Yleinen keskustelu

Salainen puoli avautunut! Vielä puuttuu muutama viesti vaadittavasta viestimäärästä. Mites muilla, joko alkaa 30 viestiä tänne olla kasassa? :smiling-eyes:

On jo reilusti yli 30 viestiä kasassa, mutta odottelen ensin perjantain ultraa ennen kuin liityn salaiselle puolelle. Olen joutunut jo tarpeeksi monta kertaa pyytämään salaisesta ryhmästä poistoa. Ei sillä, toki rv6 ultran jälkeenkin voi tapahtua vielä mitä vaan, mutta olisi ihan kiva ensin tietää, että ainakin tällä hetkellä kaikki on kunnossa.

Hei kaikille! Uutena täällä ja mukava päästä kuulemaan muiden juttuja ja jakamaan omia fiiliksiä.💕 Vielä ei viitsi kertoa raskaudesta muille (vain minä ja mies tiedetään) mutta kiva on kuitenkin fiilistellä alkanutta raskautta täällä. Nyt vasta 4+1, plussattu muutama päivä sitten 😀 Toinen lapsi tulossa ja ai että olisi ihanaa jos tämäkin menisi loppuun asti. Kovin toivottu on ja yritystäkin n. puoli vuotta takana. Jotenkin epäuskoinen olo ja täytyy varmaan taas varhaisultraan asti ainakin odottaa että uskaltaa kunnolla iloita. Takana yksi keskenmeno ennen esikoista ja se vähän aiheuttaa ylimääräistä pelkoa alkuraskaudessa.

Minkä väriseksi maalasitte pinnasängyn ja syöttötuolin?

Meillä oli esikoisella 7 vuotiaaksi asti Kidset kalusteet, jotka oli valkokeltaiset. Olen tykännyt ihan älyttömästi kirkkaasta lastenhuoneesta. Mutta nyt jotenkin kyllästyin ja haluaisin kalusteet valkoisena. Tekstiileillä sitten saisi eri värejä:smiling-eyes: Mites muut, kaipaatteko värillisiä kalusteita lastenhuoneeseen?
Pastellin(?) keltaiseksi. Ensin halusin sellaisen tummemman retrokeltaisen molemmista, kun itse oon nukkunut retrokeltaisessa.

Mun sisustus on aika värikäs, retroa hempeällä twistillä :)

Tää Vallilan Aalto-kangas on mun keittiön värimaailma tiivistettynä 🥰
Vähän turkoosia seassa

Liitteet

• 20230808_064419.jpg
    20230808_064419.jpg
    5.4 MB · Katsottu: 8
Muokattu viimeksi:
Minkä väriseksi maalasitte pinnasängyn ja syöttötuolin?

Meillä oli esikoisella 7 vuotiaaksi asti Kidset kalusteet, jotka oli valkokeltaiset. Olen tykännyt ihan älyttömästi kirkkaasta lastenhuoneesta. Mutta nyt jotenkin kyllästyin ja haluaisin kalusteet valkoisena. Tekstiileillä sitten saisi eri värejä:smiling-eyes: Mites muut, kaipaatteko värillisiä kalusteita lastenhuoneeseen?

Jotenki ihan hirvee pelko kokoajan keskenmenosta, edellinen meni kesken juuri näillä viikoilla, onneksi varhaisessa vaiheessa kuitenkin. Odotan kyllä hirveesti varhaisultraa ennenkuin uskaltaa kunnolla iloita raskaudesta. Onneksi oireita on sen verran paljon niin vähän rauhoittaa mieltä. 😊

Mullakin keskenmeno keväällä, rv 7+ jotain. Nyt on onneksi mullakin oireita enemmän kuin silloin, niin jospa tämä menisi hyvin loppuun asti 🙏

Mua pelottaa kans keskenmeno. Ensimmäinen plussa vuonna 2019 päättyi rv 4+6 eli se raskaus ei kauaa ehtinyt kestää. Nyt viikkoja 5+2, jotenkin heti rennompi olo kun pääsi tuon 4+6 yli, vaikka toki riski vielä olemassa on. Oireetkin aaltoilee, jonka takia välillä iskee pelko että nytkö ne hävis ja menee kesken.

