Tulipas paljon vastauksia, kiitoksia :)
Kävin tänään ekaa kertaa neuvolassa ja siellä ottivat itse puheeksi raskauden keskeytyksen, mikä oli minusta aika epämiellyttävää. Tuli sellainen olo, että enkö kelpaa äidiksi...?
Neuvolasta sanoivat että muuta apua ei ole saatavana kuin 1-2 tuntia viikossa. Mietityttää vaan kun kaverit, joilla on miehet ja paljon sukulaisia ja tukiverkkoa, valittavat kuinka on raskasta ja eivät ikinä pystyisi ilman tukiverkkojaan. Siksi olen ihan kauhusta kankea, että oeln alkanut epäilemään itseäni ja jaksamistani. En ole nukkunut nyt kuukauteen kuin 2-3 tuntia yössä ja se vaikuttaa jo niin että en saa tehtyä mitään ja sen mitä teen niin mokaan ja ei olisi varaa ihan rahjallisesti mokailla. Taloudellinen tilanne pelottaa myös näin asuntovelallisena. Olen yrittäjä ja kaikki raha on siitä kiinni mitä jaksaa tehdä ja jos aivot eivät toimi unen puutteen takia niin se on kaikki omasta pussista pois.
Toisaalta tuntuu, että tämä on varmaankin ainoa mahdollisuus saada lapsi ja olen halunnut lapsia kuitenkin jo pitkään. En tietenkään tällä tavalla, mutta näin tässä nyt vaan kävi. Ja onko koskaan sitä oikeaa hetkeä saada/tehdä lapsi? Keskeytys ei tunnu oikealta vaihtoehdolta, mutta pelottaa todella paljon että miten jaksaa ja selviää, varsinkin jos ei saa nukuttua. Unettomuus tekee minusta jo sellaisen zombien, että minusta ei ole mihinkään.
Olen stressaantunut kun mietin näitä kaikkia asioita ja stressaan sitäkin kun stressaan kun ei kuulemma saisi stressata...
Pii, minulla samanlaisia ajatuksia tullut parina viime päivänä kuin sinullakin kirjoituksesi lopussa.
Tiada92, Hämeessa asun :/
Onneksi täällä voi avautua :)
Kiitos teille kaikille vinkeistä, tuesta ja tsempistä :)