Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Munkin on tullut jonkin verran testailtua 🙈 Lauantaista asti päivittäin ja ajattelin jatkaa perjantain viralliseen testipäivään asti 😁 Katsotaan, riittääkö viikkodigi ja verikoe taltuttamaan testihimon vai jatkuuko testailu vielä ensi viikolla 😄

Ootteko te jo soittaneet neuvolaan? 🤔

Munkin on tullut jonkin verran testailtua 🙈 Lauantaista asti päivittäin ja ajattelin jatkaa perjantain viralliseen testipäivään asti 😁 Katsotaan, riittääkö viikkodigi ja verikoe taltuttamaan testihimon vai jatkuuko testailu vielä ensi viikolla 😄

Ootteko te jo soittaneet neuvolaan? 🤔
Mulla on neuvola-aika jo varattuna, 19.9. menen ensimmäiselle käynnille ja siihen tuntuu olevan ikuisuus! 😩

Mä varasin neuvolan koska halusin soitella neuvolaan paniikkipuhelua siitä että mun lämmöt ei oo noussut :tears:
Niin samalla sitten varasin sen. Tai oikeestaan sen verukkeella soitin sen paniikkipuhelun. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: En olis sitä kyllä halunnut muuten näin varhaisessa vaiheessa varata koska viime kerralla se piti perua sitten.

Mä varasin neuvolan koska halusin soitella neuvolaan paniikkipuhelua siitä että mun lämmöt ei oo noussut :tears:
Niin samalla sitten varasin sen. Tai oikeestaan sen verukkeella soitin sen paniikkipuhelun. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: En olis sitä kyllä halunnut muuten näin varhaisessa vaiheessa varata koska viime kerralla se piti perua sitten.
Olisin niin onnellinen JOS lämmöt ei olisi noussut, tää jäätävä ”tuun kipeeks” pöhnä ei oo kivaa 😂

Totesin tänään vaan pienen käytännön ongelman neuvola-ajan varaamisessa. Meidän neuvolassa on puhelinaika 13-13.30 ja huomenna on ainoa aika kahteen viikkoon, kun pystyn kesken työpäivän soittamaan sinne 😅 nyt pohdinkin, onko jo liian aikaista soittaa 🙈 normikierrossa vuodon pitäisi alkaa torstaina, joten siitä ei olla kaukana, ja testiviivat on vahvistunut tasaisesti. Takaraivossa kuitenkin kolkuttaa viime kerran kemiallinen, joten olisin halunnut odottaa virallisen testipäivän yli ennen soittamista. Mutta jos lykkään soittamista kahdella viikolla, on neuvola-ajan sovittaminen työaikatauluihin taas haastavampaa 🙈

Heippa kaikki! Täällä ensikertalainen liikkeellä. Meillä yritystä takana reilu kaksi vuotta, mutta vain luomuna. En halunnut itselleni ottaa stressiä ja siksi en missään kohtaa hirveän tarkkaa ottanut ovulaatiotestejä tai muutakaan. Toki molemmin puolin aktiivisia oltiin.

Sen verran tullut pettymyksiä, että nyt odotin kolme päivää yli oletettujen menkkojen ennen kuin testasin. Yllätys olikin suuri, kun positiivista näytti. Tänään tein toisen, joka myös heti pamahti positiiviseksi.

Neuvolaan soitettu ja ensimmäinen aika lokakuun alussa. Varhaisultra vähän kiinnostelisi. 🫢

Tänään ollut vihlaisuja vatsassa ja heti heräsi huoli. Toki kösittääkseni normaalia? Itsellä ei ole aikaisempia raskautumisia, mutta ystävillä
senkin edestä. Tiedossa on monenlaista mikä voi mennä vikaan.

Mulla ollut parina päivänä vähän äklö olo ja oon palellut jo varmaan viikon ihan älyttömästi. En tiedä onko tuo palelu mikään oire, vai johtuuko vain siitä, että syksy yllätti. 😁 Lisäksi kovaa menkkakipua ollut, sitä ollut kans molemmissa aiemmissa raskauksissa joten @Susa65 varmasti ihan normaalia ja yleistäkin. 😊

Itse soitin ekan ja tokan kohdalla heti neuvolaan, mutta nyt mietin, että soittaisin vasta ensiviikolla kun rv 6 alkaa. 😊

Olisin niin onnellinen JOS lämmöt ei olisi noussut, tää jäätävä ”tuun kipeeks” pöhnä ei oo kivaa 😂
Eihän se kivaa ole.
Mut viimeks se lämpöjen varhainen lasku tarkoitti mulla keskenmenoa niin sen takia ihan mielelläni ottaisin sen olon enkä osaa oikein onnellinen siitä lämmöttömyydestä olla. :Grinning Face:

Eihän se kivaa ole.
Mut viimeks se lämpöjen varhainen lasku tarkoitti mulla keskenmenoa niin sen takia ihan mielelläni ottaisin sen olon enkä osaa oikein onnellinen siitä lämmöttömyydestä olla. :Grinning Face:
Anteeksi, jos viesti vaikutti tahdittomalta, se ei ollut tarkoitus. 😔 Toivotaan, että kannat turhaa huolta ja kaikki menisi nyt hyvin ❤️

Mie en kyl oo mittaillu lämpöjä, kipeä olo koko ajan. Suusta ei lähe tää paha maku millään.

