Yleinen keskustelu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta mieleen juolahtavasta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!
 
Varovasti aloittelen keskustelua täällä. Allekirjoituksesta selviää, miksi on aika vaikea luottaa tähän raskauteen. Toivotaan kuitenkin parasta. 🌈

Eikö tosiaan ole vielä ketään muita elokuulle plussanneita? Vai onko kaikki vielä vaan varovaisia. 😁
 
Eilen plussattu ja menkoista tarjoaisi laskettua elokuulle. Letroilla saateltu raskaus aluille, taustalla PCOS. Esikoinen 10/20. ❤️

Olen enempi kirjoitellut kaksplussan puolella, mutta siellä aika hiljaista eikä elokuisille ketjua vielä lainkaan, joten siirryin tänne. 😁
 
Onko sulla @Pikkuhaave mitään oireita vielä? 😊 Täällä unet meni heti plussan jälkeen rikki ja välillä vähän etoo & närästää. Aika lailla samalla kaavalla on molemmat aiemmat alkuraskaudet menneet.
 
Miulla on vähän kipeä olo, paleltaa koko ajan ja alavatsaa nippailee. Esikoisesta oli kans aika oireeton alkuraskaus, samanlaisia tuntemuksia kuin nytkin.

Tänään testailin taas PC:llä, viiva oli hieman tummunut, muttei vielä tasavahva. Aion yrittää päästö neuvolan kautta varhaisultraan, sillä joudun työni puolesta kertomaan raskaudesta töissä jo pian. Haluaisin varmistuksen, että onhan siellä oikeassa paikassa joku, ennen kun kerron. 🥺

Oispa kiva, jos miun ja @Magnoliae kaveriksi saataisiin muitakin elokuisia! Vertaistuki oli jo heti tässä alussa kiva esikoisenkin kohdalla, kun kaikki on niin epävarmaa. 😅
 
Joo, olis kiva jos tulis muitakin! 😁 Eiköhän hiljalleen. 😊

Mä kans yritän päästä neuvolan kautta varhaisultraan, syyskuinen keskeytynyt keskenmeno on lisännyt tämän raskauden huolimäärää aika paljon. Saa nähdä miten käy. Huomenna jo ajattelin soittaa neuvolaan.
 
Heipä hei, @Azalea! Onnea sullekin plussasta! 🤩

Soittelin nyt neuvolaan, eka aika varattu (20.12.) 😊 Varhaisultraa ei taida herua julkiselta, pitää vähän miettiä mennäänkö yksityiselle tossa noin kolmen viikon päästä...
 
Noo minäkin tuun tänne jo huutelemaan, vaikka nyt vasta dpo 13. Jos hanat aukeekin oletettujen menkkojen aikaan, niin häntä koipien väliin ja pois :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mulla laskettu ois 6.8., tosin uskon, että syntyis heinäkuun puolella, kun kolme edellistäkin syntynyt monta viikkoa ennen laskettua.
Neljättä odotellaan ja kyllä vaan houkuttais varhaisultra, kun en jaksais oottaa paria kuukautta ennen kun saa tietää, että onko siellä edes mitään kasvamassa. Mut mulla menis omalla kustanteella ja kun meillä ei noita halvempia paikkoja täällä päin ole, niin katsotaan tuleeko tässä muutoin käyntiä isompaan kaupunkiin, jossa esim perhe-arte tms. Sitten vois kyllä käydä samalla hakemassa mielenrauhaa:Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Heipä hei, @Azalea! Onnea sullekin plussasta! 🤩

Soittelin nyt neuvolaan, eka aika varattu (20.12.) 😊 Varhaisultraa ei taida herua julkiselta, pitää vähän miettiä mennäänkö yksityiselle tossa noin kolmen viikon päästä...

