Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minun vakiterkka ultraa ekalla kerralla, jotta saadaan laskettu aika osumaan oikein. Se on pieni neuvola joka on saanut muualta vanhan ultran käyttöönsä, ja mun täti osaa just ja just sen verran käyttää sitä et löytää vauvan alun ja osaa kartoittaa sen iän. Näin meillä osuu lasketut paremmin kohdilleen, minulla kun on yleensä vähän myöhäinen ovulaatio ollut. Nytkin mietin et milloin laittaisin hänelle viestiä. Parashan olisi jos sydämen syke olisi viikkojen puolesta mahdollista nähdä, niiden olemassaolo tai olemattomuus on aika hyvä indikaattori. Sen verran piti luntata Vauvan odotus -vihkosta että 6rvk olis mahdollista nähdä sydämen syke. Eli eipä tässä 3+5 ole vielä mikään kiire laittaa viestiä terkalle. Ehkä sitten ens viikolla, jos viivat tummuvat tasaisesti ja oireet jatkuvat. Hirvittää vähän kun alussa menee niin helposti kesken raskaus, että haluaisi olla varma asiastaan ennen ku alkaa varailemaan aikoja. Jospa varmuus kasvaisi siihen kun alkaa dopplerilla kuulumaan jotain. Ei vain muista et millä viikoilla sekin viimeki tapahtui... 8vrk? Miksihän noi ei jää mieleen.

Tämähän olisi minulle kuudes lapsi, ja varmaan se iltatähteni. Ikää on sen verran että hyvä jos tämän saan. Nuorimmaiseni on nyt 1,5-vuotias ja sisaruksia onkin sitten syntynyt joka toinen vuosi. Tässä onkin haasteena tämä leikki-ikäisten sisaruksien hoito samalla kun itse koomailee väsyneenä. Onneksi minulla on apukäsiäkin, esikoinen on jo reipas 9. -luokkalainen. :smiling-eyes:

Onpa kiva että terkassa ultrataan noin! Ois niin kiva tietää itsekin että alkaako syke löytymään, tai onhan edes kohdussa😁
Minäkään en muista mitään, mitä milloinkin tapahtuu😄

Mä en millään meinaa saada semmosta oikein kunnon punaista viivaa, kun ensin herään keskellä yötä itse pissalle, ja sitten kun lapsi herää ja kömpii aamuyöllä viereen, niin on pakko käydä taas vessassa 😅 Eli koskaan se virtsa ei ehdi olemaan riittävän kauan rakossa 🙈 On se viiva vahvistunut, mutta mietin jo että pitäiskö käydä mittaamassa hcg-arvo, kuinkakohan kallista se yksityisellä on? 🤔 No, mielenrauhasta oon kyl valmis maksamaan aika paljonkin. 😬😄

Mä en millään meinaa saada semmosta oikein kunnon punaista viivaa, kun ensin herään keskellä yötä itse pissalle, ja sitten kun lapsi herää ja kömpii aamuyöllä viereen, niin on pakko käydä taas vessassa 😅 Eli koskaan se virtsa ei ehdi olemaan riittävän kauan rakossa 🙈 On se viiva vahvistunut, mutta mietin jo että pitäiskö käydä mittaamassa hcg-arvo, kuinkakohan kallista se yksityisellä on? 🤔 No, mielenrauhasta oon kyl valmis maksamaan aika paljonkin. 😬😄
Itse kävin Puhdin kautta 58€ (ottavat kokeet Mehiläisen labroissa)

Kuulemma kaikki ei saa koskaan tasavahvoja viivoja 🤷🏼‍♀️ mutta itsekin varmaan kävisin siinä tilanteessa verikokeessa 😁 Puhdilla maksaa hcg: numeerinen testi 58€ ja koodilla puhti-koodi-10 saa 10% alennusta 😊

Tervetuloa uudet mukaan! 😍 Meitä alkaa olla jo kiva määrä täällä. 🙂

@Koirankarva ompa kiva, että teillä tehdään varhaisultra neuvolassa. Tosi hyvää ( ja harvinaista) palvelua kyllä! 🙂

Samoin @Nepeta Cataria tosi kiva, että ultrataan! Siinä säästää kyllä paljon rahaa! 😁🙈

Itse odottelen edelleen tietoa pääsenkö julkiselle ultraan vai en, en ole ehtinyt soittaa neuvolaan ja kysyä, että mikä kestää. 😅 ensi viikolla olis jo sen verran viikkojakin kasassa, että voisin jo mennä. 🙈

Heippa, liityn seuraan!
Meillä on esikoinen 6/22 ja nyt tärppäsi 3. kierrosta tämä toukokuinen. :smiling-eyes: Vielä en ole neuvolaan tai mihinkään ilmoitellut. Laskurista katselin että nyt taitaisi olla jotakuinkin 3+6.

Heippa, liityn seuraan!
Meillä on esikoinen 6/22 ja nyt tärppäsi 3. kierrosta tämä toukokuinen. :smiling-eyes: Vielä en ole neuvolaan tai mihinkään ilmoitellut. Laskurista katselin että nyt taitaisi olla jotakuinkin 3+6.
Tervetuloa. Mulla kans 3 kierrosta tärppäsi kohdunulkoisen jälkeen.