Minulla on tosiaan kolme peräkkäistä keskenmenoa taustalla (joista yksi rv14), joten totta kai pelottaa, että menee taas kesken. Toivon niin kovasti, että hepariinista olisi apua, että tämä raskaus sujuisi hyvin. 🙏

Mua ei pelota niinkään keskenmeno. Meillä on yksi lapsista kuollut rv41, oli ruumiinavaukset, hautajaiset jne. Mielummin sitten nyt kuin 8-9kk päästä :crying-face: tietenkin sen keskenmenonkin jättäisi mielummin kokematta... enemmän huolettaa, että raskaus jouduttaisiin keskeyttämään esim. rakenneultran jälkeen, kohtukuolema tai kätkytkuolema. Nyt toki ollaan vielä niin alussa, ettei mikään noista edellä mainituista ole vielä ajankohtainen

Muokattu viimeksi:
Minulla on tosiaan kolme peräkkäistä keskenmenoa taustalla (joista yksi rv14), joten totta kai pelottaa, että menee taas kesken. Toivon niin kovasti, että hepariinista olisi apua, että tämä raskaus sujuisi hyvin. 🙏
Kylläpä teilläkin on ollut vastatuulta :red-heart: Toivotaan, että lääke auttaisi!

Mua ei pelota niinkään keskenmeno. Meillä on yksi lapsista kuollut rv41, oli ruumiinavaukset, hautajaiset jne. Mielummin sitten nyt kuin 8-9kk päästä :crying-face: tietenkin sen keskenmenonkin jättäisi mielummin kokematta... enemmän huolettaa, että raskaus jouduttaisiin keskeyttämään esim. rakenneultran jälkeen, kohtukuolema tai kätkytkuolema. Nyt toki ollaan vielä niin alussa, ettei mikään noista edellä mainituista ole vielä ajankohtainen
Tuo on tietysti vielä pahempi. Oli meilläkin hautajaiset (ruumiinavausta en halunnut, kun lääkärin mukaan noin pieneltä on vaikea nähdä mitään ja sitten silputaan vauva ihan turhaan), mutta toki kohtukuolema myöhemmillä viikoilla on tietysti vielä kauheampi juttu. Varmasti tulen kyllä hermoilemaan ihan raskauden loppuun asti, varsinkin kun olen nyt tutustunut ihmisiin, jotka ovat kokeneet kohtukuoleman ihan raskauden loppumetreillä. Yliajalle minulla ei päästetä joka tapauksessa.

Tuo on tietysti vielä pahempi. Oli meilläkin hautajaiset (ruumiinavausta en halunnut, kun lääkärin mukaan noin pieneltä on vaikea nähdä mitään ja sitten silputaan vauva ihan turhaan), mutta toki kohtukuolema myöhemmillä viikoilla on tietysti vielä kauheampi juttu. Varmasti tulen kyllä hermoilemaan ihan raskauden loppuun asti, varsinkin kun olen nyt tutustunut ihmisiin, jotka ovat kokeneet kohtukuoleman ihan raskauden loppumetreillä. Yliajalle minulla ei päästetä joka tapauksessa.
Kyllähän vauvan kuolema on kamalaa missä vain vaiheesaa. Tuntisin kyllä surua, jos nytkin menisi kesken, mutta en usko, että se mitenkään yltäisi meidän aiempaan mentykseen kauheudellaan. Kaikki raskauden ja vauvan menetykset ovat surullisia tapahtumia :red-heart: Kyllä se vaan kovasti vaikuttaa seuraaviin raskauksiin, kun itselle tai tutulle on käynnyt jotain kamalaa ja ennalta odottamatonta :disappointed-face: se kyllä pienentää riskiä, kun vältät yliajan. Saatko muutoin tarkempaa seurantaa?

