Yleinen keskustelu

Pahoittelut Sanu80 ❤️

Hei, mulle on kanssa neljäs tulossa. Mies ja paras ystävä tietää, muut varmaan saa tietää sit ku ite hoksaavat. Noh kyllä lapsille kerron toki mutta odotettavissa on kritiikkiä niin voi olla etten niin jaksa tiedottaa asiasta. Mulla oli myös km pari kuukautta sitten, toivottavasti nyt menee paremmin. Aikaisemmat lapset mulla on jo melko isoja esikoinen täyttää ihan just 13, sit on 11 vuotias ja 8 vuotias voi olla että vähän joutuu kertailemaan juttuja kun ei ole enää ihan terävimmässä muistissa.

Kerroin raskaudesta miehen lisäksi äidilleni, siskolleni ja ystävälleni. He tiesivät minun jatkuvasta vauvakuumeesta ja alkaneesta yrityksestä. Esikoinen on nyt 8-vuotias. Kun esikoinen oli pieni, miehen vanhemmat ovat kyselleet, suunnittelemmeko lisää lapsia, johon vastasimme aina, että todennäköisesti kyllä. On mennyt jo monta vuotta ilman, että meiltä kysytty perheenlisäyksestä. Veljenikin oli varma, että esikoisen syntymästä 2 vuoden sisään olisin raskaana. Uskoisin, että osa sukulaisista yllättyvät vauvauutisesta, toivottavasti positiivisesti! Kerromme nt ultran tai rakenneultran jälkeen.

Minä olen kertonut niille läheisille, joille kertoisin jos kaikki ei menisikään hyvin ❤️

Nyt olen kertonut yhdelle ystävälle.

Meillä ei kyllä kukaan ylläty uutisesta, kun edellinen keskenmennyt raskaus oli jo niin pitkällä, että olimme kertoneet siitä melkein kaikille. Sitä ennen ei kyllä ollut kukaan kysellyt pitkään aikaan, kun esikoisen raskaudesta alkaa olla jo sen verran aikaa. Ei pitänyt tulla näin paljon ikäeroa, mutta minkäs teet. 🙄

Mä en oo kertonu kelleen paitsi miehelle. Toki vasta eilen tämä mahdollinen raskaustieto tavoitti itsenikin. Varmaan kerron, jos kaverit/sukulaiset kyselee sushille, koska tunnetusti minähän en sushista kieltäydy... Raskaudessa (tai elämässä ylipäätään) kun ei ole mitään varsinaisia turvaviikkoja, niin ihan sama sinällään missä kohtaa kertoo, kun mitä vain voi taphtua - toki raskauden alussa on tilastollisesti isommat riskit. Tuli ihan omakohtaista kokemusta tästä, kun yksi lapsista kuoli rv41 syntymänsä jälkeen.

Nyt olen kertonut yhdelle ystävälle.

Meillä ei kyllä kukaan ylläty uutisesta, kun edellinen keskenmennyt raskaus oli jo niin pitkällä, että olimme kertoneet siitä melkein kaikille. Sitä ennen ei kyllä ollut kukaan kysellyt pitkään aikaan, kun esikoisen raskaudesta alkaa olla jo sen verran aikaa. Ei pitänyt tulla näin paljon ikäeroa, mutta minkäs teet. 🙄
Minäkin toivoin pienempää ikäeroa, mutta mies jarrutteli. Olimme vielä opiskelijoita, kun saimme esikoisen. Sitten piti valmistua, saada vakituinen työpaikka ja ostaa talo😅

Mä olen kertonut yhdelle sisarukselle ja parhaille ystävilleni. Yksi henkilö töissä tietää myös. Näin laaja kertominen jo alkuvaiheessa johtuu siitä, että ovat eläneet rinnallani lapsettomuushoitojen rankat vuodet. Täysin sulkeutuneena ei olisi jaksanut niitä läpi.

