Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Binky oisko sulla mahdollisesti matala hemoglobiini tai raudan puute? Niinhän ne viisaat väittää, että kaikki ruokaan liittyvät himot kertovat jonkun ravintoaineen vähyydestä 😅 odottelen itse maidon himoa tms. koska en käytä maitotuotteita läheskään tarpeeksi. Pitäisi vissiin alkaa syödä kalkkia purkista 🤔

Tässä koitin muistella esikoisen odotusaikaa.
Kun epäilyttää tää oireettomuus.

Alkuun en muista kun sen rintojen kipun/turvotuksen. Vähän myöhemmin tuli se pahoinvointi(pahin oli aamulla herätessä ja pienikin paha haju).
Sit loppuvaiheessa närästinöhän ja älytön selkäkipu etten voinu olla kun pari tunti kerrallaan jaloillani kun vatsa oli niin iso.

@ohdake Oon itseasiassa miettinyt samaa, täytyy varmaan ottaa neuvolahoitajan kanssa puheeksi, jos kävisi mittauttamassa veriarvot. :smiling-eyes:
@Jefar Täällä myös epäilyttää oireettomuus ihan älyttömästi, mutta pienetkin oireet tai kokonaan oireettomuus on toki normaalia. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Mä himoitsin esikoisen aikana kebabia, meetwurstia ja nakkeja. Enkä syö lihaa. Ja joo, oli matala hemppa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Sit kaikkee raikasta teki alkuun mieli. Hedelmiä ja tomaattia esim. Ja hirvee jano kokoajan mut vesi ei sellaisenaan maistunut yhtään. Join mehutiivisteitä sitten.
Nyt ei oo vielä mitään himojakaan iskenyt tässä raskaudessa.

Hei vaan kaikille! Esikoista ennen tuli roikuttua täällä aika aktiivisestikin ja nyt kun alettiin yrittämään toista niin olen taas täällä käynyt kurkkimassa eri keskusteluja. Esikoista yritettiin useampi kuukausi mutta nyt näemmä tärppäsi aika nopeastikin. Pari päivää sitten tein testin ja onhan niitä tullut tehtyä sen jälkeenkin muutama 🤣 mulla ei oo ollut mikään täysin säännöllinen kierto vaan kierron pituus on vaihdellut 29-32 välillä joten en ihan tarkalleen tiedä mikä dpo/rv on, mutta arvio että nyt olis 4+0 🤔 vielä ollaan niin alussa että ei ole uskaltanut kenellekään puhua joten kiva saada täältä vähän vertaistukea jännitykseen 😊 itse ajattelin että tää toinen yritys vedetään sillein rennosti ja ei testata ennen kuin menkat reilusti myöhässä mutta eihän sitä malta 😅 nyt täytyy sitten piinailla ihan todella tässä että alkaako ne menkat kuitenkin vai ei. Neuvolaan ajattelin soitella ensi viikolla. Toivotaan tarrasukkia kaikille että pikkuiset pysyy kyydissä 🤞

Jatkan vielä kun ei ajatukset pysy kasassa.. piti vielä lisätä että tää alku on niin kamalaa kun ei itsekään usko että raskaana ollaan ja sit saa olla kusemassa tikkuun joka päivä. Mulla alkoi kyllä raskausoireet jo paria päivää ennen tota plussaa mutta silti. Ihan hirveä väsymys ja huono olo jo nyt. Esikoisesta ei mun mielestä alkanut näin aikaisin, mihinhän tässä vielä joutuu 😵‍💫

Viime raskauden aikana kohdusta löytyi myooma ja sen takia olin tänään kontrollissa, joka oli varattu jo ennen raskautumista. Vielä ei ultrassa näkynyt raskaudesta merkkejä (nyt menossa ehkä 4+4?!). On lääkärinkin mukaan ihan normaalia tässä vaiheessa, mutta silti sitä alkoi kaikkea miettiä. :No Evil Monkey: Verikokeessa kävin ja turhaan koitin katsoa Kannasta josko sinne olis jo tulokset ilmestyny. Maanantaina vielä toinen verikoe.

