Viimeisin neuvolakäyntisi

Viikkoja pärähti tänään 16+0, ja toka neuvola oli eilen. Pääsin kuulemaan reippaan pikku sydänäänenkin, ja olikin tosi kiva kuulla elonmerkkejä toukasta ultrien välillä, kun en liikkeitä vielä tunne, eikä vatsakaan vielä sanottavasti pömpötä. Mulle on kyllä osunut tosi kiva th, meillä menee kemiat mukavasti yksiin. Jännitin vähän tätä etukäteen, että tuleeko joku jäyhä vanha liiton täti-ihminen tai joku kova hössöttäjä, mutta ei, luonteva ja huumorintajuinen. ☺️
 
Käytiin tänään neuvolassa ja oli kiva kuulla sydänäänet, mutta myös varmistui, että meille ei taatusti hankita mitään kotidopleria. Terveydenhoitajallakin oli haasteita saada niitä ääniä kiinni, kun vauva ilmeisesti liikkui niin paljon. Jos kotona yritettäisiin samaa, niin saataisiin vain turha paniikki, kun ei välttämättä löydettäisi sydänääniä.

Meilläkin oli kiva th. Tällä kertaa oli siis vihdoin se meidän oma th, kun edellisellä kerralla oli joku kesätuuraaja.
 
Tänään 16+0 ja neuvolakin oli.
Sydänäänet ei meilläkään ihan heti löytyneet..lopulta vahva sydänääni kuului tosi alhaalta vatsalta. Vauva hengaili ihan "pohjalla" :joyful: siellä kuulemma liikkui kovasti ja pyöriskeli, kuuli jotenkin sykkeestä.

Oon myös tyytyväinen, kun meillä on niin mukava th :happy:
 
Eilen käytiin neuvolassa. Viikkoja 18+2 ja harjoittelija oli mukana käynnillämme. Oli hauska kuulla, kun neuvolantäti sanoi harjoittelijalle, että kokeilepa, tässä ihanteellinen 18 viikkoinen vauvavatsa. Meillä on tosi mukava th, ottaa miehenkin tosi ihanasti huomioon kaikessa. Ei tuputa omia näkemyksiään, mutta kertoo faktat asiallisesti.
 
Toinen neuvola. Sydänäänet kajahtivat ilmoille ihan heti, kun ryhdyttiin kuulostelemaan. Ei tarvinnut edes etsiä. Ehkä se oli tärkeintä antia tänään. Mut muutenkin todella mukavia nämä neuvolakäynnit.
 
Eilen tosiaan toka neuvolakäynti 16+6. Perusjutut ok ja verenpainekin hyvä. Hemoglobiinia ei vielä mitattu, katotaan sitten ensi kerralla 6 viikon päästä.
Minäkin olen yksi opiskelijoiden ns. ihanne ultrattava kun vatsanpeitteet on sen verran ohuet ja masu pelkkää kohtua :grin
Kohdunsuun tilannetta ei meillä kuulema katsota ollenkaan koko raskauden aikana jos ei mitään erityistä ilmene, tällä varmaankin vältetään ärsyttämästä kohdunsuuta turhaan kun tutkimus saattaa aiheuttaa toisilla supisteluja (kuten allekirjoittaneella). Sokerirasitusta ei tehdä kun riskejä ei ole tiedossa eikä edellisissä raskauksissakaan tullut mitään raskausdiabetekseen viittaavaa. Tietysti jos epäilys on niin sitten tehdään mutta ei muuten. Mennään ajatuksella että tämäkin sujuu samalla kaavalla kuin aiemmat. :happy119
 
Tänään oli lääkärineuvola 17+0.

Paineet matalat niinkuin aina.
Hb hyvä.
Oma paino ei edelleenkään nouse, vaan 48kg.

Tehtiin sisätutkimus, jossa kaikki kunnossa. Kohtu on taaksepäin kallellaan, mikä vaikuttaa selkeästi siihen etten tunne liikkeitä vielä. Ja myöhemmin vaikuttaa varmasti myös sf-mittaan. Kuunneltiin myös sydänäänet :Heartred
 
Tänään kans lääkärineuvola 17+0. Hb mulla oli noussut 138 kun aikasemmin matala mutta johtuu varmaan siitä että olen kuiva, koska oksennan edelleen päivittäin :yuck: painokin tippunut ekasta neuvola käynnistä tasaisesti alaspäin :woot: menkkakivut jatkuvat mulla edelleen päivittäin ja usein mutta ilmeisesti kasvukipuja vaan.

