Viimeisin neuvolakäyntisi

Mulla Sf-mitta meni alle sen alakäyrän, joten huomenna on ylimääräinen ultra, jossa tarkistetaan, että kaikki on kunnossa.
Ultrassa oli kaikki ok. Vauva vastaa viikkoja ihan täysin ja nyt kun lääkäri tiesi ultraamisen jälkeen, että kyse on ihan niin keskiverto kokoisesta kuin vain voi olla, niin yllättäen sitä sf-mittaakin löytyi vähän väkisin se sentti tai pari lisää niin, että se on suunnilleen siinä keskikäyrällä. :D
Tuo sf-mitta on niin herkkä mittaajan "käsialalle", että siinä voi tulla heittoja. Minulla myös näyttää siltä, että kohtu uppoaa makuuasennossa jonnekin piiloon, vaikka seisoessa ja istuessa näytän siltä, että halkean ihan kohta, koska selkäni on niin lyhyt.
 
Kaksi neuvolaa jäljellä, rv37 ja rv40. Vika neuvolakäynti tosin peruttava, silloin on vauva jo leikattu :wink
 
Tänään kävin neuvolalääkärillä ja nyt oli taas eri henkilö mittaamassa Sf-mittaa, niin se olikin sitten vaihteeksi yläkäyrällä.

Vauva ei kai oikein tykännyt kaikesta vatkaamisesta ja painelusta, sykkeet nousi aika korkeiksi. Jouduin sitten menemään sairaalaan päivystykseen, jossa sydänkäyrää tarkkailtiin vähän aikaa. Siellä oli jo ehtinyt rauhoittua ihan normaaliksi ja oli kiva seurailla, kuinka potkut ja liikkeet näkyi vaihteluna sykkeessä. Kiva oli myös se, että pääsi niin nopeasti tarkistamaan, että kaikki on ihan ok.
 
Eilen kävin 36+6, ens viikolla menossa polille kokoarvioon ja kahden viikon päästä seuraava neuvola. Sf mitta noussut lähelle yläkäyrää joten painoarvio vähän jännittää. Hoitaja arvio kuitenki että olis ollu nyt noin 3,2kg ihan vaan tunnustelemalla ja laskettuna noin 3,8kg.
 
Eilen kävin 36+6, ens viikolla menossa polille kokoarvioon ja kahden viikon päästä seuraava neuvola. Sf mitta noussut lähelle yläkäyrää joten painoarvio vähän jännittää. Hoitaja arvio kuitenki että olis ollu nyt noin 3,2kg ihan vaan tunnustelemalla ja laskettuna noin 3,8kg.
Ei se aina kerro se iso sf-mitta totuutta vauvan koosta:) Mulla oli esikoisesta vielä isompi sf kuin nyt, yläkäyrän yläpuolella, silti syntymäpaino oli vain 2900g :) Tsemppiä!
 
Ei se aina kerro se iso sf-mitta totuutta vauvan koosta:) Mulla oli esikoisesta vielä isompi sf kuin nyt, yläkäyrän yläpuolella, silti syntymäpaino oli vain 2900g :) Tsemppiä!
Kiitos, kiva kuulla. :) viimeksi meni keskikäyrän kohdalla tasaisesti ja oli 3,5kg syntyessä mutta nyt tässä raskaudessa radi niin voi olla kookkaampi.
 
Kiitos, kiva kuulla. :) viimeksi meni keskikäyrän kohdalla tasaisesti ja oli 3,5kg syntyessä mutta nyt tässä raskaudessa radi niin voi olla kookkaampi.
Mulla oli radikin esikoisesta ja pikkuinen oli, onneksi sekään ei takaa isoa vauvaa:) Ensi viikolla oot sitten jo viisaampi, kiva ettei kauempaa tartte odotella polikäyntiä :)
 
Onko teillä muilla jo miten vatsa laskeutunut? Mulla ollut vauva alhaalla jo useamman viikon neuvolan tädin mukaan (ja kyllä sen itsekin jo tuntemuksissa huomaa) ja seuraava neuvola on tulossa vasta 2vkon päästä. Täti meinasi, että en saata sinne enää ennättää oireideni perusteella ja ohjeistus oli että nyt toisen kohdalla voisin vähän vilkkaammin sairaalaan lähteä. Nyt kuitenkin vasta rv36. Esikoisesta meni ensimmäiset tunnit (4/12) kotosalla, kun hyvin pärjäsin panadolin voimalla.
 
Mulla ei ole vatsa laskeutunut, eikä laskeutunut missään vaiheessa (ensimmäisessä) viime raskaudessakaan.
No onneksi sektio, niin ei tarvitse enää ehkä jännittää, syntyisikö mun lapset edes alakautta, vaikka miten yrittäisi.
 
Takaisin
Top