Viimeisin neuvolakäyntisi

Mulla kans oli esikoisen kanssa tosi huono kokemus neuvolatädistä, eka käynnillä ilmoitti että vähän voisi ihannepainoon tiputtaa kiloja (olin siis täysin normaali painoinen BMI jotain 24luokkaa).ä Tjälkeen loppu tapaaminen täytettiin lappuja ja keskusteltiin mun puolison ex-vaimosta!:mad: Kun pääsin tuon kerran jälkeen autoon itkin vaan kun oli ollut niin hirveää.

Nyt olin onnessani kun pääsen toiselle tädille ( meillä ei voi valita vaan sille mennään kenen kalenteriin tilaa)

Kyllä on oikeus vaihtaa jos ei tuu toimeen. Nykyään on oikeus valita terveyskeskuskin mieleisekseen.
 
Kyllä on oikeus vaihtaa jos ei tuu toimeen. Nykyään on oikeus valita terveyskeskuskin mieleisekseen.

No pitääpäs selvittää, kun noilla neuvolatädeillä ei ole kuin yksi puhelinkaan johon soittaa. Mutta tuolle ekalle en kyllä millään haluaisi... Vaihtaisin koko neuvolaa jos kunnassa olisi toinen
 
On noissa neuvolan tädeistä eroja. Kun aloin odottaa esikoista ja oli ensimmäinen neuvola käynti, niin terveydenhoitaja kysyi meinaatteko pitää tämän vai ette?!? En kai olisi neuvolaan hakeutunut, jos olisin abortin halunnut. Oltiin vasta hetki sitten muutettu mieheni kanssa yhteen ja oltiin niin innoissaan, kun pieni ilmoitti tulostaan. Onneksi muutettiin sieltä pois ja uudella paikkakunnalla oli ihana ja meitä tukeva neuvolan henkilökunta.

Nyt olen luottavaisin mielin tulevasta neuvolasta, ainakin kaikki sujunut hyvin tähän asti. Vaihda ihmeessä henkilöä tai vaikka koko neuvolaa, jos mahdollista.
 
Kävin tällä viikolla ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Käytiin läpi kaikki alkuraskauden asiat ja täyteltiin neuvolakorttia. Ja nyt voin varata ajan nt-ultraan :)
 
On noissa neuvolan tädeistä eroja. Kun aloin odottaa esikoista ja oli ensimmäinen neuvola käynti, niin terveydenhoitaja kysyi meinaatteko pitää tämän vai ette?!? En kai olisi neuvolaan hakeutunut, jos olisin abortin halunnut. Oltiin vasta hetki sitten muutettu mieheni kanssa yhteen ja oltiin niin innoissaan, kun pieni ilmoitti tulostaan. Onneksi muutettiin sieltä pois ja uudella paikkakunnalla oli ihana ja meitä tukeva neuvolan henkilökunta.

Nyt olen luottavaisin mielin tulevasta neuvolasta, ainakin kaikki sujunut hyvin tähän asti. Vaihda ihmeessä henkilöä tai vaikka koko neuvolaa, jos mahdollista.

Neuvolan kautta hakeudutaan myös aborttiin ja heidän pitäis aina kysyä että onko raskaus toivottu vai ei koska vaikka raskautta haluttaisiin jatkaa niin vaikuttaa se varmasti vanhempien ajatuksiin ja elämään että lapsi on yllätys.

Toki se voi tuntua tosi pahalta jos neuvolassa töksäytetään kysymys ja se voi olla tosi vaikeaa tuoreelta odottajalta kysyä.
 