Mie soittelin kans neuvolaan, mut vähän epäileväinen oli et meillekään julkiselta vu aikaa irtoaa. Varasin jo sitten yksityiseltä 19.12. Varhaisultraan ajan, perun sen jos jollain ihmeellä julkiselle päästäänkin. 😁 Ensikäyntiin ei varattu aikaa vielä, kun puhelimeen vastannut hoitaja ei ollut varma tuosta varhaisultra-asiasta ja joku toinen hoitaja soittaa pe takaisin ja sitten samalla varataan sitä aikaa. 😊

Niin ja meillä ei täällä periferiassa ole kätilön tekemää ultraa tarjolla, joten kalliiseen lääkärin ultraan on satsattava. 🙈
 
Moi! Syteen tai saveen, mä liityn heti kirjoitteluun mukaan vaikka on vasta dpo 10 ja LA 10.8. 😅

@Magnoliae kiva nähdä sut täällä! Muistan sut hämärästi maaliskuisista 21 josta jouduin lähtemään sit km takia, ja oon seurannut sun matkaa täällä muutenkin. Toivon sulle mahdollisimman rauhallista ja tapahtumaköyhää raskautta! ❤️

@muut tänne jo ehtineet, kiva tavata, esittäydyn pian ehtiessäni paremmin!
 
Jeee @Kaakkuri mä mietinkin et missä vaiheessa sä tänne tupsahdat! 🤩 Kiitos ja samaa sulle, toivotaan että tällä kertaa ei joudu kumpikaan tekemään U-käännöstä tästä ryhmästä 🤞🌈🤞
 
Noo minäkin tuun tänne jo huutelemaan, vaikka nyt vasta dpo 13. Jos hanat aukeekin oletettujen menkkojen aikaan, niin häntä koipien väliin ja pois :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mulla laskettu ois 6.8., tosin uskon, että syntyis heinäkuun puolella, kun kolme edellistäkin syntynyt monta viikkoa ennen laskettua.
Neljättä odotellaan ja kyllä vaan houkuttais varhaisultra, kun en jaksais oottaa paria kuukautta ennen kun saa tietää, että onko siellä edes mitään kasvamassa. Mut mulla menis omalla kustanteella ja kun meillä ei noita halvempia paikkoja täällä päin ole, niin katsotaan tuleeko tässä muutoin käyntiä isompaan kaupunkiin, jossa esim perhe-arte tms. Sitten vois kyllä käydä samalla hakemassa mielenrauhaa:Smiling Face With Smiling Eyes:
Mä myös uskon, että heinäkuista - toivottavasti ei sentään kesäkuista - tässä odotellaan. Nykyään ei kuulemma enää supistuksenestolääkityksiä juuri määräillä. Mulla ensimmäinen ja neljäs syntyneet 35+4 ja 35+6, ilman tuota lääkitystä. Toinen ja kolmas 39+5 ja 38+4, estolääkitys oli rv 26-35. 🤷🏼‍♀️

Eli jos sitä lääkitystä ei taaskaan suostuta määräämään, odotettavissa on, että viimeistään rv 36 tämä on taputeltu. 🙄 Hartaasti toivon, ettei aiemmin. Neljännestä olin viikon sairaalassa rv 30, kun näytti, että syntyy jo silloin, mutta onneksi sen reilut viisi viikkoa lopulta vielä pysyi matkassa ❤️
 
Onpa jännä ettei tota lääkitystä määrätä, @Azalea! Mikä siihen on syynä? 🤔 Toivottavasti tämä pieni pysyy mahassa mahdollisimman pitkään. 🩷
 
Mä myös uskon, että heinäkuista - toivottavasti ei sentään kesäkuista - tässä odotellaan. Nykyään ei kuulemma enää supistuksenestolääkityksiä juuri määräillä. Mulla ensimmäinen ja neljäs syntyneet 35+4 ja 35+6, ilman tuota lääkitystä. Toinen ja kolmas 39+5 ja 38+4, estolääkitys oli rv 26-35. 🤷🏼‍♀️

