Yleinen keskustelu

Ja pahoinvointi on täällä. 😔 Sain onneksi nyt heti reseptin siihen uuteen Xonveaan. Tänään saan illalla kokeilla ekaa kertaa sitä. Primperan ei viime raskaudessa vaikuttanut mitään. Jos tällä nyt saisin edes sen lääkäreiden mainostaman "ihan normaalin pahoinvoinnin, joka loppuu viimeistään rv 14", niin olis ihan tosi jees.
Mä sain Xonveaa viime raskaudessa, mut mulla tuli siitä ihan järkky väsymys :disappointed-face: Oli enemmän haittaa kuin hyötyä. Mulla on yhä tabletit tallessa, ehkä koitan uudestaan tässä raskaudessa jos tarve. Kaveri käytti niitä ilman sivuvaikutuksia, veti niitä monta nappia päivässä. Toivottavasti sopii myös sulle! 🤞
 
Jäin pohtimaan saako noita ”testaa varhain” testejä auki. Et onko siellä semmonen perusluiska sisällä, jonka saisi päiväkirjaan talteen?IMG_8960.jpeg
 
Jäin pohtimaan saako noita ”testaa varhain” testejä auki. Et onko siellä semmonen perusluiska sisällä, jonka saisi päiväkirjaan talteen?View attachment 128522
Monet rikkoo näitä just siks et näkis paremmin viivat ilman tota kuorta niin kyllä ne jotenkin saa :smiling-eyes: Koittaisin varovasti veitsellä jostain reunasta.
Mä avasin itse just CB digitestin, niiden sisällä on kaks liuskaa, joista toinen on se kontrolliliuska ja toinen testi. Ilmeisesti CB digitestejä suositellaan muutenkin hajotettavaksi paristojen hävittämisen takia.
 
Mä sain Xonveaa viime raskaudessa, mut mulla tuli siitä ihan järkky väsymys :disappointed-face: Oli enemmän haittaa kuin hyötyä. Mulla on yhä tabletit tallessa, ehkä koitan uudestaan tässä raskaudessa jos tarve. Kaveri käytti niitä ilman sivuvaikutuksia, veti niitä monta nappia päivässä. Toivottavasti sopii myös sulle! 🤞
Eka annos helpotti selvästi, mutta pitää vielä nostaa annosta. Mä olin ainakin tänään selvästi pirteämpi kuin eilen, mutta katotaan kuinka käy pidemmällä tähtäimellä. 🤷🏼‍♀️ Huomenna otan aamullakin yhden ja illalla kaksi.

Suurin murhe näissä on ihan posketon hinta. 😔 En tiedä, miten ikinä voisi olla varaa vetää näitä monta viikkoa varsinkin, jos annostuksen joutuu nostamaan kovin isoksi. 😬
 
@Azalea Eihän!😱😨 Täällä Saksassa kaikki reseptilääkkeet on ilmaisia (vakuutuksen piikkiin, kaikilla on pakko olla vakuutus täällä).
Mut hyvä et auttavat oloa kuitenkin:red-heart: Mulla on ainakin tähän asti ollu vielä ihan ok olo, hieman ällöttää ja närästää iltaisin, mut eiköhän rennie riitä siihen.
 
No niin, nyt tuli tulokset viime perjantain hcg-verikokeesta, viikkoja silloin 5+5. Arvo oli 1291, joka menee jokaisen löytämäni lähteen perusteella ihan oletettuun haarukkaan. Hetken taas hengähdän, ja yhtään raskaustestiä en ainakaan enää uita. 🤐🫣

EDIT: Valitettavasti en saa seurantamittausta, koska arvo oli niin normaali. Eli vaikka kiinnostaisi tietää miten arvo nyt tästä jatkaa kehittymistä niin sitä en julkiselta nyt sit saa.

EDIT2: Iloinen yllätys, soittivatkin vielä perään että tekevät kuitenkin kontrolliverikokeen, menen sinne tämän viikon perjantaina. 😍
 
Muokattu viimeksi:
Eka annos helpotti selvästi, mutta pitää vielä nostaa annosta. Mä olin ainakin tänään selvästi pirteämpi kuin eilen, mutta katotaan kuinka käy pidemmällä tähtäimellä. 🤷🏼‍♀️ Huomenna otan aamullakin yhden ja illalla kaksi.

Suurin murhe näissä on ihan posketon hinta. 😔 En tiedä, miten ikinä voisi olla varaa vetää näitä monta viikkoa varsinkin, jos annostuksen joutuu nostamaan kovin isoksi. 😬

Jos et ole muita lääkkeitä tänä vuonna ostanut kelakorvattavana, niin muista, että siinä on se alun 50€ omavastuu (toki tammikuussa tulee taas, eli jos pystyy taktikoimaan ja ostamaan tänä vuonna vielä lisää jos ne riittäisi viikoille 12-16?)

sen jälkeen tod näk 40% korvaus kaikista lääkeostoksista :)
 
Noniin, sain päivitettyä nikin (naatti_on_board viittasi esikoiseen, niin vaihdoin :D)

niin onko jotain juttuja mistä ootte jo joutuneet luopumaan (ruuan lisäksi?)

Itse oon aina harrastanut ja valmentanut cheerleadingiä, niin eilen oli ekat harkat raskaana, niin oli pakko vaan valmentaa :loudlycrying:
Mulla on oma aikuisjoukkue mitä valmennan, mutta yleensä treenaan mukana. Teoriassa ei pitäisi olla vielä mitään hätää, kun tulokas on vielä niin pieni ja syvällä lantiossa, että mikään isku ei siihen osu (heittojen koppaaminen ottaa aika rajusti mahaan kyllä).. Mutta ensimmäinen raskaus meni kesken (5+3) ja olin käynyt treeneissä... niin vaikka ei siitä varmaan johtunut niin en ota riskiä..
 
