Yleinen höpinäketju 🥰

Hei vaan! Olen myös vähän välitilassa palstailun suhteen, kuten lepus timidus tuossa aiemmin kirjoitteli, mutta päätin kuitenkin tulla tänne intoilemaan minäkin. Aloitin jo joulukuistenkin palstalla ekat viestit, mutta vielä ei sinne ole ilmestynyt muita. Sinänsä kumpi vaan palsta taitaa sopia, koska jotkin laskurit sanovat 30.11 ja toiset 1.12. lasketuksi ajaksi. Toisaalta ihmettelen, voisiko raskaus olla jo pidemmälläkin kuin 4+3, koska plussasin jo 6 päivää oletetun ovulaation jälkeen. Ja matematiikka ei täsmää siinäkään suhteessa, että petipuuhia ei harrastettu ovulaation aikoihin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Eka neuvola varattu vasta 19.4 ja mietin vielä menisikö varhaisultraan ennen sitä..
 
Hei vaan! Olen myös vähän välitilassa palstailun suhteen, kuten lepus timidus tuossa aiemmin kirjoitteli, mutta päätin kuitenkin tulla tänne intoilemaan minäkin. Aloitin jo joulukuistenkin palstalla ekat viestit, mutta vielä ei sinne ole ilmestynyt muita. Sinänsä kumpi vaan palsta taitaa sopia, koska jotkin laskurit sanovat 30.11 ja toiset 1.12. lasketuksi ajaksi. Toisaalta ihmettelen, voisiko raskaus olla jo pidemmälläkin kuin 4+3, koska plussasin jo 6 päivää oletetun ovulaation jälkeen. Ja matematiikka ei täsmää siinäkään suhteessa, että petipuuhia ei harrastettu ovulaation aikoihin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Eka neuvola varattu vasta 19.4 ja mietin vielä menisikö varhaisultraan ennen sitä..
Itellä kans mahdollisuudet joulukuisiinkin, mut kun ei koskaan tiedä miten pitkälle menee tai tuleeko miten ajoissa, niin parempi elää palstallakin la:n kuukauden mukaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Jahhas, sulla meneekin mielenkiintoiseksi! Minkäslainen kierto sulla yleensä on? Oletko ovista testaillut? Itellä sellainen kokemus tässä matkan aikana, että kun alkio kiinnittyy (keskimäärin 7-10 pvää ovulaatiosta), niin menee 2 päivää kun alkaa herkimmät testit haamuilla jo. Suurinosa lähteistä sanoo, että 2-4 päivää kiinnittymisestä on tarpeeksi hCG:tä ja alkaa näkyy testeissä, mut mulla mennyt tosiaan vain 2 päivää ekohiin hentoihin haamuihin. Mun mielestä voisit olla kyllä paljon pidemmälläkin. 🙂
 
Täällä iski nyt stressi, kun aamulla tein digitestin ja näytti 2-3 viikkoa. Ja tänään siis pitäis olla mahdollisesti 5+1 eli sen laskun mukaan pikku hiljaa pitäis näyttää 3+. Tiedän kyllä, että eipä tämä vielä välttämättä tarkoita mitään, mutta rauhoitelkaa pliis tätä stressaajaa. 😅
 
Itellä kans mahdollisuudet joulukuisiinkin, mut kun ei koskaan tiedä miten pitkälle menee tai tuleeko miten ajoissa, niin parempi elää palstallakin la:n kuukauden mukaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Jahhas, sulla meneekin mielenkiintoiseksi! Minkäslainen kierto sulla yleensä on? Oletko ovista testaillut? Itellä sellainen kokemus tässä matkan aikana, että kun alkio kiinnittyy (keskimäärin 7-10 pvää ovulaatiosta), niin menee 2 päivää kun alkaa herkimmät testit haamuilla jo. Suurinosa lähteistä sanoo, että 2-4 päivää kiinnittymisestä on tarpeeksi hCG:tä ja alkaa näkyy testeissä, mut mulla mennyt tosiaan vain 2 päivää ekohiin hentoihin haamuihin. Mun mielestä voisit olla kyllä paljon pidemmälläkin. 🙂

