Yksin odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jenni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No juu, toiki vielä ! Loma ois mullaki ja oisin halunnu käyä ainaki Lahessa ja ehkä Tampereel. Tääl mä vaa makoilen -_-

Täälläkin flunssa koittaa puskea päälle. Oon kyllä vielä jotakuinkin koittanut sinnitellä töissä, mutta hyvä et pysyn hereillä ja pää ei meinaa toimia ollenkaan. Kurkku ihan tajuttoman kipeä. Eilen illalla oli lämpöä, mutta aamulla mittari näytti taas 36,0 joten raahauduin taas duuniin. Toivon ettei menisi pahemmaksi, muutenkin mieliala alhaalla ja väsymys vaan pahentunut -flunssa tuskin auttaa asiaan :sad001

Höh Kolibri :( Toivottavasti siäki paranet pian ! Mä oon täs eilisen ja tän päivää ollu hirveän päänsäryn kans. Ei auta tarpeeks banadoli -_- Koiran aattelin tänää hakea kotio, mut en tiiä onks se nyt sit viisasta, etten enemmän tulis kipeäks mut niin yksinäinen olen ! :D

En tiedä mistä johtuu, että fiilikset mennyt viimepäivinä vaan huonompaan.. Varmaan tää jatkuva/paheneva väsymyskin vaikuttaa, toki miehen kuolinpäivä ja ikuisesti piinaava suru, duunipaineet ja stressi ja alisuoriutujafiilis... Siis periaatteessa mun elämässä on asiat tosi hyvin, mutten vaan taas jostain syystä pysty iloitsemaan siitä :sad001

Neuvolassa itkin eilen melkeen koko tunnin ja sain perjantaille psykiatrin ajan että mietitään mun vointia ja jaksamista yms.. lääkkeet on yleensä auttaneet, mutta nyt raskausaikana niihin ei voi samalla lailla turvautua, sillä en halua vauvalle mitään riskejä! Sairaslomasta on vihjailtu, muttei sekään tunnu miltään ratkaisulta. Toivotaan että muuttuisi pian parempaan.

Voimia kolibri,ite kamppailin pikku masennuksen kans alkuraskaudesta ja nyt taas turhauttaa,kun kukaan ei oo tukena..mutta itse olen tieni valinnut.. :)

Muokattu viimeksi:
Voimia ! Tuo miehen kuolinpäivä varmasti vaikuttaa asiaan. Osanotot siitä. Jos sairasloma tuntuu yhtään siltä, että voisi auttaa niin jää ihmeessä ! Töitä kerkiät tehdä kyllä riittämiin tässä elämässä :)

Ja joo, ei ne lääkkeet oo ratkasu. Itsekkin masennuslääkkeitä ja rauhoittavia söin ennen raskautta. Vieläkin on outoa, kun ei voi niihin rauhoittaviin tukeutua silloin kun ahdistaa, mutta ehkä parempi näin !

Joo kyllä mä nyt pikkuhiljaa oon alkanut antamaan mahdollisuutta myös ajatukselle sairaslomasta -tyyliin koko loppu raskauden ajaksi. Vauvan hyvinvointi on kuitenkin kaikkein tärkeintä ja pelottaa miten oma jaksaminen siihen vaikuttaa. Jatkuva stressi on tuskin koskaan hyväksi. Mutta onneksi tässä on vielä paripäivää ainakin aikaa pohtia ja miettiä -perjantaina kun tapaan lääkärin olisi ehkä hyvä, että itsellä olisi jo jotain selkeämpää mielikuvaa siitä mikä itsestä tuntuisi parhaalta..

Luulen että mun pitkäaikainen ystäväni syömishäiriö vaikuttaa asiaan myös aika paljon. Se kun on ollut se 'tuttu ja turvallinen' keino kestää ahdistusta ja masennusta lääkkeiden ohella. Nyt on pannassa lääkkeet sekä itsensä/kehon kurittaminen (ruualla, liikunnalla yms...) joten olen aika avuton tämän olotilan kanssa. Toki musiikki, jutteleminen, kuumassa suihkussa rentoutuminen yms auttavat vähän -ja näitä turvallisia keinoja koitan löytää kokoajan enemmän, sillä toiveissa olisi kyllä pystyä kestämään elämän kolhuja jatkossakin ilman turvautumista sairauteen tai lääkkeisiin!

Stressi ei koskaan oo hyväks,mutta ei sille voi vaan mitään jos murehtii asioita,kun niitä ei saa pois mielestä,pääasia on että sinä ja masuasukki voisitte hyvin :)

Mietit rauhassa mitä haluat ja jos on huonompi lääkäri niin ensimmäisenä on tarjoamassa niitä pirun nappeja -_- Toivottavasti pärjäät ilman ! Ymmärrän enemmän kuin hyvin tuon avuttomuuden tunteen, mutta sitten otat hetken paussia oli kyse kotitöistä/kaupassa käynnistä mikä vaan ja odottelet olon tulevan paremmaksi. Ja hyvä, että on noita keinoja mitkä oloa helpottaa ^_^ Tsemppiä ja masuasukki kiittää myös, kun äiti voi hyvin !

Oma masuasukki on nyt ollu muutaman päivän hiljaa :( Huomen aamulla onneksi neuvola, pyydän ultraa tai jotain jos ei nyt ala kuulua pojusta mitään !

Tää tyttelikin on normaali hiljasempi ku normaalisti..mut kyl se on silti itestään ilmotellu ja on mulla toi doppleri :)

Tää ilmotteli itestää kunnol viimeks ma iltan. Jos ne ei neuvolas tee mitää, vaik tiettyhän niitte pitäis ? Ni saat Tiia tulla sen dopplerin kans käymää ! Muutenki saa toki tulla :P

Vidduh. Neuvola on 10, kello on kohta 4 ja mä en saa unta -_- Modeemiki lakkas yhtäkkii toimimas, vaik ei oo ku joitai viikkoi vanha. Ihme touhua, perk ! Ennen tota tappelin viikon verran mokkulan kans

Must tuntuu et tää tyttö ujostaa, jos joku muu, kun äiti katsoo kun hän möyrii mahassa :D Ainaki se lopettaa heti liikkumisen jos sanon esim. pikku-siskolle et kato :D
Tuskin tekee mitään jos sydän äänet kuuluu ihan normaalisti :/

Mulla ainakin neuvolassa on aina kuunneltu sydänäänet ja tunnusteltu kohtua/vauvan asentoa vatsanpäältä. Ultrannut siellä on vaan lääkäri, jota en ole tavannut vasta kuin kerran.. Mutta viimeksikin kun kuunneltiin sydänääniä ja hoitaja tunsi miten tytsy mahassa teki voltteja -niin en itse tuntenut mitään liikettä. Eli se 'hiljaisuus' mahassa voi olla ihan vaan sitä, että vauva on sellaisessa asennossa, ettei liikkeitä vaan sillä hetkellä tunne :)

Alko tos yön tuntein taas liikkumaa :)) Ja mietinki sitä, et saattaa olla vaa kääntyny ja sydänäänet kuulu, kuten aina heti ja oli hyvät.

Mul veljentyttö 4v yritti tunnustella liikkeit, mut ei se ehkä tajunnu iha milt sen pitäs tuntua :D Sulosta oli kumminki ^_^

Mä olin porissa kummityttöö 3 v moikkaamassa ja se tykkäs silitellä mun mahaa,mut sit ku sen äiti kysy kuunteletko korvalla vauvaa nii vastaus oli: Äiti en se voi potkasta! :D

Takaisin