Mulla oli esikoisen neuvolassa semmonen täti joka valitti että syön liikaa hedelmiä että niistä tulee ylimääräisiä kiloja mulle kun olin just hetkeä aikasemmon sanonut että pahoonvoinniltani menee alas vaan jugurtti, viili ja tietyt hedelmät. Ja painoindeksini on alipainon ja normaalipainon rajamailla. Seuraavalla käynnillä kun paino oli tippunut tivas että syönkö mitään ja sanoi että miestä ei tarvii joka kerta sinne raahata... o_O
Onneksi sit vaihdettiinkin kuntaa ja tuli tuo meidän oma ihana terkka jolle nytkin menen :)
 
Neuvolan kautta hakeudutaan myös aborttiin ja heidän pitäis aina kysyä että onko raskaus toivottu vai ei koska vaikka raskautta haluttaisiin jatkaa niin vaikuttaa se varmasti vanhempien ajatuksiin ja elämään että lapsi on yllätys.

Toki se voi tuntua tosi pahalta jos neuvolassa töksäytetään kysymys ja se voi olla tosi vaikeaa tuoreelta odottajalta kysyä.


Olen kyllä ollut aina siinä käsityksessä, että ei toivotussa raskaudessa otetaan yhteyttä terveyskeskukseen, niin ainakin mulle aikoinaan kerrottu. Vielä tapa jolla hän asiaa kysyi oli tökerö. Meidän lapsi ei ollut yllätys vaan yhteinen toive.
 
Ekassa neuvolassa käyty:happy: itse laskettuna olis 6+3, mut neuvolas laski 7+3, joten ens viikon varhaisultrassa selviää kumpi on lähempänä:grin tällöin la olis 22.3:)
 
Neuvolassa käyty :) Ainut mikä on viime kerrasta on muuttunut niin ultrat on eri paikassa kuin ennen ja sinne varataan itse aika. Niin ja nykyään on äitiysfyssari myös raskauden jälkeen. Neuvolassa hurahtikin 2h jutellessa niitä näitä ja papereita pyöritellessä :grin

Seuraava sit nt-ultran jälkeen 6 viikon päästä :) sain myös pyytämällä lähetteen muiden verikokeiden ohessa ferritiiniin ja pieneen verenkuvaan. Hemppa oli nyt 123. Painoa oli täysissä vaatteissa se 61,5 eli himppusen noussut vaikka paino pahoinvoinnista huolimatta. :rolleyes:
 
Täällä kans ekassa neuvolassa käyty eilen. Paino oli jo nyt myös mulla noussut hieman :grin mukava neuvolatäti sattui kohdalle, jonka kanssa tosiaan se pari tuntia höpöteltiin. Hirveä määrä papereita käteen ja joka paikkaan kauheasti pitää olla koko ajan varailemassa aikoja. Mulle tuli vähän yllärinä, että niitä saa itse varailla..olin siinä käsityksessä, että joku aika vaan annetaan valmiina labroihin, ultriin ja neuvolaan. Mutta hyvä, että saa itse vaikuttaa :happy:
 
Ensimmäinen neuvolakäynti vasta edessä 22.8. jolloin viikkoja 9+6. Kävin kuitenkin neuvolan kautta jo alkuraskauden ultrassa, määritettiin raskauden kesto kun viimeiset menkat olleet 22.4. eikä mitään hajua milloin ollut ovis :confused: Pieni papu siellä näkyi ja sydänkin sykki :love7
 
Ensimmäinen neuvolakäynti oli viikko sitten. Laskettu aika aikaistuin muutaman päivän siitä, mitä olin sovellusten avulla laskenut, eli neuvolan mukaan se olisi 14.3.

Oli vähän pöljä olo, kun en osannut sanoa painoani ennen raskautta. Meillä on ollut vaaka ilman paristoa yli puoli vuotta enkä ole muutenkaan ollut ikinä kovin kiinnostunut painostani, kun se on aina suunnilleen normaalin rajoissa ollut. Nyt olisi tietty ollut kiva seurata, että paljonko painoa tulee lisää raskauden aikana.

Mietin pitikö terveydenhoitaja minua hieman yksinkertaisena, kun tuntui, että olen hieman pihalla ja mies loisti siinä vieressa tekemällä muistiinpanoja ja kyselemällä. :grin Seuraavat ajat olisi voinut varata itsekin, mutta terveydenhoitaja suostui tekemään varaukset minulle, eli ihan hyvä varmaan, jos seuraavallakin kerralla olen hieman simppeli. :wink Ensi kerralla meillä tosin on joku muu terveydenhoitaja, kun nyt oli joku lomatuuraaja.
 