Kierto on yleensä tosi täsmällinen, 28 päivää ja ovista en oo testaillut, mutta tarkkaillut merkkejä (tuntemuksia, kirkas valkovuoto) ja yleensä joka kuussa ne tunnistanutkin, mutta en nyt maaliskuussa lainkaan. Helmikuussa menkatkin tuli ajallaan, mutta oli ne ehkä vähän lyhyemmät. Tein ekan testin tosiaan 6dpo oletetun ovulaation jälkeen, ja tein sen Pregcheckillä ja siihen tuli ihan selvä viiva, jota sitten aloinkin ihmetellä kuinka se niin vahvasti näkyi jo niin pian. RFSU:n testeillä seuraavina päivinä tosi hentoinen. En saanut käsiini mistään Clearbluen testiä, missä olisi näkynyt viikot. Nyt kun tätä kirjoitan ja luen sinun kommentin, että kiinnittymisestä menee kuitenkin vielä 2-4 päivää hentoon plussaan, niin alan tosissani epäillä, että onko kiinnittyminen tapahtunutkin jo paljon aikaisemmin :Eyes:

Ehkä pitää varata se varhaisultra.
 
Täällä iski nyt stressi, kun aamulla tein digitestin ja näytti 2-3 viikkoa. Ja tänään siis pitäis olla mahdollisesti 5+1 eli sen laskun mukaan pikku hiljaa pitäis näyttää 3+. Tiedän kyllä, että eipä tämä vielä välttämättä tarkoita mitään, mutta rauhoitelkaa pliis tätä stressaajaa. 😅
Mä sain viime plussassa 6+2 aamulla 2-3 ja päivällä 3+ ja satuin tietämään sen päivän hcg:t jotka oli yli kolmenpuolentonnin, eli olisi pitänyt näyttää kummatkin 3+ :tears: Sitä edeltävänä päivinä oli sitkeästi koko ajan 2-3. Et ei todellakaan kannata noihin digeihin ihan niin satavarmasti luottaa mitä ne näyttää ja 5+1 on aikaista. Oon googlaillut todella paljon ja 3+:n hcg-raja on todella häilyvä, kaikkea alkaen 2000 mIU/ml ja tosi monella se ei näytä 3+ vaikka ois miten pitkällä. Mä oon näissä digeissä aika haka, viime plussassa paloi varmaan 100e edestä digejä ja purin kaikki + kaikki googlettelut päälle. :Upside Down Face: digiin vaikuttaa myöskin todella paljon pissan laimeus/vahvuus/mitä juotu ja minkä verran ja vastoin ohjeita aamun eka ei välttis olekaan se paras.

"In summary:
If you get "Not pregnant", you may still have an HCG level below 17. Try another test today, and then again in 2 days.
If you get 1-2 weeks, that means that your HCG level is almost definitely between 10 and 500. It is most likely to be between 10 and 180.
1-2 weeks can turn positive anywhere above 10 ml/IU, but it doesn't reach 99% accuracy until 17. Clinical guidelines are 5 - 50 mIU/ml
If you get 2-3 weeks, that means that your HCG level is almost definitely between 120 and 4000. It is most likely to be between 180 and 2900.
2-3 weeks can turn positive anywhere above 120, but it doesn't reach 99% accuracy until 500. Clinical guidelines are 5 - 426 mIU/ml
If you get 3+ weeks, that means that your HCG level is almost definitely above 2100. It is most likely to be above 2900.
3+ weeks can turn positive anywhere above 2100, but it doesn't reach 99% accuracy until 4000. Clinical guidelines are 18 - 7,340 mIU/ml"


https://www.mumsnet.com/talk/pregnancy/3719261-Clearblue-Digital
"--Today I had a look at Clearblue’s own website and saw this graph. So look at all the samples for bHCG between say 1100 and 8000- about half of those were coming up as being 2-3 weeks and half as 3+. So my HCG could be as high as 8000 and there’s a good chance it would still say 2-3. The company say there is “virtually no overlap” between 2-3 and 3+ but that’s rubbish. I mean, the y axis is logarithmic as well so the true amount of overlap is huge. Add to that the huge variation in what’s a normal HCG and I have no idea how the company can say the test is 97-99% accurate."
large-11551-8259b83e-cea3-4fd6-9395-319a415f54bf.jpeg
 
