhaisultrassa LA oli __. Se merkittiin sitten lasketuksiajaksi mitään kyselemättä, eli näinkin voi tehdä :Hugging Face:
Sama laskettu saatiin mitattua kaikissa ultrissa.

Ompas muuten jännää miten tuolla Vauvakuumetta puolen Raskaaksi 2023 ketjussa on nyt monella lupaavia oireita, sitä voisi odottaa isoa plussa-aaltoa elokuisiin 🌈✨ Tuossa elokuisten laskettujenlistassa on iso aukko mun ja edeltävän välillä et uskoisi siihen tulevan täytettä piakkoin :shy:
 
Muokattu viimeksi:
Esikoisesta kävin varhaisultrassa (omasta pussista) 6+jotain, silloin ei vielä kuulunut sykettä. Mulla ei ollut hajuakaan kierron pituudesta, koska olin juuri lopettanut pillerit, joita olin käyttänyt vuosia. Sanoin neuvolassa, etten tiedä kierron pituudesta, mut varhaisultrassa LA oli __. Se merkittiin sitten lasketuksiajaksi mitään kyselemättä, eli näinkin voi tehdä :Hugging Face:
Sama laskettu saatiin mitattua kaikissa ultrissa.

Ompas muuten jännää miten tuolla Vauvakuumetta puolen Raskaaksi 2023 ketjussa on nyt monella lupaavia oireita, sitä voisi odottaa isoa plussa-aaltoa elokuisiin 🌈✨ Tuossa elokuisten laskettujenlistassa on iso aukko mun ja edeltävän välillä et uskoisi siihen tulevan täytettä piakkoin :shy:
Pitää mennä heti kurkkimaan, hyvä vinkki!! Samoihin aikoihin kun mulla tuli plussa siellä oli kanssa monia tosi lupaavia oireita ja haamuviivoja, jotka ei pääseet tänne asti. :sad-face: Josko nyt vihdoin alkaisi täyttyä!
 
Vitsit, että odotan kyllä kanssa jo sitä salaista puolta, niin pääsis vähän tarkemmin kertoon asioita. Toivottavasti sieltä kuumeilu puolelta tulis nyt kunnon ryntäys ja saatais viestit kasaan nopeasti 😄

Mä en ole ihan vielä uskaltanut listautua lasketunajan listaan, mutta jos sitten kun viestimäärä alkaa olla melkein täynnä ja kaikki on silloin vielä ok. 🤞
 
Mä päätin et mä en anna mun pelon voittaa. Poistuin aiemmin tänävuonna kahdesta eri odottajien ryhmästä.. Pelottaa tietysti et miten tämän kanssa käy, mut mä haluan olla mukana ja nauttia niin kauan kuin voin :red-heart:✨
Elikkäs siksi nyt loin vähän lisää ketjuja viestien kasaan saamiseksi, vaikka ajattelin aloitella täällä tänään hiljaisesti :Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Mä päätin et mä en anna mun pelon voittaa. Poistuin aiemmin tänävuonna kahdesta eri odottajien ryhmästä.. Pelottaa tietysti et miten tämän kanssa käy, mut mä haluan olla mukana ja nauttia niin kauan kuin voin :red-heart:✨
Elikkäs siksi nyt loin vähän lisää ketjuja viestien kasaan saamiseksi, vaikka ajattelin aloitella täällä tänään hiljaisesti :Grinning Face With Smiling Eyes:

Hienosti ajateltu, näin juuri! 😍 Sitä saattaa jäädä paljon hyvää kokematta, jos antaa pelon voittaa ja jos kuitenkin kaikki meneekin loppujen lopuksi hyvin.
 
Mä oon kans koittanut ajatella, et oon nyt niin kauan raskaana kun toisin todistetaan. Mut näinä oireettomina hetkinä niin kamalan vaikea luottaa 😭 no, viikonlopulle luvassa kivaa tekemistä, jospa se varaamani yksityisen varhaisultra tulisi siten nopeammin ja saataisiin hyviä uutisia. ❤️
 
Mulla kans tuntuu noissa testeissä viivat kauhean hitaasti vahvistumaan. Mietin varhaisultraa, mutta Satakunnassa ei taida kauheasti olla mitään järkevän hintaista (kätilöpalvelua) tarjolla, enkä haluaisi maksaa montaa sataa siitä. Tosin, mun kuukautisista on ikuisuus, että jos sanoisin neuvolaan, että en tiedä millä viikoilla ollaan, niin pääsisiköhän julkisen kautta varhaisultraan? Sinälläänhän se on ihan totta, että mun käsitys raskauden vaiheesta perustuu täysin olettamukseen ovulaatiopäivästä ja raskaustestien viivojen vahvuuksiin.
 
Mulla kans tuntuu noissa testeissä viivat kauhean hitaasti vahvistumaan. Mietin varhaisultraa, mutta Satakunnassa ei taida kauheasti olla mitään järkevän hintaista (kätilöpalvelua) tarjolla, enkä haluaisi maksaa montaa sataa siitä. Tosin, mun kuukautisista on ikuisuus, että jos sanoisin neuvolaan, että en tiedä millä viikoilla ollaan, niin pääsisiköhän julkisen kautta varhaisultraan? Sinälläänhän se on ihan totta, että mun käsitys raskauden vaiheesta perustuu täysin olettamukseen ovulaatiopäivästä ja raskaustestien viivojen vahvuuksiin.
Liedossa Neuvolan sivutasku. Toki se on Varsinais-Suomen puolella. Mutta on edullinen.
 
Mulla kans tuntuu noissa testeissä viivat kauhean hitaasti vahvistumaan. Mietin varhaisultraa, mutta Satakunnassa ei taida kauheasti olla mitään järkevän hintaista (kätilöpalvelua) tarjolla, enkä haluaisi maksaa montaa sataa siitä. Tosin, mun kuukautisista on ikuisuus, että jos sanoisin neuvolaan, että en tiedä millä viikoilla ollaan, niin pääsisiköhän julkisen kautta varhaisultraan? Sinälläänhän se on ihan totta, että mun käsitys raskauden vaiheesta perustuu täysin olettamukseen ovulaatiopäivästä ja raskaustestien viivojen vahvuuksiin.

Kyllä neuvolasta saa varhaisultran, jos on kovin pitkiä ja epäsäännöllisiä kiertoja. Varsinkin jos imettää ja kierto on sen takia sekaisin. Soita vaan ja koita jos heltiäis ultra sieltä 😊
 
Takaisin
Top