Eli jos sitä lääkitystä ei taaskaan suostuta määräämään, odotettavissa on, että viimeistään rv 36 tämä on taputeltu. 🙄 Hartaasti toivon, ettei aiemmin. Neljännestä olin viikon sairaalassa rv 30, kun näytti, että syntyy jo silloin, mutta onneksi sen reilut viisi viikkoa lopulta vielä pysyi matkassa ❤️
Onpa jännä jos ei anneta estolääkitystä, jos kerran lapsen syntyy ennenaikaisina ilman sitä. Onko sulla supistelut ollut kivuliaita ja ootko pystynyt olemaan töissä raskauden aikana?
Mulla kaks ekaa synty molemmat 37+3 ja kolmas viivytteli peräti 38+2. Mutta ihan täysiaikaisia ja pulleita vauvoja olleet, että kai se on vaan mulla vähän lyhyempi kantoaika:tears:
Ekan kohdalla olin kyllä ihan järkyttynyt, koska olin uskonut, että kaikki ekat vauvat menee sinne lasketun hujakoille ja yleensä vielä yli. Ei meillä ollut edes lastenrattaita saatu ostettua :tears:
 
Esikoinen syntyi 39+3, mäkin muistan olleeni ihan ihmeissäni kun alkoikin tapahtua "jo" viikko ennen laskettua aikaa (vedet meni). 😁 Olin just ajatellut että ensisynnyttäjällä menee lasketun yli niin että heilahtaa.
 
Onpa jännä jos ei anneta estolääkitystä, jos kerran lapsen syntyy ennenaikaisina ilman sitä. Onko sulla supistelut ollut kivuliaita ja ootko pystynyt olemaan töissä raskauden aikana?
Mulla kaks ekaa synty molemmat 37+3 ja kolmas viivytteli peräti 38+2. Mutta ihan täysiaikaisia ja pulleita vauvoja olleet, että kai se on vaan mulla vähän lyhyempi kantoaika:tears:
Ekan kohdalla olin kyllä ihan järkyttynyt, koska olin uskonut, että kaikki ekat vauvat menee sinne lasketun hujakoille ja yleensä vielä yli. Ei meillä ollut edes lastenrattaita saatu ostettua :tears:
Esikoisesta supistelu ei ollut kivuliasta, maha vain oli kivikova kaiken jalkeillaoloaikani. Olisin itse jatkanut töissä, en edes tajunnut tuon kovettumisen olevan supistelua 😂 Neuvolalääkäri määräsi saikulle pari viikkoa ennen äitiysloman alkua (33+0 suunnilleen). 35+0 oli neuvolalääkärin tarkastus. Totesi, ettei vauva ole tulossa vielä pitkään aikaan. Vauva ylhäällä ("niin ylhäällä, etten edes saa selkoa, onko pää ylhäällä vai alhaalla, voi olla tulossa olkapääkin edellä") ja kohdunkaula täysmittainen, kiinteä ja kiinni. Neljän päivän päästä vauva vaan syntyi 🤷🏼‍♀️ Toisesta ja kolmannesta kivuliaat, säännöllistymään pyrkivät supistukset alkoivat jo rv 26. Sain sen estolääkkeen. Neljännestä alkoi supparit myös noilla main. Kävin estotipassa vissiin kolme vai neljä kertaa, yksi reissu oli viikon, muut vain yön yli. Rv 34+ oli viimeinen äitiyspolikontrolli; "en näe mitään syytä, miksi tämä olisi tulossa täältä yhtään ennen laskettua aikaa". Kohdunkaulaa oli jäljellä 3cm ja se oli kiinteä ja kiinni. Suorastaan huippua uudelleensynnyttäjälle siis. 35+6 se vaan silti syntyi. Syöksyllä 🙄

Niitä ei kuulemma enää nykyään suosita, koska niin moni raskaus menee niillä yliaikaiseksi eikä synnytys välttämättä ollenkaan käynnisty enää spontaanisti vaan joudutaan käynnistämään. Mullahan tätä harmia ei ole ollut vaan kaksi lääkittyäkin syntyivät spontaanisti ja ennen laskettua. Synnytyksetkin nopeita, toisen lapsen synnytyksen kesto 3h, kolmannen max. 1,5h, eli syöksyllä syntyi hänkin (tarkkaa kestoa ei kukaan tänä päivänäkään tiedä 😂). 🤷🏼‍♀️

Tässä raskaudessa yritän ainakin vaatia sitä lääkitystä TIUKASTI.
 
Takaisin
Top