Meiltähän siis löytyy melkein kaikki jo valmiina vaikka esikoisesta kyse, koska tän 1,5 vuotta mitä ollaan yritetty niin ollaan aina keräilty kun ollaan saatu edullisesti tai tutuilta käytettynä. Meiltä siis löytyy varusteet mutta vauva puuttuu 😂
Mulla vähän sama, löytyy vaikka mitä varusteita mutta vauvaa vielä hetki odoteltava. Pinnasänky ja syöttötuolikin on maalattavana. Keväällä vähän panikoin kun maalaustyö meni pieleen ja valmistuu vasta nyt syksyllä, mutta nythän se on ihan hyvä aikataulu.
Kun ekan kerran plussasin niin sain ystävältä vaunut, turvakaukalon ja sitterin.. Kun niille päin aiemmin luovutin kaikenlaista puutarhakamaa.
Jospa vihdoin saisi käyttöön 🙏❤️

Screenshot_20230806_090959_Samsung Health Monitor.jpg
Älykellon ilmoitus verenpaineen seurannasta 😳 Nyt ei googlekaan antanut suoraa vastausta mikä tässä nyt on vaarallista 🙄

Mulla vähän sama, löytyy vaikka mitä varusteita mutta vauvaa vielä hetki odoteltava. Pinnasänky ja syöttötuolikin on maalattavana. Keväällä vähän panikoin kun maalaustyö meni pieleen ja valmistuu vasta nyt syksyllä, mutta nythän se on ihan hyvä aikataulu.
Kun ekan kerran plussasin niin sain ystävältä vaunut, turvakaukalon ja sitterin.. Kun niille päin aiemmin luovutin kaikenlaista puutarhakamaa.
Jospa vihdoin saisi käyttöön 🙏❤️
Minkä väriseksi maalasitte pinnasängyn ja syöttötuolin?

Meillä oli esikoisella 7 vuotiaaksi asti Kidset kalusteet, jotka oli valkokeltaiset. Olen tykännyt ihan älyttömästi kirkkaasta lastenhuoneesta. Mutta nyt jotenkin kyllästyin ja haluaisin kalusteet valkoisena. Tekstiileillä sitten saisi eri värejä:smiling-eyes: Mites muut, kaipaatteko värillisiä kalusteita lastenhuoneeseen?

Minkä väriseksi maalasitte pinnasängyn ja syöttötuolin?

Meillä oli esikoisella 7 vuotiaaksi asti Kidset kalusteet, jotka oli valkokeltaiset. Olen tykännyt ihan älyttömästi kirkkaasta lastenhuoneesta. Mutta nyt jotenkin kyllästyin ja haluaisin kalusteet valkoisena. Tekstiileillä sitten saisi eri värejä:smiling-eyes: Mites muut, kaipaatteko värillisiä kalusteita lastenhuoneeseen?

Meillä on lastenhuoneissa myös värillisiä kalusteita, mutta väriteema on kyllä muun kodin mukainen, meillä on siis muutenkin kodissa värillisiä kalusteita. Pidän kovasti vanhanvihreästä ja tämän värisiä vanhoja jo osittain maalillaan kuluneita huonekaluja löytyy ripoteltuna koko kotiin, on vanhoja arkkuja, liinavaatekaappeja, kirnuja jne. Joskus jos lapset haluavat huoneisiinsa jotain muita kun näitä kalusteita niin sitten täytyy miettiä ☺️

Minäkin tykkään väreistä! Maalasin viime kesänä kuopuksen puisen syöttötuolin vaaleanpunaisella ja kolmannen lapsen juniorituolin vaaleanvihreällä kalkkimaalilla. Kalkkimaali ainakin oli huono tuohon tuoliin, kun ei se pysy siinä. Nyt meillä olis varastossa muutama vanha valkoinen pinnatuoli, jotka haluaisin maalata vaikka kaikki eri väreillä 🤩

Enää muutama viesti, niin saadaan oma salainen puoli!

Täällä nyt meneillään 4+4, la 11.4. Yritystä olisi tullut marraskuussa kaksi vuotta täyteen, yksi varhainen keskenmeno on ollut. Oltiin jo hakeuduttu lapsettomuushoitoihin, ne olisi marras-joulukuussa aloitettu. Vaan näin kävi!
Kerroin jo viikko sitten parille läheisimmälle ystävälle sekä kahdelle kollegalle, jotka tienneet meidän pitkästä yritystaipaleesta. Myös mun vanhemmille ja sisaruksille kerrottiin, ollaan heidän kanssaan oltu avoimia ja keskustelu muutoinkin tästä lähes kahden vuoden yrittämisestä.

Takaisin