Muokattu viimeksi:
Kierto on yleensä tosi täsmällinen, 28 päivää ja ovista en oo testaillut, mutta tarkkaillut merkkejä (tuntemuksia, kirkas valkovuoto) ja yleensä joka kuussa ne tunnistanutkin, mutta en nyt maaliskuussa lainkaan. Helmikuussa menkatkin tuli ajallaan, mutta oli ne ehkä vähän lyhyemmät. Tein ekan testin tosiaan 6dpo oletetun ovulaation jälkeen, ja tein sen Pregcheckillä ja siihen tuli ihan selvä viiva, jota sitten aloinkin ihmetellä kuinka se niin vahvasti näkyi jo niin pian. RFSU:n testeillä seuraavina päivinä tosi hentoinen. En saanut käsiini mistään Clearbluen testiä, missä olisi näkynyt viikot. Nyt kun tätä kirjoitan ja luen sinun kommentin, että kiinnittymisestä menee kuitenkin vielä 2-4 päivää hentoon plussaan, niin alan tosissani epäillä, että onko kiinnittyminen tapahtunutkin jo paljon aikaisemmin :Eyes:

Ehkä pitää varata se varhaisultra.
Mullakin kierto on täsmällinen, mut mittaan lämmöt + tikuttelen ovista ja niistä oon nähnyt, että ovis vaihtelee aika ajoin silti muutaman päivän suuntaan jos toiseen. Jos sulla oiskin ovis ollut muutaman päivän aikaisemmin? Tietty riippuu hCG:n lähtötasosta ja testeistä plussien vahvuus, mut 6dpo tehty plussa tuntuu kyllä omaan korvaan siltä, että ovis olisi oikeasti ollut aikaisemmin. Mut plussaahan se ei poista, joten onnea siitä ! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Ultrassa ainakin selviäisi todelliset viikot ja ite kävisin silti vaikka olisi "puhtaat" taustat 🤔
 
Mä sain viime plussassa 6+2 aamulla 2-3 ja päivällä 3+ ja satuin tietämään sen päivän hcg:t jotka oli yli kolmenpuolentonnin, eli olisi pitänyt näyttää kummatkin 3+ :tears: Sitä edeltävänä päivinä oli sitkeästi koko ajan 2-3. Et ei todellakaan kannata noihin digeihin ihan niin satavarmasti luottaa mitä ne näyttää ja 5+1 on aikaista. Oon googlaillut todella paljon ja 3+:n hcg-raja on todella häilyvä, kaikkea alkaen 2000 mIU/ml ja tosi monella se ei näytä 3+ vaikka ois miten pitkällä. Mä oon näissä digeissä aika haka, viime plussassa paloi varmaan 100e edestä digejä ja purin kaikki + kaikki googlettelut päälle. :Upside Down Face: digiin vaikuttaa myöskin todella paljon pissan laimeus/vahvuus/mitä juotu ja minkä verran ja vastoin ohjeita aamun eka ei välttis olekaan se paras.

"In summary:
If you get "Not pregnant", you may still have an HCG level below 17. Try another test today, and then again in 2 days.
If you get 1-2 weeks, that means that your HCG level is almost definitely between 10 and 500. It is most likely to be between 10 and 180.
1-2 weeks can turn positive anywhere above 10 ml/IU, but it doesn't reach 99% accuracy until 17. Clinical guidelines are 5 - 50 mIU/ml
If you get 2-3 weeks, that means that your HCG level is almost definitely between 120 and 4000. It is most likely to be between 180 and 2900.
2-3 weeks can turn positive anywhere above 120, but it doesn't reach 99% accuracy until 500. Clinical guidelines are 5 - 426 mIU/ml
If you get 3+ weeks, that means that your HCG level is almost definitely above 2100. It is most likely to be above 2900.
3+ weeks can turn positive anywhere above 2100, but it doesn't reach 99% accuracy until 4000. Clinical guidelines are 18 - 7,340 mIU/ml"


https://www.mumsnet.com/talk/pregnancy/3719261-Clearblue-Digital
"--Today I had a look at Clearblue’s own website and saw this graph. So look at all the samples for bHCG between say 1100 and 8000- about half of those were coming up as being 2-3 weeks and half as 3+. So my HCG could be as high as 8000 and there’s a good chance it would still say 2-3. The company say there is “virtually no overlap” between 2-3 and 3+ but that’s rubbish. I mean, the y axis is logarithmic as well so the true amount of overlap is huge. Add to that the huge variation in what’s a normal HCG and I
Ihanaa kiitos ❤️ tämä kyllä helpotti omaa mieltä. Huomaa että km-taustalla sitä stressaa ihan erilailla kaikkea ja tiedostaa paljon paremmin sen, että miten kaikki saattaa olla pienestä kiinni.
 
