Yleinen keskustelu

Hento plussa ilmestyi eilen tikkuun 4pv ennen oletettujen menkkojen alkua. Kaikenlaisia oireita on ollut, minkä takia testin teinkin. Eka kierto ilman ehkäisyä ja heti tärppäsi, en ois ikinä uskonut. Katsotaan kestääkö kyydissä, oireitten perusteella olen hyvin raskaana vaikka plussa oliki vielä haalea. Mielenkiinnolla seuraan täällä muita, samassa tilanteessa olevia ☺️
 
Hento plussa ilmestyi eilen tikkuun 4pv ennen oletettujen menkkojen alkua. Kaikenlaisia oireita on ollut, minkä takia testin teinkin. Eka kierto ilman ehkäisyä ja heti tärppäsi, en ois ikinä uskonut. Katsotaan kestääkö kyydissä, oireitten perusteella olen hyvin raskaana vaikka plussa oliki vielä haalea. Mielenkiinnolla seuraan täällä muita, samassa tilanteessa olevia ☺️
Sama täällä, plussa tuli 5 pv ennen oletettujen menkkojen tuloa ja aivan selkeitä oireita oli ollut jo muutaman päivän ennen testausta. Tervetuloa 😊
 
Tänään kyllä oikeesti tunsin itseni raskaana olevaksi ihmiseksi 😅 käytiin minigolfaamassa ja siis mun piti istua ihan jatkuvasti alas, kun tuli niin huono olo. En yhtään jaksanu seisoskella. Sitä ennen ulkoillessa taas piti pysähdellä koko ajan. Olipa hassua! 😅 Ei tää kyllä ehkä naurata jos tää jatkuu kauan mut tällä hetkellä ihan mielenkiinnolla vaan seurailen näitä uusia tuntemuksia kropassa.
 
Olipa kiva lukea sun tarinat @Azalea! Uskomatonta kyllä miten paljon oot joutunut vaatimaan, ja onneksi olet vaatinut, on osunut aika huonoja (yö)kätilöitä kyllä kohdalle.
Joo mun ongelma taitaa olla se, että mun kroppa tekee niin monen asian eri tavalla kuin mitä oppikirjoissa sanotaan. 😅🤷🏼‍♀️ Supistukset ei tunnu missään eikä piirry edes mittariin enne kuin aikaa ponnistusvaiheeseen on enää puolisen tuntia. Myös avautuminen tapahtuu sitten vasta ryminällä sen puolen tunnin aikana. Neljännellä kerralla oikeasti vielä tunti ennen synnytystä olin itse sillä mielellä, että käyn nyt näytillä synnärillä, ettei sitten tule ainakaan kiire. 😅

Raskausaikoina mulla ei ole juurikaan niitä tavallisimpia vitsauksia; paino ei nouse, hemoglobiini on aina ollut huippuluokkaa, sokerit pysyy kuosissa, selkä ei ole kipeä, ei turvota, verenpaine on ennemminkin matala, pissa on aina puhdas....neuvola ei siis käytännössä pysty tekemään mun hyväksi mitään muuta kuin hymyilemään, miten hyvin asiat on. Silti ensin oksennan ja myöhemmin supistelen itseni ihan rikki. 🙈

Vielä ei ole paha olo alkanut. Sen takia olo on vähän "pessimisti ei pety" -tyyppinen enkä oikein usko, että tämä mukana edes pysyy. Toki mulla on yksi aiempikin raskaus, jossa pahoinvointi alkoi vasta rv 8. Kolmessa muussa se on alkanut jossain muodossa jo rv 5. 🙈
 
Joo mun ongelma taitaa olla se, että mun kroppa tekee niin monen asian eri tavalla kuin mitä oppikirjoissa sanotaan. 😅🤷🏼‍♀️ Supistukset ei tunnu missään eikä piirry edes mittariin enne kuin aikaa ponnistusvaiheeseen on enää puolisen tuntia. Myös avautuminen tapahtuu sitten vasta ryminällä sen puolen tunnin aikana. Neljännellä kerralla oikeasti vielä tunti ennen synnytystä olin itse sillä mielellä, että käyn nyt näytillä synnärillä, ettei sitten tule ainakaan kiire. 😅

Raskausaikoina mulla ei ole juurikaan niitä tavallisimpia vitsauksia; paino ei nouse, hemoglobiini on aina ollut huippuluokkaa, sokerit pysyy kuosissa, selkä ei ole kipeä, ei turvota, verenpaine on ennemminkin matala, pissa on aina puhdas....neuvola ei siis käytännössä pysty tekemään mun hyväksi mitään muuta kuin hymyilemään, miten hyvin asiat on. Silti ensin oksennan ja myöhemmin supistelen itseni ihan rikki. 🙈