@LauraHelenaMaria Jos kävit verikokeissa Fimlabilla niin siellä on käytössä sovellus johon tulokset tulee heti kun valmistuu, itsellä tuli reilussa parissa tunnissa😊 Kannassa ei näy vieläkään.

Kävin kans tänään verikokeissa (5+0) ja tulos oli 7600. Viikoista oon aika varma koska tein ovulaatiotestin.. Vielä en oo lääkärin kanssa jutellut tuosta tuloksesta, mutta pelottaa onko liian korkea😵‍💫

@mansu Tollanen sovellus oliskin kätevä! 😮 Huslabilla kävin ja siellä ei tollasia hienouksia ole... 😬

Soitin itse ja kysyin tuloksia, kun Kannassa ei näkynyt. Ei ollut kovin toiveita herättävä luku, vain 70,1... 😞😭😭 Nyt sitten vaan odotellaan mitä tapahtuu... Maanantaina uusi verikoe ja en todellakaan tiedä miten pysyn järjissäni sinne asti... Vaihtoehto on, että tää kierto on venynyt pidemmäksi mitä normaali on...

@mansu Tollanen sovellus oliskin kätevä! 😮 Huslabilla kävin ja siellä ei tollasia hienouksia ole... 😬

Soitin itse ja kysyin tuloksia, kun Kannassa ei näkynyt. Ei ollut kovin toiveita herättävä luku, vain 70,1... 😞😭😭 Nyt sitten vaan odotellaan mitä tapahtuu... Maanantaina uusi verikoe ja en todellakaan tiedä miten pysyn järjissäni sinne asti... Vaihtoehto on, että tää kierto on venynyt pidemmäksi mitä normaali on...
Milloin kävit siinä kokeessa? Tai minä ois ollut oletettu dpo/rv?
Jos oliskin vaan myöhäinen kiinnittyminen tai muu 🤞🏽

Itse kövin Tiistaina jolloin oli menossa oletettavasti dpo13/3+5 vai 6 no kuitenkin tulis oli 50,9.
Käyn ens viikon alissa uudelleen

Milloin kävit siinä kokeessa? Tai minä ois ollut oletettu dpo/rv?
Jos oliskin vaan myöhäinen kiinnittyminen tai muu 🤞🏽

Itse kövin Tiistaina jolloin oli menossa oletettavasti dpo13/3+5 vai 6 no kuitenkin tulis oli 50,9.
Käyn ens viikon alissa uudelleen
Eilen kävin. Epäilen ite, että tää kierto ollu 35 päivää normaalin 32 sijaan. Ovulaatiotestin mukaan ovulaatio ollut 13.8. tai 14.8. eli 4+3 tai 4+4 viikkoja eilen. 23.8. ja 24.8. tuli pyyhkiessä vähän verta, varmaankin kiinnittymisvuotoa.

@LauraHelenaMaria ja @Jefar hyvä, että pääsette kontrolliin. Pidetään peukut pystyssä, että hcg nousee hyvin 😊
Tai itse olen käynyt/käyn omakustanteisesti Puhdin kautta 🙈

Miten kestän sinne loppukuuhun saakka varhaisultraan, APUA!
Enää oikeastaan vaan nokka tukossa mutta rintojen kipu/turvotus/täyteläisyys vaan lisääntyy, ei voinut vatsallaan nukkua 😆

Tai itse olen käynyt/käyn omakustanteisesti Puhdin kautta 🙈
Eikö teillä kuuluu hoitojen kautta verikoetta? 🤔 Mä sain tyksistä lähetteen verikokeeseen, johon piti mennä, jos oma testi näyttää posia. Ja viime siirrossa, kun tuli kemiallinen, kävin ensin kokeessa, josta tulos 25, ja sain viikon päähän uuden lähetteen kontrolliin