Sain vihdoin varattua ekan neuvola-ajan! Vähän huonosti sai ajan töiden suhteen mutta pakkohan tuolla on käydä että saa ne lähetteet verikokeisiin ja ultriin. Vähän se nauratti kun kysyin että eikö niitä sais puhelinajalla niin ei saa kun "terveydenhoitajan pitää todeta raskaus", että mitenkähän se sen toteaa.. Tää kun on kuitenkin jo samassa lafkassa ultralla todettu niin se ei kuitenkaan riitä.

No joka tapauksessa neuvola on 19.8. klo9.
 
Tänään käyty ensimmäisessä neuvolassa, mukava th ja nopeasti meni reilu tunti höpistessä. Lähtöpainosta ei tietoa, mutta uskon kyllä nousseen turvotuksen seurauksena jo jonkin verran. Tai toivon, kun painoa oli niin paljon... kun nyt ei kauheasti kertyisi lisää :oops:

Sähköinen Ipana meillä käytössä, synnäri Tays. Ipanasta saa kyllä tulostettua itselle paperisen version halutessaan, sivujen sisältö näytti aikalailla samalta kuin aiemmin on paperisissa ollut.
 
Mua ei yhtään nappaa nykyinen oma neuvolatäti.. esikoisen kanssa 7v.sitten oli odotusaikaan ja lastenneuvolan puolella ensimmäiset vuodet huippuja tätejä. Esikoisen oma täti vaihtui pari vuotta sitten ja hoitaa nyt myös raskauspuolen neuvolan. On kyllä niin rasittava tapaus, että uhhuh. Ehkä häiritsevintä oli, että hän ei keskustellessaan katso kunnolla minua silmiin ja juttelee ikäänkuin ohi. Kaiken huippu oli kyllä se, että flirttaili esikoisen isälle vastaanotolla (en siiis tod. ole mustis, olemme eronneet jo vauvavuoden jälkeen hänen kanssaan mutta hoidetaan noi viralliset asiat yhteistuumin) :D
 
Mua ei yhtään nappaa nykyinen oma neuvolatäti.. esikoisen kanssa 7v.sitten oli odotusaikaan ja lastenneuvolan puolella ensimmäiset vuodet huippuja tätejä. Esikoisen oma täti vaihtui pari vuotta sitten ja hoitaa nyt myös raskauspuolen neuvolan. On kyllä niin rasittava tapaus, että uhhuh. Ehkä häiritsevintä oli, että hän ei keskustellessaan katso kunnolla minua silmiin ja juttelee ikäänkuin ohi. Kaiken huippu oli kyllä se, että flirttaili esikoisen isälle vastaanotolla (en siiis tod. ole mustis, olemme eronneet jo vauvavuoden jälkeen hänen kanssaan mutta hoidetaan noi viralliset asiat yhteistuumin) :D

Oho! On siinä mimmillä pokkaa alkaa töissä tolleen :eek: Olisko sulla mahdollisuus vaihtaa?
 
Oho! On siinä mimmillä pokkaa alkaa töissä tolleen :eek: Olisko sulla mahdollisuus vaihtaa?
En usko, pieni neuvola. Mutta ehkä mä sen kanssa pärjään - pitää suhtautua itse jotenkin kevyemmin vaan siihen. Paitsi jos raskaushormonit ottaa vallan :D
 
Mulla olis ekakäynti maanantaina, sain sen vähän aiemmin kun aattelin kun sama th mitä aiemmin ni tietää mun järkyt pahoinvoinnit ja varautuu varmaan lääkäriaikaan :angelic: :meh: 9+2 vasta, ite olisin menny ehkä vähän myöhemmin ni olis voinu sydänäänetki kuunnella jo samalla reissulla :rolleyes: noh, siitä onneks viikon päästä lapsen nla ni voi sit silläreissulla kuunnella ku sama täti...
 
Takaisin
Top