Vielä ei ole paha olo alkanut. Sen takia olo on vähän "pessimisti ei pety" -tyyppinen enkä oikein usko, että tämä mukana edes pysyy. Toki mulla on yksi aiempikin raskaus, jossa pahoinvointi alkoi vasta rv 8. Kolmessa muussa se on alkanut jossain muodossa jo rv 5. 🙈
Täällä ollut kans eilinen aivan täysin oireeton, eikä tänäänkään vielä oireista tietoa. Muistan toki vanhoista raskauksista että välillä tuli oireettomia päiviä mutta kyllä sitä helposti miettii, että mahtaakohan siellä enää hormonit olla nousussa kun ei mitään tunnu.
Pahaa oloa en kyllä silti halua tippaakaan, mieluummin elän vaikka epävarmuudessa :tears:
 
Täällä kans huonounisuutta ja röyhtäilyä lukuunottamatta oireetonta. Tuttua huttua mun aiemmissakin raskauksissa. 😁
 
Yhden oireen kyllä eilen huomasin jumpatessani. Liitoskivun tyyppisiä vihlaisuja :Grimacing Face: mitä ihmettä, näillä viikoilla jo.
Ekassa raskaudessa en ymmärtänyt, että mistä ihmiset puhuu, kun valittivat liitoskivuista. Tokassa raskaudessa opin ne kyllä tuntemaan ja en loppua kohden pystynyt housuja tai sukkia enää pukemaan seisaaltaan, kun vihloi niin paljon jos seisoi yhdellä jalalla sekuntiakaan. Kolmannessa piti töissä mennä tukivyön kanssa mutta uskon fyysisen työn osaltaan pitäneen liitoskipuja kurissa, kun liitoksia tukevat lihakset pysyivät aktiivisena ja vahvempina. Pitää vissiin alkaa vahvistaa jo nyt tukilihaksia että pärjää loppuun asti.
 
Täällä kans niin oireetonta, et koko ilta meni itkiessä ja varmana keskenmenosta. Kunnes mies tuli toteamaan et onhan niitä oireita, miksi muuten itkeä tihrustan silmät punaisena.😂 tottahan se olikin, ja kyllä se mieskin minua lohdutti, ei vain naureskellut. ❤️ Muistelen kyllä esikoisenkin alkuraskauden olleen melko oireeton, ruokahaluttomuutta lähinnä.

Tänään oli pakko tehdä vielä yksi digi ja sain siihen toivomani 3+.
 
Todella varovaisesti osallistun keskusteluun. Mulla esikoinen 2015, toinen 3/23 ja nyt imetysaikana sain todella haalean plussan, joka kuitenkin tänään aamulla hiukan vahvistui. Epäilen (valkovuodon perusteella) että ovis olis ollu 21.11 ja siihen tämä testin hailakkuus myös viittaisi (dpo 11 ja dpo12), mutta seurailen että vahvistuuko.
Olen tehnyt varmuuden vuoksi testiä viikon välein, kun tosiaan imetän ja kierto ei ole millään tavalla säännöllistä. Kovasti toivottu ja etenkin miehen puolelta odotettu olisi kyllä tämä kaveri. 😊

Laitan vielä kuvat eilisestä ja tämän päivän testeistä. 😃
 

Liitteet

  • IMG_0394.jpeg
    IMG_0394.jpeg
    829.2 KB · Katsottu: 11
Muokattu viimeksi:
Tänään jaksoin kävellä paremmin kuin eilen. Hetkittäin tuli vaan semmosia pieniä huonovointisuuden aaltoja, jotka meni nopeasti ohi. Oon nyt kertonut jo kolmelle ihmiselle ja hitto että on vaikea sanoa ääneen asiaa 😅
 
Mulla on ollut kanssa melkein/täysin oireetonta. Epävarmuus tulee siitä, että testasin eilen koronan, joten lievä pahoinvointi ja yleinen väsyneisyys voi liittyä siihenkin. Sitä en ymmärrä, miten rinnoissa ei tunnu mitään! Km- ja esikoisraskauksissa ne olivat sähköiset tulipallot. 🤣 Oisko melkein 2v imetys voinut epäherkistää ne?
 
Mulla on ollut kanssa melkein/täysin oireetonta. Epävarmuus tulee siitä, että testasin eilen koronan, joten lievä pahoinvointi ja yleinen väsyneisyys voi liittyä siihenkin. Sitä en ymmärrä, miten rinnoissa ei tunnu mitään! Km- ja esikoisraskauksissa ne olivat sähköiset tulipallot. 🤣 Oisko melkein 2v imetys voinut epäherkistää ne?

