En ole kertonut töissä ja ajattelin, etten kerrokaan ennen kuin on pakko. Pakko as in alkaa näkyä raskaus, toki ennen sitä lakisääteistä ilmoitusvelvollisuutta ennen äitiyslomaa.

Jännittää todella paljon reaktiot, koska esihenkilö suunnittelee vaikka mitä juttuja jo nyt ensi keväälle. En tietenkään voi tai oikeastaan halua vielä jarrutella ja tyrmätä hänen suunnitelmiaan työtehtävien suhteen. En koe, että minulla on velvollisuutta vielä kertoa, koska raskaus voisi mennä hyvin myös kesken (sormet ristissä

), ja en todellakaan halua tilannetta, jossa itken pomolle keskenmenoani. Olen aina ollut todella yksityinen henkilö, ja tässä vedän tosi tiukat rajat. Perhe ja ystävät täytyy käydä läpi ensin.
Tilannetta monimutkaistaa se, että työsuhteeni on päättymässä vuoden loppuun ja nyt suunnitellaan ensi vuoden sopparia... Yritän itsekkäästi klaarata sen eka, mutta todnäk sorrun kertomaan ennen työsopimuksen allekirjoittamista tilanteestani. Se olisi reilua kuitenkin. Jos raskauden takia uusi työsuhde jää saamatta (edes sille muutamalle kuukaudelle ennen äippälomaa), niin sitten en kyllä enää vilkaisekaan tuohon työpaikkaan. Vaikka olen 3,5 vuotta siellä jo viihtynyt. Mutta jos tän takia jättävät rannalle, niin...
Hmmm, huomaako että tämä on suurin stressin aiheeni raskaudessa atm.