Yleinen keskustelu

Mulla kans tuntuu noissa testeissä viivat kauhean hitaasti vahvistumaan. Mietin varhaisultraa, mutta Satakunnassa ei taida kauheasti olla mitään järkevän hintaista (kätilöpalvelua) tarjolla, enkä haluaisi maksaa montaa sataa siitä. Tosin, mun kuukautisista on ikuisuus, että jos sanoisin neuvolaan, että en tiedä millä viikoilla ollaan, niin pääsisiköhän julkisen kautta varhaisultraan? Sinälläänhän se on ihan totta, että mun käsitys raskauden vaiheesta perustuu täysin olettamukseen ovulaatiopäivästä ja raskaustestien viivojen vahvuuksiin.

Mä sain esikoisesta varhaisultran julkisella juuri siksi, et kierrot pitkiä ja epäsäännöllisiä. Sain lopulta kaksi vai kolme, kun eka ultra olikin vasta 5+ jotain eikä syke näkynyt. Toinen oli 6+3 ja silloin näkyi syke, sitten se muistaakseni vielä varmistettiin kolmannella ultralla. 😅
 
Mä olisin kovasti toivonut että olisin saanut julkiselta varhaisultran kkm:n takia, mutta koska kkm:lle ei löytynyt mitään syytä niin tulkinta on että ei ainakaan näillä viikoilla tarvita erityisseurantaa. 😔🫠 No, sen hcg-mittauksen sain ruinattua kun kerroin miten pelottaa kaikki (mikä on erittäin totta). Iloinen edes siitä.
 
ja tajusin että meidän perhe ei ole saanut influenssa tai koronarokotteita vielä kun oli hankalat ajat vain tarjolla.. mut nyt raskaanakin ne suositellaan! pitänee olla jo pian, ensi viikolla (4+ viikolla) yhteydessä
 
ja tajusin että meidän perhe ei ole saanut influenssa tai koronarokotteita vielä kun oli hankalat ajat vain tarjolla.. mut nyt raskaanakin ne suositellaan! pitänee olla jo pian, ensi viikolla (4+ viikolla) yhteydessä

Totta muuten toi koronarokote, influenssarokotteen olin saanut työnantajalta mut koronarokotteen olin ihan unohtanut!
 
Mä soitin tänään neuvolaan! 😍 Olipa jännittävää! 🙊 Töissä vedin tiukasti oven perässäni kiinni ja puhuin hiljaa, kun tuntui et seinätkin kuulee mun salaisuuden 😅

Tänään siis tosiaan 4+5 eli reilun viikon maltoin odottaa. Tää oli mun tavoite ja onnistuin jopa siinä 😄 aattelin kyllä nyt et tuntuu liian aikaiselta vieläkin, mutta halusin ajan mun loman ajalle ni en viittiny odotella enempää.
 
Olisko se influenssarokote muuten oikeesti fiksua ottaa nyt raskaana ollessa? Tai korona? Töissä altistun kaikille taudeille mutta valitettavasti työnantaja päätti, ettei enää tarjoa 🫠 ni pitääkö tässä nyt sit omalla kustannuksella käydä?
 
Olisko se influenssarokote muuten oikeesti fiksua ottaa nyt raskaana ollessa? Tai korona? Töissä altistun kaikille taudeille mutta valitettavasti työnantaja päätti, ettei enää tarjoa 🫠 ni pitääkö tässä nyt sit omalla kustannuksella käydä?

Neuvolasta sun pitäis saada influenssarokote, ja neuvolan kautta varmaan myös tietoa miten pääset koronarokotteeseen.
 
Uusi asia, ei se ihme että kestää totutella 😍
Erittäin uusi 🤭 muistan kun joskus viimeksi samaisessa neuvolassa ehkäisyneuvolan puolella käyneenä ajattelin, että ei helvetti, tänne en muuten tule ikinä enää. Seuraavan kerran kun kävelen tästä ovesta, seuraan tota äitiysneuvolan kylttiä! Siitä käynnistä on jo useampi vuosi mutta vihdoin!! 😍
 
Mulla on nykyinen kuopus syntynyt 3/23 ja sairastin hänen raskauden aikana sekä koronan että influenssan. Koronan ekalla kolmanneksella ja influenssan viimisellä kolmanneksella ja suosittelen kyllä lämpimästi rokotteita, jos se edes vahingossa tekis sairastamisesta edes vähemmän raskasta. 😅

Koronasta jouduin kahdeksi päiväksi tippaan ja influenssassa muutenkin oli sikiön vuoksi hengitysongelmia niin se oli jotain aivan järkyttävää, kun ei saanut henkeä ja joka yskäsyllä tuntui että keuhkot repee. Lisäksi yks kovasti potkiva pikkumies piti huolen että iskuja tulee kylkiluille muutenkin.

Ai kauhee mitä muistoja. 😆
 
Ja pahoinvointi on täällä. 😔 Sain onneksi nyt heti reseptin siihen uuteen Xonveaan. Tänään saan illalla kokeilla ekaa kertaa sitä. Primperan ei viime raskaudessa vaikuttanut mitään. Jos tällä nyt saisin edes sen lääkäreiden mainostaman "ihan normaalin pahoinvoinnin, joka loppuu viimeistään rv 14", niin olis ihan tosi jees.
 
Takaisin
Top