Yleinen keskustelu

Oletteko muuten kertoneet jo raskaudesta lähipiirille..ystäville..? Millaista reagointia on tullut? 😊
Miehelle olen kertonut, en muille. Painaa niin kovin se edellinen keskenmeno vielä mieltä että en uskalla puhua ennen "turvallisia viikkoja".

Mulla eniten pelottaa omalle äidille kertominen. Hän ei oo kertaakaan ollut iloinen mun raskausuutisesta, vaan aina haukkunut maan rakoon jostain kummasta syystä. Miehen perhe onneksi ottaa aina uutisen erittäin ilolla vastaan ❤️💙 muutenkin jännittää koko raskaus, kun ikääkin jo alkaa olla kertyny melko reilusti ja riskiraskaudessa ollaan vahvasti sen puolesta. Onneksi meillä on hyvä neuvola tässä maassa 🙏🏼

Hyppään nyt mukaan näihin muihinkin huhtikuisten ketjuihin, niin pääsen työstämään kohti salaista ryhmää!

@Lumikukkanen Ikävä kuulla, että sun omat äiti ottaa uutisen noin... Onneksi miehesi perhe osaa sentään iloita. :red-heart:

Mä oon vähän ylijakaja luonteeltani ja oon jo kertonut asiasta miehelle, omalle äidille, parille kollegalle, ja kouralliselle ystäviä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tai no, kaikki jotka tietävät meidän yrittäneen lasta saivat tietää heti kun plussasin.

@Empsu94 joo äiti on vähän erikoinen ihminen ja hän ei osaa iloita toisen onnesta. Toivottavasti tämä viimeinen (kyllä, viimeinen) on hänelle edes jollain tavalla arvokas raskaus. 🥺 Miehen perhe on ihana ja on todella paljon läheisempi minulle kun oma perhe 🥰

Varovaisesti liityn mukaan keskusteluun. Tein positiivisen testin pari päivää sitten ja netin raskauslaskureiden mukaan laskettu aika olisi 16.4! Ensimmäinen lapsi tulossa, jos kaikki menee hyvin. Vielä on kovin epätodellinen olo, enkä oikein meinaa uskoa tätä todeksi. Ehkä se tästä vielä konkretisoituu... :smiling face with heart-eyes:

Emme ole puolisoni kanssa kertoneet vielä kenellekään. Voi olla, että kerron parhaalle ystävälleni, kun näämme seuraavan kerran, mutta kaikille muille vasta myöhemmin.

Onkos teillä muuten jo salaisella puolella keskustelut käynnistyneet? Täällä puuttuu vielä parisen viestiä :)

Vihdoin saanu öisin nukuttua ja nukunkin tosi makoisasti😌🧡 mutta unet on ihan outoja! Ei niinkään painajaisia, mut sekavia ja ihmeellisiä, jopa surullisia. Oon heränny aamulla siihen ku kyyneleet vaan valuu poskea pitkin. Muistan unista jotain ja niissä ei ole mitään järkeä. 🙈😅🙄

Vihdoin saanu öisin nukuttua ja nukunkin tosi makoisasti😌🧡 mutta unet on ihan outoja! Ei niinkään painajaisia, mut sekavia ja ihmeellisiä, jopa surullisia. Oon heränny aamulla siihen ku kyyneleet vaan valuu poskea pitkin. Muistan unista jotain ja niissä ei ole mitään järkeä. 🙈😅🙄
Mä viime yönä synnytin! 😂 Vähän ajoissa vissii liikkeellä näiden unien kanssa.

Pissalle oon heräilly taas parina yönä. Tänään saan miehen kotiin niin varmaan tulee nukuttua taas paremmin 😍

Mä näin pari yötä sitten unta että olis tulossa kaksoset. Ja olin ihan stressissä että voi ei nyt täytyy hommata isompi asunto ja auto 😅😅😅

Käyttekö te saunassa normaalisti? Jostain lukenut, että ei kannattaisi käydä ja jossain sitten sanotaan, että voi käydä. Mites te muut? Ja mitenkä kylmäaltaat. Voiko niissä käydä pulahtamassa? 😬

Käyttekö te saunassa normaalisti? Jostain lukenut, että ei kannattaisi käydä ja jossain sitten sanotaan, että voi käydä. Mites te muut? Ja mitenkä kylmäaltaat. Voiko niissä käydä pulahtamassa? 😬

Kyllä käyn saunassa ihan normaalisti ja jatkaisin kylmäaltaassa käyntiä, jos oot käynyt siellä ennenkin 😁 raskaus ei ole sairaus kuitenkaan vaan normaali olotila naisen keholle 😊 kannattaa kuunnella omaa oloa ja lopettaa sitten, jos tuntuu pahalta.

Sama homma täällä; saunon ihan normaalisti :smiling-eyes:

Olen kertonut äidilleni plussasta heti. Nyt, kun olen käynyt äidilläni ja olin lähdössä, päätimme pojan kanssa kävellä portaita alas (6. krs). Äitini heti huolestui, sanoi, että kävele sitten varovasti! Olin alkuun hämmentynyt, mutta jälkikäteen hymyilytti🥰

Onko muutkin jo kerennyt saamaan huomionosoituksia raskauteen liittyen puolisolta tai muilta läheisiltä?

Puuh! Luin nää kaikki viestit. Hirveesti hyvää juttua ollu. Mä en ole uskaltanut vieläkään oikein suunnitella mitään! Keskenmeno tuli keväällä ja nyt rv 5+1. Varasin 7+0 päivälle varhaisultran, koska haluan tietää, että on toivoa. Sitten ehkä osaan ottaa rennommin. Kai sen olis voinut aikaisemminkin jo varata, mutta mennään tällä.

Mullakin pissa ollut keltaista, ei normaalisti ole tuollaista. Pitää kans yrittää sit juoda enemmän vettä. Väsymys alla painaa ja päiväunia kaipailen… 😃

Kerroin lähimmille kavereille (6kpl) ja omalle äidille. Sain tosi hyvän vastaanoton ja kaikki kaverit tietää, että halutaan lasta ja ollaan yritetty noin 1v4kk ja yks km takana. Ja siis ikää 39 ja eka lapsi… ja kohtuanomalia. Jännittävää.
Millanen kohtuanomalia sulla on? Mullakin nimittäin on, iso kohdunsuulle asti ulottuva väliseinä, joka jakaa kohdun kahteen osaan, ja mulla takana 3 onnistunutta raskautta (+1 km ennen esikoista). On aiheuttanut raskauksissa lähinnä sen, että kaikki lapset istuneet perätilassa alusta loppuun 🤪

Takaisin