Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mä en viimeksi tehnyt kuin yhden digin ja sillä mentiin 12 viikolle asti, mutta nyt ajattelin tehdä kun olisi +3 aika. Mulla se olisi ovulaatiosta laskettuna vasta 15.9, eli odottelua, odotteluaMä myös vähän jäin miettimään teenkö sitä vai en, just kun viimeksi se paljasti pettymyksen. Odottelin sitten pari ylin päivää että sen varmasti pitäis näyttää se +3 jos kaikki on hyvin. Ajattelin että helpompi prosessi tästä tulee jos saan asian selville nyt enkä varhaisultrassa.
Vaikka tietenkään se että se +3 tuli ei tarkoita sitä että varhaisultraan mennessä ei ois voinut mitään tapahtua
Wau! Jossain päin Suomea on hyvää palvelua, mielestäni on tosi aluekohtaisia kaikki nämä käyntien sisällöt, vaikka tottakai siinä joku yhteinen nuora onkin.Hei kaikki!
Pikkuhiljaa alan itsekin uskomaan, että tosiaan kaksi viivaa tuli testiin ja vauva on tulossa Pelkästään sen kirjoittaminen tuntuu ihanalta ja pelottavalta yhtä aikaa Esikoinen kyseessä meille molemmille, joten kaikki on uutta ja vähän outoakin. Kaveripiirissä on vain vähän vauvoja tullut tähän mennessä, joten ei olla edes sivusta seurattu kunnolla ketään ennen.
Ja heti alkuun kysymys. Voiko tosiaan olla niin, että meillä on neuvolassa varhaisultra ensikäynnillä? Soittelin heti plussan saatuani terveydenhoitajalle, joka varasi meille kaksi aikaa. Ensimmäinen on viikolla 7+0, lääkäri joka ultraa ja th täyttää neuvolakortin. Toinen, 1,5h käynti, viikolla 10+1 ja siellä kuulemma th:n kanssa jutellaan ja täytellään papereita. Puhelun jälkeen tämä oli mulle ihan selvä kuvio, mutta nyt aloin epäilemään ymmärrystäni, kun luin että kaikki muut menee yksityiselle varhaisultraan. Voiko siis neuvola alkaa varhaisultralla?
Mun pitää joka kerta tarkistaa mikä viikko ja päivä nyt on menossa, ja laskurilla katsoa esim. noi neuvolakäyntien viikot, jos sitä tietoa joku kysyy Ihan liian korkeata matematiikkaaWau! Jossain päin Suomea on hyvää palvelua, mielestäni on tosi aluekohtaisia kaikki nämä käyntien sisällöt, vaikka tottakai siinä joku yhteinen nuora onkin.
Mulla eka neuvola-aika 7+6 jos oikein laskin. oon ilmotellu täällä palstalla väärin jo mm. lasketun ajan ja täydet viikot poks ketjussa - joten ehkä tämä menee edes sinnepäin.
No sitä mäkin mietin että parempi tietää heti, mutta toki tää oireettomuuskin kertoo jo jotain.Mä myös vähän jäin miettimään teenkö sitä vai en, just kun viimeksi se paljasti pettymyksen. Odottelin sitten pari ylin päivää että sen varmasti pitäis näyttää se +3 jos kaikki on hyvin. Ajattelin että helpompi prosessi tästä tulee jos saan asian selville nyt enkä varhaisultrassa.
Vaikka tietenkään se että se +3 tuli ei tarkoita sitä että varhaisultraan mennessä ei ois voinut mitään tapahtua
No mulla on ollut tosi oireeton verrattuna aijempiin alkaneisiin raskauksiin. Ihan vasta nyt alkanut tulee oireita parin päivän sisällä kun aijemmin on kyllä ollut jo ennen plussaa selkeitä. Meillä on suunnilleen samoihin aikoihin keväällä ollut noi keskenmenot. Mä omalla kohdalla yritin järkeillä että viime raskautuminen on tapahtunut niin vähän aikaa sitten että ehkä tää ei oo keholle niin shokki ja siksi oireet ois lievempiä.No sitä mäkin mietin että parempi tietää heti, mutta toki tää oireettomuuskin kertoo jo jotain.
Mullakin on ollut kyllä oireita, mutta nyt on taas tosi oireetonta niin jotenkin se pistää heti miettimään. Toisaalta ei ole mitään kipuja/vuotoja niinkuin viimeksi, niin ssn puolesta luottavainen olo. Ja toki haluan uskoa, että nää luget ja primaspan auttaa tätä tyyppiä pysymään mukana! Toi on muuten totta, että ehkä keho ei ns. Osaa reagoida niin voimakkaasti, kun edellisestä vasta niin lyhyt aika.No mulla on ollut tosi oireeton verrattuna aijempiin alkaneisiin raskauksiin. Ihan vasta nyt alkanut tulee oireita parin päivän sisällä kun aijemmin on kyllä ollut jo ennen plussaa selkeitä. Meillä on suunnilleen samoihin aikoihin keväällä ollut noi keskenmenot. Mä omalla kohdalla yritin järkeillä että viime raskautuminen on tapahtunut niin vähän aikaa sitten että ehkä tää ei oo keholle niin shokki ja siksi oireet ois lievempiä.
En tiedä voiko se oikeesti näin mennä mutta kaipasin itsellenikin jotain lohduttavia ajatuksia
Mun Ekassa raskaudesta silloin alussa ne oireet tuli ja meni ja tuli taas. :)Mullakin on ollut kyllä oireita, mutta nyt on taas tosi oireetonta niin jotenkin se pistää heti miettimään. Toisaalta ei ole mitään kipuja/vuotoja niinkuin viimeksi, niin ssn puolesta luottavainen olo. Ja toki haluan uskoa, että nää luget ja primaspan auttaa tätä tyyppiä pysymään mukana! Toi on muuten totta, että ehkä keho ei ns. Osaa reagoida niin voimakkaasti, kun edellisestä vasta niin lyhyt aika.
Olitko muuten miettinyt varhaisultraan menemistä?
Eikös se ole ihan keskivertotulos 4+0 aikaan, ihan aikataulussa etenet.Kävin eilen (4+0) verikokeessa ja tulos oli 84,3 onko teidänkin mielestä hyvä tulos?
Taustalla kesältä kohdunulkoinen raskaus ja kauheesti pelottaa sen uusiutuminen.