Meille tämä toukokuinen olisi jo neljäs lapsi, ja kieltämättä vähän jännittää kun tulee aika kertoa läheisille.
Ikävää, mutta harvemmin enää kolmatta tai neljättä onnitellaan 🙄

Lohdullista lukea että täällä on muitakin vähä oireisia. Eihän se ole mahdollista että näin iso joukko olisi muuten vaan kaikki valeraskaana

Mä en kestä miten ihana mies on ❤️

Meillä on siis tosiaan kolme lasta, joista nuorin on noin 1,5v. Viimeisin raskaus oli vaikea, raskas, mä en pystynyt tekemään kivuiltani mitään. Auton puhdistaminen lumesta että pääsin viemään eskarilaisen, supisti jo alkutalvesta, postilaatikolle käveleminen vei voimat pitkäksi aikaa jne jne.

Juteltiin tossa, että kohta meitä oiskin sitten kuusihenkinen perhe. Että sitten oltais suurperhe (me ei mielletä kolmea lasta suurperheeksi, sellainen poppoohan menee ihan perus normiautoonkin).
Kysyin sitten, että onko kiva, kun tulee vielä yksi.
Mies sanoi, että on ja ei. Että on kivaa, kun tulee. Mutta odotusaika ei.
Hän on niin huolissaan mun voinnista 🥺

Mulla on vähän erikoinen tilanne. Oon aiemmin syönyt minipillereitä, mutta mt-ongelmien takia lopetin ne. Nyt sitten kierto ollut tosi outo; 28.7 alkoi menkat ja silloin yritin aloittaa ne pillerit uudelleen. Kerkesin syödä niitä pari viikkoa, kunnes samat oireet palasi. Hetken päästä sen jälkeen (11.8) oli muutaman päivän menkat, mutta nyt oon tullut siihen lopputulokseen että saattoi olla kiinnittymisvuotoa tms, sillä siitä alle kahden viikon päästä alkoi tosi outo palelu, päänsärky, menkkakivut yms, vaikka seuraavien menkkojen piti tulla vasta kahden viikon kuluttua. Tein sitten nyt maanantaina (eli 6pv ennen menkkojen alkua) testin, ja se kertoi, että hedelmöittymisestä olis mennyt jo 2-3 viikkoa. Tää raskaus on siis joko viikolla 4 tai 6. Onneksi pääsen tiistaina varhaisultraan niin näkee mikä tilanne..

Huoh, kun oot sairaslomalla ja heräät jo 05 etkä saa unta enää 🤦🏽‍♀️

Yleensä heräilen tossa 6-7 oli vapaa, aamuvuoro tai iltavuoro mut nyt tänään 05.
Joskus jopa toivon et se raskausväsymys jo iskisi 😂

Mä myös heräsin 4 kieppeillä enkä meinannut millään saada enää unta. Sitten vihdoin nukahdin juuri ennen kellon soimista. Tätä aamuyö valvomista on tainnut olla edellisissäkin raskauksissa.

Mulla kuorsaava puoliso ei oikein edesauta asiaa 😏
Ennen oli ihan ok kun tein pelkkää aamuvuoroa (työ alkoi 7.30) mut nyt kun on niin vaihteleva ja myöhäisin iltavuoro alkaa 12.00 niin ei aikaiset heräämiset oo oikein kivoja.

Nytkin yritän tappaa aikaa kattelemalla leffoja ennenkun tietyt kaupat aukeaa 😏

Mä heräsin yöllä puolen yön tienoilla, kun koiran piti olevinaan päästä pissalle 🙄
No eihän se käynyt, seisoin sit vaan peiton kanssa keskellä pihaa ja katselin tähtiä 😏
Ja klo.6 herätys, että oon hereillä herättämässä tokaluokkalaista kouluun.
Mies jäi työttömäksi, ja oon käyttänyt tilaisuuden hyväksi saattamalla tyttöä kouluun aamuisin. Yleensä ei pysty, kun pitää pienemmät viedä eskaan ja päikkyyn.
Tulee itsekin lenkkeiltyä, kun on se kuitenkin 2km suuntaansa 😄

Yleensä herään joka aamu kuudelta, että ehdin käyttää koiran lenkillä ennen lasten herätystä ja miehen töihin lähtöä. Nyt on se jäänyt hetkeksi pois, koska koira päätti ettei omalle pihalle voi edes pissata 🙄 Vaikeuttaa arkea, kun ei voi päästää pihalle vaan pitää joka kerta lähteä hihnalla pissatuskäynnille. Kivaa, kun talossa on taapero ja ulos pitää jo pukeutua kunnolla.
Ja koska omalle pihalle ei voi käydä, niin lasten sänkyihin voi 😏
Joten ei käytetä aikaisin aamulla lenkillä, vaan pönötetään tossa pihalla niin kauan, että tekee 😂

Mä en tiedä onko tää raskausväsymystä vai töihinpaluu väsymystä, mutta voisin nukkua koko ajan 🥱

Soitin juuri neuvolaan, kun en ole vieläkään saanut TYKSistä soittoa, että pääsenkö sinne varhaisultraan niin sain onneksi ostopalveluna lähetteen Pulssiin. 🥰 Nyt täytyisi soittaa sinne ja varata aika!
Olo on ollut ihan hirveä, en voi syödä mitään tai edes nähdä/ajatella ruokaa kun tulee niin pahaolo. Sit on pahaolo jos en syö. Mutta onneksi ei ole vielä lentänyt oksu. Muita oireita ei kyllä juurikaan ole, paitsi yöllä pissalle herääminen.
Huomenna lähtö vklp lomalle, vähän jännittää rajoitusten kanssa, että löytääkö sopivaa syötävää mutta kai sitä pärjää! 😁

Takaisin