@cheeräiti Ymmärrän hyvin :disappointed-face::red-heart: Mulla alkoi keskenmenovuoto tammikuussa sen jälkeen kun olin ollut esikoisen kanssa kuumassa kylvyssä. Sen jälkeen päätin etten enää mene raskaana kuumaan kylpyyn. Vaikka ei sillä ollut oikeasti mitään tekemistä sen kanssa, koska mun testit tummui huonosti muutenkin ja oli kovia kramppeja, eli tiesin et kaikki ei ollu kunnossa. Googlettamalla lukee et kuumat kylvyt saattaa aiheuttaa keskenmenoa, koska kehon lämpötila nousee, mut onhan se ihan hullua, kun suomalaiset saunoo koko raskauden 🙈 Esikoisen raskaudessa vaihdoin aggressiivisten muistisairaiden vanhusten hoidosta kevyempään kotihoitoon, just sen takia ettei tulis iskuja vatsaan.
 
Jos et ole muita lääkkeitä tänä vuonna ostanut kelakorvattavana, niin muista, että siinä on se alun 50€ omavastuu (toki tammikuussa tulee taas, eli jos pystyy taktikoimaan ja ostamaan tänä vuonna vielä lisää jos ne riittäisi viikoille 12-16?)

sen jälkeen tod näk 40% korvaus kaikista lääkeostoksista :)
Xonveahan ei ole kelakorvattava 🙄😔
 
@Azalea Eihän!😱😨 Täällä Saksassa kaikki reseptilääkkeet on ilmaisia (vakuutuksen piikkiin, kaikilla on pakko olla vakuutus täällä).
Mut hyvä et auttavat oloa kuitenkin:red-heart: Mulla on ainakin tähän asti ollu vielä ihan ok olo, hieman ällöttää ja närästää iltaisin, mut eiköhän rennie riitä siihen.
Mullakin on sairaskuluvakuutus, mutta se ei enää korvaa mitään raskauteen liittyvää. Vielä kolmen ensimmäisen lapsen aikaa korvasi, mutta ehdot on tässä välissä yhtäkkiä muuttuneet. 🙄
 
Eilen illalla pahoinvointi jo palasikin eli vajaan vuorokauden helpotuksen toi Xonvea. Otin tänään aamullakin yhden, eilen illalla kaksi ja silti olo on kamala. 🙄 En tiedä onko mitään järkeä enää yrittääkään nostaa annosta; ei mulla ole varaa laittaa lääkkeisiin 30 euroa viiden päivän välein. 😵‍💫
 
Mä harrastan avantouintia ja oon nyt kerran käynyt avannossa, mut siitä tuli navan alapuolelle outo pistävä kipu joten en taida uskaltaa enää mennä. 😅 sen jälkeen myös alkoi yöllä migreeni, joten täytyy pitää varmaan avannosta nyt välivuosi.

Alavatsalla on pari päivää tuntunut ”venymisen” tunnetta. Pahoinvointia ei ole vielä näkynyt. Ylihuomenna varhaisultra 😍
 
Mä harrastan avantouintia ja oon nyt kerran käynyt avannossa, mut siitä tuli navan alapuolelle outo pistävä kipu joten en taida uskaltaa enää mennä. 😅 sen jälkeen myös alkoi yöllä migreeni, joten täytyy pitää varmaan avannosta nyt välivuosi.

Alavatsalla on pari päivää tuntunut ”venymisen” tunnetta. Pahoinvointia ei ole vielä näkynyt. Ylihuomenna varhaisultra 😍
Mä kans lopetin avantouinnin jo plussaan
 
Ihan varovasti ujutan jalkaani tänne. Elikkä 5+5 meneillään flo:n mukaan. Ekaa kertaa ikinä plussa tuli testeistä, voin sanoa et on pää ihan pyörällä jokaisesta pienestä vihlasusta ( ilmeisesti kuuluu asiaan) 😇 tuntuu oudolta sanoa että odottaa esikoista 😅
 
Luin viestit ja tunnistan nuo pelot kylvyistä, avannosta ja urheilusta @Pikkuhaave @Däumeline ja @cheeräiti

Meidän ensimmäisen kasvu oli päättynyt -22 juhannuksen tienoilla, jolloin saunottiin ja uitiin 3v putkeen aika paljon. Nyt onkin sitten sellainen olo, etten uskalla saunaan ollenkaan, vaikka kuinka järki sanoo ettei se varmastikaan ole ainut syy ollut.

Itse ajattelen niin, että jätän väliin kaiken huolestuttavan normaalin elämän rajoissa. Se lisää ainakin mun mielenrauhaa, vaikka muut olisivatkin sitä mieltä että oon ylivarovainen. Ehkä saunapelkokin hellittää ja uskallan pikaisen joulusaunan 😁
 
Minä myös varovasti uskaltaudun tänne parin viikon viestien lukemisen jälkeen. Mulla takana pari keskenmenoa (-20 ja -21), jonka jälkeen mies laittoi jarrut päälle, eikä uskallettu enää yrittää. Nyt kuitenkin sovittiin, että annetaan vielä viimeinen mahis (mulla ikää jo 39 v.), ja ekasta yrityskierrosta tulin yllättäen raskaaksi. Nyt 5+1 - toivon niin paljon, että pysyisi mukana. 🙏🏼
 
Takaisin
Top