Salainen puoli avautunut! Vielä puuttuu muutama viesti vaadittavasta viestimäärästä. Mites muilla, joko alkaa 30 viestiä tänne olla kasassa? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Pastellin(?) keltaiseksi. Ensin halusin sellaisen tummemman retrokeltaisen molemmista, kun itse oon nukkunut retrokeltaisessa.Minkä väriseksi maalasitte pinnasängyn ja syöttötuolin?
Meillä oli esikoisella 7 vuotiaaksi asti Kidset kalusteet, jotka oli valkokeltaiset. Olen tykännyt ihan älyttömästi kirkkaasta lastenhuoneesta. Mutta nyt jotenkin kyllästyin ja haluaisin kalusteet valkoisena. Tekstiileillä sitten saisi eri värejäMites muut, kaipaatteko värillisiä kalusteita lastenhuoneeseen?
Minkä väriseksi maalasitte pinnasängyn ja syöttötuolin?
Meillä oli esikoisella 7 vuotiaaksi asti Kidset kalusteet, jotka oli valkokeltaiset. Olen tykännyt ihan älyttömästi kirkkaasta lastenhuoneesta. Mutta nyt jotenkin kyllästyin ja haluaisin kalusteet valkoisena. Tekstiileillä sitten saisi eri värejäMites muut, kaipaatteko värillisiä kalusteita lastenhuoneeseen?
tietenkin sen keskenmenonkin jättäisi mielummin kokematta... enemmän huolettaa, että raskaus jouduttaisiin keskeyttämään esim. rakenneultran jälkeen, kohtukuolema tai kätkytkuolema. Nyt toki ollaan vielä niin alussa, ettei mikään noista edellä mainituista ole vielä ajankohtainenKylläpä teilläkin on ollut vastatuultaMinulla on tosiaan kolme peräkkäistä keskenmenoa taustalla (joista yksi rv14), joten totta kai pelottaa, että menee taas kesken. Toivon niin kovasti, että hepariinista olisi apua, että tämä raskaus sujuisi hyvin.![]()
Toivotaan, että lääke auttaisi!Tuo on tietysti vielä pahempi. Oli meilläkin hautajaiset (ruumiinavausta en halunnut, kun lääkärin mukaan noin pieneltä on vaikea nähdä mitään ja sitten silputaan vauva ihan turhaan), mutta toki kohtukuolema myöhemmillä viikoilla on tietysti vielä kauheampi juttu. Varmasti tulen kyllä hermoilemaan ihan raskauden loppuun asti, varsinkin kun olen nyt tutustunut ihmisiin, jotka ovat kokeneet kohtukuoleman ihan raskauden loppumetreillä. Yliajalle minulla ei päästetä joka tapauksessa.Mua ei pelota niinkään keskenmeno. Meillä on yksi lapsista kuollut rv41, oli ruumiinavaukset, hautajaiset jne. Mielummin sitten nyt kuin 8-9kk päästätietenkin sen keskenmenonkin jättäisi mielummin kokematta... enemmän huolettaa, että raskaus jouduttaisiin keskeyttämään esim. rakenneultran jälkeen, kohtukuolema tai kätkytkuolema. Nyt toki ollaan vielä niin alussa, ettei mikään noista edellä mainituista ole vielä ajankohtainen
Kyllähän vauvan kuolema on kamalaa missä vain vaiheesaa. Tuntisin kyllä surua, jos nytkin menisi kesken, mutta en usko, että se mitenkään yltäisi meidän aiempaan mentykseen kauheudellaan. Kaikki raskauden ja vauvan menetykset ovat surullisia tapahtumiaTuo on tietysti vielä pahempi. Oli meilläkin hautajaiset (ruumiinavausta en halunnut, kun lääkärin mukaan noin pieneltä on vaikea nähdä mitään ja sitten silputaan vauva ihan turhaan), mutta toki kohtukuolema myöhemmillä viikoilla on tietysti vielä kauheampi juttu. Varmasti tulen kyllä hermoilemaan ihan raskauden loppuun asti, varsinkin kun olen nyt tutustunut ihmisiin, jotka ovat kokeneet kohtukuoleman ihan raskauden loppumetreillä. Yliajalle minulla ei päästetä joka tapauksessa.
Kyllä se vaan kovasti vaikuttaa seuraaviin raskauksiin, kun itselle tai tutulle on käynnyt jotain kamalaa ja ennalta odottamatonta
se kyllä pienentää riskiä, kun vältät yliajan. Saatko muutoin tarkempaa seurantaa?Joo, gyne ultraa alkuraskaudessa 2-3 viikon välein. Saa nähdä, miten usein sitten siitä eteenpäin, kun viimeksi vauva kuoli juuri, kun oli sovittu, että seuraavaan ultraan on 4 viikkoa (en löytänyt dopplerilla sydänääniä ja menin siksi lääkäriin siinä välissä). Minun tietoihini on myös kirjattu, että saan tulla sinne koska vaan ilman ajanvarausta ja soittamatta etukäteen, jos on jotain.Saatko muutoin tarkempaa seurantaa?
Helpottavaa, että saat tarkempaa seurantaa!Joo, gyne ultraa alkuraskaudessa 2-3 viikon välein. Saa nähdä, miten usein sitten siitä eteenpäin, kun viimeksi vauva kuoli juuri, kun oli sovittu, että seuraavaan ultraan on 4 viikkoa (en löytänyt dopplerilla sydänääniä ja menin siksi lääkäriin siinä välissä). Minun tietoihini on myös kirjattu, että saan tulla sinne koska vaan ilman ajanvarausta ja soittamatta etukäteen, jos on jotain.
Onko sinulla tarkempaa seurantaa?
mä en tiedä saanko tarkempaa seurantaa ollenkaan, kun hyvinvointualue vaihtuu muuton myötä. Synnytystapa-arvio minulla ainakin tulee olemaan