Mulla on kans rinnat tosi tavallisen tuntuiset, sama oli jo kkm-raskaudessa. 🤔 Vaikka esikoisen raskaudesta muistan et olivat arat alkuraskaudessa. Ehkä imetys on jotenkin muuttanut systeemejä? Mä tosin imetin vain 6 kk.
 
Moi kaikki! Varovasti mäkin tuun mukaan porukkaan. Kkm rv 15 taustalla heinäkuulta. Vauvan piti syntyä vuodenvaihteessa ja oon niin helpottunut ettei tarvitse kohdata sitä aikaa ilman uutta raskautta.

Viime torstaina sain ekan haalean haamun näkyviin, uskoakseni dpo 9. Nyt on rv 3+5 eli ihan kamalan alussa! Hirvittää ajatella tulevia viikkoja, kun luottoa ei oo että nt-ultrakaan takais yhtään mitään. En tiedä koska uskallan soitella neuvolaan. Kovasti toivoisin varhaisultraa mutta tuskin heltiää julkiselta. Yritän uskaltaa antaa itelleni luvan iloita ❤️ LA 14.8.
 
Mulla on ollut kanssa melkein/täysin oireetonta. Epävarmuus tulee siitä, että testasin eilen koronan, joten lievä pahoinvointi ja yleinen väsyneisyys voi liittyä siihenkin. Sitä en ymmärrä, miten rinnoissa ei tunnu mitään! Km- ja esikoisraskauksissa ne olivat sähköiset tulipallot. 🤣 Oisko melkein 2v imetys voinut epäherkistää ne?
Mulla ei rinnat ainakaan ymmärrä raskauksista mitään. Tuntuu että ne herää tähän projektiin vasta pari viikkoa ennen synnytystä. Muutoin tulla lötköttää omina pieninä itsenään mukana ja ei kyllä kasvaa eikä aristele :tears:
 
Täällä alkaa olla jo epäilyttävän oireetonta kun useampi raskaus takana ja aika saman kaavan oireita ollut aiemmin. Melkein tekis mieli tarkistaa digillä, että mitä viikkoja näyttää:No Evil Monkey: en sen enempää oireita kaipaa mutta tuntuu se vähän hassulta, että voi olla neljä tuntia syömättä, eikä edes vienoa pahaa oloa tuu.
 
Moi kaikki! Varovasti mäkin tuun mukaan porukkaan. Kkm rv 15 taustalla heinäkuulta. Vauvan piti syntyä vuodenvaihteessa ja oon niin helpottunut ettei tarvitse kohdata sitä aikaa ilman uutta raskautta.

Viime torstaina sain ekan haalean haamun näkyviin, uskoakseni dpo 9. Nyt on rv 3+5 eli ihan kamalan alussa! Hirvittää ajatella tulevia viikkoja, kun luottoa ei oo että nt-ultrakaan takais yhtään mitään. En tiedä koska uskallan soitella neuvolaan. Kovasti toivoisin varhaisultraa mutta tuskin heltiää julkiselta. Yritän uskaltaa antaa itelleni luvan iloita ❤️ LA 14.8.


Voi, kohtalotoveri. ❤️ Mulla kkm rv 18 syyskuun lopussa. Onhan tämä aivan erilainen raskaus nyt myöhäisen keskenmenon jälkeen. En aio mennä edes varhaisultraan kun ei se mitään tarkoita ja kammoksuttaa ajatus ultraamisesta, jäi niin traumat viime raskauden lopun ultrista. 😭

Mieluummin uskottelen itselleni että niin kauan kuin ei vuotoa tai muita huolestuttavia oireita ole niin kaikki SAATTAA olla ok. Päivä kerrallaan. ❤️‍🩹
 
Ihanaa kuulla, et muidenkin tissit on nukuksissa. Esikoisen aikaan tissit kasvoi heti monta kokoa, ja olivat kipeät läpi raskauden. Nyt nännin päät hieman aristaa, muita tuntemuksia ei havaittavissa.

Muutenkin täälläkin aika oireetonta, ainoastaan KOKO AJAN on järkyttävän kylmä. 😅
 
Ootteko kertoneet raskaudesta kenellekään vielä? Mä kerroin samoille ystäville ketkä oli eniten tukena keskenmenon jälkeen. Ja omalle äidilleni just kerroin vähän suunnittelemattomasti kun en jaksanut keksiä tekosyytä miks en halua punaviiniglögiä. 😎 Ja mies tietty tietää. Esikoiselle kerrotaan vasta varmaan joskus rakenneultran jälkeen, jos sinne asti päästään ja kaikki näyttää silloin olevan kunnossa.
 
Takaisin
Top