Eikö teillä kuuluu hoitojen kautta verikoetta? 🤔 Mä sain tyksistä lähetteen verikokeeseen, johon piti mennä, jos oma testi näyttää posia. Ja viime siirrossa, kun tuli kemiallinen, kävin ensin kokeessa, josta tulos 25, ja sain viikon päähän uuden lähetteen kontrolliin
Ei kuulu, vaikuttaiskohan siihen kun kyse on ”vaan” inseminaatiosta.
Varhaisultran jälkeen jos kaikki on ok niin seuranta siirtyy neuvolaan

Tänään ainaki vähän parani mieli, kun sain digitestistä 2-3 viikkoa. Clearbluen taulukon mukaan hCG olisi siis ainakin 153. Olisi siis ainakin tuplaantunut 48 tunnissa (70->yli153)

Miehen kanssa muisteltiin, että esikoisen raskaudessa vielä noin 6+3 saatiin tulos 2-3 viikkoa. Eli taulukon mukaan hCG olisi ollut jotain 153-2753 välillä. 🤔 Sillon ei verikokeita otettu, eikä osattu murehtia mistään ja hyvin kaikki meni. Voikohan se joillain vaan nousta hitaammin... 😬 Alkaa mennä ihan ylianalysoimikseksi tää mun touhu... 😵‍💫

Mä olen nyt vähän miettinyt tota digiä, että pitäiskö se nyt sit kuitenkin tehdä vai tuleeko siitä vaan pahamieli.. Aika oireetonta on ollut j rintojen arkuuskin vähentynyt huomattavasti. Jotenkin pelottaa, että tästäkään ei vauvaa tule mutta myös samalla tosi rauhallinen oli, koska ei oleta mitään… takana siis kkm 2019 ja 03/23 niin ei ole kovin suurta luottoa valitettavasti tähänkään, VAIKKA tottakai tämä voi päätyä hyvin. ❤️

Mä olen nyt vähän miettinyt tota digiä, että pitäiskö se nyt sit kuitenkin tehdä vai tuleeko siitä vaan pahamieli.. Aika oireetonta on ollut j rintojen arkuuskin vähentynyt huomattavasti. Jotenkin pelottaa, että tästäkään ei vauvaa tule mutta myös samalla tosi rauhallinen oli, koska ei oleta mitään… takana siis kkm 2019 ja 03/23 niin ei ole kovin suurta luottoa valitettavasti tähänkään, VAIKKA tottakai tämä voi päätyä hyvin. ❤️

Mä myös vähän jäin miettimään teenkö sitä vai en, just kun viimeksi se paljasti pettymyksen. Odottelin sitten pari ylin päivää että sen varmasti pitäis näyttää se +3 jos kaikki on hyvin. Ajattelin että helpompi prosessi tästä tulee jos saan asian selville nyt enkä varhaisultrassa.
Vaikka tietenkään se että se +3 tuli ei tarkoita sitä että varhaisultraan mennessä ei ois voinut mitään tapahtua 😬

Täällä myös varovainen, alkuraskauttaan testaileva 😊 mulla on 6/16 tyttö ennestään. Hänestä raskautumiseen luomuna meni 11kk. Plussa tuli heti kun soitin ensimmäisen ajan varauksen lapsettomuushoitojen kartoitukseen liittyen ja tutustuin lapsettomien yhdistyksen toimintaan.. Yllätys olikin ihana, kun nykyisen miehen kanssa tämä plussa tuli jo kolmannesta kierrosta. Olo on ihan epätodellinen, että voiko näin ollakaan. Todella varovaisin mielin seurailen viivojen vahvistumista. Soitin perjantaina jo heti neuvolaan, sieltä soittaa oma neuvolan teekkari maanantaina.

Takaisin