@Jannik Juu, kuten Lepus sanoi niin tosiaan ei kannata vielä huolestua jos 3+ ei vielä näy 5+1. Itsekin uskalsin vasta 5+5 testata kun olin palstoilta lueskellut vastaavia kokemuksia siitä että siinä on vielä heittoa milloin sen 3+ saa. :smiling-eyes: Omat tikut loppui kahden paketin jälkeen niin ei tullut päiväpissaa testattua, jos se olisikin parempi testaamiseen kuin aamupissa. Toisilla nimittäin on.
 
Tänään oli toinen verikoe ja hCG oli 8823mIU/mL. 46h aikaisemmin se oli siis 5360mIU/mL. Tuplaantumisaika nousi 66h:n reilusta 40h:sta ja olisin kymppitonnin toivonut rikkoutuvan, mutta ilmeisesti 6+0/6000mIU/mL alkaen tuplaantumisvauhti normaalistikin hyytyy. Alusta saakka tuplaantumista laskien kuitenkin mennään täydellisesti average-käyrää pitkin, toisin kuin koskaan aikaisemmin. Huomenna rv 6+2 ja aina näkynyt syke siinä vaiheessa vaikka vastannut vähän pienempää - nyt menee jännäks miten huomenna varhaisultrassa käy, ollaanko oikeassa iässä ja koossa
smiley-angelic001.gif
edit. oltiin oikeassa koossa ja iässä <3
 
Muokattu viimeksi:
Hyvää kuuluu. Aika paljon oman olon kuulostelua...mulla oli hemoglobiiniarvo tipahtanut hurjasti ja se selittää varmaan tämän väsymyksen ja vetämättömyyden. Viikonloppuna onneksi jaksanut vähän puuhastellakin, viikolla ei kyllä töiden lisäksi jaksa juuri mitään 🙈
 
Mulla kanssa väsymys vaivaa pahoinvoinnin lisäksi, sängyssä jo 19 aikoihin nukkumaan menossa 🙈 Eli kaikenkaikkiaan tosi tylsää elämää tällä hetkellä 😅 Oon joutunut perumaan tosi monia menoja kun ei vaan pysty. Ajateltiin kertoa muille vasta NT-ultran jälkeen, joten on kyllä ollut hankalaa tehdä ohareita kavereille ja keksiä ihme syitä.
 
Hyvää kuuluu! Hirvittävä väsymys kyllä painaa, tulee niin tarpeeseen tulevat pääsiäisvapaat. Ja vähän meinaa alkaa etova olo vaivata. Huomenna tulee täyteen 6+0 ja viime syksyn raskaudessa alkoi kans just sillä viikolla pahoinvointi. 😅
 
Hyvää kuuluu! Hirvittävä väsymys kyllä painaa, tulee niin tarpeeseen tulevat pääsiäisvapaat. Ja vähän meinaa alkaa etova olo vaivata. Huomenna tulee täyteen 6+0 ja viime syksyn raskaudessa alkoi kans just sillä viikolla pahoinvointi. 😅
Mulla on kans pahentunut aina tuolla viikolla. Yökkimistä ollut enemmän ja vähemmän jo heti plussan jälkeen, mutta nyt 6+1 on yököttänyt vähän koko päivän 🙈 yhdellä lapsella yskä ja mua yököttää jopa se kun hän yskii 😅
 
Joo jännästi kovat äänet kuten just joku yskä tai lapsen kiljuminen ahdistaa, kun itsellä on tää paha olo 24/7. Kokoajan pitää pyytää esikoista olemaan hieman hiljempaa, kun äiti ei nyt kestä. Mua ei normaalisti haittaa esim. maiskutusäänet, mut ai että oksetti, kun esikoinen tuli halimaan ja samalla mussutti korvan vieressä jotain :dead:
 
Muokattu viimeksi:
Yyh joo! 😖 Ja vaikka ei ole edes sitä krapulaoloa nyt, on vaan ees taas vellovaa yökötystä niin silti ei mitään ylimääräistä, kiitos 🤐
 
Takaisin
Top