Nyt tälläkin hetkellä on kaikkien todennäkäisyyksien puolesta paljon todennäköisempää, että me saadaan vauva kuin keskenmeno tai myöhempi raskaudenmentys. Joskus on helpompi luottaa ja uskoa, joskus taas ei.

Saatko muutoin tarkempaa seurantaa?
Joo, gyne ultraa alkuraskaudessa 2-3 viikon välein. Saa nähdä, miten usein sitten siitä eteenpäin, kun viimeksi vauva kuoli juuri, kun oli sovittu, että seuraavaan ultraan on 4 viikkoa (en löytänyt dopplerilla sydänääniä ja menin siksi lääkäriin siinä välissä). Minun tietoihini on myös kirjattu, että saan tulla sinne koska vaan ilman ajanvarausta ja soittamatta etukäteen, jos on jotain.

Onko sinulla tarkempaa seurantaa?

Onpa ollut kamalia kokemuksia ja menetyksiä täällä 😭 nyt tarvii pysyä positiivisena ja uskoa ja toivoa että kaikki saadaan terveet vauvat syliin saakka ❤️

Joo, gyne ultraa alkuraskaudessa 2-3 viikon välein. Saa nähdä, miten usein sitten siitä eteenpäin, kun viimeksi vauva kuoli juuri, kun oli sovittu, että seuraavaan ultraan on 4 viikkoa (en löytänyt dopplerilla sydänääniä ja menin siksi lääkäriin siinä välissä). Minun tietoihini on myös kirjattu, että saan tulla sinne koska vaan ilman ajanvarausta ja soittamatta etukäteen, jos on jotain.

Onko sinulla tarkempaa seurantaa?
Helpottavaa, että saat tarkempaa seurantaa! :folded: mä en tiedä saanko tarkempaa seurantaa ollenkaan, kun hyvinvointualue vaihtuu muuton myötä. Synnytystapa-arvio minulla ainakin tulee olemaan

Puuh! Luin nää kaikki viestit. Hirveesti hyvää juttua ollu. Mä en ole uskaltanut vieläkään oikein suunnitella mitään! Keskenmeno tuli keväällä ja nyt rv 5+1. Varasin 7+0 päivälle varhaisultran, koska haluan tietää, että on toivoa. Sitten ehkä osaan ottaa rennommin. Kai sen olis voinut aikaisemminkin jo varata, mutta mennään tällä.

Mullakin pissa ollut keltaista, ei normaalisti ole tuollaista. Pitää kans yrittää sit juoda enemmän vettä. Väsymys alla painaa ja päiväunia kaipailen… 😃

Kerroin lähimmille kavereille (6kpl) ja omalle äidille. Sain tosi hyvän vastaanoton ja kaikki kaverit tietää, että halutaan lasta ja ollaan yritetty noin 1v4kk ja yks km takana. Ja siis ikää 39 ja eka lapsi… ja kohtuanomalia. Jännittävää.

Huh miten surullisia asioita monet joutuneet kokemaan 😥 Mulla pelko ei kyllä edellisessä raskaudessa keskenmenon jälkeen ihan kokonaan helpottanut oikein missään vaiheessa kun tiedosti että mitä vaan voi käydä ja tuttavapiirissäkin viimeisillä viikoillakin menetyksiä💔 Nyt ehkä tuo esikoinen ja työt pitää sen verran kiireisenä ettei niin ehdi murehtia samalla tavalla. 😅

Mullakin kuudes kerta raskaana, mutta syliin asti ei vielä ainoatakaan. Siksi kovin varovaista iloa vielä, mutta jotenkin nyt on erilainen tunne. Ja ainakin nyt tää pikkutyyppi vie mun energiat 😄 Oon kuin unessakävelijä.

Takaisin