Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei tullut yllärinä varsinaisesti, kyllähän me tietoisesti jätettiin ehkäisy pois. Sen sijaan nopeus kyllä yllätti, kun ensimmäisestä varsinaisesta yrityksestä tärppäsi. Kun kyseessä on vielä esikoinen, niin vaatii kyllä vielä vähän aikaa että oma mieli taipuu tähän, että raskaus tapahtuu nyt eikä joskus myöhemmin 😅

Yrittämällä yritetty ~2v, sitä ennen tjot kun ei ehkäisty edellisen synnytyksen jälkeen. Vuosi sitten oli kaksosraskaus, toinen kohdunulkoinen ja toinen oli mennyt itsestään kesken, nyt toivotaan parempaa lopputulosta🌈

Meillä kesällä kohdunulkoinen raskaus oli ylläri, (tosin jos ei käytä mitään ehkäisyä niin ei pitäis kovin suuri ylläri olla.) Esikoisesta raskautuminen tapahtui toisesta kierrosta. Esikoinen syntynyt 11/2022. Leikkauksesta toipumisen jälkeen tämä tapahtui kolmannesta kierrosta.

Radissa paastoarvon täytyy olla <5,3 ja tunnin päästä <10 ja kahden tunnin <8,?
Kotona jos mittailee, paastoarvon tulee olla alle 5,3 ja tunnin päästä ruokailusta alle 7,4.

Tarvittaessa ensimmäinen sokerirasitus on alku raskaudesta joskus 10 raskausviikon jälkeen ja toinen siellä 20 viikon jälkeen.

Mulla on kahdessa raskaudessa ollut radi, mutta ilman raskautta sokerit ihan kohdillaan 🙂

Ja jos on sukurasite tai muu riski, niin sitten tosiaan kahdesti raskauden aikana kokeeseen 🙂

Mä ihmettelen, oon aina syönyt tosi epäterveelisesti ja söin viime raskauden aikana myös paljon kaikkea herkkuja yms ja silti molemmat kokeet erittäin hyvät tulokset. Ja on paljon ylimääräisiä kiloja. Piti käydä just sukurasitteen takia se 2kertaa.

Kävin mittauttamassa eilen HCG:n, ja vastaus tulikin jo tänään. 1100. Eli ainakin ihan viitearvoissa ollaan, kun eilen oli 5+3 menkoista (voipi heittää suuntaan tai toiseen). Varhaisultran taidan varata, ja mietin että käviskö vielä ottamassa uuden verikokeen, niin näkis miten nousee. 🤔

Mulla käytössä multivitamin raskaus ja imetys sekä foolihappo. Klasiumia pitäisi myös syödä, mutta olen unohtanut joten hyvä että tuli täällä puheeksi! 😄 Mulla tulee ihan järkyttävän pahaolo aina noista Multivitamineista ja menee monta tuntia etovan olon vellotessa..

Meille raskaus oli ”yllätys” ei siis olla yritetty vaan menty periaatteella tulee jos tulee. 🙂 Keväällä saatu kkm varjostaa tietysti taustalla, mutta toivotaan parasta tällä kertaa! 🥰🤞🏼

Mullaki on muuten just orionin multivita. Aiemmissa raskauksissa oon luottanut minisunin vastaaviin, mutta niistä tulee aina huono olo niin päätin kokeilla muuta 😄
Illallahan ne vois ottaa, saattais helpottaa huonoa oloa. Mutta en minä muista iltaisin 😅

Meille raskaus ei ollut sinällään yllätys, mutta ei me tätä silleen suunniteltukaan.
Oltiin ensin vaan vähän huolimattomia kumin kanssa, käytettiin millon käytettiin. Ja sitten tässä kierrossa ei käytetty ollenkaan 🤭
Mun mieshän oli ensin kovasti neljättä vastaan. Mutta taisi lämmetä ajatukselle 😂

Mulle tässä on ollut yllätys vaan se että ei tullutkaan sormia napsauttamalla niinkuin esikoinen. :Grinning Face With Smiling Eyes:
No kyllähän mä nyt oikeasti sen tiedän että siinä saattaa kestää, mutta odotukset oli suuret kun aijemmin raskautunut niin helposti.

Hei huomasitteko että salainen puoli on avattu! Tulkaahan sinne. :smiling-eyes:

Mulle tässä on ollut yllätys vaan se että ei tullutkaan sormia napsauttamalla niinkuin esikoinen. :Grinning Face With Smiling Eyes:
No kyllähän mä nyt oikeasti sen tiedän että siinä saattaa kestää, mutta odotukset oli suuret kun aijemmin raskautunut niin helposti.

Hei huomasitteko että salainen puoli on avattu! Tulkaahan sinne. :smiling-eyes:
Mä olen odotellut että saisin viestimäärän täyteen. Nyt se täyttyikin ja laitoin heti pyyntöä menemään. Ilmeisesti lisäyksiä tehdään vasta huomenna, joten siihen asti vielä pitää odotella, että pääsee "kunnolla" vauhtiin. :Grinning Face With Smiling Eyes:

Mulla ti varhaisultra niin liityn vasta aen jälkeen, jos ultrassa kaikki ok. 🙂

Minä täällä melkein itkua tihrustan. Kävin alkuviikosta kilpirauhastestissä koska suvussa on sitä. Noh äsken soitti terkkari, että arvo on yli viiterajan. Menen ensiviikolla jonnekkin vasta-aine testeihin, jonka tulos kertoo aloitetaanko lääkitys. Eli raskaudenaikainen kilpirauhasenvajaatoiminta ois vissiin tarjolla.