Nyt parina yönä joutunu ravaamaan vessassa ja sen jälkeen valvonu. (Ei mulle normaalia) Taas valvoin pari tuntia 2.30 jälkeen niin kiva kun herätys 7.00 🤦🏽‍♀️

Kävin eilen verikokeessa omakustanteisesti ja varasin muuten itekkin neuvolan jo et sai hyvän ajan (aamun eka tai vika) ja kerkes laittaa työvuorotoiveisiin ettei tarvi töistä ottaa vapaata tms.

Tänään ekaa kertaa ihan kunnolla oksettava olo, ja oisin laatannut jos en ois päässyt siitä tosi nopsaan syömään. Näytin lounasravintolassa varmaan siltä ku en ois saanu viikkoon ravintoa, hirveällä vauhdillla tungin ruokaa kitusiin 😅

Ja pitihän sitä taas aamulla yksi liuska tehdä 🤭 Kyl se selkeästi tummempi oli, mut ei ihan punainen vielä. Toki viikkoja vasta 4+3, joten eipä tässä hätiä pitäisi olla! ☺️

Yöllä heräsin ihan hirveään kipuun ja paineen tunteeseen alapään alueella, vähän ku menkkakipua mutta ei kuitenkaan. Jatkunut jossain määrin tähän asti, vaikea istua paikallaan ilman venkoilua. Onko muilla ollu tällaista? Edellisessä raskaudessa ei mun mielestä ollut. 🤔

Mä soitin neuvolaan alkuviikosta, mutta sovittiin että menen eka varhaisultraan ja sitten vasta varaan aikaa neuvolaan.. :smiling-eyes:

Täällä myös jotakin oireita, mutta pahaolo ei ole ollut kertaakaan. En tiedä onko se sitten hyvä vai huono juttu. :Grimacing Face:

@Susa65 Nuo erilaiset vatsanseutu tuntemukset on ihan normaaleja ja kuuluu asiaan. :smiling-eyes:

@Pinjada mäkin uitin taas aamulla uuden testin, mutta ei se siitä näytä enää tummenevan, aika tylsää. Muistan että edellisessä raskaudessa sain jossain kohti todella tumman viivan, mutta vielä ei ole tullut. Nyt tosin 5+1, että varmasti tummuu vielä, samoin sinulla! :smiling-eyes:

Pakko se oli itsekin soittaa neuvolaan, vaikka ensin ajattelin venyttää ensiviikolle.

Sieltä heti määrättiin kilipirauhastesteihin labraan koska on sukurasitteena, ensiviikosta pitää mennä. Mietti myös varhaisultraa, kun epäili jotenkin normaalia lyhyempää kiertoa, en oikein tajunnut miksi sellaista ajatteli. 😅 Mut eipä tuo mitään haittaisi, piti tänään soittaa ja kertoa laittaako minut sinne, mutta ei kuulunut, ehkä soittaa sitten huomenna. 😊

Meillä oli eilen siivouspäivä. Kaappeja kun raivasin sieltä löyty muovipussillinen esikoisen vauvanvaatteita jotka ei ollut vielä päätynyt kellariin. Ihan ihmeissäni niitä pieniä bodeja toljottelin. Samaan aikaan semmonen ihana lämmin tunne mutta joku estelee vielä olemasta onnellinen ja miettimään että kohta nää saa uuden käyttäjän ja täällä on toinen näin pieni.
Sit oli vaan pakko laittaa ne äkkiä pois että en ala turhaan haaveilemaan liikoja. Olisipa ihanaa kun vaan voisi ja uskaltaisi iloita.
Suurimman osan ajasta vaan sysään koko ajatusta tästä raskaudesta sivuun. Ettei sitten taas joudu pettymään.

Mulla myös fiilis kokoajan etten ole raskaana vaikka testit näyttää muuta, ehkä sit vasta alkaa kunnolla uskomaan kun pääsee ultraan.

Huomaan itsekin sysääväni tätä raskautta sivuun, enkä miellä itseäni raskaana olevaksi vaikka noudatan ruokarajoituksia yms. Mutta jotenkin, kun on takana jo 2 kkm niin ei odota tältäkään mitään. Tosi vaikea päästä tähän raskausfiilikseen. :No Evil Monkey: Mutta tosiaan kuten @Jefar sanoi niin ehkä ultran jälkeen on fiilikset vähän erilaiset. :smiling-eyes:

Näin muuten toissa yönä unta, että saadaan kaksoset, mies oli hieman kauhuissaan kun kerroin sille, että näin tällaisen unen. :rolling:
Ensimmäinen raskaushimo on myös tullut kuvioihin, nimittäin himoitsen koko ajan ruuaksi jauhelihaa. Ei tee mitään muuta mieli, kuin kaikkia jauheliharuokia, pizzaa jauhelihalla, nachopeltiä jauhelihalla, bolognese kastiketta jne.. :tears:

Takaisin