Parasta oli tietenkin kun lääkäri ultrasi :oops: Kovin oli pikkunen tukkinu takapuolensa istukkaan kiinni, mutta lääkäri pääsi sen verran kurkkaamaan että tytöltä näyttäisi :shy: pitää varmistus vielä pyytää sitten rakenne ultrasta
 
Mulla vasta tulossa toinen neuvola parin viikon päästä, lähes raskauden puolivälissä. :confused005 Kai ne on näin harvakseltaan kun on jo esikoisensa tehnyt tai sitten joku uusi säästölinja. Esikoista odottaessa tuntui, että sai jatkuvasti olla neuvolassa punnituksessa ja pissaamassa purkkeihin.
 
Mulla vasta tulossa toinen neuvola parin viikon päästä, lähes raskauden puolivälissä. :confused005 Kai ne on näin harvakseltaan kun on jo esikoisensa tehnyt tai sitten joku uusi säästölinja. Esikoista odottaessa tuntui, että sai jatkuvasti olla neuvolassa punnituksessa ja pissaamassa purkkeihin.
Mullakin on toinen neuvola vasta rv 18+2.
 
Mulla oli nyt 3. neuvola tarkemmin neuvolalääkäri, vaikken itsekään ole ensisynnyttäjä. Ei tehty onneksi sisätutkimusta.
Kiitos kotidopplerin; tiedän että "tyyppi" hengaa tosi alhaalla ja sykkeet kuuluu sektioarven kohdilta, ei meinaan lääkäri olisi niitä löytänyt, ellen olisi kertonut tästä.
Painoa +1kg, yhteensä +2kg tässä raskaudessa tähän asti, hemoglobiini laskenut mutta vielä ihan ok, verenpaineet hyvät jne.
 
Käyttekö yksin neuvolassa? Mulla vähän riippuu. Mies tulee mukaan tytön kaa jos on työvuorot vielä sovittavissa. Puolet on mies ollut mukana nyt. Ilman lasta on ollut kiva käydä esim. lääkärillä kun oli sisätutkimus, mut sit taas terkkarilla on ollut ihanaa kun kaikki ovat päässeet kuulemaan sydänääniä :Heartred
 
Käyn neuvolassa yleensä lasten kanssa. Jos on lääkärineuvola tai äitiyspolikäynti, niin käyn yksin. Miehen kanssa käydään kaksin seulontaultrissa. Mies tulee varmasti jonain kertana neuvolaan, mutta näin kolmannessa raskaudessa kaikki on aika tuttua :)
 
Yksin olen nyt käynyt neuvolassa mutta varmaan joinain kertoina ainakin mies tulee mukaan.
 
Yksin neuvolat (paitsi se eka ja kelaneuvola). Mut ultrat yhdessä.
 
Mies oli ekassa neuvolassa mukana, ja meinasi nukahtaa istualteen, kun oli niin tylsää.:rolleyes: Jatkossa ei hänen tarvi tulla, kun se on töidenkin takia hankalaa. Nyt ensi kerralla on luultavasti kuitenkin tulossa, kun pistetään samalla ne influenssarokotukset.
 
Neuvolat yksin ja ultrat miehen kanssa.
 
Yksin käyn neuvolassa. Eka tulossa ja kaikki kolme käyntiä 2 hoitajalla ja 1 lääkärillä kestänyt alle 15 min...
Ei sinne jaksa miestä raahata kun ei siellä mielestäni mitään järkevää ole tehty ja kysymyksiin saa vaatia vastauksia.
 
Yksin käyn neuvolassa. Eka tulossa ja kaikki kolme käyntiä 2 hoitajalla ja 1 lääkärillä kestänyt alle 15 min...
Ei sinne jaksa miestä raahata kun ei siellä mielestäni mitään järkevää ole tehty ja kysymyksiin saa vaatia vastauksia.


Ompas lyhyt aika neuvolassa sulla vai tuntuuko musta vaan siltä? :smug: Mulla ollut joka käynti yli tunnin mittaisia
 
Takaisin
Top