Surettaa, koska edellisraskauksissa on ollut radi ja siihen lääkitys. Nyt sitten vielä tämä ja eiköhän se radikin pamahda kun testeihin siitäkin ”pääsee”. 😟

Minä täällä melkein itkua tihrustan. Kävin alkuviikosta kilpirauhastestissä koska suvussa on sitä. Noh äsken soitti terkkari, että arvo on yli viiterajan. Menen ensiviikolla jonnekkin vasta-aine testeihin, jonka tulos kertoo aloitetaanko lääkitys. Eli raskaudenaikainen kilpirauhasenvajaatoiminta ois vissiin tarjolla.

Surettaa, koska edellisraskauksissa on ollut radi ja siihen lääkitys. Nyt sitten vielä tämä ja eiköhän se radikin pamahda kun testeihin siitäkin ”pääsee”. 😟
Kilpirauhasen vajaatoiminta on kuitenkin aika "helppo" siinä mielessä, että kunhan löytyy sopiva annostus, niin se on vaan pilleri (tai useampi kerralla) naamaan ja that's it. Lisäksi se ei tarkoita, että se tulisi pysyvästi, vaan usein lääkitys lopetetaan synnytykseen ja kilpparin toiminta palautuu normaaliksi - tosin hetki voi tässä mennä. Itsellä oli tyroksiini käytössä ekassa raskaudessa ja veikkaan, että tulee nytkin. Synnytyksen jälkeen arvot on heitelleet molempiin suuntiin, mutta mun vointiin se ei ole vaikuttanut mitenkään. Nyt jo jonkin aikaa arvot on olleet ihan ok.

Muistan itsekin tuon ahdistuksen edellisestä raskaudesta, mutta älä huoli, ei ole maailman loppu. :red-heart:

Kilpirauhasen vajaatoiminta on kuitenkin aika "helppo" siinä mielessä, että kunhan löytyy sopiva annostus, niin se on vaan pilleri (tai useampi kerralla) naamaan ja that's it. Lisäksi se ei tarkoita, että se tulisi pysyvästi, vaan usein lääkitys lopetetaan synnytykseen ja kilpparin toiminta palautuu normaaliksi - tosin hetki voi tässä mennä. Itsellä oli tyroksiini käytössä ekassa raskaudessa ja veikkaan, että tulee nytkin. Synnytyksen jälkeen arvot on heitelleet molempiin suuntiin, mutta mun vointiin se ei ole vaikuttanut mitenkään. Nyt jo jonkin aikaa arvot on olleet ihan ok.

Muistan itsekin tuon ahdistuksen edellisestä raskaudesta, mutta älä huoli, ei ole maailman loppu. :red-heart:
Kiitos tsempistä ja vertaistukea tässäkin varmaan tarvitaan! ❤️ viitearvot olivat 0,1-2,5 ja mulla oli 3,08, en tiedä onko se iso ylitys vai… vai olisiko iso ylitys esim 10?

Tein taas viikkodigin, nyt näytti 2-3 🤔 Edelliset, jotka tein toisen 2 viikkoa sit ja toisen noin viikko sit näytti molemmat 1-2. Noh, josko se sieltä nousis niin että tulis vaikka viikon päästä se 3+ 😅 Nyt jotain välillä 5+1 ja 5+5. Eli HCG nousee kyllä, mut ehkä odotin nopeampaa nousua. Pitääkö tässä ens viikolla vielä mennä uuteen labraan oman mielenterveyden vuoksi 🙈

Hei! Huomasin, että täällä oli jutskailtu vitamiineista ja siitä, tuliko raskaus yllärinä. Mä olin toivonut lasta jo pari vuotta mutta mies lämpesi asialle vasta kun käytiin kunnon kehityskeskustelu viime joulukuussa.

Me yritettiin 7 kiertoa "aktiivisesti", tein ovulaatiotestejä alusta alkaen.
Nyt tänä 8 kiertona mulla meni jotenki hermo koko hommaan - päätin etten tee niitä testejä ja älysin, että mun pitää varmaan alkaa säästää rahaa lapsettomuushoitoja/testejä varten ihan kaiken varalta. Tuli tiiättekö eka semmonen epätoivoinen olo VAIKKA järjellä ymmärsin, että on mennyt vasta vähän aikaa isolla mittapuulla. Kun ovulaatioaika oli, olin jo valmiiksi lannistunut ja varsinkin, kun perus "hormoonit laskee" migreeni tuli siinä ovulaatiopäivien lopussa, vähän aikaisemmin ko yleensä kuitenkin.

NO tässä sitä ollaan 😂 oon se kliseinen esimerkki tiiätte kyllä mistä

Tein taas viikkodigin, nyt näytti 2-3 🤔 Edelliset, jotka tein toisen 2 viikkoa sit ja toisen noin viikko sit näytti molemmat 1-2. Noh, josko se sieltä nousis niin että tulis vaikka viikon päästä se 3+ 😅 Nyt jotain välillä 5+1 ja 5+5. Eli HCG nousee kyllä, mut ehkä odotin nopeampaa nousua. Pitääkö tässä ens viikolla vielä mennä uuteen labraan oman mielenterveyden vuoksi 🙈
Paljo se hcg pitöis olla että tulee 3+

Itse taas kerran mietin pitöiskö TAAS köydä mittauttamassa hcg 😂🙈

Enemmän mietityttää kun ei niitä oireita oikein sen kummemmin ole.
Järkkyä odottaa sinne 26.9 asti ultraa 😭

Takaisin